Recenze: Hardy Dave – najděte poklad

Za sedmero horami a devatero řekami, v hlubokém temném lese, je vchod do tajuplného dolu. Podle pověstí jsou v něm ohromná bohatství. Již mnoho hrdinů se jím pokusilo projít a zjistit, co vlastně ukrývá. Bohužel, jak pověst praví, uspět může jen jeden - vyvolený. Ostatní zůstanou navždy uvězněni v jeho hlubinách.
Recenze: Hardy Dave – najděte poklad

Žánr: 2D plošinovka
Platforma: J2ME
Testovací hardware: Nokia 6680
Hru poskytl:
WapStranky.cz

Je pravdou, že Hardy Dave staví na sice nepříliš originálním, avšak zajímavém příběhu, odehrávajícím se v pohádkovém světě. Vyprávění zezačátku hráče navnadí a doslova vtáhne do jinak obyčejného světa, konkrétně do hlubin kýženého dolu ukrývajícího nejeden poklad. Ovšem velkou škodou je, že dějová linie přejde během chvíle do zákulisí, kde už o ní ani trochu neuslyšíte.

Hop a skok

Jedná se totiž o plošinovou hru, v níž je nejpřednější sbírání veškerých zlatých pohárů v jednotlivých levelech. S nimi se posléze musíte dostat ven, pomocí klíče umístěného kdesi hluboko v labyrintech, v nichž bloudíte a bloudíte. Inu, váš chtíč je silnější než rozum, a tak je třeba neustále dávat pozor na všelijaké propasti, padající krápníky, nebo podivná stvoření žijící v temných chodbičkách.

Narazíte-li na ducha nebo mumii, nelekněte se

Protivníky lze zneškodnit pouze hodem kamínku, tu a tam se válejícího v okolí. Avšak pozor – jde spíše o omráčení, po jehož dobu vás nepřítel neohrozí. V opačném případě je schopen zasadit tvrdou ránu, která zapříčiní přinejmenším ztrátu jednoho ze tří srdíček tvořících jeden život (k dispozici jsou celkem tři samotné životy). Nedáte-li si tedy dobrý pozor, natotata se ocitnete mezi mrtvými, což v praxi zapříčiní opakování levelu.

A co když není k dispozici žádný pořádný šutr? Přeskočte nestvůru a máte po starostech. Skákání obecně budete používat velice často, i právě co se „živých“ překážek týče. Hardy Dave zkrátka není ani tolik o akci, jako ohledání kýženého pokladu. Ovládání je mimo jiné velice jednoduché. Každý si ho během pár minut osvojí, a to především díky srozumitelným vysvětlivkám zakořeněným v první úrovni. Jakmile narazíte na info-cedulku, automaticky se objeví popisné pole vysvětlující aktuální „problematiku“ daného tématu. Naučíte se útočit, plazit, skákat, rozhlížet... však to znáte.

Připraveni byst ale měli být i na všelijaké krápníky a ostré hrany nepodléhající EU normám

Všude tam, kam se jenom podívám

Oproti spoustě jiným plošinovkám umožňuje právě Hardy Dave používat speciální rozhlížení do prostředí. Pomocí kouzelné klávesy v podobě hvězdičky se kamera odpoutá a šipkami s ní posléze jde pohybovat prakticky libovolně. Využití to najde zejména tehdy, pokud zapomenete například na nějaký pohár a nechcete sáhodlouze procházet každým koutem. Stává se to poměrně často. Hráč by se u toho jinak zřejmě nehorázně unudil, protože náplň titulu je jednotvárná a bohužel zavání jistou dávkou stereotypnosti. V celkem patnácti levelech totiž budete muset dělat neustále to samé - hledat, hledat a zase jen hledat. Takže pokud nepatříte mezi silné nátury, asi s Dejvem daleko nedojdete.

Jo a ještě dejte pozor na „bzz-bzz“ blikátka, co vás uškvaří zaživa. Akorát nevím, kde se tu vzala elektřina...

Chvályhodná slova nicméně jde říci na adresu vizuálního zpracování. Hardy Dave disponuje kapet roztomilou grafikou, pohádkové prostředí je znát na každém kroku, a tak prakticky nemám nic, co bych mohl hře vytknout. Jen je škoda hudby, která se vztahuje maximálně k menu. V samotném pobíhání přes všemožné levely nic neuslyšíte, tedy kromě některých doprovodných zvuků.

• Ze začátku zábavné
  • Grafické zpracování
  • 15 levelů
  • Jednoduché ovládání
  • Po čase dosti stereotypní a jednotvárné
  • Příběh mohl být zakořeněn do hry
  • Hudba jen v menu

Celkově vzato však zvuková stránka nehraje důležitou roli, i kdyby byla kdovíjak propracovaná. Přece jen právě recenzovaný titul vsází na jiné karty. Ale jak moc se daná sázka vyplatila? Po stránce zábavnosti žádná sláva, náplň je jednotvárná, avšak nenáročné z vás Hardy Dave zaujme. Potěší zejména grafické zpracování, příjemný úvod v příběhu a jednoduché ovládání.

Originalita: 2/10
Atmosféra: 7/10
Hratelnost: 5/10