Recenze: Juiced Eliminator – na plný plyn

Při západu slunce nejdou spát, právě naopak – teprve vstávají. Záři pouličních lamp vnímají jako denní světlo, vůně spáleného benzínu nahrazuje vzduch a pravidla o provozu na silničních komunikacích nikdo nedodržuje. Okuste zběsilé závody v Juiced Eliminator.

Žánr: Závodní
Platforma: J2ME
Testovací hardware: Nokia 6680

Juiced si klad velké ambice už při příchodu na konzole a PC, ovšem očekávané úspěchy nesklidil. Opak by se dal říci o mobilních telefonech, kde překvapivě mezi hráči zaválel, a tak bylo více než jasné, že se dříve nebo později dočkáme i jeho druhého pokračování. Čekání na něj přitom netrvalo dlouho a konečně se nám dostává do rukou. Předčí ale Juiced Eliminator svého staršího brášku?

Kdo ujede vyhraje

Jako v každé závodní hře i zde jde o to dosáhnout prvního místa, porazit protivníky a shrábnout pokudmožno všechny vsazené peníze. Nicméně pokud si nevěříte na takzvaně „tvrdé“ závodění, nikdo vás k němu hned nutit nebude. Můžete se zprvu volně projíždět, bloumat městem a pomaloučku polehoučku osvojovat řízení s  automobilem. A jakmile dospějete k názoru, že byste si už troufli na opravdovou jízdu, stačí zajet k nějakému označenému vozu a vhodit pár drobných do prostřed kruhu.

Protivníci jsou rozházeni všude kolem a poznáte je díky jejich barevnému označení – modré a červené. A zatímco v prvním jmenovaném případě zůstává vsazená částka po celou dobu závodu stejná, druhá varianta je poněkud peprnější – peníze jde stále navyšovat. Nejhorší přitom je, když prohrajete – soupeři vás mají tendenci oškubat i o spodní prádlo, takže vám ze začátku nedoporučuji vrhat se do zbytečných extrémů. Už se mi stalo, že jsem skončil dříve, než začal.

Všude samé křižovatky, výbuchy a autohavárky. Svět se zbláznil...

Když se ale přeci podaří a nějaký peníz vyhrajete, můžete si za něj vytunit vlastní automobil, zlepšit mu jízdní vlastnosti, popřípadě si rovnou koupit zcela nového miláčka. Na výběr je ze čtyř aut, což je – pravda – počet vskutku malý, nicméně jejich jízdní vlastnosti jsou dosti odlišné. Asi nemá cenu říkat, že každá kára se hodí do jiného „terénu“, takže při závodech je důležitý jejich správný výběr (pokud je z čeho vybírat, že ano) a co možná nejlepší tuning. Ovšem samozřejmě ani ta kapka štěstí nepřijde v niveč.

Trochu jsem byl nicméně zklamán, že při koupi nového závodního stroje dojde k tomu samému i u soupeřů. Sice chápu, že tak autoři učinili pro dobro vyváženosti hry, ale jaksi jsem díky tomu začal postrádat smysl celé hry. Přestal jsem brát výzvy vážně a vyhrávat mne následně už moc nebavilo. Možná by bylo lepší, kdyby hra nabobtnala po variabilitě auto, díky čemuž by podobný problém následně šlo vyřešit jinak. Zábavněji.

Výběr auta je důležitý, odvíjí se na něm praktická část hry

Malé a hezké

Juiced Eliminator se může pyšnit povedenou grafikou, která mi do jistém míry připomínala  staroučké první a druhé GTA (realitně velké město, všude auta apod.). Okolní prostředí je pracováno příjemně, neustále budete vídat na displeji výbušné efekty, přitom i celkový rozhled kolem není malý – rychlá jízda automobilu se dá zvládnout, byť máte díky snímání kamery malou dohlednost. V neposlední řadě je hodno připomenout zvukovou stránku, jež se taktéž povedla a skvěle ladí k celé hře.

• Hratelnost
  • Tunění aut
  • Závody
  • Malý výběr automobilů
  • Při koupi auta udělají to samé i protivníci

Pokud máte rádi zběsilou jízdu, tunění automobilů a sázky s ostatními závodníky, je pro vás Juiced Eliminator tou pravou volbou. Povedl se takřka po všech směrech, příjemně překvapil a chybičky, jež jej mírně hyzdí na obličeji, jde přehlédnout. Pro mobilní telefony zkrátka další povedený titul, jenž nejde než doporučit.

Originalita: 0/10
Atmosféra: 8/10

Stručně řečeno, za Juiced Eliminator bych se nebál utratit těch pár pětek, co v obchodech stojí.