Recenze: Guitar Hero - kytarové riffy do kapsy

Legenda hudebních her přichází v plné parádě i na dotykové displeje iPhonu. Staňte se kytarovými bohy třeba cestou do práce.

Po hudebních záležitostech jako Tap Tap Revenge či Rock Band přichází na iPhone pravý král ve svém oboru (ovšem prozatím jenom na konzolích). Pokud jste sledovali konferenci WWDC 2010 v San Franciscu, na které se mimochodem poprvé představil už teď legendární iPhone 4, jistě vám neunikla prezentace šéfa Activisionu týkající se všem dobře známé hudební hry Guitar Hero (dále jen GH), určené jak jinak než pro iPhone. Bohužel hned zkraje tady mám špatnou zprávu pro všechny dlouhovlasé hardcore metalisty; opět se nedočkáme featurky v podobě kytary, nicméně žádný strach – ďábelská mašinka z Applu dokáže i tak dokonale využít svůj šarm spočívající především ve velkém a jemném dotykovém displeji.

Guitar Hero 01.jpg Guitar Hero 03.jpg

Princip samotného hraní zůstává pochopitelně stejný jako ve všech bratrských hrách z rodinky kytarových hrdinů. Na obrazovce k vám padají knoflíky rozdělené do čtyř barev (na konzolích jich je pět), které pro úspěch a co nejlepší umístnění v žebříčku musíte ve správný moment mačkat a samozřejmě co nejméně jich vynechat.

Princip samotného hraní zůstává pochopitelně stejný jako ve všech bratrských hrách

Jelikož je ovládání dotykové, autoři do hry kromě knoflíků přidali ještě různé vychytávky v podobě šipek, které musíte trefovat táhnutím prstu ve směru, kam ukazují, nebo spojené barevné knoflíky, které musíte mačkat a do toho ještě taháním všechny zachytit. Hrát můžete pouze na kytaru nebo baskytaru, bicí (bohužel) a zpěv (naštěstí) chybí.

Guitar Hero 02.jpgAčkoliv se vám na první pohled může zdát herní princip skutečně jednoduchý, vězte, že si pro vás hra přichystala výzvu v podobě čtyř obtížností. Zatímco na té nejlehčí vám stačí jeden prst, na experta se budete ohánět pomalu oběma rukama. Zběsilost padajících not a šipek nezná mezí a rozhodně je to výzva i pro ty nejlepší. Kdo hru typu GH v životě nehrál nebo je absolutním nováčkem ve světě mobilních her, přehledný tutoriál v obrázkové podobě ho rychle vtáhne do hry. Nesmíme opomenout ani tzv. star power, která se počas vašeho hraní nabíjí a po její aktivaci se displej zahalí do světle modré, což má být pro vás signálem, že po danou chvíli se skóre několikanásobně zvětšuje. Ostatně bodové ohodnocení je vlastně to jediné, co může GH nabídnout, protože jsme se nedočkali žádného multiplayeru, což nás tak trochu mrzí. Možnost kytarové bitvy s kamarádem by hru v hodnocení určitě posunula výše.

Místo toho jenom sbíráte body a různá ohodnocení, která se vám zapisují do tabulky a skrze internetové žebříčky nebo Facebook můžete o svých výkonech informovat celý svět. Za dosažené úspěchy se vám také odemykají různé druhy oblečení v šatníku, kde si svoji mužskou či ženskou postavu můžete opravdu solidně vypiplat.

Grafická stránka hry je parádní, místy jsem měl dokonce pocit, že zcela shodná s verzí pro PlayStation 2

Samozřejmostí je spousta druhů bot, kalhot a triček/košil, avšak líbila se mi možnost upravit si i tvář, a to skrze vlasy, vousy, typ tváře a dokonce i barvu očí. I zde se hra snaží propagovat skrze internet, a tak si výsledný vzhled vašeho kytarového boha můžete vyfotit a odeslat opět kam jinam než na fenomén dnešní doby, Facebook. I přesto se nemůžu zbavit pocitu, že si autoři s nějakým menším příběhem práci dát mohli. Třeba příště…

Guitar Hero 04.jpgCo GH výrazně sráží do kolen, je nabídka písní. Hra stojí necelé 3€, což nepochybně mnoho hráčů naláká, aby se poté dozvěděli, že v základním menu na ně čeká pouhých šest písní a ostatní si můžou zakoupit v herním obchodě. Tam se songy prodávají v balíčcích dle skupin, kdy dostanete vždy tři písně za necelé 2€. Ze strany Activisionu rozhodně zajímavá finanční strategie, kdy, pokud chcete aspoň pár písní navíc, se ze tří eur rázem vyšplháte i na patnáct a ani si toho nevšimnete. Mezi tituly najdete pecky od Rolling Stones, Queen či Rise Againts.

Grafická stránka hry je parádní, místy jsem měl dokonce pocit, že zcela shodná s verzí pro PlayStation 2. Počas hraní v pozadí vaše postava provádí nejrůznější čachry machry v závislosti na typu či rytmu písně. I menu je zpracováno se svým typickým nádechem. Občas se dočkáte i šíleného řevu svých fandů, přesně tak, jak to má doopravdy být. Když už jsem pochválil grafiku, nemůžu pochopitelně vynechat ani zvuky. Songy jsou ve výborné kvalitě a jsou přesně sladěné s notami. GH je prostě zástupcem další platformy jak se patří.

Dostupné pro: iPhone
Žánr: Simulátory | Hudební kytarová hra
Výrobce: Activision | Webové stránky hry