Recenze: Lock’s Quest – opevněné město

Zabednit, opevnit, obehnat příkopem, zazdít, přistavět, zavěžit, zaminovat a zmlátit. To je Lock’s Quest ve zkratce.
Kapitoly článku

Základní princip zní i funguje výborně, takže kde je problém? Měli byste mít před sebou výbornou hru, kterou je radost hrát a je problém se od ní odtrhnout, vše je nádherné, tráva je zelená, ptáčci prozpěvují a Clockworkové se rozpadají na prach a jedinou surovinu ve hře. Bohužel, objevil se strašák největší, jehož jméno zní stereotyp. První dvě hodiny je všechno nádherné, tráva je zelená, ptáčci prozpěvují a Clockworkové se rozpadají na prach a jedinou surovinu ve hře. Pak je to zkrátka docela nuda, jež se sice hezky hraje, ale to je tak všechno.

locksquest_07.jpglocksquest_08.jpg

Lidé z 5th Cell se sice snaží, seč mohou, aby vám dali do ruky všemožné strategické finesy a nové možnosti v podobě nových pastí, věží a podobných důmyslností, které si ještě musíte sami sestavit, jenže selhávají v tom, co je na hře hlavní. V náplni misí.

Vše je nádherné, tráva je zelená, ptáčci prozpěvují a Clockworkové se rozpadají na prach a jedinou surovinu ve hře

Po celou dobu totiž neděláte nic jiného, než že něco bráníte proti robotům. Ona je to chvíli i zábava, ale jak postupujete hrou, zjistíte, že vás to už vlastně moc nebaví a uvítali byste nějaké rozptýlení. Třeba se jednou, jedinkrát postavit do čela obří armády a jít pro změnu něco dobýt.

VIDEO: 871 'Locks Quest - trailer'

Nebo postavit léčku na nepřítele, kde by on napochodoval až pod smrtící děla, jež by ho rozcupovaly. Či bránit nějaký konvoj a vyzkoušet si v praxi slavnou vozovou hradbu českých husitů. Prostě udělat něco jiného, než donekonečna stavět valy a věžičky, aby vám je vzápětí zničila pochodující armáda. Tedy, pokusila se o to.

Tip číslo tři: Při návštěvě města hrajte minihru, v níž odrážíte nepřátelský útok jako posádka věže. Za odměnu dostanete zdroje.

No a nakonec přijde pan Boss, tedy generál Agony. Toho zničíte, ještě chvíli si zabráníte a odeberete se do země, kde je všechno nádherné, tráva zelená... Však to znáte. Abych pravdu řekl, tak jsem hru nedohrál, protože mi prostě nedala motivaci, ani dobrý pocit.

Hřebíčky do rakve

Ano, vyskytují se zde i úkoly, které zahrnují zničení nepřátel či osvobození rukojmích, ale... Je to zoufale málo, protože základní premisa je pořád stejná a jediné, čím se zabíjení a osvobozování liší, je počet nepřátel. Úkoly se stejně pokaždé zvrhnou v obranu studně se zdrojem. Což vyústí v situaci, kdy vás už stále stejná písnička dokola prostě nezajímá a hlavně nebaví. Vy pak odložíte hru k ledu, protože už na ni nemáte náladu. Za týden si ji vezmete a opět se skvěle bavíte. Jenže jen jednu bitvu, protože se stereotyp připlazí zpět.

locksquest_09.jpglocksquest_10.jpg

Ještě jsem ani nezmínil AI nepřátel, kteří se i přes proražení obrany dokola vrhají na kousek opevnění vedle mezery, kterou si vytvořili. Zvláštní. Poslední věcí, která Lockovi podkopne nohy je nemožnost si natočit mapu tak, jak zrovna potřebujete.

Natáčení kousků opevnění se stává peklem na displayi

Obzvláště fatální je tento fakt ve chvíli, kdy se snažíte postavit fungující opevnění s trošku složitější strukturou, než je přímka od jednoho konce k druhému. Želbohu, autoři zjevně s takovouto možností nepočítali a samotné natáčení kousků opevnění se tak stává peklem na displayi. No, alespoň, že hra hezky vypadá a zvučí.

locksquest_11.jpglocksquest_12.jpg

Z textu byste mohli nabýt dojmu, že pro mě byl Lock’s Quest utrpením. Nebyl, tedy, pár hodin ne. Strašně těžko se mi proto posuzuje. Kdybych bral v úvahu jen začátek hry, skákal bych nadšením a psal hře minimálně devítku. Pokud ale vezmu v úvahu, že už to nemám sílu ani dohrát, je něco špatně.

Tip číslo čtyři: Pokud víte, že je nějaké místo v obraně slabší, než jiné, zdržte se u něj, ale zároveň se nestyďte jej opustit před totálním poražením nepřítele.

Možná je to mnou. Netuším a nevím, nechápu, když vidím jinde devítková hodnocení. Možná jsem jediný poctivý, nebo jediný divný. I přes značnou originalitu a dobrou hratelnost musím hodnotit tak, jak hodnotím.

Dostupné pro: 3DS
Výrobce: 5th Cell | Webové stránky hry
  • Chytlavost konceptu
  • Originalita
  • Možno hrát pět minut i několik hodin
  • Repetetivnost
  • Nemožnost otáčet mapou
  • AI
Kapitoly článku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,