Recenze: Hledá se Nemo: Nemův podmořský svět zábavy

Hledá se Nemo. Právě tak zní název zřejmě největšího filmového překvapení loňského roku. Sympatické království rybiček proplulo filmovým světem s elegancí jemu vlastní a nyní dobývá také oblast herní zábavy. České herní prodejny již v těchto dnech zaplavil titul Hledá se Nemo: Nemův podmořský svět zábavy. Co nabízí a uspěje nejen u dětského osazenstva? Odpověď najdete v naší dnešní recenzi.

koupit

Pořiďte si  jednu z nejlepších dětských her současnosti v našem internetovém obchodě se slevou 13%! Nabídku dalších titulů s velkými slevami najdete na adrese vltava.doupe.cz.

Typ hry: Zábavná hra pro děti
Minimální konfigurace: Procesor 266 MHz, 64 MB RAM, 160 MB na HDD,  8 MB 3D grafická karta
Doporučená konfigurace: Procesor 400 MHz, 128 MB RAM, 160 MB na HDD, 16 MB 3D  grafická karta
Testovací konfigurace: Procesor 1,8 GHz, 512 MB RAM, 600 MB na HDD, 64 MB 3D grafická karta (GeForce2 Ti)
Výrobce: Disney Interactive (
Vydavatel hry: THQ (
Distribuce v ČR: CD Projekt (
Homepage hry:

Po vydařeném titulu Hledá se Nemo se tak znovu ocitáme v podmořském království nové hry, tentokráte již pouze z části inspirované stejnojmenným filmovým trhákem minulého roku. Hledá se Nemo: Nemův podmořský svět zábavy přináší dětem sedm nových miniher, které procvičí především jejich paměť a také důležitý postřeh. A to rozhodně není vše.

Nemo aneb jak se stát superplavcem

Příběh nového dobrodružství se odvíjí od prosté touhy našeho malého Nemá, který se nadevše touží stát tzv. superplavcem. Toho může docílit pouze ziskem všech vítězných pohárů z pěti vytyčených tratí svého otce. Než se však budete moci zúčastnit jednoho z pěti závodů, musíte pomoci Nemovi nasbírat v pěti zábavných minihrách vždy plný počet cen (nedivte se, je jich opět pět, např. pět lastur), aby mohl Marlin připravit svému synáčkovi závodní dráhu, kterou bude moci Nemo poté absolvovat.

Nesmí chybět filmové scénky * I tryskáče by želvám záviděly jejich rychlost * Tak teď nevím, který symbol vybrat

Abyste to neměli tak těžké, budou vám v jednotlivých soutěžích pomáhat staří známí, z nichž zmiňme zapomětlivou rybku Dory (ta se vyskytuje v minihrách založených na vašich paměťových schopnostech), mořskou želvu Bouráka nebo také celé osazenstvo akvária. Kromě toho, že vám vaši pomocníci na začátku i v průběhu jednotlivých miniher poradí, co a jak dělat, také vždy vtipně okomentují zdařenou či zmařenou situaci.

Pětice miniher, aneb superplavcem snadno a rychle

K vytouženému titulu superplavce musí Nemo (sám i za pomocí ostatních) splnit pět úrovní z každé minihry. Za každou dokončenou misi získá náležitou cenu. Po získání pěti ocenění stejného druhu (z každé minihry) se automaticky otevírá jedna závodní dráha, kterou pak může Nemo absolvovat a tím se přiblížit svému snu. Každá z pětice miniher je velmi zábavná, leč nikterak přehnaně originální. Na výběr z těch známějších je pexeso, skořápky či hry, které se již objevily v prvním zmíněném dobrodružství. Novinkou je možnost dirigovat celý orchestr známých akvarijních rybek, kde se dá procvičit i hudební nadání vašich ratolestí.

Smajlíky jsou snad všude * Pozor na elektřinu ve vodě * Trefa hned napoprvé

Pokud jsem zmínil, že hry nejsou originální, musím naopak pochválit jejich detailní zpracování – takřka každý se u nich bude výjimečně bavit, ať se jedná o dospělé či mladší !pařánky.“ Level v každé minihře není omezen a zaleží jen na hráčových schopnostech, jak vysokého skóre v nich dosáhne. Samozřejmostí postupné ztížení hry, čímž se stává každá minihra o to více zábavnější. Kdykoliv můžete jednotlivou minihru opustit a vrátit se k ní později.

Odměnou za získáních všech pěti cen vám bude animovaná sekvence z filmu, které opět slouží coby efektní zpestření hry. Nutno však poznamenat, že mohly být přiloženy nové záběry z celovečerního filmu. V několika případech tak uvidíme již některé známé z prvního dobrodružství Hledá se Nemo, které mohli být nahrazeny doposud neuvedenými.

A našel jsem tě * Hudební orchestr v plné kráse * Že už nemáš hlad?

Plavecké ovládání

Hra určena primárně pro děti by neměla být složitá na ovládání a již první dobrodružství Nema toho bylo důkazem. Co se dalo udělat jednoduše, vytvořili tvůrci právě tak, co se dalo udělat složitě, bylo výtečně zjednodušeno. K ovládání je proto zapotřebí pouze myši, s kterou vykonáváte všechny potřebné akce, ať již klikání na jednotlivé objekty (které jsou dostatečně velké) či manipulaci Nema v závodech.

Na začátku máte na výběr z šesti Nemových spolužáků, kteří slouží jako úložné pozice vašeho hraní (jeden spolužák = jedna nová hra). Kromě nich na úvodní obrazovce najdete také ikonku pro textový doprovod, který se stejně jako dabing povedl na výbornou (lze u něj vypilovat četbu vašich drahých ratolestí). Ve hře pak najdete nám již důvěrné známé ikonky (pro zobrazení již zhlédnutých filmů, odchod z minihry apod.), mezi než přibyla nová pro zobrazení dosaženého skóre v jednotlivých hrách a získaných cen či pohárů.

Probíhá fáze krmení žraloka * Vítám vás na palubě želvího expresu * Synku, trať je připravena

Po „vplutí“ do hry se ocitáme na mořském dně, kde vás tři hlavní postavy (Nemo, Marlin a Dory) provedou vším potřebným, co potřebujete znát a vědět. Navíc vás seznámí se vším, nač se můžete těšit. Pak není již nic těžkého proplouvat po mořském dnu a vybírat si jednotlivé minihry na úbočí útesu.

Všude se něco děje

Grafické a zvukové složce se opět nedá nic vytknout. Vše, co bylo použito ve hře Hledá se Nemo, lze nalézt i zde (od animace postav po jednotlivé prvky podmořského dna vypadá přirozeně a každá součást zapadá do 3D prostředí, ve kterém se dá lehce orientovat). Vše se nějakým způsobem pohybuje (rybičky pohybují ploutvemi, rozhlíží se, od ukazatele ucházejí bubliny atd.) a nechybí ani zábavné zpestření ve formě rozličných hříček – poznáte je najetím kurzoru na ně (kurzor se změní ze žluté barvy na červenou), kdy se po jejich aktivaci spustí humorná animačka.

Nemo, plaveš na druhou stranu! * Vše, co se dalo získat * Úsměv, prosím!

O sekvencích z filmu dostupných po zisku všech pěti cen z jedné minihry už jsem se zmiňoval výše, takže přejdeme na další součást hry. A tím je zvuková kulisa, jedna z několika věcí, která mě osobně velmi potěšila. Již předchozí titul se pyšnil více než povedeným dabingem a i nyní máte možnost slyšet stejné protagonisty (Ivan Trojan, Barbora Munzarová, Jiří Macháček, Marek Páleníček, Martin Štěpánek, Karel Heřmánek a další) v minimálně stejné formě. Dabing se zaslouženě řadí k těm nejlepším, které u nás doposud vznikly, a nelze mu proto nic podstatného vytknout. Hudební doprovod obstarává jemnou kulisu podmořského života a společně s různými zvukovými efekty (bublání, proplouvání rybek a další) zaslouží pochvalu. V každé lokaci lze zaslechnout prapodivné či známé zvuky, které k podmořskému světu patří.

• Hratelnost
  • Humorný nádech
  • Snadné ovládání
  • Perfektní český dabing
  • Řada pestrých miniher
  • Nízké hardwarové nároky
  • Pro některé hráče krátká herní doba
  • Některé stejné animované sekvence z filmu

Úspěch zaručen podruhé

Co si můžete přát u her pro děti? Pěkný a přitažlivý příběh, roztomilou a nepřekombinovanou grafiku, vydařený český dabing, sympatické postavy a hlavně výbornou hratelnost. Pokud hledáte hru, která splňuje všechny zmíněné podmínky, pak již více nemusíte - právě jste našli ten pravý titul! Stejně jako předchozí hra Hledá se Nemo, i novinka Hledá se Nemo: Nemův podmořský svět zábavy disponuje vším, co by měla správná dětská hra nabízet. Walt Disney tak opět dokazuje, že umí nejen vytvořit nádherný animovaný příběh, ale také jej převést do počítačové podoby - a tuto laťku si navíc udržet i pro své další tituly.

Zvuky: 10/10
Humor: 10/10

Nové dobrodružství z podmořského světa opět nezklamalo a nám nezbývá, než jej vřele doporučit všem mladším hráčům. Tentokrát na něj čeká sedm nových miniher, které jsou doplněny bezvadným českým dabingem.