Recenze: Kawai Kart – klon Wacky?

Hledali jste nějaký klon Wacky pro mobilní telefony? Že ano? Zrovna teď se tu na vás totiž jeden směje. Jedná se však o zdařilý počin, nebo o lacinou napodobeninu pyšnící se cizím peřím? Zajímá vás to? Pojďte se podívat a dozvíte se více.
Recenze: Kawai Kart – klon Wacky?

Žánr: Závodní
Platforma: J2ME
Testovací hardware: Nokia 6680

Vzpomínáte na Wacky? Na zvířecí závodníky, komicky usazená za volantem, jež toužily jen po jednom - po vítězství? Ne? Ale jistěže ano! Kdo by je neznal – žraloka, tygra, pandu a další zvířátka, která mezi sebou s vervou bojovala, byť mnohdy ne zcela férově. Kawai Kart je jim totiž dost podobný, vsází na relativně stejné téma a koncepčně se od sebe zase tolik neliší.

Buď vyhraješ, nebo prohraješ... mezi tím nic není

Jako v každé pořádné závodní hře musíte porazit protivníky a vyhrát. Dojet do cíle přitom v Kawai Kart není jednoduché a vyžaduje to značnou dávku trpělivosti. Soupeři se sice nezmohou na nic víc, než na točení volantem podle tvaru trati a mačkání pedálu plynu, nicméně i přesto počítejte s tím, že se jich hned tak nezbavíte. Stačí udělat jednu chybu v zatáčce nebo najet na překážku umístěnou na trati a je po srandě – všichni se před vás nahrnou a ještě vám stihnou zatroubit před čumákem. Jde jim stejně jako vám o čas a o první místo, neboť vítězství narozdíl od prohry chutná sladce a nikdo si jej nechce nechat ujít.

Na výběr máte z mnoha tratí, zadarmo je ale určitě nedostanete. Abyste se mohli probojovat dále a vyzkoušet i jiná prostředí, musíte nejprve vyhrát předchozí závody. Sešlápnout však plyn až k podlaze není nejsprávnější řešení a autoři se snažili do Kawai Kart vnést trochu více taktizování. V čem spočívá? Inu, každá trať je trochu jiného ražení – jedna lze prosvištět neuvěřitelnou rychlostí, zatímco druhá vám odrovná brzdy. Proto se setkáte i s dvěma druhy automobilů – s rychlejší, ovšem méně schopný řezat prudké zatáčky, a s pomalejším, samozřejmě však hbitějším strojem. Je nad slunce jasné, že výběr záleží jen na vás, každopádně buďte při zvažování pečliví. Může se vám to skvěle vyplatit, zároveň ale i nemile vymstít.

Důležitý je obsah knihy, nikoliv vzhled její vazby

Kawai Kart se očividně nesnaží vnést revoluci do žánru závodních her. Nepřináší ani významné novinky a neatakuje přední příčky ve svých řadách. Daří se mu ale zabavit a bavit, čehož si cením nejvíce. Možná je to zapříčiněno vzhledem a pojetím, značně připomínajícím Wacky, každopádně nudit se v přítomnosti této hry nebudete. Akorát mi vadí docela strohá náplň vztahující se jen a pouze na výhru a nejlepší čas, což může někomu zavánět stereotypem. Ale světe div se – i po několika hodinovém závodění se pojem „nuda“ nedal použít.

Cesty jsou lemované řadami takzvaných power-upů, tratě jsou vzájemně odlišné a touha po poznání dalších míst vás bude hnát dál. Však sami uvidíte. Nicméně celkový dojem mi kazí grafické zpracování, jež je do značné míry pojaté v retro stylu. To by sice tak nevadilo, nicméně Kawai Kart nevypadá v pohybu nejlépe. Prostředí by si zasloužilo více detailů a když už páni tvůrci vsázeli na jednoduché kulisy v pozadí, mohli si s tím vyhrát daleko lépe. Rozhodně není tajemstvím, že lze na trhu najít spousty jiných a technicky kvalitnějších titulů, což právě mnohé může při koupi nové mobilovky dost a dost ovlivnit.

• Hratelnost
  • Zábavnost
  • Grafika a celkové technické zpracování
  • Trochu strohá náplň hry

Závěr? Prostý – očekáváte-li od hry zábavnost, a to i na několik hodin, určitě s Kawai Kart nešlápnete vedle. Grafika se sice příliš nepovedla, ovšem díky tomu bych hned neobracel na další list. Ani kniha se nehodnotí podle vazby.

Grafika: 4/10
Originalita: 0/10
Atmosféra: 5/10