Recenze: Lord of the Rings Online: Shadow of Angmar – stíny nad žánrem

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 35

Diskuze k článku

Pit  |  25. 05. 2008 00:36

Kdyz uz se tady porad srovnava WoW a LOTRO.. tak jako ten Autoloot sem snad nikdy ve wow nevyuzil ptz je uplna kravina sbirat vsechno.. fakt nevim k cemu mi je napr. lootovat secko po zabiti Moba na malym lvlu kterej ma u sebe akorat kraviny co prodam za par medaku.. a vzhledem k tomu ze hlavne ve WoW nemam vecne misto v baglu tak nemam ani zaplej autoloot.. taky MMORPG se hrajou vetsinou ve skupine takze dalsi duvod proc je nesmysl to mit zaply... Jinak ve WoW mi nepripada ze do 10 lvlu bych se nejak uzasne bavil.. to ze se nekomu zda ze v LOTRO se na 10 lvlu nebavi tj totalni blbost.. na 5 lvlu me vzali naky lidi do party.. sli sme na Quest do Dungu kterej vedl NPC .. s cimz sem se zatim v jinych hrach nesetkal... a bylo to vyborny. Nerikam ze ve WoW NPC nic nedelaj ale v LOTRO sou podstatne aktivnejsi. A k ty poznamce o tom ze se charaktery nebo povolani v LOTRO moc nelisi.. to nemuzu posoudit ze strany LOTRO ptz sem tam nedosahl zatim zadnyho velkyho lvlu ale ve WOW se teda lisej dost malo.. K cemu je ve WOW ze muzu hrat za Trolla, Orca, Blood Elfa, Humana atd.. dyz Troll MAGE, HUMAN MAGE, Undead MAGE atd.. sou porad uplne stejny a minimalne se odlisujou.. WOW je delany jen aby to dobre vypadalo ale samotny hre dost veci chybi.. a prave ta 'ZABAVA' ve WOW zacina az kdyz ma clovek poradnej LVL a ma hodne TALENTU kteryma se teprve postavy trochu odlisej.. A takle bych mohl pokracovat v kritice jeste hodne dlouho.. Treba vychvalovany Questy ve WOW.. Questy nejsou spatny pokud je delate par dnu.. ale po 40 levelech si uvedomite ze to je porad jen: Kill 40 .. Kill 20 .. Bring 35 ... Je to porad to samy od prvniho lvlu akorat se zveda cislo kolik ceho prinyst nebo zabit.. Uvidim jestli i LOTRO me na 40 lvlu bude pripadat stereotypni jako WOW ale zatim davam LOTRO vetsi nadeje nez sem daval do WOW kdyz zacinal. Wow mi totiz prijde strasne marketingove vyzdvizenej a znamej diky Warcraft 3 a Frozen Throne coz byly urcite super hry, ale kdyby neexistovali strategie ze sveta Warcraftu tak kdovi jestli by WoW bylo tak oblibeny.. Je to sice jen spekulace ale chci tim rict ze WoW neni neprekonatelny..

 |   |  Odpovědět
Thanatos  |  25. 04. 2008 02:36

Po přečtení recenze a návazných názorů jsem byl pouze utvrzen v názoru, že žánr RPG devalvoval. Je to čistě můj názor a asi vyzní způsobem "tehdá v třiašedesátem byla tráva zelenější" ale vem to čert. Když to vezmu kolem a kolem, tak se motám okolo her poměrně dlouho. Nebudu se věnovat nostalgickému vzpomínání a raději se vrhnu přímo k věci. Otázka - jak si někdo může dovolit srovnávat WoW se hrou, která je nepoměrně "mladší"? Copak si sakra nevzpomínáte jak WoW vypadala, když začínala? Je pravda, že mojí specializací nejsou hry, ale literární počiny, ale i tak, nebo možná právě proto si zcela zřejmě uvědomuji ten rozdíl, ten zásadní rozdíl. Kniha se nijak nevyvíjí, narozdíl od hry, natož MMORPG. Srovnávat novou LOTRO a zaběhlou WoW zavání nehorázným amatérismem. Autor recenze nechť se klidně urazí, ale hrál vůbec WoW v době kdy byl vydán? Pokud ano, tak si jistě vzpomíná, jaké klacky tento titul házel hráčům pod nohy.
Jak se mi ale zdá, tak to bude jakýsi neurčitý problém celkově. Mám na mysli problém RPG žánru. Osobně si nemyslím, že by RPG žánr byl o tom "vykosit záporáky". Hry tyou "jdu a kosím co se hne" mi moc neříkají. Od RPG očekávám "svět, ve kterém bych chtěl žít". A stejně tak, jako byl pro mě neskutečný zážitek Zaklínač (který dýchal světem, který jsem znal - někdy bohužel až moc, ale táhl mě dopředu příběhem), stějně tak je zážitkem zažít svět LOTRO. WoW se může jít vycpat, protože pro mě tento svět nemá cenu. PvP je zkratka, která mě nezajímá, když mám chuť nekoho zmasit, tak zasednu k akční hře. LOTRO je věc, které držím palce a která se podle mě blíží více konceptu RPG než celý WoW s celou svou hráčskou základnou.

 |   |  Odpovědět
Pit  |  25. 05. 2008 00:45

Naprosto souhlas. Jeste bych rad dodal pro autora recenze, ze kdyz zacinal ten 'uzasny' WoW tak napriklad mel BLizzard preplneny servery a lidi cekali nekolika-hodinovy fronty nez se na server dostali.. to mi taky neprijde nic pozitivniho ze strany WoW a Blizzardu. Take naprosto souhlasim ze od bezhlavyho killovani sou 3D akce a ne RPG. A WoW je jen o killovani. WoW je strasne jednoduse udelana hra, nekdy mi prijde ze az detisnky jednoducha, a proto ji .. podle me.. hrajou hlavne mladsi hraci a starsi se uz urcite tesi na LOTRO. Naopak jestli je LOTRO slozitejsi tak tim lip.. aspon je to realnejsi a zajimavejsi

 |   |  Odpovědět
tomas  |  12. 09. 2007 22:44


Clanok sa mi pacil, hral som hru a chcem pridat moj dojem, rad by som upozornil ze sa jedna iba o moj dojem a respektujem nazor ostatnych ku tejto hre. Je sice faj ze grafika je tu ovela detalnejsia ako wow ale.... to ju nerobi lepsou. Nieco sa mi paci ale miestami je hnusnejsia. Napriklad taky inventar mi pripada ako uplne odflaknuty.. male skarede chvilami az protivne proste user unfriendly. Suhlasim z autorom ze kritiku si hra rozhodne zasluzi a to nie preto ze si treba kopnut za kazdu cenu ale preto ze hra nie je zadarmo a existuje velmi silna konkurencia. Celok robia detaily a preto je sice fajn ze okolie posobi uzasne ale ked vidim tie skarede ikony v inventry tak to kazi celkovy dojem. Nepaci sa mi ze v hre nie je moznost pvp ani arena ani moznost hrat za stranu zla malo hernych postav malo povolani co je obrovska skoda ubera jej na zaujimavosti lebo hra ma zabavat a je urcena v prvom rade pre pobavenie hracov a nie pre uspokojenie tvorcov ich potreby su to posledne co platiacich hracou moze zaujimat. Chapem ze sa lotro snazi odlisit co je len dobre ale nie za cenu ze ked chcem vyrobit nove auto tak mu dam iba 3 kolesa. Ked sa chcem odlisit tak okopirujem to najziadanejsie a pridam nieco naviac a nie nieco menej. Tvorcovia sice slubuje ze dalej to bude lepsie... ale koho to zaujima co bude o rok? Motivacia hrat co najdlhie a co najviac je klucova poziadavka preto by mali byt aj odmeny co najlepsie a co najoriginalnejsie, lebo inak coskoro prestane bavit a nediahne ani 500 000 aktivnych hracov a to bude velka skoda pre tento skvely pribeh ktory ma sancu dosiahnut daleko viac a dostat sa daleko dalej oproti konkurencii. Ved kto by nechcel alter ego v Stredozemi? Ja urcite ano Pribeh ma taku nosnu silu ze dokaze pohltit celu fantaziu.

 |   |  Odpovědět
Mogul-m  |  26. 07. 2007 10:01

V nekolika pripadech se nam autor recenze priznal, ze hru nehral naplno, nevenoval ji takovou pozornost, jakou by jako recenzent mel a stezuje si na chyby, ktere ani chybama nejsou. Myslim si p. Kolar, ze by jste se mohl prave u tehle recenze prestat ohanet svoji profesionalitou , dokonalosti a neomylnosti a radeji uznal, ze jste to odflakl. Urcite jste si dal spoustu prace s napsanim tolika slov, ale bez dostatecnych informaci se preci neda (nemel by) delat usudek ocemkoli. A pokud uz preci ano, pak je to jen snuzka neprofesionalnich blabolu, ktere muze napsat kdejake ditko vedici, ze existuje cerna a bila. Priste uz si urcite date vice zalezet a treba si i prectete navod ke hre (I).

Lotro je dobra hra, ktera ma co nabidnout stejne jako ostatni hry. Jak to s ni bude dal ukaze jenom cas. Ja ji drzim palce.

AC2,L2,WoW,Lotro,KnightoL,ProjectEntropia,AnarchyOL.

 |   |  Odpovědět
Mickthemagic  |  17. 06. 2007 09:34

mam origoš,zkusil sem hru nainstalovat,ale v cca 55% instalace to vypíše chybu se souborem client_surface.dat kterej nejde zkopírovat,jde jen přeskočit.Jinak obsah dvd sem zkusil zkopírovat na disk a žádnou chybu to při kopírování nevyhlásilo,takže fakt nevim co s tim.Když to přeskočim a později se chci už připojit k serveru tak mi to tam vypíše chybu:Can´t open the data files.Check that they exist and that you have premission to write them.the program will now exit.(201)c o mam dělat?

 |   |  Odpovědět
Pettka, Pettka  |  17. 06. 2007 09:56

Nejjednodušší asi bude stáhnout si evropského herního klienta, třeba ze serverů fileplanet.
http://www.fileplanet.com/169391/160000/fileinfo/Lord-of-the-Rings-Online-Client-%5BEuropean%5D-v1.12

 |   |  Odpovědět
tomas  |  11. 09. 2007 19:15


Ak puzivas windows vista treba napisat na technicku podporu ako ja aby to islo.

 |   |  Odpovědět
Awe  |  09. 06. 2007 17:10

No mě ta recenze připadá dobře napsaná. Souhlasim s autorem že příslib budoucí zabavy mě nepřinutí se x hodin nudit (dobrá, dostal sem se jen k levlu 19 ale například i ve wow je na nižších levlech zábavnější). Zdá se mi že tuhle hru dělá z 70% jen tunelování filmu. Bez toho se wow a kdysi dávno i SWG obešlo. Musím uznat že vývojáři přinesli hodně novinek do žánru, ale na druhou stranu co jim zbyvá když musí bojovat proti takové konkurenci. Jinak mě osobně od hraní odradil pohyb a ztvárnění postav spolu s nedotahnutým bojovým systemem.

 |   |  Odpovědět
olol  |  02. 06. 2007 18:26

toto je vazne nepodarena recenzia za cielom degradovat celu hru. Mal by ju spravit niekdo kto tu hru hral a chce hrat

 |   |  Odpovědět
Roodhir  |  31. 05. 2007 11:07

LOTRO je moje prve MMORPG, takze nemozem a ani nebudem porovnavat s inymi hrami - celkovo sa mi ale LOTRO naozaj velmi paci a vidim tam minimum chyb. Z toho, co recenzent pisal v clanku a zaroven aj v komentaroch (vid nevedomost, ze batohy IDE otvorit vsetky naraz, neprestudovanie si Traits systemu atd.) je jasne, ze hru nehral dostatocne dlho na to, aby ju vedel objektivne zrecenzovat.

Nic proti recenzentovi a jeho kvalitam, tu ide skor o to, ako dlho tu hru hral (a mozno aj v ktorej verzii) - v tomto pripade to zjavne nebolo dost dlho a preto je tato recenzia absolutne zbytocna, pretoze citatelovi nepodava ani trochu objektivny pohlad na tuto hru.

Da sa o tom samozrejme polemizovat, ale v zasade by som odporucil urobit novu recenziu za niekolko tyzdnov hrania - jej objektivita bude urcite vyssia, a to nenarazam na to, ci ma byt ta recenzia pozitivna alebo negativna.

Roodhir|LVL28|GRD|

 |   |  Odpovědět
Tomas  |  25. 12. 2011 19:03

Zdravym jako recenze spatna nebyla ale dost se toho zmenilo a ted to jede dobre. Taky sem par her MMO prosel - treba Silkroad Metin 2 a taky od turbine DDO
LotRo se mi zatim liby a jak bylo receno racatky byvaji krusny a nezazivny ale pozdej se hra rozjede a je to lepsi a je dobry si vyskouset ruzny profese ktery tam jsou

 |   |  Odpovědět
czech  |  30. 05. 2007 19:39

Tahle recenze se mi taky moc nelíbí. A to ne protože je negativní, ale celkově se vám zrovna tahle moc nepovedla. No a co se týká mého názoru na hru? Hrál jsem WoW skoro 2,5 roku a nezapomenu na týdny a měsíce různých lagů, spadlých realmů atd. Hra to byla výborná, ale taky člověk musel lecos překousnout.
Dávno už mě WoW začalo nudit, tak jsem si spíš náhodou koupil LOtRO... moc jsem od toho nečekal, ale zatím se mi moc líbí a všem určitě doporučuju. Na bug jsem zatím nenarazil, hra mi nikdy nespadla a jediné co mi vadí je interface hry, kterému jsem prostě zatím nepřišel na chuť. Ale počítám s tím, že časem bude spousta doplňků, kterými si člověk vyladí hru k obrazu svému, jako to bylo u WoW.
Pokud vás baví vaše stávající MMORPG, nemá asi smysl měnit, ale pokud už vám nemá co nabídnout, LOtRO bude dobrá volba.

 |   |  Odpovědět
JA  |  30. 05. 2007 17:09

proste turbine závidí blizzardu jak vydělává tak se snaží vymyslet neco novyho, ale podle mě je to jen celý vokopírovaný a moc se to neujme

 |   |  Odpovědět
coky-  |  30. 05. 2007 16:08

Myslim si, ze recenze je velmi dobra, ale u mmorpg bude vzdy jeden problem. Zaryti fanousci reknou, ze recenze je spatna, protoze nedostala tolik vysoke hodnoceni, ti co si zase mysli, ze je to hrozna blbost, reknou, ze ta hra dostala prilis. Ale kdyz recenzent odvede opravdu slusnou praci a dokaze recenzi, opravdu si myslim, ze to tak je, bez zaujeti napsat a zhodnotit vsechny klady i zapory, tak se to proste nelibi. Jak jsem jiz rekl, recenze se mi libi, protoze stavi objektivne klady a zapory a tak to ma byt, dobra prace.

 |   |  Odpovědět
Pettka, Pettka  |  30. 05. 2007 16:17

Děkuji za podnětnou reakci. Jsem rád, že se Vám recenze líbila. Člověk si časem zvykne na kritiku, ale ta pozitivní vždy potěší.

 |   |  Odpovědět
Honza  |  30. 05. 2007 12:48

Obvykle nechávám duch recenze na recenzentovi bez komentářů, ale tato recenze to je tedy síla. Předesílám, že jsem hrál témeř všechny online hry, které vyšli (západní produkce, z východní jen FF1 a trochu Ragnarok). hraju od začátků Everquest 1. to jen na okraj, aby mě autor neodpovídal s tím, že se mám podívat na EQ2, jak je to tam "super udělané".

Z celé recenze na mě dýchý fakt, že autor očekával WoW 1.5 a LOTRO toto očekávání nenaplnilo. Ne proto, že by bylo špatné, ale proto, že je trochu odlišné. Snaží se stavět na Lore daného světa, který je přeci jen známější, než například Lore Warcraftu. Dále vzhledem k popisů vylepšení (Traitů) mám pocit, že se jimi autor moc nezabýval ani je nezkoušel. Zkusím trochu rozepsat:
Každá postava má určité pozice "sloty", do kterých mlže dávat získaná vylepšení. Tyto pozice jsou rozděleny do 4 skupin - Legendary, Class, Race a poslední běžná rozšíření (nevím z halvy přesný název).
Zezačátku nejsou k dispozici všechny volné pozice, ale postupem času se vývojem postavy otevírají.
Vlastní Traity jsou většinou složeny s kombinace 3 vlastností - například vlastnost zvaná endurance přidává +5 VIT, + 15 Max Morale, +0.5 morale regeneration in non-combat (toto je pouze příklad, zase nemám hru otevřenu a nevím, jestli tato konkrétní vlastnost obsahuje tyto vlastnosti s těmito konkrétními hodnotami).
tuto vlastnost vložím například do slorů běžných vlastností.
nyní procházím světem, plním questy, deedy (což jsou takové poznávací, objevovací či zabíjecí "skutky" mimo quest journal.) za splněné skutky (například zabití určitého počtu banditů v Kraji) získám titul. Pokud jich zabiju více, získám nějakou vlastnost do vylepšovacích slotů. Například získám Endurance +1. Jelikož jsem ale již jednu Enduranci měl, zvýší se mi úroveň tto vlastnosti o 1.
Tedy místo původních hodnot +5 VIT, + 15 Max Morale, +0.5 morale regeneration in non-combat budu mít například nově +10 VIT + 30 Max Morale + 1.0 morale regeneration in non-combat.
Takto si danou vlastnost můžu zvyšovat tuším až do 15. stupně. Je tedy jasné, že postava na základní urovni vylepšení bude rozdílná od postavy, která má vylepšení na maximu. Navíc například na současném levelu 25 mám běžných vlastností asi 20, volných slotů mám 5. záleží tedy na každém, jak chce danou postavu specializovat. JEstli budu jako minstrel pro solové hraní a budu si zvyšovat Vitalitu, sílu, melee damage, Morale, nebo budu spíše cestou regenerace Power, group buffů, přidání Max power atd. Případně kombinaci.
Stejně tak v sekci například Classs vylepšení jsou volné 2 sloty a vlastností je asi 7. záleží tedy na mě, zda si budu chtít zkrátit dobu potřebnou pro zahrání dané písně, zvýšit její damage, či zručit u dané písně damage, ale rozšířit buff na celou partu. Těch mpožností je velmi mnoho.

Vzhled UI je otázkou osobního vkusu - mě třeba vyhovuje maximálně. jednotlivé položky jdou přesouvat po obrazovce do libovolného místa, takže není problém posunout vlastnosti postavy včetně portrétu do dolní části obrazovky a nechat celou vrchní část prázdnou. V nastavení se dá také zapnout, zda se budou zobrazovat lišty s dalšími skilly trvale nebo pouze na mouseover atp. (můžou bý zobrazeny 4 najednou, navíc nepoužité pozice jsou průhledné včetně okrajů. Nevadí tedy vůbec ve výhledu)
Batohy jsou stejné jako we WoW.
Jedinou oprávněnou výtkou je vhled a možnosti použití Aukce. Zde je pravdou, že se nedá u výsledků hledání filtrovat typ věci například a stejně tak je zmatené přepisování částek a přeskakování mezi jednotlivými poli daného okna. Ale to se bavíme o jedné specifické funkci, nikoliv o celém interface.
Fungují podobné zkratky jako ve WoW, takže například pomocí SHIFT+rightclick se dá lootovat i těžit bez zobrazení okna s výběrem věcí k sebrání. Nástroje, jako sekera, krumpáč atd se dají bez problémů dát do lišty a pouhým kliknutím přehazovat.

Co se týká bugů - za celou dobu jsem viděl pouze několikrát ten samý bg při spawnu potvor, kdy se dvě potvory spawnou na tom stejném místě a pak jakoby poskakují, jelikož je má engine v kolizi a nemůže se rozhodnout, kterou na dané místo umístí. Pokud ale například přijdu blíže a dostanu agro, tak se tento bug sám opraví, jelikož se potvory dostanou z tohoto místa pryč. A 2x se mi stalo, že po použití fearu mob odběhl tak daleko, že ztratil kontakt a nebyl schopne se vrátit zpět, což se vyřešilo jeho zabitím.
Tu a tam na chatu je viděť dotaz, že se někdo zasekl, ale jednak je to velmi zřídka a jednak má každá postava možnost teleportu na bind point, který toto vyřeší.
Jiný bug jsem nepotkal.
Optimalizace engine je dobrá, na mém Celeronu D 3.2 GHZ, 7600GS a 2 GB ram to běhá na ultra high v 1280x1024 bez problémů. Jediným problémovým místem je Hůrka, ale částečně se plynulost zvedla změnami nastavení Crowded areas, jednak nastavení velikosti cache a pak pomáhá vypnutí jmen nad hlavami hráčů. A i tak se dá be zproblémů skrz Hůrku běhat po svých.

Vzhled lokací je udělán z mého pohledu velmi dobře, chce si to skutečně užívat procházení po známých lokacích. A ohledně známého příběhu - člověk nehraje přímo ten příběh, je pouze svědkem událostí jakoby z pohledu nezávislého pozorovatele - potká Aragorna u poníka a než se vrátí zpět s úkolem, zjistí, že Aragorn musel s "nějakou" družinou narychlo odejít.
osobně jsem ke hrám od Turbine velmi skeptický, ale tato hra skutečně není špatná. Sice jsou tam také questy typu zabij 10 potvor atd, ale obecně je to daleko menší pocit "grindu" než u WoW, nedej bože u EQ2 (vykempuj týden rare moba, zabij, doufej, že padne rare loot, seber ho a přesuň se k dalšímu rare mobovi - takto vypadal u Eq2 můj quest journal na levelu 40 u 80 procent questů).
Navíc hra sice dělá zezačátku dojem, že je velmi jednoduchá, ale později začíná přituhovat a 99 procent group questů narozdíl od WoW prostě solo nedám.
Autorovi bych doporučoval, aby si hru znovu spustil a zkusil jí hrát bez očekávání woW klonu, bez sledování pouze zkušeností, ale aby vnímal svět kolem sebe. Předpokládám, že je jakožto recenzent toto schopen udělat.

 |   |  Odpovědět
Honza  |  30. 05. 2007 12:50

neí tu edit, tak v prvním odstavic - hry vyšly a podobné opravy. Omlouvám se za ně, ale nemám možnost již do textu zasáhnout

 |   |  Odpovědět
Pettka, Pettka  |  30. 05. 2007 13:30

Ano, oravdu jsem byl trochu zaujatý. Očekával jsem hru, která půjde bez zbytečných komplikací hrát. Vím, je to v současné době asi přehnaný požadavek, ale jsem náročný.
Traity jsem vzal letem-světem, protože přesný popis zřejmě nezaujme člověka, který hru nehrál, zatímco hráč má vše "v paži". Je sice možné je kombinovat, zvyšovat, ale přesto jsou u většiny postav stejné už jen z toho důvodu, že na jejich splnění jsou potřebné vždy stejné skutky a ty se prostě nahromadí při hraní pdoobně. Následný výběr je pak zákonitě podobný.
Nastavení vzhledu obrazovky jsem aninekomentoval, protože si jej může každý přizpůsobit svému vkusu. Spíše mi vadí, že člověk musí některé věci dělat zbytečně složitě. Ať už se jedná o přehazování nástrojů (ano, jde to na kliknutí, proč to ale nejde samo?), otevírání batohů (pěkně po jednom, hromadně to nejde), nastavení auto-lootu (ano, jde to přes shift, ale proč se nedá nastavit, aby to tak bylo automaticky?). Proč se drbat levou rukou na pravém uchu, když mohu zvednout pravou? Všechny tyto věci jsou jinde řešené docela jednoduše, ale tady to prostě tak nejde.
Strávil jsem několik dní jen pobíháním po Středozemi, sledováním okolního života, nasáváním atmosféry. Ano, v tomto hra exceluje, ale to samé mohu udělat v EQ2, WoW, kdekoliv. Návštěva Roklinky je působivá, ale podobných míst mohu v různých MMORPG vyjmenovat stovky. Když se ale rozhodnu hrát, neháží mi ostatní hry klacky pod nohy.

 |   |  Odpovědět
Almychion  |  30. 05. 2007 13:48

Zkus klavesu I. Nejsem jist jestli je to default, pokud neni tak jde urcite otevirani vsech batohu nastavit v option. Toto me opet utvrzuje v tom, ze autor hrou jenom proletl. Coz u komplexnich her, kterymi jsou MMO, je na napsani recenze trestuhodne malo.

 |   |  Odpovědět
chupukwu  |  17. 06. 2007 15:00

presne tak cele to odsmejdil mne sa wow lubil ale ked ho porovnam s lotro tak surovo zaostava a to najma kvoli atmosfere (myslim tym questy a prostredie). A ze ma par chybiciek berte to tak ze wow uz je na svete ako dlho a kolko patch-ov uz obsahuje lotro je nove takze dufam ze sa to casom napravi.

 |   |  Odpovědět
Honza  |  30. 05. 2007 14:08

[i]Traity jsem vzal letem-světem, protože přesný popis zřejmě nezaujme člověka, který hru nehrál, zatímco hráč má vše "v paži". Je sice možné je kombinovat, zvyšovat, ale přesto jsou u většiny postav stejné už jen z toho důvodu, že na jejich splnění jsou potřebné vždy stejné skutky a ty se prostě nahromadí při hraní pdoobně. Následný výběr je pak zákonitě podobný.[/i]

No tady těžko říci. Vzhledem k tomu, že většina Traitů je za splnění "skutků", tak aby byly postavy "stejné" je třeba udělat všechny. Což zdaleka všichni nedělají (například hobiti nechodí často projít Ered Luin, což je starovací lokace Elfů a Trpaslíků, jen aby získali 6 traitů). Ne každý také dodělává všechny, například v Bree land zabíjení banditů, orků, Neetherbreaker, mouchy, stromy vve Starém hvozdu atd.. Sazmožejmě je každý zabíjí, ale ne každý je dodělá do konce.
Navíc jsem napsal aby byly postavy "stejné" v uvozovkách. Po splnění všech traitů nebudou postavy stejné, jen budou mít stejnou možnost výběru ze všech traitů. Jaké si ale aktuálně "nasadí" na sebe, záleží na každém individuálně. A zatím to na mě nedělá dojem, že bude jedna "ta nejlepší" konfigurace pro dané povolání, spíš tak 3 různé, podle role, kterou bude postava ve skupině zastávat.


[i]Ať už se jedná o přehazování nástrojů (ano, jde to na kliknutí, proč to ale nejde samo?)[/i]
No třeba více RP založení jedinci to přehazují ručně pokud vím. zase záleží na osobních preferencích. Pokdu by to bylo automaticky bez možnosti to dělat ručně, protestovala by zas jiná skupina lidí. to, že je možnost dát nástroje do lišty dle mého supluje nějaký přepínač v preferencích

[i] otevírání batohů (pěkně po jednom, hromadně to nejde)[/i]
Jak někdo psal, tak písmenem I (jako inventory) se otevřou všechny najednou


[i]nastavení auto-lootu (ano, jde to přes shift, ale proč se nedá nastavit, aby to tak bylo automaticky?)[/i]
Pokud pominu to, že ve WoW to také nejde, tak ne každý chce lootovat kompelt vše. V partě si třeba lidi vybírají, co vezmou a každý bere kousek (například). Takže primárně nelootnout "omylem" vše, pokud nechtějí.

Já nejsem zastánce zjednodušování za každou cenu. To už by se mohla hra hrát sama a já bych se jen koukal. Pokud by někdo udělal MMO hru takovou, že by bylo třeba se starat opět o jídlo, jako třeba kdysi v Dungeon Masterovi a chtěl se tak odlišit od ostatních, bylo by to také špatně?

 |   |  Odpovědět
Honza  |  30. 05. 2007 14:09

hmm koukám, že html tu nefunguje. Proto prosím předpokládejte, že všechny textové bloky uvozené [i][/i] jsou citované z příspěvku, na který odpovídám. Díky.

 |   |  Odpovědět
Honza  |  30. 05. 2007 14:12

Ještě doplněk k tritům z wikipedie

http://en.wikipedia.org/wiki/Lotro#Traits

 |   |  Odpovědět
Pettka, Pettka  |  30. 05. 2007 14:38

Traity: Měl jsem napsat podobné, omlouvám se. To však nic nemění na mém názoru.

Nástroje: A vracíme se k tomu, co jsem psal v recenzi. "Můžete klidně oponovat, že se sekerou v ruce těžko zvládnete zpracovat kámen, ale jak tedy dokáže váš hrdina přehodit z meče na sekeru?" Buď mám hardcore nastavení, tak ať je všude, nebo jej nemám. Polovičaté řešení jen rozhazuje hru. Kdyby bylo potřeba přehazovat na zbraň a zpátky, dobře, je to rozhodnutí tvůrců udělat to takto stejně. Ale tady se jednou rozhodnou takto, podruhé jinak, jak je zrovna napadne.

Batohy: Mea culpa, omlouvám se.

Loot: Když nechci lootovat vše, tak si to nenastavím. Jak obtížné. Jinak ve WoW, stejně jako EQ2, tato možnost je.

Přijde mi, že je přinejmenším slušností nabídnout hru s uceleným pohledem na věc. LotRO je obuté-neobuté, jak Chytrá horákyně, ta však měla na všechno odpověď, zatímco hra tady zaostává. Nemusí se hrát sama, ale když chce být hardcore, ať je hardcore, pokud chce být uživatelsky přívětivá, ať je. Ne ať se cuká někde v křeči mezi temito dvěma proudy.
Klidně a rád si zahraju Dungeon Master se vší jeho složitostí (naposledy jsem jej dohrál asi před měsícem), kde je jasné, kam chtěli autoři jít. Tady to prostě jasné není a nejsem si jistý, zda v tom mají jasno sami autoři. Hra nemusí být jednoduchá, ale mohla by být alespoň uživatelsky přívětivá. To LotRO zatím zdaleka není.

 |   |  Odpovědět
Pettka, Pettka  |  30. 05. 2007 13:32

Každopádně děkuji za podnětný příspěvek. Nabízí pohled z druhé strany, který mi samozřejmě chybí. Mohu zprostředkovávat informace mých spoluhráčů, ale i tak to bude vždy zabarvené osobním dojmem. Takto je vidět i názor někoho jiného. Děkuji za něj.

 |   |  Odpovědět
Shania  |  30. 05. 2007 15:49

Mám fakt pocit, že jsi hru hral pouze par hodil, všechno si neuvěřitelne odflák, podle obrázku máš L13 (moc pochybuji,že si se dostal na 20). Stěžovat si na přehazování nastroju (trápí to pouze exporera) nebo autoloot (btw wow tuto možnost pridal po dvou letech) je fakt oničem.
Customizace postav pomocí traitu samozdřejmě vynikne, až na vysokých levelch, nemůžeš cekat, že na 10l maš všechno. Bugu ve hře pár je, ale ve srovnáni s jakoukoliv jinou hrou, je jich málo a většina nikoho nenasere. Loro má šanci srazit WOW nakolena a po pár měsících dojde k podstatnému vylepsění hry a rozšíření, vtomhle Turbine věří, že dokažou přidávat rychle rozšíření. V podstaťe jedinej závažnej problém, na který jsem narazil je, že kolem 35l dojdou solo q a bez skupiny 3-4 lidí se dál nedá dostat, tohle by mělo vyřešit první rozšíření, které tu bude co nevidět.
Příště bych uvítal, abys napsal objektivní recenzi a hru opravdu hrál, dohrát v onlinovce 20-30l nic není a hra dostává spád až později.

 |   |  Odpovědět
Pettka, Pettka  |  30. 05. 2007 15:58

Je super, že hra je pořádnější později, nebo časem bude možná vylepšena, protože to někdo někde slíbil (nikdo vám nedá, co my vám můžeme slíbit).
Že mám u jedné postavy úroveň třináct nemusí nic vypovídat. Už jsem pár recezní na MMORPG psal a nesnáším, když pak moje postava dostává spoustu různých žádostí o peníze, pomoc, pokecání, ... Proto také hraji na serverech, kde téměř nenarazím na české hráče.
Pokud jste četl moji recenzi, tak jsem ke konci výrazně psal, že časem bude možná hra lepší, ale teď tomu tak zdaleka není. Až lepší bude, mohu být šťastnější. Klidně to zkusím někdy za rok, ale teď se raději ve volném čase budu věnovat hrám, které už jsou dokončené, když už za ně člověk platí. A překvapivě se chci bavit teď, ne za několik hodin/dní/let, až se dostanu na skvělou úroveň, hra se vylepší, přibude spousta věcí. Cvičenou testovací opici může klidně dělat někdo jiný. Klidně Vám tento post přenechám.

 |   |  Odpovědět
J  |  30. 05. 2007 10:40

Podle me je hlavne blbe zvolena varianta "pribehu spolecenstva", tohle se online hrat neda. Protoze ten pribeh je znamej, takze nekde zacina a nekde konci. Tudiz se bud bude odehravat stale dokola a jednotlivi hraci budou prochazet stejny situace, coz je docela smesny, kdyz budou kazdej den v xy hod napadat Skakajiciho ponika ?

 |   |  Odpovědět
Almychion  |  30. 05. 2007 09:07

Tak nevim, ale mam pocit, ze autor recenzoval mesic starou betaverzi. S nicim co napsal absolutne nesouhlasim. LOTRO me chytlo hned od zacatku, perfektne propracovane questy, hra nema zadny major bug, herni servery nepadaji (pada billing system codemasters). Kdo ma naslapanou masinu tak se muze kochat opravdu skvelou grafikou. Pokud nekomu laguje Bree, tak si hergot zmente nastaveni. Hra si dokaze v pripade vetsiho mnozstvi hracu na jednom miste snizit sama detaily, podle toho jak si to nastavite.
Jedine co nechapu, proc jsou oddelene US a EU servery. Codemasters trochu nezvlada.

Ja se kralovsky bavim. Neni to hardcore jako EQ2, neni to hnusny jako WoW, neni to zabugovane jako SWG nebo Vanguard, neni to group only jako D&D. Skvele odvedena prace na poli MMO.

Almychion

officer of Anaruth Order
LOTRO: Laurelin (en-rp)

 |   |  Odpovědět
Harsesis  |  30. 05. 2007 09:21

Tak to mozna vidis ty, ja se u te hry nudil 15min potom co sem ji spustil, mozna to bylo tim neprehlednym a neskonale hnusnym UI, inventarem, neprehlednym qwest logem, proste vsim. Ale hlavne to UI fakt des. Grafiku sem mel naplno a nejak extra me taky nezaujala.

 |   |  Odpovědět
Pettka, Pettka  |  30. 05. 2007 09:29

Jak koho hra chytne, to je subjektivní názor. Nejen já sám, ale i lidé okolo tvrdí, že začátek je prostě opruz. Když jej srovnám s pozdější částí hry, je to něco neporovantelného.
Jinak problémů je mnoho, ale většinou menších. Během hodiny se třikrát setkat se zaseknutím nepřátel, pak hned při plnění příběhového úkolu vidět Amdira, jak místo napadení svého druha před ním jen klečí, pak zmizí a druh padne, to člověka zrovna moc nepotěší.
Na herní nastavení jsem reagoval již dříve, nemyslím si, že by se jednalo o chybu na straně hráčů.

A na závěr citace přímo od tvůrců:
All events are cancelled until further notice!
Sorry, all events are cancelled until further notice! Unfortunately ongoing technical issues still won't allow us to run events. The servers are designed to handle this traffic and there should be no problems at all. Therefore it is a matter for investigation where the reason for lags and crashes lies. As soon as the problem is found we will let you know.

Takhle vypadá doladěná hra

 |   |  Odpovědět
morek  |  30. 05. 2007 08:28

Proc tak negativni recenze? Neni to WoW, neni to EQ2, je to proste LOTRO, malokde mne bavi jen tak se toulat krajinou a plnit i ty nejtiternejsi qvestiky, mimochodem hoooodne napadite. Je to oddychovka, zadnej hardcore. WoWko jako RPG je strasna, ale jako zabava super. EQ2 je obcas zase opruz, ale nejlepsi system a propracovanost.
PS: Napsana neodladenost je subjektivni, mne az na ty MEGA lagy ve meste prijde ok. Vanguard je objektivne totalni shitka, co se tyce odladenosti a bojim se ze ani SOE s tim nic nenadela.

 |   |  Odpovědět
tall  |  30. 05. 2007 09:03

+1

 |   |  Odpovědět
Pettka, Pettka  |  30. 05. 2007 09:22

Nedomnívám se, že by recenze byla nějak přehnaně negativní. I celkové hodnocení vyznívá spíše kladně. LotRO je prostě trochu jiné MMORPG, ale ve srovnání s ostatními není rozhodně špičkové. Po grafické stránce může předstihnout mnohé své soky, ale zatím je můj osobní názor, že hra působí spíše nedodaně.
Přijde mi, že některé věci jsou přímo uživatelsky nepřívětivé a musím toto v recenzi zohlednit. Ano, časem to vyřeší spousta různých addonů, kterými bude možno hru vylepšit, stejně jako nebude docházet k pádům serverů při eventech a nejspíš bude odstraněna většina chyb. Ale hodnotím současnou situaci hry.
Vždy také záleží na hráčích. Dlouhou dobu jsem hrál Everquest 2, ale jakmile člověk ztratil kontakt se svojí gildou, byl nadobro ztracen. World of Warcraft má neskutečnou výhodu v počtu hrajících postav, kdy si každý najde toho, s kým se mu hraje dobře. Nedá se říci, že by jako RPG bylo WoW špatné, zejména pak na RP serverech.
Jinak v průběhu testování, ať již na mém stroji, nebo i výrazně rychlejších, jsem se setkával s lagy téměř nepřetržitě. Přitom počítač vykreslování stíhal, některé se držely klidně kolem 60fps stále, ale hra se viditelně cukala nedostatkem dat. Situace ve městech je pak kritická, ale domnívám se, že to zvládne Turbine vyladit.

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor