Recenze herních sluchátek Asus Rog Delta S Animate. Prvotřídní poslech se světýlky

• Bohatý software
  • Nastavitelné LED animace
  • Stylový design

• Vyšší cena
  • Slabší stisk
8/10

Asus je na poli herního příslušenství znám už nějakou dobu a ve své řadě ROG kromě herních notebooků solidně konkuruje také sluchátky, klávesnicemi a myšmi. Hned dvojici novinek jsme ostatně nedávno recenzovali a přišel čas trojici uzavřít novými sluchátka z řady Delta. Omlazený model Animate přidává ještě blikající světýlka, což se bude líbit streamerům.

Jinak i zde Asus ukazuje svou kvalitu a kromě parádního futuristického designu překvapí hlavně bytelná, a přitom lehká konstrukce a kvalitní zvuk, který si užijí nejen hráči, ale i milovníci hudby. Je něco, co Delta S nezvládne?

Stylové trojúhelníky

Asus vždy uměl dělat vzhledově skvělé kousky s vyváženým poměrem futuristického a minimalistického designu. Delta S Animate není výjimkou a přichází rovnou s trojúhelníkovým stylem náušníků, které jsou navíc dostatečně hluboké a prostorné, aby pojaly víceméně jakkoliv velké uši. Zajímavé je, že zvolený design nikde netlačí ani nepřekáží, naopak jsou sluchátka neuvěřitelně pohodlná a lehká. Konstrukce je velmi bytelná, černé matné plasty doplňují kovové prvky a pevný náhlavní most. Jediným zdánlivým nedostatkem se mi jeví dost slabý stisk hlavy. Na druhou stranu v případě hraní doma většinou netřesete hlavou jako o život, takže by to neměl být výraznější problém.

Design je futuristický, a přesto ne nijak přeplácaný a přehnaně vizuální

Nejvýraznějším designovým výstřelkem je samozřejmě tečkovaná kovová plocha na obou stranách náušníků, která je pokryta LED diodkami. Ty lze nastavit na celou řadu animací a synchronizovat s tím, co právě děláte, o tom ale až později.

Sluchátka jsou na svou bytelnou konstrukci překvapivě lehká

Také ovládací prvky jsou velmi skromné a doplňují tak minimalistický vzhled. Na levém náušníku najdete kromě sítového kabelu a odepínacího mikrofonu jen přepínač LED světel a hlasitosti, který supluje také ztlumení mikrofonu v případě stisku. Osobně mám rád spíše kolečka, která umí velmi rychle a přesně upravit hlasitost na potřebnou úroveň. V tomto případě jen přepínáte směr a čekáte, až se dostanete na požadovanou úroveň. Jako nápad ale rozhodně zájímavý.

Hardwarové specifikace

• Provedení: Náhlavní
  • Konstrukce mikrofonu: odepínací, redukce šumu
  • Typ připojení: USB-C, USB-A (adaptér)
  • Frekvence: 20 - 40000 Hz
  • Velikost měniče: 50 mm
  • Hmotnost: 310g
  • Technologie: AniMe Matrix LED diody, virtuální 7.1 zvuk
  • Cena: 6 999 Kč

Jedním z nejdůležitějších prvků Delta S Animate je maximální přizpůsobitelnost, a to jak ze strany softwaru, tak hardwaru. V balení tedy najdete také dvojici náušníků, jedny látkové a druhé kožené. Takže si můžete vybrat, zda chcete své uši nechat dýchat, nebo preferujete lepší pasivní potlačení hluku s koženými náušníky. Hvězdnou novinkou je LED matice na obou sluchátkách, která dokáže rozpohybovat celou řadu animací a GIFů, které si nastavíte buď z předem připraveného katalogu, nebo dle vlastního uvážení.

Customizace je tu obrovská a rozhodně jde o velmi lákavý prvek, se kterým si užijete kopec srandy

Sem lze pustit cokoliv, od loga výrobce až po pobíhající vojáky, auta nebo přepnout na interaktivní animaci a nechat na uších běžet ekvalizér hudby či vašeho mluvení na streamu. Customizace je tu obrovská a rozhodně jde o velmi lákavý prvek, se kterým si užijete kopec srandy. Jako vždy ale v případě sluchátek nechápu, na co mi animace budou. Osobně RGB podsvícení ani animce při hraní nevidím, a tudíž jde o frajeřinku, kterou ocení hlavně streameři, kteří si budou chtít obohatit své video pěkným vizuálem. Nebo pokud se chcete pochlubit před bráchou v pokoji.

Prvotřídní zvuk

I přes všechny vizuálnlí serepetičky je to ale hlavně kvalita zvuku, kvůli které si sluchátka kupujeme a Delta S Animate si dost pohrává s audiofilní sekcí trhu. V rámci drátových sluchátek jde pravděpodobně o jedny z nejlepších, co jsem za posledních několik let používal, při pohledu na papírové parametry se ostatně není čemu divit. Sluchátka se chlubí 50mm měniči, frekvenčním rozsahem 20 - 40 000 Hz, audio čipem ESS 9281 s technologií Quad DAC.

LED světla na sluchátkách opravdu umí upoutat pozornost

To znamená nejčistší zvuk napříč kompletním frekvenčním spektrem, kde každá z frekvencí má svůj vlastní DAC. Tím je docílená vysoká čistota všech frekvencí i pro ty nejmenší detaily, ať už mluvíme o jednotlivých nástrojích v případě hudby, nebo různorodých zvukových projevů ve hrách. Zvuk umí sluchátak jedním slovem špičkovým a bylo velmi těžké najít nějakou výraznou slabinu. Vlastně se o to snažím doteď, marně.

Ve hrách Call of Duty Warzone, Apex Legends, Elden Ring či Gran Turismo 7 jsem si užil velmi přizpůsobivý zvuk dle žánru. V battle royale hrách slyšíte každý krok ze správného směru, mimo jiné i díky skvělému prostorovému zvuku, ale také protože dokážete mezi smrští kulek rozeznat více zvukových detailů. V přiloženém softwaru si pak přepnete profil a vyrazíte do příběhovky, kde zase vynikne skvělý soundtrack a dialogy. Pak skočíte do závodů, kde kromě hudby potěší burácející motory a maličké detaily, jako hvízdání pneumatik. Delta S Animate si zkrátka v detailech vyžívá a zvukový projev mě nejednou překvapil.

Na výběr máte ze dvou typů náušníků - látkové a kožené

Skvělý je i mikrofon. Jeho kvalita sama o sobě je sice víceméně tradiční a skvělá pro herní klání na Discordu, naopak potlačení okolního hluku za pomocí umělé inteligence už je jiné kafe. Ta totiž zvládá potlačit opravdu libovolný hluk okolí a pokud zrovna nemluvíte, občas má druhá strana pocit, že jste si ztlumili mikrofon. To je mimo jiné signalizováno LED diodou na konci, takže vždy periferně víte, zda vás kolegové v týmu slyší.

Síla stisku by mohla být silnější, na běhání ale sluchátka stejně nikdy nebyla

Sluchátka jsou multiplatformní a kvalitu zvuku si tak můžete užít nejen na PC. Sluchátka jsem vyzkoušel i na konzoli PS5 a neměla problém s 3D zvukem Tempest Audio. Bohužel nepotěší krátký kabel, na konzolové hraní se sluchátka hodí jen v případě, že sedíte docela blízko televizi. Já mám konzoli na druhé straně místnosti a dvoumetrový kabel zkrátka není tak pohodlný jako bezdrátové připojení, které stále preferuji i na PC.

Software jako kompletní servis

Velká přizpůsobitelnost sluchátek v mnohém stojí a padá se softwarem Armoury Crate, který ovládá všechno příslušenství výrobce a v mém případě i hardware notebooku Zephyrus S. Na software je třeba si trochu zvyknout, protože nabízí opravdu solidně chaotické ovládací prvky a smeť statistik. Jakmile se ale rozkoukáte, najdete tu horu různorodého nastavení, díky kterému si přizpůsobíte sluchátka vlastním potřebám.

Je tu podrobný ekvalizér, jednotlivé profily, které si můžete nastavit na hry nebo vaši činnost na počítači. Pohrát si můžete s citlivostí mikrofonu a jednotlivými frekvencemi. Již tak kvalitní zvukový projev si tedy můžete vypiplat ještě více. Nakonec právě zde najdete ovládání LED světýlek na sluchátkách, možnost spojovat jednotlivé animace a GIFy do navazujících cyklů a vůbec si vše nastavit přesně podle představ. Přizpůsobitelnost je vůbec jednou z nejsilnějších stránek recenzovaného kousku a v softwaru strávíte spoustu času.

Asus Rog Delta S Animate jsou důstojným nástupcem původního modelu, který opět kraluje na poli vzhledu i kvality ozvučení, která se neomezuje pouze na herní průmysl. Přidejte k tomu ještě bohaté možnosti customizace a máte opravdu všestranná sluchátka, která vás nikdy nenechají na holičkách. Pihou na kráse může být snad jen krátký kabel (co takhle bezdrátovou verzi?) a vysoká cena. Ale jak už víme, za kvalitu se holt platí.

Váš názor Další článek: Hogwarts Legacy se bude věnovat celá čtvrteční prezentace State of Play

Sex manželských párů? Jen výjimečně. Ložnice ovládnou roboti s umělou inteligencí

** Sex manželských párů jen při zvláštních příležitostech. ** Ložnice ovládnou sexuální roboti s umělou inteligencí. ** I to je jeden ze závěrů Mezinárodní robotické konference.

Filip KůželJiří Liebreich
RobotiSexUmělá inteligence
Nabíjecí „baterky“: Jak pečovat o akumulátory, aby dlouho vydržely

Telefon, chytré hodinky, notebook a třeba i akční kamera. To jsou všechno přístroje obsahující akumulátory, o které je potřeba se alespoň trochu starat.

Jakub Michlovský
AkumulátoryTipy
Světu hrozí „vlhká žárovka.“ Měla dorazit až v polovině století, ale už je tu

** Nejteplejší místo na Zemi nemusí být to nejnebezpečnější ** Největším zabijákem se stane až mix tepla a vlhkosti ** Asie se nebezpečně přiblížila hraniční hodnotě 35 °C twb

Jakub Čížek
MeteorologieGlobální oteplování
S jakou navigací na dovolenou? Vybrali jsme 7 nejlepších aplikací, které vám ukážou cestu

** Vybrali jsme sedm nejlepších navigací pro Android a iOS ** Na své si přijdou řidiči, cyklisté i pěší ** Většinu aplikací lze používat zdarma

Karel Kilián
Pro turisty a cyklistyPro řidičeNavigace
Studie sledovala přesnost chytrých hodinek. V měření kalorií jsou prakticky nepoužitelné

** Chytré hodinky dnes změří spoustu věcí, přeností ale někdy pokulhávají ** Studie se zaměřila na měření spálených kalorií ** Výsledky pro žádné z hodinek nedopadly dobře

Martin Miksa
MěřeníChytré hodinkyApple Watch
Nejzajímavější zbraně ve válce na Ukrajině. Co dokáže americký salvový raketomet M270

** Oživený výčet zbraní, které zaujmou technologickým řešením ** Neděláme si nárok na kompletní výčet** Informace často chybí, a tak se snažíme kličkovat mezi propagandou

Jakub Čížek
UkrajinaZbraněRuskoArmáda
Betonové baterie vyřeší energetické problémy, slibují autoři. První by mohla vyrůst v Česku

** Umíme vyrobit elektřinu ze Slunce ** Potřebujeme ale obrovskou baterii, kam ji uložíme na noc ** Jednou z cest jsou betonové gravitační baterie

Jakub Čížek
EnergetikaObnovitelné zdroje
Munice ze zrušeného railgunu se postaví střelám s plochou dráhou letu

** Americké letectvo chce v nejbližší době postavit a otestovat prototyp nového samohybného děla ** To by mělo být schopné sestřelovat střely s plochou dráhou letu ** Při tom bude využívat munici určenou původně pro railgun

Stanislav Mihulka
VojenstvíUSA