Recenze herního disku Seagate Horizon Forbidden West Game Drive. Úložný prostor u Aloy

• Dobrá rychlost pro klasický HDD
  • Dost odolná konstrukce
  • Cenovka vás nezruinuje

• Krátký kabel
  • Zastaralé rozhraní
8/10

I když jsme už dávno v době nadvlády SSD disků, úložné prostory ze staré školy jménem HDD ještě stále nehodlají odejít ze scény. Proč také, když jde o neuvěřitelně levné alternativy pro dlouhodobé skladování nějakých důležitých souborů. A nyní, s příchodem novogeneračních konzolí a jejich superrychlých SSD disků, jde o ideální parťáky pro vaše hry "na zadní plotně".

Zatímco totiž nejnovější hry bleskurychlé SSD disky vyžadují, spousta hráčů nechce zbytečně mazat hry, které už umí zabírat i 100 GB, aby je pracně musela v případě potřeby opět stahovat. A právě v takových chvílích se klasické disky náramně hodí. Zvlášť, pokud máte doma ještě k tomu sběratelský kousek od své oblíbené hry, jako nejnovější disk od výrobce Seagate.

Krásný kousek do sbírky

Začneme u vzhledu. Sběratelské tematické kousky se koneckonců nekupují ani tak kvůli hardwarovým parametrům jako pro svůj vzhled a design, který si fanoušek rád vystaví na poličce nebo v tomto případě vedle konzole. Herní disk s příchutí hry Horizon Forbidden West je krásným kouskem, který na moderním bílém disku ztvární hlavní hrdinku Aloy. Nejde navíc jen o obrázek, který někdo plácl na přední stranu. Povrch je krásně texturovaný a příjemný na omak a disk působí velmi bytelně a pevně. Žádné skřípání a odstávání materiálů, i když je vyroben víceméně kompletně z plastu a bílou celistvost narušuje jen malá LED dioda na straně, indikující zapojení.

Disk je kompletně bílý, doplněn o krásný texturovaný artwork ze hry Horizon Forbidden West

Disk funguje na bázi Plug-and-Play, tudíž nevyžaduje žádnou instalaci ani jiné patálie okolo. Stačí zapojit do USB portu a používat. Zde se musím jen letmo pozastavit nad zastaralým rozhraním Micro-B místo modernějšího USB-C, ale co už. Disk můžete plnohodnotně využívat samozřejmě na PC, podporuje jej ale také starší PS4 a především nejnovější PS5, na kterou je cílen především.

Rychlost je na HDD zcela standardní a ničím nevybočuje z průměru

Jak jistě víte, zatímco moderní SSD disky slouží k aktivnímu hraní a rychlému přístupu k obsahu a datům, HDD disky slouží jako dlouhodobá úložiště pro vaše hry, mediální soubory a další data. Přesně tak byste jej tedy měli brát s přihlédnutím k rychlosti kopírování a přenosu, o které si povíme později.

Technické specifikace

• Typ úložiště: HDD (Externí)
  • Rozhraní: USB 3.2 Gen1 (Micro-B na USB-A)
  • Rychlost čtení: až 146 MB/s
  • Rychlost zápisu: až 52 MB/s
  • Hmotnost: 257g
  • Kompatibilita: PC, Mac, PS4, PS5
  • Cena a kapacita: 2800 Kč (2 TB), 4449 Kč (5TB)

Osobně jsem byl za disk nesmírně rád, protože nejen že vypadal vedle mé konzole PS5 pěkně stylově, ale díky své velikosti 2 TB (k dispozici je i větší 5 TB) posloužil jako pěkná knihovna pro mé hry, které aktivně nevyužívám. Jelikož množství moderních her na konzoli PS5 se blíží velikosti 100 GB, interní SSD disk se zaplní neuvěřitelně rychle. A pokud nechcete zbytečně znovu stahovat, využijete služeb HDD. Disk stačí zapojit do konzole, zformátovat a můžete jej vesele používat jako externí úložiště pro vaši hudbu, filmy a především hry. Systém PS5 umí velmi rychle (během cca 15 minut) přehodit hru z aktivního SSD disku na záložní HDD a poté jej stejně rychle hodit zpátky, pokud se k titulu budete chtít vrátit. Pohodlné a žádné zbytečné stahování.

Disk vzhledově krásně ladí ke konzoli PS5

U konzole PS4 se dá disk využít i přímo pro hraní, jeho využitelnost tedy u předchozí generace konzole výrazně stoupá a nemusí sloužit jen výhradně pro skladovací účely.

Rychlost hodná HDDčka

Jelikož jde o klasický HDD disk, maximální rychlost se pohybuje na hranici 140MB/s (pro srovnání rychlost SSD disků se běžně dostane třeba na 500MB/s). Ano, je to pomalé, ale nezapomeňte že pracujete se záložním diskem pro úschovu dat, nikoliv aktivním diskem pro hraní. Rychlost je tedy v tomto případě víceméně irrelevantní, nebo minimálně ne tak důležitá. Jinak jde o zcela standardní mechanický disk, na který jsme zvyklí. Je stabilní, rychlost je vyrovnaná a většinou nekolísá.

Seagate Game Drive s tematikou Horizon Forbidden West je výborným harddiskem, jehož rychlost odpovídá zaměření. Přiznejme si to ale, nejde tu o rychlost ani o úložný prostor (kterého je mimochodem dostatek), nýbrž o cenu jakožto sběratelského předmětu. Pokud potřebujete místo pro své hry a chcete si u své konzole PS5 postavit něco pěkného, rozhodně nejde o špatnou volbu. Zvlášť když je cenovka více než přiměřená.

Diskuze (5) Další článek: FIFA 22 dostane cross-play. Zahrajete si na PS5, Xbox Series X/S a Stadii

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,