Recenze: Gun - tenkrát na západě

Diskuze čtenářů k článku

PCSoft  |  21. 11. 2005 03:07

Nechci hned od zacatku vypadat jako rejpal - takze - autor recenze ma v ledascem pravdu. Napr. v kratke dobe potrebne na dohrani, v nulove znovuhratelnosti a par dalsich vecech (prakticky cely "Posledni vystrel" sedi)... Ovsem mel bych i par pripominek.
Grafika na plne detaily vypadala velice slusne - ba naopak mi tento "rozmaznuty" obraz pripadal realnejsi nez treba v obraz v HL2 (resp. v GTA, kdyz uz je to s nim srovnavane), ale to asi zalezi na vkusu. Proc ale vubec grafiku zminuji - na sestave 3,2GHz 2GB 6800GT se hra pri prejezdech s jednoho useku do druheho (coz na koni trva cca 15 sekund) neuveritelne "skubala" a po chvilce hrani (tak 15 minut a vetsinou pri prijezdu do mesta) zmizely veskere textury domu, pouste, skal - takze si clovek jezdil ve vzduchu. Po chvilce pobytu v teto lokaci se vetsinou vse dalo doporadku (textury se jakoby donahravaly), ale pokud se vam to stane uprostred mise na cas a potrebujete klickovat mezi domy, ktere nevidite... Mozna je to problem sestavy - resp. treba by to odtsranilo snizeni detailu - ale uz tak je to podstatna vada na krase. A poznamka na zaver grafiky - graficke menu sice obsahuje polozku antialiasingu, ale je zasedla a nejde s ni nic delat (zkousel jsem ruzne verze driveru a nic) - treba nekdo bude mit vic stesti...
Zminka o schopnych spojencich byla hodne nadnesena - mise ve kterych nekdo bojuje po vasem boku by se daly spocitat na prstech jedne ruky a navic stejne pro zdarne splneni mise musite vetsinu nepratel zabit vy... Ostatni (ac cas od casu nekoho zabiji) to proste nestihaji...
Sice je pravda, ze je ve hre rada zbrani - ale kategorie jsou jen revolver, puska, brokovnice, odstrelovacka, luk, "melee" a "granaty". V kazde kategorii si vetsinou vyberete to nejnovejsi/nejlepsi co mate, protoze je to proste lepsi  (a ke starym uz nemate duvod se vracet). Nejake rozmysleni na vyberu zbrani moc nehledejte - vetsinou staci revolver (rychle strili, nekonecne naboju) a kam nedostreli revolver dostreli puska... Brokovnice z pocatku nepouzitelna (dlouho nabiji) a ke konci nepotrebna (je potreba strilet na dalku a kdyz uz na blizko, tak je lepsi revolver, jehoz posledni varianty se s ucinnosti blizi brokovnici - a navic porad puska/revolver strili rychleji...). Ostrelovacku dostanete az ke konci hry a hodi se ke dvema misim... Pouziti luku je take vynuceno v par misich, ale jinak je nepouzitelny... Melee zbrane nepouzitelne, protoze pokud se k vam nekdo dostane na takovou blizkost, abyste je mohli pouzit, je urcite neco spatne...
K zaveru pouziji citaci z clanku - "...Použití quickhand je limitováno časovačem, u nějž si nikdy nemůžete být jisti, kdy se vám znovu nabije. Může to být za pár minut, stejně jako za hodně dlouhý odehraný kus..." - coz vubec neni pravda - quickhand se dobiji deterministicky a to zabijenim nepratel (za headshoty, sestreleni z kone a ustreleni zbrane se dobiji rychleji) - hra sama na to nekde upozornuje (v ramci svych "napoved" toho co mate zrovna delat).
Jeste mala poznamka k systemu ukladani - ukladat hru lze kdykoli, ale ulozi se jen soucasny stav odehranych misi, ne pozice na mape - takze po nahrani zase zacinate na nejakem predem definovanem bode (coz az tak moc nevadi - jen musite vic cestovat). Navic pro nahravani neni moc duvodu, protoze kdyz se v misi neco nepovede, hra pohotove nabidne moznost "retry"... => opravdu kratka hraci doba (osobne jsem to na normal - hlavni i vedlejsi mise na 100% - dohral za necelych 10 hodin...). Pokud nekdo pujde jen po hlavnich misich (a tedy po dejove linii), coz neni vubec problem, ma hru dohranou tak za tretinu casu...

 |   |  Odpovědět
Martin_Bocek, Martin_Bocek  |  21. 11. 2005 09:10

Děkuji za dlouhou reakci´, take si dovolim reagovat...
Co se týče grafiky, mě se vámi zmiňovaný problém nenačtnení textur stával tak jednou za hodinu až dvě hraní, všeho všudy sem se s ním setkal asi 10x. Co se týče antialiasingu, ten je vázán na vypnutí nějaké jiné položky v grafickém menu, už si ale nepamatuji jaké; ale po chvíli snažení jsem jej "odšednul".
Bojove schopnosti spolubojovniku... Mise, kde bojuje nekdo po vasem boku je asi 1/3 pribehovych misi. A nemusite vsechny nepratele zabit vy - jen je to rychlejsi. Schvalne jsem to jednou zkousel (útok kavalerie na vas, kdyz jedete s Many Wounds, dvema Apachi a s tim zlodejem po prerii) - dokzali sami zabit asi 8 kavaleristu, nez me to prestalo bavit. Ale zalezi to na nahode, nekdy se nepratele zameri na jednoho z vasich spojencu a ten pak neprezije ani nahodou...
Zbrane - nemohu si pomoci, ale musim nesouhlasit. Me treba docela sednul luk - pri zvyseni dostrelu ma vetsi dostrel nez puska, je zhruba stejne rychly a stejne jako ona zabiji na jediny vystrel, cili pri pomeru trosicku lepsi dostrel/stejne rychla strelba je to ciste otazka vkusu. Pistole - neni tak ucinna, jak pisete, pokud neni v modu quickhand (pak je ultimatni:o). Jeji jedinou vyhodou je rychla strelba a rychle nabijeni, ale pokud je kolem vas 10 nepratel, casto je jednodussi pouzit kulovnici, protoze v tom zmatku se nekdy stane, ze na zabiti jednoho z nich potrebujete klidne i 2 zasobniky (nebo jeden dvouzasobnik:o). Brokovnice najde sve vyuziti, kdyz se na vas hrne dav nepratel z jednoho smeru (napriklad kavalerie po umisteni krize na horu pri sestupu) - preci jen zabit 5 nepratel na jeden vystrel je pomerne slusive. Meelee zbrane jsou take v pohode - je to otazka stylu. Treba jiz zminovanou kavalerii jsem v jednom okamziku pro zabavu vzal  style k kamikadze - a prekvapive se da i tohle. Ano, uznavam vas argument v tom smyslu, ze nektere typy zbrani jsou ucinnejsi nez jine. Ale pouzitelne jsou vsechny a pokud nejsem power player, ale hraji pro zabavu, je otazkou stylu a nalady, kterou pouziji.
Dobijeni quickhandu - opet totez. Pokud nejste v misi, vetsinou nemate jinou moznost jak delat zminovane headshoty, nez strilet obcany ve meste, protoze hleat kvuli tomuhle tech par banditu v mape, to opravdu ne. A strilet ty lidi? Jde to, ale viz powerplaying. Jinak jeste k tomu nabijeni quickhandu - myslel jsem to trochu jinak, nez to mozna vyzniva. Jde o to, ze headshoty a podobne jsou hezka vec, ale nekdy se vam po odehrani treba 1/3 mise quickhand zniceho nic sam nabije bez jakehokoli duvodu; nekdy se nabije sam po jejim dokonceni, nekdy pri jejim zacatku... Ale spolehnout se na to neda. A na to, ze "ted udelam 10 headshotu a zas ho mam plnej", vetsinou taky ne. A dost nepratel na jeho bezproblemove dobyjeni vam hra nabidne jen v par misich (na druhou stranu na uplnem konci pribehu skoro porad  )

 |   |  Odpovědět
PCSoft, PCSoft  |  21. 11. 2005 11:17

Jeste mi to nedalo...
S tou grafikou (texturami) jsem mel pocit, ze problem nastava kdyz uz jsem projel vsechny (resp. vetsinu) lokaci na mape - pravdepodobne nejaky problem s cachovanim, ale Buh vi... Diky za antialiasing, uz jsem to taky rozchodil, ale bez Blur efektu vypada grafika o hodne hur (alespon me se to tak jevi...).
Pribehovych misi je vsehovsudy 18 - takze 1/3 z nich jde porad, pri trose stesti, spocitat na prstech jedne ruky . Jinak samozrejme zalezi na nahode - nekdy bojovnici funguji dobre jindy ne. Prislo mi, ze se ridili stejnymi skripty jak nepratele, takze sance stali vetsinou (bez meho prispeni) spise na strane vetsiny (tedy nepratel).
Zbrane jsou samozrejme pouzitelne vsechny - znam lidi co dohrali Doom 3 jen s pistolkou a brokovnici - takze opravdu jak kdo chce . Pistole jsou silne prave diky rychlosti strelby - samozrejme jsem se za vsech okolnosti a vsemi zbranemi snazil davat HS - neni to po trose cviku takovy problem a ucinnost je zdrcujici. A na jizdu je opravdu dobra puska nebo quickhand...
Pokud nejste v misi tak vetsinou quickhand ani neni potreba (prepadum se da ujet...). A jeho samovolne dobijeni v prubehu mise nastavalo vetsinou zaroven se samovolnym doplnenim flasky rumu (nebo co to vubec hrdina pije ) - nevim jestli to byl umysl autoru, spis myslim, ze nejaka neodstranena chybka... Hlavne to velkou merou prispiva k rychlemu dohrani (po tezkem miste kde jste si museli parkrat "loknout" mate najednou plno a muze se chlastat znovu...).

 |   |  Odpovědět
Skeeve  |  21. 11. 2005 09:45

Ten atialiasing se zpristupni vypnutim Blur efektu. Jinak hra se mi moc libila, od zacatku do konce. Pribeh jsem si uzil, jako uz dlouho zadny film.  Jizda na koni dokonala. Konecne to nekoho napadlo.Zajimalo by me proc tento prvek nepuzili uz davno i v nejkem RPG jako byl treba Gothic. Dnes se misto hratelnostnich prvku vylepsuje jen ta grafika
 

 |   |  Odpovědět
Lokutus2, Lokutus2  |  21. 11. 2005 13:57

Nejezdilo se na koni už v Daggerfall? A třeba v Shadow of the Colossus je to dokonce nutný... tak obrovký vzdálenosti by se snad pěšky ani nedaly ujít ! A některé souboje je nutné plnit na koni. Dost dobrá hra! Divím se, že ještě nebyla recenze?!?

 |   |  Odpovědět
Skeeve  |  21. 11. 2005 19:41

V Daggerfallu kun opravdu byl, ale to uz je taky doba.  A co se ty ce Shadow of Colossus, bohuzel neni na PC, a je to ohromna skoda, videa vypadaji fantasticky.

 |   |  Odpovědět
Lokutus2, Lokutus2  |  21. 11. 2005 21:53

Shadow of the Colossus je opravdu fantastický!!! Už jsem zabil 15 ze 16 obrů. I když zabil... vždy, když nějakého zabiju, tak mi je z toho smutno. Nikdy jsem tohle nezažil. Emoce a atmosféra jsou na 100%. A to se mi ještě mi cestou za 16 obrem zabil kůň...

 |   |  Odpovědět
Merlkir  |  22. 11. 2005 11:57

Je to zvláštní, ale dokonce i v Oblivionu, kam toho koně dali, tak na něm nepůjde bojovat. je to imho trochu nesmysl, protože třeba taková sharewarovka Mount and Blade (www.taleworlds.net) je díky boji na koni naprosto dokonalá záležitost..

 |   |  Odpovědět
Grahf  |  21. 11. 2005 10:38

To som jediný, ktorému príde grafika obstarožná, asi tak spred troch rokov?  Hodne nízke textury a low poly postavy.

 |   |  Odpovědět
Lokutus2, Lokutus2  |  21. 11. 2005 13:52

Jestli to nebude tím, že to bylo primárně vyvíjeno pro konzole??? PS2 verze již nejakou tu dobu je!

 |   |  Odpovědět
Richi77, Richi77  |  27. 11. 2005 16:07

nevíte kde stáhnu demo?

 |   |  Odpovědět
Martin  |  28. 12. 2005 21:02

Ne nevim ty jo????????

 |   |  Odpovědět
Tonda Čihák  |  08. 12. 2005 23:23

Je to skvělá hra která mě na deset hodin vtáhla do úplně jiného, krásného světa a za to jsem jí vděčný. A co se týče té grafiky, kdo se umí do hry vžít, ten si nějakých zastaralostí ani nevšimne, navíc tady mi přišla dost dobrá a to jsem docela náročnej na vizuální stránku her. A ty koně, to je něco neskutečně super, takhle mě naposled snad pohltila Mafia.

 |   |  Odpovědět
Anonym  |  27. 02. 2006 20:35

Souhlasím, připomíná mi to také mafii-super příběh, hezká hudba a vysokáhratelnost, opravdu skvělé!

 |   |  Odpovědět
kamil  |  05. 03. 2006 20:01

mam intel celeron 2,0 ghz 512 mb ram saphire radeon 128 mb pojde mi to?

 |   |  Odpovědět
Jarda  |  07. 03. 2010 21:32

Hrál jsem, dohrál jsem. Vynikající příběh (děj), nádherné postavy, textury a pod., ale vážně mě naštvalo, že po dohrání příběhové linie se vlastně dohraje celá hra a zábava skončila. vedlejší mise pobaví, ale dál už nic. Mapa je malá. Z čeho však radostí do dneška nespím je jízda na koni a tak celkově animační stránka. I jen ty projížďky po dohrání jsou paráda. A co je ještě lepší, když někoho z koně sestřelíte. Ty kotouly a tvrdý dopady. Senzace. Nic pro milovníky koní !!

 |   |  Odpovědět
RyukenusCZ  |  28. 01. 2013 19:34

Lidi mam problem v ty misi jak mam osvobodit soapyho a toho druhyho chlapka z vezeni tak po scence ve vezeni mi to crashne pls help ale jinak hra je opravdu vyborna je to neco jako GTA na divokem zapade

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

19 nejlepších strategických her, který si dnes můžete zahrát

19 nejlepších strategických her, který si dnes můž…

Strategickým hrám ještě neodzvonil konec, byť už se netěší takové popularitě jako dřív. Proto není od věci připomenout si ty největší pecky. A protože je strategických žánrů je mnoho, zaměříme se na válečné kultovky.

11.  10.  2020 | | 34 N/A
Co si zahrajete na PlayStationu 5 v den vydání? Máme kompletní přehled

Co si zahrajete na PlayStationu 5 v den vydání? Má…

Se hrami na novou generaci konzolí je to o něco složitější, než tomu bylo při příchodu té poslední. Kromě klasických launch titulů, které vyjdou ve stejný den jako konzole tady máme navíc zpětnou kompatibilitu. Tím ale ani zdaleka nekončíme.

17.  10.  2020 | | 10 N/A
Fotografové vyrazili do Mafie, pořídili snímky nasáklé kultovní atmosférou

Fotografové vyrazili do Mafie, pořídili snímky nas…

Předělávka první Mafie se rozhodně povedla, a kromě recenze to dokazují i pohlednice přímo ze hry.

20.  10.  2020 | | 3 N/A
Hry zadarmo nebo se slevou: to nejlepší od Xbox Studios a Amnesia zdarma

Hry zadarmo nebo se slevou: to nejlepší od Xbox St…

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

16.  10.  2020 |
Ve Flight Simulatoru se můžete proletět kolem konzolí nové generace

Ve Flight Simulatoru se můžete proletět kolem konz…

Hráči už si začínají dělat sranda i z profesionálního simulátoru Microsoftu.

19.  10.  2020 | | 2 N/A