Recenze: Kingdom Hearts: Chain of Memories a Yoshi`s Universal Gravitation

Nastal čas změn. Od nynějška se budete setkávat s články o hrách na handheldy v nové formě. A to ve formě známé z reklam 2 v 1. Dnes tu tedy máme dvě recenze na GBA hry - Kingdom Hearts: Chain of Memories přináší výsledek spojení firmy Square Enix a Disney; Nový Yoshi vám poté řádně pohne zemí.
Recenze: Kingdom Hearts: Chain of Memories a Yoshi`s Universal Gravitation
Seznam kapitol
  1. Kingdom Hearts: Chain of Memories
  2. Yoshis Universal Gravitation

Kingdom Hearts: Chain of Memories

Platforma: Gameboy Advance
Multiplayer: ne
Ukládání pozice na kazetu: ano
Výrobce: Square Enix
Vydavatel: Square Enix
Distributor v ČR: Conquest (
www.gameboy.cz)
Homepage:
http://na.square-enix.com/games/kingdomhearts/

Vzpomínky jsou věc záludná. Mají tendence se vynořovat a zas potápět do hlubin vašeho podvědomí v ty nejhorší okamžiky. To se také stalo Sorovi, se svými přáteli Goofym a Donaldem se dostali do tajemného zámku s podivným názvem Castle of Oblivion. V jeho prostorách se setkali s podivnými lidmi v kápích. Ti jim slíbili, že v hlubinách zámku naleznou toho, koho tak úpěnlivě hledají. Sora pochopitelně neváhá a s vidinou brzkého setkání s Rikkuem a králem Mickeym se vrhají vstříc komnatám podivného zámku.

Ovšem čím víc pater zámku zdolává, tím ztrácí stále víc vzpomínek na nedávné události a z nejhlubších koutů vědomí se vynořují jiné. Kdysi, na jeho domovském ostrově byl ještě někdo. Někdo Sorovi hodně blízký a kterému dal důležitý slib. A tak Sora postupně odhaluje vzpomínky, které slíbil, že nikdy nezapomene. A to náramně hraje do karet lidem v kápích, temné skupině pod názvem Organizace.

Kingdom Hearts: Chain of Memories navazuje na konec  prvního Sorova dobrodružství na PS2. A také bude jakýmsi prequelem k chystanému Kingdom Hearts 2. Což ovšem neznamená, že si ho neužijí i hráči prvním dílem netknutí. Jen fanoušci série si ho užijí daleko víc, jak už to tak bývá.

  

Boj v plném proudu * Donald a Goofy, vaši největší kamarádi * Hádes je syčák a had

Eso, spodek...nebo ne?

Kingdom Hearts přinesli něco, čemu většina hráčů nevěřila. A to sice spojení dvou diametrálně odlišných světů. Pohádkového světa Walta Disneyho a japonského světa Final Fantasy. Ale ještě tehdejší Squaresoft dokázali, že nejsou mistry vyprávění, emocí a specifického žánru japonských RPG pro nic za nic. A tak jste mohli pomáhat v písečném Agrabahu Alladinovi nebo třeba v Traverse Town potkat Squalla, Yufie či samotnou Aerith. To vše na pevných základech kvalitního akčního RPG systému.

Chain of Memories přináší novou porci toho samého, jen připraveného jiným způsobem. Vše se tentokrát točí kolem karet. Díky ním můžete bojovat, kouzlit, ale i navštěvovat další světy a ty si pak upravovat dle svého uvážení.

Ze začátku Sora dostane několik karet umožnujících mu vstup do jiného světa. Každý svět znamená jedno patro zámku a pater vás čeká celkem 12. Protože jsou karty vytaženy ze vzpomínek Sory, navštívíte takřka ty samé světy co v PS2 verzi. Čeká vás opět Agrabah s Aladine, Haloween Town z Nightmare before Christmas či 100 Acre Wood s medvídekm Pú.

   

Bílý králík zase nestíhá * Tajemná postava z mládí * Tak tohle je Cloud a jeho úder Omnislash

Každý svět se skládá ze série místnosti, ze kterých vždy tři jsou místnosti nutné pro další posun děje. Obsah těch ostatních si můžete skoro libovolně zvolit sami. Z protivníků vypadávají karty, které slouží k odemčení další místnosti. Mají různou barvu, číselné hodnocení a funkci. Dveře do další místnosti se otevřou tehdy, když použijete kartu s požadovanou číselnou hodnotou, například 7 a vyšší, 5 a nižší či rovná 1.

Důležité je číslo, občas barva, ale funkce karty už je pro dveře vedlejší. Ne tak pro vás. Funkce karty totiž určuje obsah a vlastnosti. Například všichni protivníci budou na počátku boje omráčení, získáte bonus na magii nebo naopak výhodu budou mít protivníci. Systém funguje naprosto skvěle a dává vám obrovskou  svobodu, tedy ve fázi, kdy už máte spoustu na výběr. Nebaví vás bojovat? Prosím, použijte správnou kartu a další místnost bude prostá protivníků a navíc v ní bude poklad jako bonus. Chcete získat víc zkušeností? Není problém, použijte jinou kartu a protivníků bude dvakrát víc.

Práskni ho klíčem, spal ohněm

Všechny boje se vždy odehrávají v uzavřené aréně, po které se lze volně pohybovat a skákat. K útokům je ale už třeba karet. Těch je opět spousta druhů. Základní útočné, magické, pomocné a vyvolávací. Systém je jednoduchý, použijete kartu, provede se činnost na ni uvedená; úder, seslání fireballu, léčení,  vyvolání Clouda na pomoc a tak dál. Až tři karty můžete spojovat do komb, například tři Cure vykouzlí Curaga, Stop a dvakrát Aero vykouzlí Warp a tak dál.

  

Tajemný Castle of Oblivion* Tu máš klíčem do hlavy* Hmm, samý esa

Bojový systém je dost komplexní a maximálně náročný na prsty. Karet máte vždy  balíček omezený daným počtem bodů. Silnější karty pochopitelně stojí víc bodů a vejde jich se tím pádem do balíčku méně. Navíc každá karta má i číselnou sílu od 1 do 9. A v boji karty silnější negují karty slabší. Takže zvládat v boji   uhýbat před údery protivníků a přitom pomocí tlačítek L a R hledat v balíčku tu kterou kartu je problém.

Už Kingdom Hearts na PS2 měl dost náročný bojový systém a Chain of Memories v tom to ohledu jěště o něco přitvrdil. Ale silný příběh, který naprosto jasně odkazuje na své tvůrce a jejich brilantní práci s  emocemi ve svých hrách, se vám stokrát odvděčí za vynaloženou námahu.

Staňte se pánem vzpomínek

Zvlášť když přidáme naprosto skvělou kreslenou 2D grafiku, doplněnou i o pár renderovaných filmečků.  Ani hudba a zvuky nezůstávají co dlužny. Čekají vás opět známé melodie ze všech těch Diesnehyo seriálů, doplněné o vlastní kvalitní skladby. Sice většina byla použita už v PS2 verzi, ale jejich kvalita opětovné použití plně ospravedlňuje.

Světlé stránky hry
  • Postavičky z FF a z Disney světů
  • Příběh
  • Grafika a hudba
  • Karty
Temné stránky hry
  • Jednoduchý design světů
  • Náročný soubojový systém
  • Až moc kopírování Kingdom Hearts

Kingdom Hearts: Chain of Memories je přesně to, co jsem očekával. GBA verze Kingdom Hearts s novým skvělým příběhem a zachovanou hratelností. Přes určitou dětskost spojenou s Disneyho postavami, nabízí hra spoustu zábavy i pro starší publikum, pokud tedy netrpíte chorobnou alergií na Disneyho tvorbu. I když se nejedná o dokonalou hru, soubojový systém  trpí určitými znaky nevyváženosti, design světů je dosti repetativní a někdy vadí přílišné kopírování z PS2 hry, stále tu máme hru výbornou. Pro fanoušky prvního dílu povinnost, ostatním vřele doporučuji.

Grafika: 9/10
Zvuk: 8/10
Hudba: 9/10
Hratelnost: 8/10

Spojení Disneyho a Square Enix opět ukázalo svoji sílu a přineslo velmi kvalitní akční RPG se znamými postavičkami.

Celkové hodnocení: 8/10   

Dostupné pro: iPhone
Žánr: RPG
Výrobce: Square Enix | Webové stránky hry
  • Postavičky z FF a z Disney světů
  • Příběh
  • Grafika a hudba
  • Karty
  • Jednoduchý design světů
  • Náročný soubojový systém
  • Až moc kopírování Kingdom Hearts