Recenze: Knockout Boxing - levý hák pravým palcem

Být boxerem a pohmoždit si u toho maximálně palce na obou rukách, to dokáže buďto opravdový umělec, nebo hráč některé mobilní bojovky. Knockout Boxing přitom nejde jen po tupých ranách a ve velké míře vsází na pravidla tohoto tvrdého sportu.

Žánr: Bojovka
Platforma: J2ME
Testovací hardware: Nokia 6680
Česká lokalizace: Ne
Hru poskytnul:
Wapstránky.cz

Je velká škoda, že box sám o sobě není v našich končinách tak populární, jako například v západních zemích. Jednou za uherský rok se sice na televizních obrazovkách mihne občasné (přímé) vysílání ze zahraničí, tu a tam můžeme shlédnout již stokrát viděné snímky s Rockym, v lepším případě i zahrát nějakou hru. Ale to je asi tak vše. Nicméně právě posledně jmenovaný případ se snaží probojovat na výslunní slávy mobilních scény tvrdými údery a špetkou taktiky v bojích s velkou dávkou štěstí.

Nic není předem jisté

Knockout Boxing sice zapadá do police s bojovými hrami, nicméně zároveň se snaží do vínku nápadů přispět pár drobnými a možná do jisté míry i klasickými inovacemi. Týkají se pravidel boxu, jejichž potenciál byl alespoň z části využit, a ne zcela zakopán pod slupkou nehratelné slátaniny. Že ukazatel zdraví, respektive síly v daném kole zobrazuje stav váš i vašeho protivníka, to stále platí. Ale zároveň musíte mít na paměti, že stačí jedna dobře mířená rána a soupeře hravě odrovnáte, byť se ještě bude kapka červené barvy v onom status-baru nacházet.

Bruiser Maddox nebo Buster o´ Reilly? Drsňáci, kam se podíváš...

Taktéž není třeba ihned lámat hůl, pakliže přijde na nejhorší a soupeř vás pár dobře mířenými ranami položí. Máte totiž podle daného kola ještě několik sekund na sesbírání sebe samotného, což se sice podaří opravdu málokdy, nicméně i tak za to Knockout Boxing musím pochválit. Boje jsou zkrátka alespoň z části překvapující a ne vždy lze odhadnout, co se kdy a jak stane. Na druhou stranu jsem byl velice zklamán obsahovou stránkou, jejíž velikost lze přirovnat k nafouknuté bublině.

Myslel jsem si, že to je špatný vtip. A jisté nutkání mi stále nedává spát, že jsem jen něco nepochopil. Ale jak jinak si vysvětlit vyhraný souboj, který vás namísto odměny v podobě dalších ringů či nových soupeřů nasměruje pouze na tabulku se skóre a možností odeslat výsledky na internet? Ne že by to nebylo zajímavé, ale tímto autoři hráče jistě nezaujmou. Na nic dalšího jsem posléze nenarazil – ano, stisknul jsem tlačítko nové hry, vyhrál jsem tři kola limitovaná časem, a rovněž jsem se pokusil (bez úspěchu) odeslat magická čísílka výher. Ale toť vše. S ohledem na jinak arkádový potenciál Knockout Boxing považuji zmíněnou výtku za velkou škodu. Být větší rozmanitosti, laťka zábavnosti by hnedle poskočila o pár stupínku výše. Bez jejího popostrčení vás však dříve či později zastihne stereotyp.

Zlatý střední průměr?

Co se týče grafického zpracování, ve své podstatě kopíruje linie obsahu a nesnaží se o prolomení ker ledu nezkrotnou detailností a propracovaností. Bojovníci jsou společně s okolním prostředím utvořeny pár jednoduchými tahy a v kontrastu s pár barevnými odstíny a kýčovitými animacemi neurazí ani nenadchnou. Ostatně podobně lze hovořit i v případě zvuků, zato ovládání mi bylo pěknou chvíli trnem v oku.

• Příjemná hratelnost
  • Příjemná hratelnost
  • Příjemná hratelnost
  • Zmínil jsem už příjemnou hratelnost?
  • Dva bojovníci a jen jeden ring? Heh
  • Ovládání

Akční klávesy nejsou rozpoloženy nejhůře, zato obranné mi málem zpřelámaly prsty. Jejich umístění se vztahuje na klávesu s číslicí tři a jedna, tedy na ten nejníže položený bod mobilního telefonu. Brouzdat hbitě prstem seshora dolů je obtížné, a často jsem tak schytával jednu pěst za druhou. Přivítal bych vhodnější uspořádání v jednotlivých kombinacích, neboť udeřit pravačkou a hned na to se krýt protivníkovy není u Knockout Boxing příliš jednoduché. V důsledku se ale jinak nejedná o špatnou hru. Zamrzí jen její obsahová prázdnota a brzy nastupující stereotyp.

Grafika: 6/10
Originalita: 2/10
Atmosféra: 5/10