K HL2 jsem uz od zacatku pristupoval s neduverou. Screenshoty ve Score ci na internetu byly priserne - rikal jsem si jak vubec muze tohle byt nova hra, o ktere se tvrdi, ze ma dobrou grafiku. O vikendu jsem zacal hrat a opravdu to tak bylo (mam GF 6800GT a vse jsem mel nastaveno na max...) Textury zdi a nekterych objektu jsou snad z doby ledove. Stena domu kolem ktere hrac prochazi v tesne blizkosti je udelana texturou vcetne oken (mozna ne jednou, ale okna nejsou zapustena do "omitky" ale jsou na stejne urovni jako zed... - takovyhle nedostatek detailu u blizkych objektu jsem uz dlouho v zadne hre nevidel - vetsinou se tato metoda pouziva na domy v dalce, ke kterym se hrac nepriblizi) a hned na vedlejsim domu se okna neprirozene lesknou a odrazi sve okoli... Zelezne trubky, ktere se ocelovne lesknou (normalove mapy, ala DOOM 3) za kteryma je nevyrazna stena... Prijde mi jako by neco bylo vypilovano do posledniho detailu a na neco asi nezbyl cas a hodne se to odflaklo. Bohuzel takovyhle kontrasty v kvalite jsou videt na kazdem kroku.
Ale abych grafiku porad jen nekritizoval. Postavy a hlavne jejich mimika jsou mimoradne povedene. Tohle jsem jeste v zadne hre nevidel...
Bohuzel je malo druhu nepratel. Prakticky od zacatku do konce bujujete s dvema druhy vojaku (vizualne jsou jen dva druhy - podle zbrani se daji rozdelit do vice skupin). Dvema druhy zombiku (nepocitam stropni "liany", nebo ty male potvory co skacou na hlavu...). A brouky (jeden druh). Cas od casu se objevi nejakej vetsi nepritel, ale je jich malo (protoze jdou spatne znicit) a navic take jen par druhu (Helikoptera, Dropship, Strideri a velkej brouk). Inteligence prakticky nulova (ano vojaci se schovavaji, ale na predem definovanych mistech, takze tam staci drzet kurzor a on tu hlavu do strely jednou vystrci...). Inteligence pratel je pod bodem mrazu - a navic az postopadesate uslysite "Reload Doctor Freeman" - i kdyz mate plnej zasobnik - a navic vam to rika nekdo kdo je v boji platnej asi jako zivej stit a stejne vsechno musite vystrilet sami - zacnou vam pekne lezt na nervy a budete je hned posilat na sebevrazedne mise, abyste se jich rychle zbavili a mohli jit v klidu sami...
Fyzikalni model je moc povedeny, ale malo vyuzivany (tri mista, na kterych je potreba nejak hejbnout rampou, aby se clovek dostal dal, nejsou nejak zazracny pocet).
A jsme u zvuku - to je jedna z nejsilnejch casti cele hry - muzika je hodne atmosfericka a skoro vzdy se 100% hodi k dane lokaci...
Co se tyce hratelnosti - i pres vsechny vyse uvedene chyby me hra pohltila a behem chvile jsem ji dohral. Neprijemne jsou obsacne bugy typu, ze nenaskoci skript dulezity k pokracovani hry a je nutno restartovat cely level, ale na to se snad v dohledne dobe objevi patch.
Celkovy dojem mam asi takovy, ze je to normalni strilecka typu "bez jedinou moznou cestou a kdyz se neda jit dal musis nekde zmacknout tlacitko nebo si pomoct fyzikou". S nevyrovnanou grafikou (mozna je to proto, aby hra bezela i na slabsich konfiguracich) a spatnou AI. Ani pribeh to nezachrani (Freeman je celou dobu staven do role hrdiny, kterej prisel spasit svet a vsichni to vi a nalezite mu to davaji najevo - vojaci, kteri tvrdi, ze jim to zvedlo moralku, atd... - pritom je to puvodem obycejny vedec, kterej se v HL1 nachomytnul nevydarenemu pokusu
).
Zaverem snad jen - necejte od HL2 nic a prijemne vas obcas prekvapi - pokud cekate, snad vas moc nezklame...