PC | Recenze | X360 | PS3 | Akce

Recenze: Lord of the Rings: Conquest - za Středozemi

Jak to může dopadnout, když vývojáři ztratí zábrany a vydavatel jen nečinně přihlíží? Jako Lord of the Rings: Conquest. Bohužel.

Roku 1892 se v jednom jihoafrickém městečku narodil tamějšímu řediteli bankovní pobočky čiperný klučina s bujnou fantazií. A protože byli jeho rodiče přesvědčení, že život v té době není sám o sobě dost těžký, dali mu jméno John Ronald Reuel. Chlapec si však brzy tento klacek vydoloval z pod noh a roku 1925 se mu podařilo stát se profesorem na Oxfordské univerzitě.

Touha tvořit však byla silnější, než touha učit a už roku 1937 spatřil světlo světa Hobit, na nějž o necelých dvacet let později navázala celosvětově proslulá trilogie Pán prstenů. No, a za dalších 55 let přšli lidé z EA a tenhle legendární epos zprznili.

Vývojáři již při ohlášení hry dali jasně najevo, že by Conquest rádi zacílili na vyznavače online hraní

Ale buďme fér. Plivat na Electronic Arts je v současné době in, nemluvě o skutečnosti, že je to pravděpodobně nejsnažší způsob, jak si získat hráčskou veřejnost. Často se tak zapomíná, že se na onom prznění více, či méně, podílí i sami vývojáři. A že to tentokrát kluci z Pandemic Studios solidně zprasili, je myslím nad slunce jasné. Ať na to koukám z kterékoliv strany, Conquest je pravděpodobně první hrou, kterou jsem měl možnost hrát, a u níž se tvůrcům nepodařilo splnit ani jeden jediný slib, daný hráčské veřejnosti před jejím vydáním. Má tedy vůbec cenu strkat disk s hrou do mechaniky vašeho mazlíka?

Elfové, hobiti a lidé, spojte se - online

Odpověď je prostá. Kdybych vám ji ovšem poskytnul hned teď, jen stěží bychom mohli tento článek nazvat recenzí. Dovolte mi tak alespoň naznačit co vás po shlédnutí několika reklam vlastně čeká. Vývojáři již při ohlášení hry dali jasně najevo, že by Conquest rádi zacílili na vyznavače online hraní, což jasně dokazuje i multiplayerový odkaz umístěný na přední příčku herního menu.

Hned po jeho rozkliknutí vás přitom bude čekat složité rozhodování, zda-li se ponořit do víru akce sami, či s kamarádem, nebo sourozencem prostřednictvím split-screenu. Ten je přitom k dispozici nejen pro offline řádění, ale rovněž pro plnohodnotné online klání. Velká výhoda, pokud máte hluboko do kapsy. Měsíční předplatné GOLD účtu se totiž po vydělení dvěma stává velmi snadno dosažitelným.

Po vyřešení tohoto elementárního problému logicky přichází na řadu akce, která je rozdělena do několika relativně známých kategorií.  Čtyř, abychom byli přesní. Není to sice moc, avšak zdárně to vynahrazuje délka jednotlivých klání, která se v některých módech může počítat až na desítky minut. Kdo už titul hrál, jistě ví, že narážím především na Capture the Ring a Conquest, které vám, pokud se sejdou dva schopné týmy, snadno spolknou celé odpoledne.

TIP: Snažte se naučit využívat speciálních schopností vašeho avatara. Značně vám to usnadní postup hrou.

Jak jste jistě poznali, první zmíněná "disciplína" staví na velmi populárním Capture the Flag, který však obohacuje o jednu netradiční skutečnost. Po získání prstenu má totiž ten který tým za úkol propašovat ho na označené místo, hluboko v týlu nepřítele, kde mimojiné dochází k respawnu vámi (a vašimi spoluhráči) zabitých jednotek. Věřte mi, když říkám, že to není nic snadného.

Proti vám nestojí jen skřetí/lidští bojovníci, ale také balisty, enti, trolové, nebo třeba Balrog

Conquest vás prozměnu postaví před neméně stresující úkol, ovládnout předem nadefinovaná stanoviště na zvolené mapě, a podrobit si tak daný kraj. Jakkoliv snadně se tento úkol může jevit, opak je pravdou. Stejně jako u CTR i u tohoto módu záleží výhradně na hráčích, kteří stojí proti vám, a bohužel i na těch, kteří jsou s vámi. Bez alespoň částečného náznaku taktiky a spolupráce je téměř nemožné dosáhnout nějakého většího úspěchu.

Zvláště, vezmeme-li v potaz, že proti vám nestojí jen skřetí/lidští bojovníci, ale také balisty, enti, trolové, nebo třeba Balrog. Tato skutečnost, společně s nepříjemně dlouhou dobou nutnou pro obsazení stanoviště, způsobuje, že se z hraní Conquestu velmi rychle stanou jatka, potažmo nervák. Počet ovládaných stanovišť totiž přímo ovlivňuje rychlost respawnu.

Žánr: Akce | multiplayerová akce
Výrobce: Pandemic Studios | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 9. ledna 2009