Recenze: Lord of the Rings: Conquest - za Středozemi

Jak to může dopadnout, když vývojáři ztratí zábrany a vydavatel jen nečinně přihlíží? Jako Lord of the Rings: Conquest. Bohužel.
Seznam kapitol
  1. Masivní bitvy
  2. Špatný vtip?

Klasický masakr

Zbylé dva hratelné módy - Team Deathmacth a Hero Team Deathmatch - nejsou na poli multiplayerové zábavy ničím výjimečným. Musím ovšem uznat, že sledovat souboj zástupu Sarumanů proti několika Gandalfům, či Legolasů proti Lurkům rozhodně není k zahození. Bohužel se nejedná o dostatečně motivující prvek, aby vás donutil opkovaně se k této možnosti vracet.

Sám jsem dával přednost obyčejným povoláním, s jejichž pomocí jsem brázdil rozsáhlé Conquest a CTR mapy. Na výběr je přitom z kvarteta postav (Lučištník, Kouzelník, Válečník, Zvěd), které disponují odlišnými speciálními schopnostmi, jimž je nutné plně podřídit styl hraní. Každá jedna z nich přitom obsahuje tři takovéto ability, jenž vás vytáhnou i z té největší šlamastiky.

Sledovat souboj zástupu Sarumanů proti několika Gandalfům, či Legolasů proti Lurkům rozhodně není k zahození

Je ovšem škoda, že jednotlivá povolání nebyla více vyvážena. Pokud se totiž naučíte perfektně ovládat postavy pro boj na dálku, především lučištníka, stáváte se relativně nesmrtelným. Tento neduh se nejvíc projeví při hraní singleplayeru, u nějž je velice snadné pochytit vzorec chování počítačem ovládaných nepřátel, a přizpůsobit tomu následně svou hru.

Tato výhoda se sice při hře více hráčů do jisté míry ztrácí, díky nemožnosti předvídat reakce protivníků. Po pár dnech usilovného hraní ale dosáhnete situace, kdy vám bohatě stačí jeden válečník na obranu před těmi, kteří se dostanou až příliš blízko, a bez větších problémů porazíte celý tým.

Kampaň do počtu

Jak už jsem zmiňoval, tohle je především negativum hry jednoho hráče, kde po odhalení vzorce chování botů není ani potřeba mít po ruce někoho na blízko. Vůbec, celý singleplayer je záležitost nadmíru úsměvná (ve špatném slova smyslu). K dipozici jsou sice dvě kampaně - nejprve kladná, po jejímž dohrání se odemyká možnost hrát za záporáky.

Obě nicméně na mě působily jako na rychlo spíchnuté slátaniny, které kluci vývojářští vytvořili, když zjistili, že jen na multiplayer titul neutáhnou. Díky tomu se tak můžete na několik málo chvil (doslova; první kampaň jsem dohrál ani ne za tři hodiny čistého času) ponořit do dobrodružství známého z filmové adaptace knižní trilogie, což samosebou znamená návštěvu populárních míst.

Místo slibovaných bitevních orgií na vás ale čeká jen pár desítek postaviček, které padají pod vaším náporem jako shnilá jablka. Slibovaná epičnost pak spočívá ve stovkách na chlup stejných jednotek, které se nacházejí kolem vás, bezpečně "ukyrtí" za často neviditelnou hranicí. A vrcholem všeho je skutečnost, že ony postavy vykonávají stále stejné pohyby. Fuj.

TIP: Pokud nejste skalní fanoušci Pána prstenů, nebo masochisti, koukněte se raději po něčem jiném. Slibuji, že nebudete litovat.

Bitva v Helmově žlebu, či dobývání Minas Tirith se tak rázem stává nudnou fraškou, kterou nevytáhnou z bahna mrzkého podprůměru ani minihry v podobě zabíjení skřetů s pochodní, sestřelování Olifantů, či chránění Froda. O moc lépe na tom není ani druhá možná kampaň, která sice získává na exkluzivitě díky rozvíjení příběhu "co by se stalo, kdyby Sauron vymlátil z Froda prsten těsně před jeho vhozením do lávy", avšak ani zdaleka to nestačí na to, abyste si ji užili. Alespoň já jsem u ní trpěl.

Grafické retro

Záchranné lano nudnému obsahu nepodá ani audiovizuální zpracování, které je na pováženou. Conquest totiž vypadá jako několik let starý Návrat krále (dokonce se jedná i o stejný typ hry) jen s několika novými fintami, které však velmi rychle prokouknete. O chlup lépe je na tom soundtrack, jenž čerpá z toho filmového, složeného Howardem Shorem. Titul si však krátkozrace půjčuje jen pár známějších melodií opakujících se ve stále stejných intervalech dokola.Až do zbláznění.

Připočteme-li k tomu ještě mizernou umělou inteligenci, která zůstává hluboko pod hranicí průměru (nic na tom nezmění ani přechod na vyšší obtížnost), a absenci animovaných sekvencí (mezi jednotlivými kapitolami vás čekají záběry z filmů), dostaneme slušný propadák, za nějž by se nemuseli stydět ani nováčci na trhu. Mám však důvodné podezření, že i oni by to svedli lépe.

Conquest totiž vypadá jako několik let starý Návrat krále

Lord of the Rings: Conquest je zkrátka přehnaně vyhypovaná blbost, která však mohla, při správném přístupu, dosáhnout i na mety nejvyšší. Příslib velkolepých bitev totiž působil nejen na fanoušky jako magnet. Čas od času se ale polarita zkrátka otočí a hra odpadne do kouta, kde se na ni pravděpodobně bude snášet prach až do příchodu soudného dne. Takže, má vůbec cenu strkat disk s hrou do mechaniky vašeho mazlíka? Rozhodně ne!

Žánr: Akce | multiplayerová akce
Výrobce: Pandemic Studios | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 9. ledna 2009