Recenze: Heavyweight Thunder – hon za pásem šampiona

Ve snaze nahnat ztracený čas a ukončit dlouhé roky ticha, se vývojáři spikli a začali znovu projevovat aktivní zájem o box na PC. Na začátku roku nám udělali radost jakýmsi “Univerzálním boxovým manažerem”, teď přišla chvíle pro simulátor boxu v těžké váze od společnosti Iridon Interactive.

Platforma: PC
Typ hry: sport
Multiplayer: ne
Minimální konfigurace: P3-700, 128MB RAM, 16MB grafická karta
Doporučená konfigurace: P3-1.0, 256MB RAM, 32MB grafická karta
Testovací konfigurace: Athlon 2.6, 512 MB RAM, Radeon 9600
Výrobce: Iridon Interactive
Vydavatel: RoundHouse Entertainment
Homepage:
http://www.heavyweightthunder.com/

Tvůrci slibovali ohromit nejen sympatickou grafikou a unikátním systémem ovládání, ale i přítomností režimu kariéry, elementy managementu, a dokonce i… virtuálním kasinem. Své slovo čestně dodrželi a do hry opravdu zabudovali naprosto neobvyklé ovládání boje. Ukázalo se však, že mezi pojmem unikátní a pohodlný leží propast velikosti Grand Canyonu, o čemž se už samozřejmě nikdo nezmínil. I když, vezměme to pěkně popořadě.

  

Opravdu fešný příčesek, holohlavému žhne v očích závist * Chlapík se na zápas pěkně vyparádil * Takto vypadá útočiště všech neúspěšných boxerů

Seznamování s tímto simulátorem stojí za to začínat pěkně v tutoriálu, kde se nám přibližuje revoluční a autory oslavovaný systém SimuPunch, který dovoluje provádět nejrůznější údery jen za pomoci myši. S pohybem sportovce po ringu se naštěstí příliš neexperimentovalo a všechno zůstalo u klasického WSAD.

Je všeobecně známo, že boxeři těžké váhy jsou pomalí a nikam nespěchají, avšak rozhodně se to neprojevuje způsobem, jakým je to nám jejich pomalost představována tady. V Heavyweight Thunder se totiž pohybují s elegancí jednonohých robotů, neumějí klečet ani skákat a do stran se otáčí (úplně automaticky) jen tehdy, když se tam přesune soupeř.

Vraťme se ale k útočné technice. Pokud na provedení jednoduchých úderů stačí stisknout kterékoli z myšítek, tak při ovládnutí složitých kombinací se budete muset zvláště potrápit. Kupříkladu pro provedení háku či direktu je nejdřív třeba stisknout myš, poté jí pohnout po zadávané trajektorii (třeba nahoru a poté po diagonále dolů a doprava) a pustit. Celkově vzato - mohlo by to být docela zábavné, když nepočítáme, že za čas, který provedení jednoduchého úderu věnujete, vás hora stojící naproti stihne alespoň desetkrát praštit.

S blokováním se autoři také pěkně vyřádili. Pro vykrytí horních úderů stačí jednoduše pustit všechna tlačítka a pro dolní, směřující do břicha, zmáčknout mezerník. Jak poznat, kam je daný úder směřován? Není nic jednoduššího, pod boxerem se totiž objevují ikonky rukavic, pokud jsou červené, znamená to, že je třeba krýt obličej, zelená zase značí úder do jater. Co však dělat, když protivník provádí dlouhou sérii úderů a ikonky střídají barvy s šílenou rychlostí? Tím už se vývojáři nezabývali. Samozřejmě, časem se se všemi těmi bloky dá smířit – respektive po čase se vám bude dařit se vyhrávat častěji, než prohrávat. Složitější systém se už ale vymyslet nedal.

Boxerem na pískovišti

Vyslechnuv krátkou lekci o zmíněném ovládání se můžete vydat do ringu. Zde vás čeká hned několik režimů: Instant Action, turnaj a kariéra; multiplayer bohužel chybí. V prvním případě se dá zvolit aréna, vlastní boxer, soupeř a jeho úroveň, kterých je celkem sedm – od amatéra až po mistra. Arén je pouze šest, buďme však rádi aspoň za něco. Místem utkání se může stát například bar i pláž, boxovat se dá i uprostřed města a samozřejmě nechybí ani velké sportovní haly. Modelů boxerů už je o něco víc – deset, přičemž v přibaleném editoru se dá vytvořit i vlastní bojovník. Nečekejte však nějaké tvůrčí orgie, jak tomu bylo u Sims 2, v podstatě jediné, co můžete opravdu ovlivnit, jsou borcovy charakteristiky.

Boj trvá pět kol po jedné a půl minutě, vítězství se uděluje podle bodů (Vítěz kola získává deset bodů a poražený devět nebo osm, v závislosti na tom, co předvedl. Získané body se sčítají), i když se boj dá ukončit i dřív. Například pokud se podaří protivníka dostat třikrát na zem. Knockoutovat ho se nám však za celou dobu nepovedlo ani jednou a existuje vážné podezření, že taková možnost jednoduše chybí, anebo je natolik těžké jí dosáhnout, že vlastně nestojí ani za zmínku. Dalším stupínkem ve zdokonalování svého umění je účast v turnaji (jsou zde tři, ale dá se organizovat i vlastní), kde je třeba zvítězit nad osmi boxery v boji o pohár. A nakonec nejchutnější kousek z Heavyweight Thunder – kariéra.

  

Netrefil! A to ani nemám žádný bullet-time * Každý nemůže být krasavec, no a především za to nemůžu já, ale ti druzí * Zlost je z něj přímo cítit

Na rozdíl od předešlých režimů se v kariéře po vítězství nad soupeři přičítají body zkušenosti, za pomoci kterých můžete zlepšovat ukazetele strength, health, stamina a will (značí, jak rychle se borec dokáže vzpamatovat po pádu a v přestávkách mezi koly). Dále je přítomna také rychlost a dosah úderů, ale ty se zkušenostmi ovlivnit nedají. Trénovat každý z parametrů můžete až do maximálních sta procent.

Hlavní cíl kariéry spočívá v tom, abyste se stali číslem jedna, vyzývaje a zdolávaje jednoho po druhém všechny známé boxery. To se provádí pomocí pozvání elektronickou poštou, poté se stanoví datum utkání - minimum jsou tři týdny (čas v kariéře se měří sedmi dny). Pravda, zdaleka ne všichni bojovníci pozvání přijímají. Musíte totiž dosáhnout jisté úrovně, aby to pro ně mělo vůbec nějaký smysl. Jedněm stačí, abyste měli dostatečný stupeň popularity a prestiže, jiní s vámi za nic nenastoupí na jeden ring, dokud nebudete vlastnit něco z drahých cenností. K nim patří například moderní hi-fi souprava, šperky, umění, drahé automobily, jachty, letadla či vzducholodě. To všechno zvyšuje morálku boxera a dovoluje mu rychleji se připravit na další souboj.

K tomu potřebujete také místo, kde své bohatství budete skladovat, proto občas budete nuceni prodat svůj starý dům, do kterého se už všechno nevejde, a stěhovat se do většího. Nechybí ani další problém – zloději. Pokud se s nimi nechcete potýkat, budete muset utrácet i za drahý bezpečnostní systém. Když už rozmazlenému boxerovi-milionáři nebude stačit ani přepychové sídlo, stojí za to se zamyslet nad koupí osobního ostrova za pouhý čtvrt milion. Na něm se už nebudete muset starat o místo pro exotická domácí zvířata, která v místním obchodě také nechybí (počínaje psem a konče žirafou, hrochem, lvem a dokonce i ptákem Do-Do). Místa bude dost i pro profesionální podpůrný tým a vlastního trenéra, který vás naučí nové údery a pomůže k rychlejšímu růstu ukazatelů. Popularita se dá zvýšit spojováním příjemného a užitečného. To znamená, že se během dovolené budete věnovat různým interview pro časopisy, rádia, účasti v zábavné show, večírkům atd. Organizace podobných akcí nestojí skoro nic, zato se popularita zvedá raketovým tempem.

Jak je vidět, peněz pro budování kariéry budete časem potřebovat čím dál více, a tak se tvůrci rozhodli úkol trochu odlehčit, zapojiv do hry několik doplňkových způsobů jejich vydělávání. Můžete si třeba půjčit, ale lepší jsou jiné varianty. Zaprvé se dá sázet na výsledky jiných zápasů, stejně jako na výsledky jednotlivých kol. Zadruhé můžete zajet za hazardními hrami do Las Vegas. Tam se nabízí poker, blackjack a “jednoruký bandita”. Zpracování a grafika místního kasina by mohla být mnohem lepší, i když i to mizerné se dá omluvit - hra je přeci jenom o boxu. Ale jako přejemné zpestření působí více než dobře.

  

Představujeme vám vítěze soutěže o nejkrásnějšího mládence roku. * Uuuaa! To ty ses smál mým trenýrkám?! * Všimněte si publika vzadu, jako by ve hře nikdo kromě boxerů neměl právo na svalovou hmotu

Tak bude to, zlato?

O grafice se toho v dobrém moc říci nedá, ta nám představuje pohled na zastaralé polygonální modely postav (dokonce se dá i pouhým okem spočítat, z kolika trojúhelníků je složeno boxerovo rameno), jednoduché arény a trhané figury diváků. O animaci úderů se nemá cenu ani zmiňovat. Boxeři sami jakoby z oka vypadli vojákům z nějakého kresleného filmu: ty samé vyřezávané hory svalů, armádní účesy a zlobou znetvořené obličeje. Při pohledu na ně se chce jen těžko věřit, že je nám nabízen simulátor a ne jen hloupá arkáda. Bohužel ve hře nějak není rozhodčí. Boxeři jsou v ringu sami a dokonce ani na zvedání ruky vítěze se nedočkáte.

Zvukový doprovod podává zajímavou hudební tématiku v hlavním menu, nicméně zbytek hry dopadl podle očekávání. Rytmické elektronické kompozice podbarvuje hluk davu a zvuky úderů. Chybí pozvat snad jen komentátor.

Světlé stránky hry
  • jedna z mála her z prostředí boxu
  • režim kariéry se zábavnými prvky managementu
  • zajímavé možnosti, jak rozšířit svůj majetek
Temné stránky hry
  • zastaralá grafika spolu s nevzhlednými animacemi
  • složitý systém ovládání
  • absence multiplayeru nebo možnosti hrát ve dvou za jedním PC

Bohužel musíme poznamenat, že nový simulátor boxu není ani zdaleka tak šťavnatý a zajímavý, jak se očekávalo. Ke kladům se dá přičíst snad jen režim kariéry s poměrně zábavnými elementy managementu, zato k mínusům slabou grafiku dohromady s odfláknutou animací, ukrutně nepohodlný systém ovládání a absence možnosti hry alespoň dvou lidí za jedním počítačem. To všechno přispívá k tomu, že titul zřejmě nikdy nevejde do povědomí hráčů. I když, na druhou stranu... V podmínkách PC, kde nemá takřka žádnou konkurenci, by i Heavyweight Thunder mohl najít své publikum.

Grafika: 5/10
Hudba: 5/10
Zvuky: 6/10
Hratelnost: 6/10

Co si budeme nalhávat, hoši od Iridonu velkou díru do světa s Heavyweight Thunder asi neudělají, ale protože jde o jednu z mála her, která se věnuje tomuto sportu, jistě si najde své příznivce.

Celkové hodnocení: 6/10

Diskuze (1) Další článek: Hideo Kojima - Budoucnost není v technologiích

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,