Recenze hry Age of Empires IV. Legenda se vrací a je pořád stejná

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 7

Diskuze k článku

Miichaell  |  26. 10. 2021 07:45

Upřímně, horší profesionální recenzi jsem asi nečetl. Možná by nebylo špatné si to po sobě přečíst. Hru nemám, nejsem extrémní fanda AoE, hrál jsem hlavně jedničku a pak trochu dvojku, takže hodnotím pouze to, co jsem se dočetl. Hned na začátku začne recenzent vyjmenovávat, co měly (opravdu ne měli!) jiné strategie už dávno a za to jako AoE IV trestá po zbytek recenze, protože to série má až teď (ale přece tu nic nového není)? To dává smysl. V recenzi jsou popisovány věci, které ví každý (co je skirmish), nebo je autor nadšený z toho, co tu bylo vždy (scénáře). Pak vyjmenuje x věcí, které jsou nové/vylepšené, aby předtím i potom prohlásil, že ta hra je pořád stejná a nic se nezlepšilo a nezměnilo. O hlavní novince nového dílu (hrady) se zmíní jednou větou a dopad na hratelnost a zda to má reálné využití už ale neřekne. Prakticky celá recenze je stížnost na grafiku (Došlo k downgradu? První videa vypadala krásně.) a AI - kdo by to byl řekl, že ve skirmishi bude AI stejná jako v kampani (nechápu, proč se o ní autor rozepisuje 2x). Ok, dozvěděl jsem se jednu podstatnou věc - AI je stále dementní. Jak je to s pathfindingem vlastních jednotek? Co samostatnost při soubojích, napadení nepřítelem apod.? To byly hodně slabé stránky předchozích her, bez toho, že by hráč byl všude a uklikal se k smrti, tak často nebyla šance vyhrát (zejména pokud bylo nepřátelských národů více).

|   |  Odpovědět
avatar
25. 10. 2021 12:26

kym pride IV. diel tak stale posledne dni si pustim AoE II remastrovany. Co som zatial videl tak na tej IV. mi vadia tie animacie ci uz pohyb alebo budovanie objektu (neviem presne akeho) dedincan bucha kladivom mimo vo vzduchu a o 2 metre od neho sa dviha stavba a potom tie detaily pri zoomovani, ved to vypada snad horsie ako pri zoomovani v tej AoE II HD mna by potesilo uz len z dovodu tych narokov na hw, napr zmena pohladu, otacanie celeho sveta, teda mapy a vidiet to z uhlu aky ja chcem. naviac okrem Wonderov su budovy takmer identicke, chcelo by to pestrejsie stavby. A bojim sa tej AI, hru chcem, cena je pomerne vysoka, ale chcem ju!

|   |  Odpovědět
avatar
25. 10. 2021 11:32

Což mi připomnělo, jak na jednom Invexu při předvádění AoE moderátor zahulákal "Jaká je nejlepší strategie všech dob?" a z davu se mnohohlasně ozvalo "KKND2!"

|   |  Odpovědět
Zezima  |  25. 10. 2021 11:10

Hra vypadá dobře, bohužel grafice neodpovídají přemrštěné systémové požadavky.
Doporučovaných 16 GB paměti sice má většina strojů určených pro hraní, ale Geforce 970/ Radeon RX 570 už není žádný low end. Od strategické hry bych čekal trochu ústupky, aby se to dalo zahrát i průměrném notebooku.

|   |  Odpovědět
Zezima  |  25. 10. 2021 11:13

Nad těmi 50 GB se člověk musí pousmát, to není nic co si dáte při LANce jentak stáhnout.