Recenze: League of Legends – DotA v ohrožení

Kopíruje se kde co. A to platí i pro modifikaci Warcraftu 3 - Defense of the Ancients. Znamená LoL jen výsměch nebo má League of Legends na víc?

Kromě neutrální havěti se oběma týmum rodí počítačem řízené jednotky. Ty příliš nevydrží, a pokud jich není mnoho, neudělují ani zásadní poškození. Po startu hry se rodí dva typy těchto podpůrných jednotek. Na bitevním poli tak potkáte kouzelníky s útokem na dálku společně s válečníky libujícími si v boji zblízka. Pokud ale nepřátelskému týmu zničíte budovu zvanou Inhibitor, zvýší se počet spawnovaných jednotek a začne se objevovat nový druh podpůrných bojovníků – silnější a odolnější jednotky na mechanickém kuřeti.

Na výběr je téměř ze stovky předmětů s rozličnými atributy

league of legends 02.jpgZa zabíjení nepřátelských jednotek je zpravidla největší příjem zlata. Finance jsou pro hrdiny naprosto zásadní, umožňují nákup předmětů, které znatelně posílí vaši postavu. Na výběr je téměř ze stovky předmětů s rozličnými atributy (mohou například zvyšovat život, rychlost pohybu či doplňování many). Předměty mají několik úrovní kvality, čemuž odpovídájí jejich vlastnosti i cena. Lepší z nich lze získat pouze kombinací několika předmětů nižších tříd a výsledkem je často předmět s určitou unikátní vlastností. Bývá to silný bonus, který se počítá jen za jeden předmět. Pokud tedy koupíte stejnou věc několikrát, můžete na sčítání jejích unikátních vlastností zapomenout.

Volba předmětů je pro sílu hrdiny naprosto zásadní. Pokud vyberete špatně, postavička nebude mít sebemenší šanci. Na oficiálních fórech je ale možné objevit příručky, které vysvětlují způsoby jakými hrdiny hrát a které jsou často doplněny i seznamem doporučených předmětů. S jejich pomocí je možné zkoušet hrdiny bleskovým tempem a řádně si je při testování užít. Když objevíte svého favorita, je samozřejmě nejlepší vymyslet seznam předmětů šitý na míru vašemu hernímu stylu.

Hon za nejlepším kouzelníkem

Aby hra rozšířila možnosti jak si hrdinu přizpůsobit, je každý hráč reprezentován kouzelníkem (jedná se pouze o profil, ve hře pomyslný kouzelník vidět není). Ten získává zkušenosti za odehrané hry a může tak dosáhnout až třicáté úrovně.

Za každý level se dočkáte jednoho bodu do Masteries (obdoba talentů z WOWu), který dále můžete distribuovat do jedné ze tří záložek (útočné, obrané a pomocné). Záložky jsou pro všechny hráče stejné a nijak nezávisí na hrdinovi. Masteries je ale možné před každou hrou vynulovat a body rozdělit jinak. V záložkách se najde řada možností jak hrdinu vylepšit, může to být například zrychlení útoků, doby po kterou působí bonusy za zabití neutrálních monster či zvýšený příjem zlata.

league of legends 13.jpg league of legends 14.jpg

Kromě dovedností si každý kouzelník může vybrat dvě (z celkem čtrnácti kouzel), které budou jeho hrdinovi k dispozici společně s jeho vlastními schopnostmi. Podobně jako u Masteries je možné tato kouzla změnit před každou hrou. Většinu kouzel lze použít pouze jednou za pár minut, často ale zachrání život vám nebo jej naopak ukončí protivníkovi. Najdete tu například různé formy poškození, teleportaci k přátelské jednotce či krátkodobou nezničitelnost věží. Pokud máte kouzelníka na první úrovni, lze volit jen z několika kouzel. Další se odemykají nabíráním levelů a poslední získáte po dosažení dvanácté úrovně.

Posledním způsobem jak přizpůsobit hrdinu pro konkrétní strategie, je za pomoci run. Kouzelník má magickou knížku, která čítá tři stránky a je do ní možné zasazovat runy. Každá stránka může obsahovat jinou runovou kombinaci a před zápasem si jednoduše vyberete stránku pro danou hru. Runy jsou k dispozici za body, které získáváte odehráváním her. Lze je také zakoupit za skutečné peníze. Ale nestrachujte se, k dispozici jsou v obou případech stejné runy.

Za málo peněz hodně zábavy

League of Legends lze bez uzardění označit za jednu z nejoriginálnějších her současnosti. Její multiplayerové jádro zaručuje dlouhou životnost, kterou jistě podpoří i velká péče ze strany vývojářského týmu. Každý týden se hra patchuje a do budoucna jsou v plánu jak noví hrdinové, tak i další mapy. Jedna z chystaných map je již ve fázi betatestu a dá se hrát ve cvičném režimu. Mapa je menší, navržená pro souboj 3v3. Objevují se na ní jiná neutrální monstra a nachází se na ní menší počet věží. Celkově přináší intenzivnější akci.

Hra již nyní působí velice vyváženým dojmem a připravuje si půdu pro různé soutěže. Vývojáři se také snaží hráče maximálně motivovat k dohrávání her. Každý, kdo hru opustí před jejím závěrem, nezíská žádné zkušenosti pro svého kouzelníka a předčasné opuštění hry se mu také zapíše do profilu. Každému je asi jasné, jak může odchod jednoho hráče pokazit téměř vyhranou hru.

League of Legends lze bez uzardění označit za jednu z nejoriginálnějších her současnosti

League of Legends je povedeným titulem, který navzdory své ceně působí naprosto profesionálním dojmem. Hru je možné s omezeným počtem hrdinů hrát zdarma. Další je možné odemykat dvěma způsoby. Prvním je získávání kreditů (influence points) za výhry, druhým nákup za skutečné peníze. Pro hrdiny je také možné pořizovat nový vzhled. V současné době ale alternativní varianty existují jen pro pár nejoblíbenějších hrdinů, takže si na nový háv pro svého buducího favorita možná ještě chvíli počkáte.

league of legends 10.JPG

Narozdíl od Defense of the Ancients nemusíte hlídat verzi hry. Ta je vždy aktuální a všechny zápasy tedy vycházejí ze stejných podmínek. Atmosféru dokresluje povedený zvukový doprovod a vytknout lze jedině malý počet map.

U tohohle titulu lehce spadnete do tradičního modelu „ješte jednu hru a spát“. Než se nadějete, bude svítat.

Žánr: Strategie | strategie s RPG prvky
Výrobce: Riot Games | Webové stránky hry