Recenze herních sluchátek Razer Kaira Pro. Vibrace až za ušima

• Kvalitní zvuk
  • Výborný mikrofon
  • Haptická odezva

• Chybí prostorový zvuk
  • Slabší basy
8/10

Koncem loňského roku jsme si v redakci posvítili na nová sluchátka od Razeru z řady Kaira, která se soustředila na konzole nové generace, Playstation 5 a Xbox Series X/S. Šlo o nejlevnější sluchátka s tím podstatným pro skvělý zážitek při hraní na konzolích, výrobce však hned z kraje roku vyrukoval se zcela novým modelem, který už míří podstatně výše.

Kaira Pro, v tomto případě ve verzi pro Playstation 5, přináší nejen špičkový design, ale hlavně bezdrátové připojení, haptickou odezvu, spárovanou s ovladačem DualSense, TriForce měniče a podporu pro 3D zvuk a Tempest Audio. Cenovka však odpovídá. Otázkou je, zda odpovídá i kvalita?

V jednoduchosti je síla

Pokud jste už drželi v rukou původní model Kaira X pro Playstation 5, rozdíl poznáte především v detailech, jinak zůstává velmi čistý a minimalistický design, stejně jako barevné sladění s konzolí. Konstrukce je velmi kvalitní, černo-bílý plast je pevný a nikde neskřípe, kovový náhlavní most je spojen s pěknou měkkou výstelkou z paměťové pěny, která se pohodlně usadí na hlavě a umožní i několikahodinové nošení bez toho, abyste cítili únavu.

Design zůstává stejný, kvalita materiálů je ale špičková

Celkově jsou sluchátka neuvěřitelně pohodlná, mají velmi jemný stisk uší, který přitom dobře drží a izoluje okolní hluky. Také náušníky jsou kožené a skvěle vypolstrované, s tím že na přední straně najdete látku, díky které se uši moc nepotí. Pohybová možnost je tak akorát, kromě vysouvání se umí náušníky i otočit vodorovně, takže se přizpůsobí jakékoliv hlavě.

Celkově jsou sluchátka neuvěřitelně pohodlná, mají velmi jemný stisk uší, který přitom dobře drží a izoluje okolní hluky

Na obou vnějších stranách náušníků najdete svíticí logo výrobce, které samozřejmě podporuje celou řadu RGB Chroma stylů podsvícení, co si můžete upravit s softwaru. Lehce chaotické se můžou zdát ovládací prvky. Na levém sluchátku najdete zdířku pro odepínací mikrofon, port pro nabíjení, zapínací tlačítko, ztišení mikrofonu a regulaci hlasitosti. Na pravém pak přepínaní mezi režimy připojení, regulaci chatmixu a haptiku. Osobně mám rád, když jsou druhy ovládání dobře seskupeny a tlačítka nejsou chaoticky rozházená, hlasitost a chatmix bych tak uvítal na jednom sluchátku, zatímco zbytek na druhém. To už je ale detail a jde hlavně o zvyk.

Vibrace v tandemu s ovladačem

Pojďme si říct něco více o lákavé novince sluchátek, kterou je haptická odezva Hypersense. Stejně jako v ovladači DualSense na konzoli Playstation 5 máte haptickou odezvu a jemné vibrace při akci ve hře, stejně budou reagovat také sluchátka. Efekt je opravdu velmi nezvyklý a v některých hrách jsem musel dokonce ubrat intenzitu, protože mi hlava vibrovala už moc. Jedná se spíše o frajeřinku, zážitek ze hry to ale rozhodně umí umocnit. Haptika je navíc synchronizovaná, takže pocítíte stejné vibrace v ovladači i sluchátkách, což je skvělý nápad.

Konstrukce je robustní, a přitom lehká a přizpůsobivá

Co si ale budeme podívat, podstatný je tu hlavně zvuk a ten je špičkový. Sluchátka schovávají 50mm TriForce měniče, která umí zpracovat všechny frekvence samostatně. Díky tomu zvládnou vyprodukovat velmi citlivé a hutné basy, jemné výšky a přesné frekvenční středy, aniž by něco z toho scházelo nebo se ztrácelo. Zvuk je tak velmi sytý a čistý, i když zrovna u basů bych rozhodně nebyl proti trochu agresivnějšímu podání. Především u stříleček, kde vše vybuchuje a střílí, by se hutnější basy hodily. Haptická odezva však tento nedostatek umí trochu vynahradit.

Technické specifikace

• Provedení: Náhlavní
  • Konstrukce mikrofonu: odepínatelný, redukce šumu
  • Typ připojení: Bluetooth 5.2, 2.4GHz Wireless
  • Frekvence: 20 - 20 000 Hz
  • Technologie: Hypersense, Smartswitch
  • Velikost měniče: 50 mm
  • Hmotnost: 365g
  • Cena: 4 299 Kč

Sluchátkám chybí moderní prostorový zvuk Spatial Audio, který můžeme najít v jiných modelech výrobce, umí však pracovat s 3D zvukem konzole Playstation 5 na výbornou. Vůbec je vidět, že sluchátka byla uzpůsobena konzoli v mnoha směrech, i když je můžete připojit k celé řadě dalších zařízení, o tom však později. Stejně kvalitní je i kardioidní mikrofon, který mi spoluhráči na Discordu nejednou chválili. Umí skvěle odhlučnit okolní ruchy a všichni mě slyšeli velmi jasně a čistě, hlas tedy není ničím přehlušován. Opět velmi vítám samostatný chatmix na sluchátku, kde si můžu libovolně nastavit poměr mezi hrou a chatem, na což už jsem ze sluchátek Steelseries zvyklý.

Zážitek nejen pro Soňáky

Ačkoliv jsou sluchátka primárně určena pro konzoli Playstation 5, můžete je připojit také ke PS4, PC a mobilním zařízením. USB-C adaptér můžete velmi jednoduše píchnout víceméně do všeho, zvlášť musím pochválit jeho využitelnost u konzole PS5, kde nepřekáží druhému USB portu. Je vidět, že na to tvůrci mysleli. K mobilům pak můžete sluchátka připojit skrze Bluetooth, Kaira Pro má tedy duální připojení.

Kardioidní mikrofon lze odpojit, na sluchátku nechybí ani chatmix

S tím se pojí pár vychytávek funkce Smartswitch. Díky dvojitému připojení můžete například přijmout hovor z telefonu přímo během hraní hry na konzoli nebo PC skrze adaptér. Sluchátka vše automaticky přepojí bez nutnosti cokoliv měnit nebo znovu zapojovat, a poté se zvuk vrátí zpět do hry. Jde o skvělý bonus, i když opět spíš o frajeřinku, než opravdu velmi praktickou funkci.

Díky dvojitému připojení můžete přijmout hovor z telefonu přímo během hraní hry na konzoli nebo PC

Sluchátka pak můžete velmi podrobně nastavit skrze mobilní aplikaci. Nastavit lze vše, od zvukového projevu a ekvalizéru až po duální připojení, přednosti a např. režim Nerušit, který automaticky blokuje příchozí hovory během hraní. Mezi oběma druhy připojení můžete samozřejmě přepínat i manuálně tlačítkem na sluchátku. Poznamenám jen, že obě bezdrátová připojení jsou velmi kvalitní, se sluchátky jsem chodil po celém bytě bez jediného seku nebo výpadku signálu, a to jak při hraní, tak hovoru.

Ovládání je lehce chaotické, po chvíli si ale zvyknete

Krátce se ještě zastavím u výdrže, která je trochu diskutabilní. Pokud vypnete haptickou technologii a podsvícení Chroma, vydrží vám sluchátka na jedno nabití něco kolem 45 hodin, což je výborná hodnota a jde o jedny z nejlepších herních sluchátek v tomto ohledu. Jakmile jsem ale zapnul všechny serepetičky, vydržela mi sluchátka něco přes 15 hodin, což je o dost slabší než současný průměr. Osobně doporučuji ponechat Hypersense a vypnout podsvícení, které stejně při používání nevidíte a dostanete se na velmi pěknou hodnotu kolem 33 hodin na jedno nabití.

Razer Kaira Pro (Xbox) Razer Kaira Pro (Xbox)
nabízí 8 obchodů za ceny od 3 779 Kč na HLEDEJCENY.cz
Porovnat ceny
hce counter

Zatímco Kaira X byla výborná levná sluchátka, Kaira Pro si šplhla takřka ve všech ohledech. Duální bezdrátové připojení, HyperSense, výborný zvuk a solidní výdrž. Pro náruživé hráče sice chybí prostorový zvuk a pořádné basy, jinak si ale nemáme na co stěžovat. Pokud máte doma PS5 i PC a chcete jedna sluchátka na všechno, nemůžeme novou Kairu nic než doporučit.

Diskuze (1) Další článek: Brněnští Madfinger Games chystají první hru pro PC. Využijí Unreal Engine 5

Sex manželských párů? Jen výjimečně. Ložnice ovládnou roboti s umělou inteligencí

** Sex manželských párů jen při zvláštních příležitostech. ** Ložnice ovládnou sexuální roboti s umělou inteligencí. ** I to je jeden ze závěrů Mezinárodní robotické konference.