Ono to na čem ještě hra jede ani tolik nezáleží na enginu, jako spíš na tom, jak moc to dovolí vývojáři ořezat, co vše se dá vypnout atp. Paradoxně novější enginy často umí tu stejnou věc udělat rychleji tedy na staším HW mohou poskytovat lepší výkon, pokud to tak vývojář udělá.
Co se týče nějaké nehratelnosti na nových výkonných strojích, tak třeba stále vzpomínám na to jak to bylo u prvního Crysis, které mi přišlo v tomto uplně ideální. Když to vyšlo a člověk to v nastavení ořezal na kost, tak to zvládlo jet na kdejaké šunce, ale když se všechno nastavilo na nejvíc co šlo, tak s tím měly problémy nejvýkonnější sestavy ještě o dva roky později. To mi přijde takové ideální. Hra která jde v pohodě hrát na maximum už v době vydání patrně nevyužívá všechno tak jak by mohla a reálně se k většině hráčů dostává v zásadě již zastaralá.