Jak je mým zvykem, přispívám do debaty velmi opožděně, ale zato až když jsem hru dohrál. Názory typu "hrál jsem to 6 hodin a je to technicky shitek" nemají cenu, seriózní hru a la LO je třeba dohrát, zamyslet se a pak říct, jak to s ní teda je.
Celkově vzato souhlasím s recenzí. LO je hezká, nákladná a propracovaná hra, která je ale zároveň velmi rozvleklá a často nudná. Je to způsobeno především hrůzou jménem XBox, která neustále něco pomalinku nahrává, ale také celkově spíše slabým příběhem, který zaujme opravdu jen místy. Hru táhne pár sympatických postav (Jansen, Ming, Sed), naopak hlavní hrdina Kaim a jeho žena Sarah jsou spíše nudní, stejně jako dětští hrdinové Cooke a Mack. V tomto ohledu souhlasím s Joem, že Lost Odyssey je spíš takovým unaveným odvarem někdejších dějově nabitých Final Fantasy.
Pokud jde o snové sekvence, určitě si zaslouží pochvalu, jsou to krásné povídky a jsou skvěle doplněné obrázky, ale bohužel nijak nesouvisejí s příběhem hry. Jsou to prostě dojemné a posmutnělé povídky, ale je úplně jedno, jestli se staly Kaimovi nebo Pepkovi Vomáčkovi. S příběhem o Kaimovi, Sarah, Ming, Seth a Gongorovi nemají nic společného. Lost Odyssey je sbírkou různých pěkných nápadů, které ale dohromady nedrží pohromadě, protože hlavní tmelivo - napínavý příběh - chybí.
Souboje mi přišly OK, postavy je potřeba levelovat a na to jsou náhodné souboje ideální. To, že se souboje tak dlouho loadují je dáno XBoxem a možná i poněkud těžkopádným Unreal Enginem, nevím. Souboje jsou zábavné, skillů je spousta, bossfighty jsou celkem těžké, spokojenost. Uematsova hudba je hezká, možná nejvíc připomene zašlou slávu starých Final Fantasy.
Přes tyto nedostatky je Lost Odyssey velmi pěkná hra, která trochu doplácí na slavné tituly typu Xenogears nebo FF7 a FF8. Zaslouží si hodnocení 8/10 a mírné zklamání nad tím, že invence z konce tisíciletí se kamsi vytratila.
PS: Pokud vás zajímá hra o nesmrtelném hrdinovi, zahrajte si starší PC RPG Planescape: Torment. Tam se dozvíte, jaké to doopravdy je, být nesmrtelný.