Recenze: Heavy Rain - film je mrtvé médium

Diskuze čtenářů k článku

|  11. 02. 2010 00:27

"Neotřelý zážitek" ? Mě to teda přijde jen jako nový Fahrenheit. Vyšetřování vraždy, rozhodování, ovládání, pohyb po bytě, rozhovory, akční scény, grafika... úplně vše je téměř totožné s Fahrenheitem Ale to neznamená že je to na škodu...

|   |  Odpovědět
11. 02. 2010 15:44

Dovolím se nasměrovat vaši pozornost k předposlednímu odstavci:
"Heavy Rain není ale ani jen o grafice, což jste snad už doufám pochopili z celé recenze. Je o zážitku. Díky tomu, že ve své podstatě se nedá zaškatulkovat mezi klasické hry a útočí na jiných frontách, než jsou hráči zvyklí, působí jako něco naprosto ojedinělého. Ve své době byl takový i Fahrenheit, ale ten se utopil ve zmatenosti a nedokončenosti. Heavy Rain takový není, je větší, propracovanější, dává smysl od začátku do konce, i když na občasné logické lapsy se mu popravdě nevyhnuly."

Nijak nezastírám, že je Heavy Rain podobný Fahrenheitu, dokonce jsem dal do recenze i boxík s rozdíly mezi F a HR. :)

|   |  Odpovědět
 |  11. 02. 2010 16:29

No abych řek pravdu, tak jsem přečetl jen nadpis a reagoval na něj v diskuzi. Článek jsem nečetl Heavy Rain je zřejmě skvělá hra a jelikož se mi Fahrenheit dost líbil, tak bych si užil i Heavy Rain. Jenže mi nezbývá nic jiného než se modlit, aby ho vydali i na PC. A tou grafikou jsem myslel ztvárnění a styl, samozřejmě že Heavy Rain bude mít pár efekt navíc, ale Fahrenheit měl stejnou kameru, barvy a ostré textury.

|   |  Odpovědět
indian  |  13. 02. 2010 08:58

"i když na občasné logické lapsy se mu popravdě nevyhnuly.""

tohle me dostava u ruznych kritiku .... kdyby aspon uvedli nekolik prikladu nelogicnosti ... Osobne si myslim to, ze kdyz oni nepochopili dej, tak to jeste neznamena, ze je nelogicky, ale spis jim neco uniklo.

|   |  Odpovědět
19. 02. 2010 16:39

V tomto případě se ty příklady blbě uvádějí, protože by to byly docela velký spoilery. :)

|   |  Odpovědět
Host  |  11. 02. 2010 07:26

Velice mě zaujala věta:
"Každá z postav může umřít,"
Smím se zeptat v kterých částech může umřít Ethan and Shelby a jakým způsobem? Osobně jsem si na 99 procent jist, že umřít mohou až v outru (což nějak revoluční není a vyzdvyhování jako úmrtí, které ovlviní zbytek hry je silně zavádějící)
Tak mě zajímá zda něco přehlížím. Mohl by prosím recenzent uvést alespoň názvy scén, kde se mu tyto dvě postavy podařilo zabít?
Děkuji

|   |  Odpovědět
Mára  |  11. 02. 2010 08:22

Mě se strašně líbí to vaše slovíčkaření, je to tak blbě roztomilý :)

|   |  Odpovědět
Host  |  11. 02. 2010 08:36

Jaké slovíčkaření? "Všechny postavy mohou zemřít v průběhu hry" a "zahrajete si 60 scén" jsou úplně čirou náhodou informace poskytnuté v rozhovorech a preview. A ani jedna z nich není pravda.
Proto mě zajímá kde k nim recenzent přišel? Zda psal recenzi z vlastních zkušeností a poznatků (proč nenapsal kolik scén měl v chapter select? 60 jich nebylo). A proč nenapsal, že některé postavy nemůžou umřít až do samotného závěru (smrt v outru je hezká, ale příběh hry nerozvětví)

|   |  Odpovědět
11. 02. 2010 11:02

Mea culpa 60 kapitol není, počítal sem listy v Chapter Select a říkal si, že nesmím zapomenout, že na posledním listu jsou epilogy. Pochopitelně jsem zapomněl. Co se týče smrt postav, jde o záměrnou mystifikaci - jsme s kolegou probírali, jestli se mu podařilo zabít všechny a došli jsme k tomu, že u Shelbyho to jde jen na konci a že Ethana nejde zabít, ale lze nechat zavřít. Ono ostatně i zemřít u ostatních postav lze jen na některých místech. Ale to netušíte, dokud nezačnete trochu víc experimentovat. Při prvním hraní je pocit, že vaše postava může umřít, naprosto unikátní. Proto je na konci recenze napsáno, že ten pocit svobody je do určité míry jen iluze a ostatně i u té pasáži o smrti není přímo napsáno, že mohou umřít v průběhu hry. Je to tak lehce bouda, vím. Nicméně se vždy snažím recenze psát tak, aby prozrazovaly co nejméně konkrétních informací, které nejsou zásadní pro hodnocení hry, abych hráče nepřipravil o radost z objevování hry. Proto třeba není nijak víc rozepsaný příběh nebo obsah jednotlivých scén, ale soustředím se na to, jak hra působila na mě a jaký z ní mám dojem.

|   |  Odpovědět
 |  11. 02. 2010 11:13

No tak viděl jsem video, kde utíká před vrahem, nebo před nějakýma ninjama. A když se zastavíš a nic neděláš tak tě snad zabijou, ne? Vždyť takhle to musí fungovat v každé akční sekvenci pro ty postavy...

|   |  Odpovědět
Host  |  11. 02. 2010 11:25

Bohužel nemusí

|   |  Odpovědět
Host  |  11. 02. 2010 11:30

Ok. Děkuji převelice.
Samozřejmě chápu nespoilerování. Ale když jsou informace zcela mylné a bez zjevných důvodů (počet kapitol), tak to pak působí divně.
U zabíjení postav je to divné. Na jednu stranu souhlasím, že když to člověk neví, tak je to krásná iluze. Ale když to zjistí, je to zklamání. Hodně lidí je natěšeno právě kvůli této volnosti - a zatajovat ji z důvodu prvního zážitku je potom také maličko sporné. Neříct lidem, že hra vlastně nemá to na co se těší, je taková soucitná lež, která není zcela fér I když věřím že rozhodnutí co dát či nedát je těžké.

BTW - Ethana zabít jde (i když jde o koncovou očůrávku jako u Scota.)

|   |  Odpovědět
11. 02. 2010 12:25

Počet kapitol byla chyba. Co se týče té iluze, to je takové sporné, přemýšlel jsem o tom a nakonec jsem to nechal ve verzi, jak jsem to při hraní cítil já. Mě totiž to zboření iluze po jejim odhalení ani nijak zásadně nevadilo, protože jsem to tak nějak očekával. Vím, jak to bylo ve Fahrenheitu a Heavy Rain mě jen potěšil, že je tam těch voleb o tolik víc.

Jinak *SPOILER* Shelby se dá zabít kromě epilogu i ve hře (warehouse) u Ethana vím jen o epilogu.

|   |  Odpovědět
Host  |  11. 02. 2010 12:34

Ok - Little Spoilers:

"Zabití při hře" pokud je to úplně poslední ovladatelná scéna a za postavu už nelze tak jako tak hrát (ovlivní se jen epilogue). už neberu jako smrt při hře, ale počítám ji jako tu "po hře"
U Ethana hledej - podle mě nejlepší konec ze všech (co se týče emocí). Malá nápověda - pokud jsi se na konec dostal se všemi postavami, ignoruj komplet QTE u Madison.

|   |  Odpovědět
11. 02. 2010 12:44

Díky, určitě zkoušet budu, protože právě to považuju za jedno z kouzel Heavy Rain, je to jedna z těch výjimečných her, ke kterým se vracím i po dohrání.

|   |  Odpovědět
clarkie  |  11. 02. 2010 11:56

a co ta zbytečná latina? snaha působit vzdělaně?

|   |  Odpovědět
Anti-Mage  |  11. 02. 2010 12:19

Ta latina mi zbytečná teda nepřijde Je ale pěkné, že píšeš takové hodnotné příspěvky. Úplně jsi mě obohatil

|   |  Odpovědět
clarkie  |  11. 02. 2010 13:19

a mně ano (v recenzi a komentáři, ale spíš jde o tu recenzi), a to přesto, nebo možná proto, že latinu jsem měl..

díky, ty mě taky :)

|   |  Odpovědět
11. 02. 2010 12:31

Pochopitelně, že se snažím působit vzdělaně. Vychodil jsem devět let základky a jsem na to náležitě pyšný.

|   |  Odpovědět
x  |  11. 02. 2010 12:01

Mate malou chybku v plusovych komentarich, skvela hudba, dabing.. jen preklep. Jinak naoprosto Killer titul pro vynikajici herni system!

|   |  Odpovědět
11. 02. 2010 12:27

Chybka opravena, akorát se čeká na překešování serveru.

|   |  Odpovědět
Chrizofilax  |  11. 02. 2010 17:24

Doupě jediné pochopilo, že se nejedná o klasickou hru, ale spíše film. Moc díky za super recenzi.

|   |  Odpovědět
Host  |  11. 02. 2010 17:56

Mám pocit, že to pochopilo více recenzí. Tuším že na hrej je to zmíněno. Na EG to máš naprosto jednoznačně úplně v závěru verdiktu... To že někdo pochopí jakje je to žánr a co tím chtěl autor říct, ještě neznamná že si muís myslet, že se to budel íbit všem a že je vhodný to doporučit desítkou.

|   |  Odpovědět
radu  |  11. 02. 2010 19:55

Není tohle pouze novodobá a hezky naleštěná verze interaktivních filmů, které se vyrojily v polovině 90. let, aby po zásluze rychlou smrti zemřely a byly zapomenuty? Tehdy se tento druh interaktivní zábavy objevil jako atrakce díky fascinaci novými možnostmi digitalizace, ale dneska...? To už fakt stačí hráčům jen QTE a honění ve sprše?

|   |  Odpovědět
12. 02. 2010 00:28

Ve své podstatě ano. Ale je tu pár drobných rozdílů. Zatímco prakticky všechny interaktivní filmý devadesátych let vypadaly k zblití, Heavy Rain v některých ohledech (obličeje, mimika...) deklasuje veškerou herní produkci současnosti. Zásadně se změnila i míra interakce a délka. Místo pár občasných kliknutí myší v průběhu cca dvou hodin u interaktivních filmů nyní máte čtyři postavy, které kompletně ovládáte po dobu asi osmi hodin, přičemž díky solidnímu větvení tu je spousta místa pro nové hraní. A hlavně, Heavy Rain na rozdíl od interaktivních filmů je ZÁBAVA. O co se neúspěšně snažily interaktivní filmy, tedy vyprávět příběh filmovou formou a přitom hráči vsugerovat pocit, že je to on, kde rozhoduje o dalším dění, zvládá Heavy Rain naprosto výborně. Opravdu je rozdíl mezí tímhle http://www.doupe.cz/Recenze-Space-Pirates--satanovo-dilo/a-121633/default.aspx a dílem od Quantic Dream.

|   |  Odpovědět
Host  |  12. 02. 2010 10:15

Přeně tak. Dřív interaktivní filmy předběhly dobu. Buď se můžou renderovat realtime - a film s grafikou postav z Quake 2 prostě nikdy nebude iflmovej zážitek. A nebo to mohli bejt předrenderovaný/předtočený fimový sekvence, který se pouštěli podle událostí. A to v době CD médií nebyl zrovna optimální postup.

Dnes tu máme technologie, který dokážou renderovat "virtuální herce". Mimika, body language, gesta a motion capture, kterej zvládne dlouhý sécny aniž by obsahovali oakovaný pohyby. Díky tomu že se to renderuje, tak interaktivity (kamera, chození, volby v dialogu) může mít mnohonásoběn víc než dřív.

Podle mě až dnes pomalu nastává doba, kdy lze interaktivní filmy tvořit kvalitně. Heavy Rain je toho jasným důkezem. A doufám, že podobných děl vyjde víc. (i když otázkou je jak budou kvalitní. Celé to stojí na příběhu. A ten se opravdu dobrý podaří málokdy. Bez toho tenhle typ filmu prostě nemůže uspět.)

|   |  Odpovědět
radu  |  12. 02. 2010 16:29

Budiž... problém ale vidím v tom, jestli nám tvůrci budou schopní naservírovat i něco jiného než Béčkový příběh, resp. příběh jako z B filmu. I po zkušenostech s Fahrenheitem musím říct, že to bylo v podstatě velký B (který se tvářilo smrtelně vážně - sorry, prostě kýč...), kde jediná radost pramenila z toho, že se příběhu můžu aktivně účasntnit... Jenže já si nejsem jistej, jestli chci 10 strávit u béčkovýho filmu kde občas zvolím variantu a) nebo b). Ale jasně, vzniká tady dost specifický žánr, snad moc nedegeneruje... Jo ale ty QTE i při věcech jako je čištění zubů, ty působí fakt směšně...

|   |  Odpovědět
Glutton  |  12. 02. 2010 17:43

Považuješ třeba film Se7ev za béčkový film?
Já s tebou naprosto souhlasím, že pokud to bude mít blbej příběh, tak interaktivní film neuspěje. Ale to není špatná vlastnost žánru jako takového. To je problém všech her - pokud bude mít závodní simulátor špatnou fyziku, tak neuspěje. Pokud bude mít tahová strategie nevyvážený jednotky, tak neuspěje. Apod.
nemůžeš zatracovat žánr, protože v něm může vyjít něco,co bude mít špatnou základní vlastnost (v případě interaktivních filmů příběh)

Heavy Rain se tohle naštěstí netýká a k béčku má hooodně daleko. Jak dopadnou příští podobné pokusy je ve hvězdách. Ale pokud budou stejně kvalitní jako Heavy Rain, tak je chci už teď. Pokdu ne, tak je nechci. Ale jak jsem říkal - to není problém interaktivních filmů jako žánru.To je problém pokud by si firma vzala blbýho scénáristu + "režiséra" (nebo jak nazvat ekvivalent při tvorbě animací do hry) a pak se divila, že jim vznikl vrak.

|   |  Odpovědět
Slováčisko! -.-  |  12. 02. 2010 06:37

only PS3 - chápem, načo robiť na platformu, kde je vysoké pirátstvo a menší zisk, ale serie ma, že si to nezahrám (a to si hry kupujem)

hype a keci - toľko kecov okolo toho je, aby nakoniec z toho nebolo sklamanie. Možno nie na strane recenzentov, ale hráčov.

|   |  Odpovědět
Host  |  12. 02. 2010 08:50

Co ti na to říct. Je to jen tvá tvrdohlvost. PS3 ani Xbox 360 už dávno nejsou finančně nedostupné. A s PC se nijak nevylučují. Takže hraním na konzolíhc nepřijdeš ani o jednu z výhod PC. Pouze tím získáš.
Pokud tě to "serie", tak si to zahraj. Nebrání ti nic, jen ty sám.

|   |  Odpovědět
Grafa  |  12. 02. 2010 19:22

..si robite srandu ?
.-- TYmto ste u mna klesli uz na same dno ,z kaluze do ZUMPY !!!
-ziadna hra nie je 100 %centná ,uz dlhsie vyzdvyhujete konzole ,ale toto je vrchol ! ,Vy si hovorite sefredaktor ,ten co roby recenzie ? ste uplny nahnity zastanca konzoli ,co nadhodnocuje !!!!! ,Ved uz len zdravy ludsky rozum hovori ,ze to co ste pisali v clanku -ze hra neni o grafike a nadpis -ze Filmy su mrtve ,je blblost jak mraky !! ,Pc grafika sa uz ako-tak priblizuje k realite ,s fizykou,kvalitnymi texturami ,a neposlednom rade (dx11) tesselaciou ,konzole maju zastaralu grafiku dx9 ,hnusne textury ,mizernu fizyku ,limitovany vykon teda, a teraz sa bere(aspon vazne a pravdive weby s recenziami) do hodnotenia aj grafika !!,a toto nema urcite ani na ten najhorsie spraveny film pocitacovou grafikou ,lebo tam su hrany aspon vyhladene ,ale toto absolutne!!! ,Naviac fizyka z reality ,je tazko dosiahnutelna ,a totu pochybujem ,ze je nieco lepsie nez v CryEngine.. , a toto je len jedna z mnohych stranok ,co ste nevzal v uvahu .., hovorim -tuto recenziu robyl FUSER s velkym F ,toto nie je recenzia ,ale vlastny pohlad na hru ,a teda sa nema pravom nazyvat recenziou ,Hodnotenie podla mna .-max 8/10 -teda 1 bod dole za zastaralu grafiku ,fizyku ,a dalsi preto ,lebo ako som povedal ziadna hra nemoze mat 100% ,lebo to by bol Matrix ,a ten(aspon si myslim) NEEXISTUJE !!!!!! a dalsie zapori by sa urcite tiez nasli,...,!!! naviac je to adventura ,teda obmedzeny pohyb ,-teda malo veci na robenie a typadom menej chyb, schvalne -urcite viete ze Crysis(nepindajte!) ma dost bugov ,ale preco ?! -Lebo ma strasne vela MOZNOSTI ,vela veci je interaktivnych,a toto je DOLEZITE ,takze tato hra zaostava vo vsetkom ,co sa tyka technologickej urovne ,pribeh ,uznavam -moze byt dobry,ale vecsina konzolistov ,najme amici ,tupo mlatiacich nejaku pecku ,uecite nebude chcet nad takouto hrou dlho premyslat..., ale toto je uz vec vkusu.., no som zvedavy ako sa z tohto vykrutite ,lebo toto je sväta pravda ,ze 8/10 (MAXIMALNE!! )

|   |  Odpovědět
Glutton  |  12. 02. 2010 19:59

Smís se zeptat o kolik hodin déle, než recenzent si hru hrál?
Jen ať vím jak moc je tvé hodnocení něčím podloženo...

|   |  Odpovědět
Grafa  |  12. 02. 2010 20:49

a ja sa ta smiem spytat ,ci mas(alebo autor ) zdravy rozum dat hre 100% ?!
-uz som hovoril ,nijaka hra NIKDY nebude 100% ,potom by to bola realita !!
BTW ,nechcem nic hovorit ,ale tento ma aj v nicom pravdu- (zaujatost,nadhodnotenie a pod) LINK : http://www.ddworld.cz/herni-sekce/recenze-her/tema-hodnoceni-her-lesk-a-bida-recenzi-her.html

|   |  Odpovědět
Glutton  |  12. 02. 2010 20:58

Myslíš že 10/10 znamená realitu?
Nemáš pocit, že všichni recenzenti po celém světě (bez ohledu na to pro jaký časopis píší) hodnotí podle jiných měřítek? Pokud nikdo z nich nehodnotí podle tvých měřítek, nemůže být problém v tvém pohledu, který význam hodnocení nechápe? A vkládá mu význam, který to vůbec mít nemá a pak se rozčiluje, že tento význam neodpovídá tvým vlastním definicím?

|   |  Odpovědět
Ja  |  17. 02. 2010 14:34

10 z 10 znamena naprosto nezapomenutelny zazitek, nikoliv nejdokonalejsi dilo na svete, to by potom ta desitka ve stupnici byt vubec nemusela.

|   |  Odpovědět
avatar
12. 02. 2010 21:28

Človeče, daj si tabletku. A potom niekoľko lekcií gramatiky pre základné školy.

K veci: včera som slávnostne zažil prvé zaseknutie PS3 - počas hrania dema Heavy Rain. Nespomínam si, že by mi vôbec niekedy zamrzla PS alebo PS2, to by sa nemalo stávať. Keby som sa chcel viac zaoberať problémami ako zábavou, tak sa hrám na PC. Samotná hra vyzerá zaujímavo a atmosféricky, asi by som sa do nej vedel zahryznúť, ale asi mám problémy s motorikou alebo čo, no za tých 15 minút som sa nevedel naučiť chodiť presne tým smerom ktorým som chcel.

|   |  Odpovědět
12. 02. 2010 23:06

Z čeho bych se měl vykrucovat? Že je recenze můj názor? Zatraceně, jistě, že je. Nic takového jako objektivní recenze neexistuje, jakmile něco hodnotíte, vždy tam máte kus sebe, svoje preference, náklonost k určitému stylu, žánru etc. Proto přeci všechny recenze na světě nemají stejná hodnocení.
Jak jinak byste chtěl hry hodnotit? Jak chcete objektivně změřit například hratelnost? Jak hudbu? Jak grafiku? Podle počtu polygonů? Znamenalo by to tedy, že stylizované hry jako třeba Saboteur jsou rovnou špatné? Realistická grafika automaticky znamená ta jediná dobrá? Jenom realistická hra může mít vysoká hodnocení? Já si to rozhodně nemyslím. Pro mě je naopak grafika až podřadnější, důležitější je, jak hra dokáže bavit, vtáhnout do sebe a nepustit. O tom přeci hry mají být, máme si hrát bavit se, ne se kochat fotorealistickými benchmarky. Heavy Rain je hrou, která mě v hodně dlouhé době opravdu dokonale pohltila, že jsem přestal při hraní vnímat svět kolem sebe. Právě proto má 10/10, protože je to něco výjimečného. A to ostatně znamená to maximální hodnocení, nikoliv, že je hra dokonalá, protože dokonalost neexistuje. Jednou používáme stupnici od jedné do desíti a měla by se využívat komplet, ne si nechávat maximální číslo na nějakou mýtickou hru, která jakmile se objeví, tak automaticky nastane apokalypsa. Mimochodem, i ve škole se dávají známky od jedné do pěti, měly by být jedničky schovávány jen teoretické fyziky? Nemyslím.

|   |  Odpovědět
Akaj  |  27. 02. 2010 23:58

uf uf jak nekdo muze mit v hlave teda takhle nasrano jako ten slovak Grafa
takovej blabol co on napsal to je skutecne EPICKY prispevek a musim si ho ulozit :))), ze 100% je matrix, vycita recenzentovi ze hodnoti hru podle vlastniho nazoru(kdyz te ta hra tak vtahne do deje tak uz to ani jinak nejde) apod perly MUHEHEHE a zastarala grafika?? videl tu hru vubec..no to je jedno ale jestli je tohle soucasny prumerny pcckar, tak se nedivim ze je pc scena tak v prd3li

jinak diky za skvelou recenzi HR vypada na opravdu zasadni herni zazitek

|   |  Odpovědět
12. 03. 2010 11:45

Myslím, že recenzent prokázal své kvality už jen tím, že ti odepsal...

|   |  Odpovědět
kocurstvo  |  13. 02. 2010 00:13

Jak tak čtu reakce lidí na samozřejmě perfektně napsanou recenzi na zcela jistě vynikající hru, tak se musím smát. Lidi, to na těch fórech vždycky musíte kafrat hovadiny, dělat se nejchytřejší a opravovat druhé? Vyserte se už na to, přečtěte recenzi a nechte si své debilní komentáře pro sebe. Kecy typu "co ta latina, to chceš vypadat chytře" jsou fakt jak ze školky. To může napsat jen hlupec, protože inteligent by se nad tím vůbec nepozastavil... Jojo, horší z lepšího se směje, to platí v Česku stoprocentně...

|   |  Odpovědět
indian  |  13. 02. 2010 09:02

neni nic zleho na tom zkritizovat ("kritiku" = recenzi).
Je to demokraticke, diky bohu za to. Ale souhlasim, ze zalezi i na forme kritiky.

|   |  Odpovědět
indian  |  13. 02. 2010 09:06

napriklad ja tuhle hru hrat asi nebudu .... zustanu u filmu

|   |  Odpovědět
Pete  |  13. 02. 2010 19:27

hra

|   |  Odpovědět
tupaccz  |  17. 02. 2010 13:41

Chci moc poděkovat za fakt super recenzi, je to jedna s nejlepších recenzí co jsem četl za poslední dobu(vživotě by mě nenapadlo že toto napíšu na Doupěti).Dále mě fascinujou blazniví čtenáři co přispívají do komentářu. Jen bych podotknul že nikdo nikoho nenutí aby HR kupoval a hrál a pro toho bláznivého slováka hry nejsou o tom jak vypadjí(a to HR nevypadá zle) ale jaké má principy mě demo HR absolutně nadchlo hlavně ta Bitka stím pasákem tlouklo mi srdce jako malému klukovi a to se mi už u moc her nestává abych byl napjatý jak to dopadne prostě kdo nehrál ten neví já stoprocentně kupuji a jsem vděčný za každou dobrou singplayer hru , protože poslední dobou hraju jen Multiplayery.

|   |  Odpovědět
David  |  18. 02. 2010 06:30

Jen bych rad na tomto miste podekoval za recenzi a jsem rad, ze se autor "nebal" dat hre 10/10. Nehral jsem, takze soudit muzu jen podle volne dostupnych info, ale jsem rad, ze toto hodnoceni dostala i hra, ktera je do znacne miry zanrove originalni a to nejen ve forme mixu nejakych existujicich zanru. Takze, DIKY.

|   |  Odpovědět
Jindřich Bagetka  |  19. 02. 2010 13:12

četl jsem prohlášení jednoho diskutujícího tvrdícího, že již dohrál 11 konců. Tvrdí, že ho znáte pod přezdívkou regis6 a hraje to od 10. února. Je to pravda nebo nesmysl?