Recenze: Land of Death – země posetá mrtvými

Snímek Úsvit mrtvých spadá mezi jedny z nejpovedenějších vůbec. Jeho následovník, Země Mrtvých, se přitom nyní dočkal i herního zpracování pro mobilní telefony. Aneb hordy nemrtvých dostaly rozum.

Žánr: Akční
Platforma: J2ME
Testovací hardware: Nokia 6680
Hru poskytl:
WapStranky.cz

Jako příznivce hororových filmů jsem si nemohl nechat ujít mobilní předělávku pokračování Úsvitu mrtvých. Film samotný totiž nebyl špatný, jedničce se sice nevyrovnal, avšak pohled na inteligentně smýšlející nemrtvé se jevil více než neotřele. Aby také ne, celou Zemi zachvátila epidemie z podivného výzkumu, jež se během pár dnů rozšířila do všech koutů planety. Pár menšin se však dokázalo udržet a odolat masivní emigraci mrtvol za krví. A v jedné z nich se nyní nacházíte i vy.

Jo paměť je pěkná...

Prostředků potřebných pro život není mnoho, potřebujete vše – jídlo, oblečení a tak dále. Jenže nemálo zásob zůstalo nedotknuto v okolních městech, taktéž se upotřebí jistá strategická místa a právě vy se ocitnete v roli „vojáka“ plnícího úkoly přímo v terénu. Misí se ve hře nachází opravdu hodně, nicméně v rámci klasické dvojrozměrné plošinovky nepůjde o nic jiného, než neustavičné zabíjení nemrtvých.

Nikde nikdo, jen mrtvolný zápach

Hned ze začátku se naskytne pohled na vskutku úsměvnou, až naivní situaci – vámi ovládané vozidlo zapomněli lidé v základně vybavit. Sličná „operátorka“ vám to však stihne sdělit ve chvíli, kdy se objevíte na inkriminovaném místě. A co teď? nezbývá, než všechny potvory pomlátit pěstmi. A podobných situací si občas užijete více, než by mohlo být zdrávo. Samotná náplň Land of Death zrovna nekypí nápadem. A že vám občas předhodí nějaké střílítko do ruky? Tak to ještě neznamená, že se budete bavit. Vlastně by se dalo usoudit, že celý titul čerpá především ze značky filmu, nikoliv ze svého pojetí, nápadu a zpracování.

První jatka

Náplň po stránce úkolů je jednotvárná, často budete rozhovory spíše odklikávat, než pečlivě pročítat. A vlastně ani o nic nepřijdete – lokalizace do několika jazyků, mezi nimiž se nachází i čeština, není nejhorší, ale místy působí kostrbatě. Především kvalita scénáře je pochybná a přestože není třeba v rámci mobilní hry nic zázračného, páni autoři si mohli dát záležet daleko více.

Malé fotoalbum ze Země mrtvých

Zrovna nejlepší pocit nemám ani z technického podání. Grafika sama o sobě nabízí plně dvojrozměrné prostředí s osekanými animacemi, jimž by prospěla daleko větší plynulost. Například uhození pěstí je tvořeno všehovšudy třemi sekvencemi, a slušně kostrbatými. V důsledku se nabízí pohled na malinkaté „fotoalbum“ ze země nemrtvých, u něhož vypěníte i díky velice pomalému rozběhu hlavního hrdiny. Jestli autoři chtěli včlenit do hry originální prvky, měli začít někde úplně jinde. Zaválet se jim nepodařilo také u zvuků a hudby, které spíše zastávají pozici „jen aby se neřeklo“.

Převracení barelů mám obzvláště rád

Na druhou stranu je alespoň ovládání jednoduché, žádné ohavnosti se v tomto směru nedočkáte. Stačí mačkat pohybové klávesy, poté jednu bojovou a v neposlední řadě „aktivní“, určenou jinak například pro vstupování do dalších lokalit.

• Země mrtvých v mobilu
  • Solidnější grafika
  • Přítomnost lokalizace
  • Jednotvárnost po všech směrech
  • Žádné nápady
  • Osekané animace

Land of Death je zkrátka průměrnou hrou, jež se přiživuje především na licenci. Není divu, podobné taktiky jsou úspěšné a fandové filmu si právě recenzovanou mobilovku zřejmě koupí. Obyčejným smrtelníkům však nedoporučuji. Žádná revoluce, žádný šmrnc. Malá špetka nápadu do toho velkého umírání by prospěla.

Originalita: 0/10
Atmosféra: 5/10
Hratelnost: 5/10