tvoje posty jsou vzdycky plne mylnych informaci nebo polopravd. veci, ktery v dote byly a v lol nejsou, byly designerskym rozhodnutim. napr. denying ve hre neni, aby byla rychlejsi, protoze denying = hrat defensivne a zpomalovat protihrace. to, ze jsou nekteri hrdinove imbalanced je pomerne normalni u nove hry a riot se rozhodne snazi hru vyvazit. podivejme se na wow a jeho patchovani, ta hra je tu pet let a classy stale doznavaji zmen.
to co pises o leaverech je castecna pravda. je tu urcita protekce, ale obcas se stava, ze nekdo odejde. je to ale domena zejmena low level her, hraci s vyssim elo ratingem uz z her moc neodchazeji. to jen potvrzuje, ze sis zahral par her v ramci "noob islandu" (low rating/level hry, termin pouzivany primo vyvojari). coz bude ostatne problem vetsiny hracu, kteri preferuji hon. zahrali par her, ktere vetsine nestaci na pochopeni toho, proc jsou nektere mechanismy pozmeneny nebo ve hre vubec nejsou.
to, ze je lol hra pro novacky nebo vikendove hrace neni pravda. ma uplne stejne soutezive parametry jako hon. faktem je, ze se v soutezich ujme spis hon. stane se tak ze dvou duvodu... prvnim je grafika, velka cast komunity okolo moba jsou teenageri, kteri si jeste nejsou ve svete jisti a potrebuji sebe i svoje okoli ujistovat, jak jsou dospeli a lol grafika je proto na ne prilis detska. opravdu dospeli lide to rozlisi na libi/nelibi. chapu, ze se nekterym ten styl jednoduse libit nebude a uprednosti dobre vypadajici, byt velice standardni graficke reseni hon. druhym duvodem je prave uspechane odsuzovani lol, ketere je trosku jinak resenou hrou. jak uz jsem zminoval, absence ruznych mechanismu z doty neni ulehcenim, ci zjednodusenim hry. je to zmena herni dynamiky. hra se kvuli tomu nestava jednodussi (napr. misto denyingu se lide vic soustredi na last hiting, v tom velky rozdil neni), ale jenom jinou hrou.
kazdopadne si myslim, ze moba zanr ma jeste do budoucna hodne co nabidnout. otazka je, jestli bude dota komunita nadale konzervativni a invencni tituly zavhrne jako se deje s lol. osobne bych chtel videt hru, kde misto ctyr skillu bude na vyber treba osm, ale vymaxovat sly jen ctyri a ability mely vyrazne mensi dmg/stun, ale zaroven i male cooldowny, aby hra mela vetsi spad.
tolik me dnesni tl;dr :>
p.s.: jeste me napadla jedna vec, ve ktere je lol skutecne privetivejsi pro novacky. tou je resni obchodu. je daleko prehlednejsi a doporucene predmety (byt pro nektery hrdiny uplne mimo) pomahaji v prvnich hrach. minimalne v tomhle ohledu by se tvurci hon meli inspirovat.