Recenze: Lost Odyssey – nesmrtelné RPG

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 63

Diskuze k článku

Chumbaba  |  06. 06. 2008 14:26

Jak je mým zvykem, přispívám do debaty velmi opožděně, ale zato až když jsem hru dohrál. Názory typu "hrál jsem to 6 hodin a je to technicky shitek" nemají cenu, seriózní hru a la LO je třeba dohrát, zamyslet se a pak říct, jak to s ní teda je.

Celkově vzato souhlasím s recenzí. LO je hezká, nákladná a propracovaná hra, která je ale zároveň velmi rozvleklá a často nudná. Je to způsobeno především hrůzou jménem XBox, která neustále něco pomalinku nahrává, ale také celkově spíše slabým příběhem, který zaujme opravdu jen místy. Hru táhne pár sympatických postav (Jansen, Ming, Sed), naopak hlavní hrdina Kaim a jeho žena Sarah jsou spíše nudní, stejně jako dětští hrdinové Cooke a Mack. V tomto ohledu souhlasím s Joem, že Lost Odyssey je spíš takovým unaveným odvarem někdejších dějově nabitých Final Fantasy.

Pokud jde o snové sekvence, určitě si zaslouží pochvalu, jsou to krásné povídky a jsou skvěle doplněné obrázky, ale bohužel nijak nesouvisejí s příběhem hry. Jsou to prostě dojemné a posmutnělé povídky, ale je úplně jedno, jestli se staly Kaimovi nebo Pepkovi Vomáčkovi. S příběhem o Kaimovi, Sarah, Ming, Seth a Gongorovi nemají nic společného. Lost Odyssey je sbírkou různých pěkných nápadů, které ale dohromady nedrží pohromadě, protože hlavní tmelivo - napínavý příběh - chybí.

Souboje mi přišly OK, postavy je potřeba levelovat a na to jsou náhodné souboje ideální. To, že se souboje tak dlouho loadují je dáno XBoxem a možná i poněkud těžkopádným Unreal Enginem, nevím. Souboje jsou zábavné, skillů je spousta, bossfighty jsou celkem těžké, spokojenost. Uematsova hudba je hezká, možná nejvíc připomene zašlou slávu starých Final Fantasy.

Přes tyto nedostatky je Lost Odyssey velmi pěkná hra, která trochu doplácí na slavné tituly typu Xenogears nebo FF7 a FF8. Zaslouží si hodnocení 8/10 a mírné zklamání nad tím, že invence z konce tisíciletí se kamsi vytratila.

PS: Pokud vás zajímá hra o nesmrtelném hrdinovi, zahrajte si starší PC RPG Planescape: Torment. Tam se dozvíte, jaké to doopravdy je, být nesmrtelný.

 |   |  Odpovědět
Semik  |  27. 02. 2008 13:51

btw..som LO fanboy, nepopieram ..preto ma to tak vytáča.

 |   |  Odpovědět
Zell  |  28. 02. 2008 08:56

Ale já jsem z LO taky nadšen a hra je to naprosto špičková, ale právě fanda a člověk co rozumí tomu danému stylu má psát recenze na typ těchto her. Ona Rin napsala podle mě dobře tu recenzi akorát je tam pár malinkých mušek které se dají v klidu přehlídnout...no možná až na náhodné tahovky ale jinak naprosoto v pohodě. Já osobně si zatím přičítám jeden bod navíc právě za ty náhodné tahovky!

 |   |  Odpovědět
Semik  |  27. 02. 2008 13:50

Aby sme si rozumeli, ide o "autorku" ktorá aj ako uznáte premakanej hre na Píí S thréé (čítaj PS3 :) ) menom : Singstar PS3 dala celkové hodnotenie !!!!!!!!!! 7,5/10 !!!!!!! OMG Singstar ..totálna Non-Game a má o 0.5 menšie hodnotenie ako toto majstrovské dielo!! Pekne vidiet, že keď je dačo na PS3 je to hneď hipovanné doneba...aj keď to je CRAP. Jasné, že fanda neni ideálny, ale niekdo kdo chce pôsobiť objektívne a pritom taky nieje je "trapko".

btw... dajte si vyhladať šecky recenzie od tej pipky .. som teraz pozeral ona vie asi dávať len 8/10ich

Tu je ta Singstar recenzia : http://www.doupe.cz/h/Konzole/AR.asp?ARI=118635

zožente kvalifikovaných novinárov a nie školačky ...

 |   |  Odpovědět
Semik  |  27. 02. 2008 13:38

Hej, ale tu na Doupe je dvojaký meter, takže podaktoré hry recenzujú ich fandovia. Príklad. Xenonsaga atď. proste PShry a na Xbox ostane potom len ten objektívny autor čo ju hru prakticky vždy zhodí a budí dojem, že to je oničom. Nebudem rozoberať vzťah k vydavatelom, ale aj ten je tu pre niektoré strany viac ako nadpriemerný, že
Byť táto hra na PS tak je to 90 titul, byť v názve Final, tak je to 90ovy titul, btw...to že sa tu snaží šefredaktor podporiť svojho autora je jasné, ale nech to neprehána s tou PS...

 |   |  Odpovědět
Semik  |  27. 02. 2008 12:15

Mno šeci vieme, že ČSR je Sony-Land, preto tá skepsa k Microsoft hrám. 100% fakt je, že keby toto vyšlo na PS3 by to bol všade ospevovaný hit na genialitu tvorcu serie FF. Takto je hra len zhadzované na základe svojho pôvodu, "ide ako PS3".
Ďalej, recenzia od nejakej Babenky? OMG ... aký ma k tomu vzťah je teda pekne vidieť napríklad na tomto komentáry :

"Světlé stránky hry :

Zajímavé charaktery (Jansen, Jansen!)"

OMG, nevravím, že Jansen není Cool charakter s ktorým si človek užije plno zábavy, atď...ale takýto výrok? Ako nejaká 15stka
Nevravím, že by recenzie mal písať nejaký Fanboy ako "ja" (jo kludne si to priznám), ale aspoň niekdo kdo sa na danú hru tešil každým dňom, pretože práve pre týchto OLD SCHOOL hráčov je LO určená. Dohral recenzent vôbec hru do konca uzávierky? ..mne je s textu jasne, že nie!

 |   |  Odpovědět
Plešoun  |  27. 02. 2008 13:26

Já naopak nesouhlasím že recenze by měl psávat někdo kd ose na hru těšil každým dnem (a to platí o všech hrách) - takovej člověk si hr uvelmi idealizuje a potom velim snadno přehlíží zápory apod. A celkově je potom v recenzi hra nadhodnocená a schází objektivita. Recenze by měl naopak psát někdo s chladnou hlavou, který hru popíše tak jak je - bez ohledu na to zda ho nadchla nebo zklamala (i když to je těžké)
Tohle soudím podle vlastního případu. Pokud se na nějakou hru těším jak malej, každje den hltám novnky, šetkrát denně koukám kterej shop do bude mít na skladě jako první abych tam hodnem zavolal zarezervoval a zajel... tak z takové hry jsem potom první dny nadšenej zcela bez ohledu na její kvality... ale třeba po dvou týdnech už nemám důvod na ni šáhnout.

 |   |  Odpovědět
Grahf  |  27. 02. 2008 14:38

No tak pozor, Lenka (Rinoa) je FFF, na tomto webe nie je vhodnejší človek, čo by mohol písať o jrpg. Akurát má trochu iný názor, než večšina

 |   |  Odpovědět
Zell  |  28. 02. 2008 08:48

Přesně tak, netuším kdo jiný než Rin by měl psát reccenzi na tuto hru a kdo jiný je větší machr na FF. Možná Squall, ale podle mě ten už taky ne Za tohle dám ruku do ohně

 |   |  Odpovědět
Isolda  |  25. 02. 2008 19:37

Tak recenze mě ještě více natěšila. Momentálně nemám čas tolik hrát, ale hned jak bude tak si hru pořídím. Už se těším!!!

 |   |  Odpovědět
Lenka Vlkova  |  25. 02. 2008 19:07

Dekuji za mnoho reakci ke clanku. Jsem rada, ze lide japonska RPG sleduji a je o ne zajem. Vidim take, ze me tu mnoho lidi zna a mate pravdu v tom, ze jsem fanynkou tahovych "oldschoolovych" souboju. Co mi ale u LO vadilo je spise jejich samotne provedeni. Nahodne souboje uz do nejnovejsich her podle me opravdu nepatri - a uz nekolik her dokazalo, ze to jde dobre i bez nich. Take mi vadila strasliva pasivita u utoceni priser. Prece jen cekat dlouhou dobu, nez si kazda prisera odkouzli napr. kouzlo, proti kteremu maji vsechny vase postavy imunitu mi prijde znacne zbytecne. Kdyby alespon byla nejaka moznost se branit (napr. pomoci Prstenu), tak by bojovani ihned zacalo vice odsypat a bylo jiste zabavnejsi. Take uvodni preletani po bitevnim poli si Sakaguchi mohl odpustit, protoze jiz ve Final Fantasy IX ho temer vsichni kritizovali.
Kazdopadne osobne doufam, ze tahove souboje ktere umoznuji u bitev premyslet uplne nevymizi, ale take ze se najde nekdo, kdo se odhodla je trosku prizpusobit modernejsi dobe.

 |   |  Odpovědět
Grahf  |  25. 02. 2008 19:27

Kritizuješ veci, kvôli ktorým si hrala FF. Nie je to paradox? Alebo že by čas naberal na rýchlosti?

 |   |  Odpovědět
Lenka Vlkova  |  26. 02. 2008 13:45

Ja jsem FF nikdy nehrala kvuli soubojum... No a pokud jde o pribeh, tak podle meho nazoru se v nem LO Final Fantasy ani zdaleka nevyrovna. (nemyslim FF XII, protoze tu LO pribehove prekona hrave...)

 |   |  Odpovědět
Grahf  |  26. 02. 2008 15:27

Ani zďaleka nevyrovná? Podľa je minimálne taký dobrý, ako v najlepšej FF. Že tam nie je plno zvratov, ok, ale emočne je na špici. A tie sny...nič také dojemné žiadne FF nemalo.

 |   |  Odpovědět
Flash789  |  26. 02. 2008 16:53

hrat final fantasy atd hlavne kvuli pribehu je nesmysl,protoze pribeh je v techto hrach tak 30 procent toho co nabizeji.Projit si dejovou linii a konec?Tak to je velmi ubohe hrani techto klenotu a takovy hrac nevi o FF a dalsich skoro nic.Natoz aby mohl psat recenzi.chapu,nejde u jedne hry sedet 100 a vice hodin,termin recenze,web by nebyl mezi prvnimi kdo recenzi ma atd,ale ze my ctenari,pro ktere je tohle cele vlastne urceno se pak o hre nedozvime vlastne nic,to je celkem jedno.Zbytecnost recenzi zacina byt posledni dobou celkem aktualni,a nejen pro me.

 |   |  Odpovědět
Flash789  |  25. 02. 2008 22:07

Ty nalety na postavy pred soubojem jsou tam proto ze se musi doloadovat potvory.vsimni si ze nikdy hned po objeveni soubojove obrazovky nejsou nepratele videt.Souboje celkem odsypaji,narozdil treba od Xenosagy 2,tam to bylo k nepreziti.LO je skvela hra,jen ma trosku starsi kabatek.A ja osobne jsem tomu rád.A plne souhlasim ze tohle je takova prava ,,Final Fantasy.Spis teda Lost Fantsy:Final Odyssey.

 |   |  Odpovědět
godycz  |  26. 02. 2008 09:50

vubec jsi nevzala v potaz, ze taky jsou novy hraci na trhu a ty nejake ff7 nehrali, nejaky kritizovani preletavani u FF 11 neznaji a nahodne souboje jim prijdou originalni....protoze to jeste nevideli
takze ja to uzavru takto: LO je JRPG jako remen a dnes vysla na bonuswebu recenze od skocha, tak jdu....cya....

 |   |  Odpovědět
joe  |  25. 02. 2008 17:42

... muheheheheh,tych 8/10 je samozrejme znacne nadsadenych,tato super past gen sranda,by prepadla aj na PS2ke,tech. spracovanie je tristne,viacdiskova hra v roku 2008 je TRAGICKA zalezitost,story-postavy-dialogy su udesne,boje UMORNE hnusne.
... priserna zalezitost,produkt dnes totalne vyhorenych ludi,odpad na urovni FFX,suverenne najhorsej FF v dejinach.

 |   |  Odpovědět
joe  |  25. 02. 2008 18:02

" In the six hours that I've played so far, Lost Odyssey has been a technical mess, with framerate problems in just about every cinema and on most maps, an animation system that looks like it was ported straight from a PS2 engine, and frequent, inconsistent load times accompanied by visual stuttering as new data loads in. "


... LO rovnako ako BD su trapnymi prikladmi toho ako ludia bez talentu produkuju rutinne JRPG SNES triedy /vynechavam dokonaly CHT/,na XX vykonnejsich strojoch o generacie neskor,bez ladu a skladu,s postavami na smiech a so story,ktora nestoji ani za pol slova,nahodne suboje su samozrejme minulost.

 |   |  Odpovědět
Zell  |  26. 02. 2008 08:37

No teda chlape ty jseš fakt borec , ale jasně co člověk to názor, jen by mě zajímalo které JRPG je podle tebe nej a proč tomu tak je? Jo a co se ti nelíbilo na FFX? Dík za odpověd

 |   |  Odpovědět
joe  |  26. 02. 2008 10:11

Jo a co se ti nelíbilo na FFX? Dík za odpověd

... muhjeheheh,otrasne tech. spracovanie,suverenne najstupidnejsia a najnudnejsia story v FF dejinach s patetickym koncom,tristne a smiesne postavy a ich nahovorenie,vyradenie world mapy,sokujuco koridorova a linearna gameplay,desivo nudne,pomale a kolove suboje,pilgrimage,ktorej celou pointou je navsteva niekolkych identickych chramov s identickym "puzzle" .. usmevny HNOJ,atd. atd. atd. atd.
... klasiky ako FF4-5-6-7,CHT,Persona sa tomuto smejdu rehotaju do ksichtu.

 |   |  Odpovědět
godycz  |  26. 02. 2008 09:43

lidi bez talentu ?
ze se vzdycky musi alespon jeden takovej jouda vyjadrit ze ?

 |   |  Odpovědět
joe  |  26. 02. 2008 10:15

... synku,talent je nieco .. so musis vediet spravne pouzit a rozvijat ho,tie trosky co pracovali na LO a BD maju svoj zenit DAVNO za sebou a vytvorili dva NUDNE,ZASTARALE a rutinne PRIEMERNE JRPG,ktore nestoja za rec a o rok po nich ani pes nestekne.
... chlapce,ten jouda presiel od SE absolutbne vsetko,aj hry,ktorych nazov ti nic nehovori,tieto hry su iba ubohe priemerne a POD priemerne smejdy,plus s debilnym tech. problemami na masine 1000-10000 krat vykonnejsej ako PSone,alebo SNES.

 |   |  Odpovědět
147.32.160.xxx  |  26. 02. 2008 11:58

toho neres, to je jen joe ... on je proste "jiny"

 |   |  Odpovědět
joe  |  26. 02. 2008 12:04

... zavri hubu anonymne hovno.

 |   |  Odpovědět
Zell  |  26. 02. 2008 12:38

Tak dík za odpověd, ale absolutně s tebou nesouhlasím a mám přesně opačný názor. FFX byla nejlepší díl z dosavadní série a systém boje mě třeba vyhovoval nejlépe ze všech dílů. Já mám rád všechny díly pač každej má svoje kouzlo, ale napsat tyhle věci o FFX je podle mě hooodně nadsazený a smrdí to i nějakou zaujatostí i když netuším proč a myslím, že to dobře víš Ale jak říká jedna "slavná česká zpěvačka" je to váš názor...špatnej názor, ale váš a neberu vám ho

 |   |  Odpovědět
joe  |  26. 02. 2008 12:52

... ROFL,ktoru seriu myslis,8-9-10,LOL,bojovy system FFX ziadny nemala,je to stupidna kolovka .. JA-TY-JA-JA-TY-JA .. ala roky osemdesiate,zvysok nestoji za nic.
... chlapce,FFX bola pre mna asi 20 hra od FF,po FF8 ide o dalsie otrasne dielko,po FF8 dokazali klesnut este hlbsie,ale na SE sere pes,ich poslednou dobrou FF bol siedmy diel.

 |   |  Odpovědět
Zell  |  26. 02. 2008 17:07

To je zbytečná debata pač každej máme svůj nazor a je jasný, že typ her jako je FF 8 a víš plus Entchanted arms až po Lost odyssey ti zkrátka nesedí. Mě prostě jen překvapilo kolik špíny jsi na to naházel to je všechno. Ted hraju Lost Odyssey a královsky se bavím a tak to má být. Tak hodně štěstí do paření a méně nervů

 |   |  Odpovědět
joe  |  26. 02. 2008 17:49

... muhehehe,ked Bobes zacal hrat FF8 /velmi tolerantny hrac FF hier/ a krutil nad tou hrou papulou,uz vtedy som vedel,ze tu mame pruser,ked sa do nej pustil Sirdo,zhodnotil to slovami .. citujem :: chujovina na kvadrat,ked som to konecne zahral ja,bol som totalne zdeseny,mal som vazne pochybnosti,ci na tej sracke pracoval niekto od SE,ten smejd mal absurdne chyby designu bojoveho systemu,otrasnu dramaturgiu,postavy,dialogy .. dej /?/,neskutocna sracka.
... kvalita FF serie stupal dielu od dielu /1-7/,kolaps nastal pri osmicke,trapnej deviatke /ktorou sa chceli vratit ku sestke/,desiaty diel je ultra hnoj,X2 je pluvanec do xichtu,12 si podava ruku s desiatkou a osmickou,12 je tak posrate nudna a technicky uboha,ze chciet od nej .. aby mi LASKAVO dovolila aspon tu zmenu osi pri otacani kamery /dnes v SE vsetci droguju/,aj to je asi prilis.
... je mi prdele jedno,co hraju alebo chcu hrat pubertaci a dievcatka,tie sracky ja neberiem,posledny diel je iba dalsim dokazom toho,ze FF je mrtve.

 |   |  Odpovědět
Zell  |  25. 02. 2008 15:30

No tak mě Rin taky překvapila tímto názorem, protože ji též znám a nečekal bych, že jí budou vadit náhodné tahovky. Ale každej se mění a možná i Rin že?
Každopádně právě dnes začínám hrát tak jsem moooooc zvědavej jaké to bude...jestli se to alespon vyrovná FFX tak to bude fakt bomba!!!

 |   |  Odpovědět
godycz  |  25. 02. 2008 11:44

tak JA bych ho dal jako PLUS. to je preci vec vkusu ? nebo si vazne myslite ze japonci jsou zpatecnicky ?? japonci......kdy pri navratu z japonska v hamburku mate pocit ze jste v prvohorach ? chjo.....
jrpg ma par charakterickych znaku: a nahodne souboje jsou jednim z nich. to jako by jste vycitala Jamesovi Bondovi: Netrepat, promichat......

 |   |  Odpovědět
Karel Kališ  |  25. 02. 2008 16:12

Jistě, že jde o věc vkusu, proto má autorka náhodné boje mezi mínusy, recenze je do velké části subjektivním útvarem, se kterým se pochopitelně čtenář může či nemusí ztotožnit. Co se náhodných soubojů, osobně je nesnáším, hlavně od doby, kdy mi Chrono Trigger ukázal, že to jde jinak a lépe. Jako kovaný advenuturista totiž ve hrách vyhledávám hlavně příběh a nešnáším, pokud mě od něj něco nevítaným způsobem odtrhuje. A to náhodné souboje rozhodně dělají. Jistě, dodávají určitý pocit neustálé nejistoty a nebezpečí, ale to se velmi často mění ve frustraci, pokud třeba zrovna v dané lokaci bloudím či jí jenom po několikáté probíhám a přitom se na mě neustálevrhají stále nové a nové příšery odnikud. Hrůza! Já sám se chci rozhodnout, že s touhle potvorou chci bojovat, s touhle ne. Že teď budu levelovat a cíleně lovit všechny zrůdičky v okruhu a že teď to tady jen proběhnu, protože zrovna nemám chuť/potiony/manu atd. Stejně tak mě čim dál víc začínají irotovat statické tahové souboje, jako právě v Lost Odyssey. Je cool, jak hrdinové efektně mávají zbraněmi a během útoku je sleduje dynamická "filmová" kamera, jenže vysloveně jako pěst na oko pak působí, když stojí jako solné sloupy při útoku potvor. Chtělo by to trochu víc pohybu, třeba aspoň jako FF X-2 či mít možnost se bránit ve stylu dejme tomu Eternal Sonaty. Osobně tak jsem velmi zvědav, co předvedou ve FF XIII. Jistě, tradice jsou tradice, ale hry jako Resi 4 ukazují, že vyrazit ze zajetých kolejí nemusí být vůbec na škodu. Naopak.

 |   |  Odpovědět
Eso Rimmer  |  25. 02. 2008 17:32

Mě ty náhodné souboje taky spíš vadí. Celkem dobré to je v Eternal Sonatě, kde se dá aspoň některým soubojům vyhnout díky tomu, že jsou příšery vidět. Na druhou stranu částečně se dá souboji vyhnout i v LO. Stačí na začátku utéct z boje. I když je to jen částečné řešení, protože úvodnímu načítání a animaci se tím člověk nevyhne. Každopádně se mi líbí jak ES tak LO, ale LO je holt o něco lepší.

 |   |  Odpovědět
Grahf  |  25. 02. 2008 19:25

Nemôžem príliš súhlasiť. Ako kovanému adventuristovi doporučujem hrať adventury, v rpg je totiž jednou z primárnych zložiek boj/akcia.

"Já sám se chci rozhodnout, že s touhle potvorou chci bojovat, s touhle ne."
Velice vtipný názor. Hra, kde príšery čakajú až sa laskavo pan hráč uráči s nimi bojovať už nie je hra, ale skôr nejaký trenažér, kde absolútne chýba výzva a adrenalin. Tak ma napadá, že práve o tom sú adventury. A sme zase u toho
FFX-2 je všeobecne považovaný za najhorší diel, aj kvôli prílišnej akcii. Nie, my nechceme tomb raidera, ani diablo. FFXIII vyzerá, že taktiky tam bude ešte menej, než málo

 |   |  Odpovědět
Karel Kališ  |  25. 02. 2008 21:20

Nevím, kde se skrýva adrenalin v tom, že se odněkud z mimoprostoru neustále objevují příšery a já s tím nic neudělám (preskočme itemy na snížení setkávání a utíkání z boje). Jak už jsem napsal, dřív či později se to promění ve frustraci. A rozhodnout, jestli s touhle příšerou chci bojovat a s touhle ne, můžu do velké míry v RPG, kde nejsou náhodné boje (ať už zmiňovaný Chrono Trigger, Chrono Cross, Xenosaga, či z novějších Persona 3 a Blue Dragon). Ano, i tam jsou pochopitelně souboje, kterým se nedá vyhnout, ale ne v tak otravném množství. To jsem musel doplnit, protože evidentně nechápete, co jsme měl svým příspěvkem a tlačíte úplně jiným směrem. Vůbec jsem se totiž třeba nezmiňoval o kvalitách FF X-2 jako celku, pouze jsem měl na mysli dynamičnost boje. Nemám nic proti výzvě a takticce, však právě ta výzva bojů je jednou z věcí, která se mi na LO hodně líbí. Moje druhá myšlenka se věnovala samotné dynamice bojů. Chtěl bych jednoduše přidat víc pohybu na bojiště, aby boje vypadali živěji, uvěřitelněji. čím víc se totiž zlepšuje grafická stránka hry,víc animací atd., tim víc staticky pojatý boj bije do očí. Dneska už prostě by neměly hry vypadat jako FF I (rozhodně ne tedy na konzolích typu PS3 a X360), kdy stojí vedle sebe vyřadované postavy a jednou skočí a sekne jedna,vrátí se na místo, pak druhá, třetí...

 |   |  Odpovědět
Grahf  |  26. 02. 2008 11:19

No to je tvoj názor, že by tak vypadať nemali. Už samotné spojenie dynamický turn-base súboj je slušný oxymoron. Turn-base hratelnosť je o taktike, o rozvahe, o premýšlaní. Nie o zbesilom pobehovaní a mačkaní jedného tlačítka (viac nikto nestíha). Tento (ATB) systém je overený dlhými rokmi, nie je to v obmedzení HW (opakujem sa).

 |   |  Odpovědět
Karel Kališ  |  26. 02. 2008 11:38

O tom já nemluvím, já nechci akční boje, já jen chci, aby vypadaly akčněji. Po vizuální stránce, celou dobu mluvím (píšu) o tom. Tahové taktické souboje klidně, ale ať vypadají uvěřitelněji a živěji a korespondují s celkovou vizuální kvalitou hry. A že je tento systém ověřený dlouhými roky neznamená, že může stagnovat.

 |   |  Odpovědět
Grahf  |  26. 02. 2008 13:08

strielačky sú od wolfa rovnaké, nezdá sa mi, že by im niekto vytýkal stagnáciu v spracovaní first person systému. A ešte by ma zajímalo, jak si predstavuješ živší turn-base? Turn-base sám o sebe nikdy nebude dostatočne reálny/živý, bbmedzenie pohybu je jeden z jeho základov, na ktorom STOJÍ, nie PADÁ.

 |   |  Odpovědět
Karel Kališ  |  26. 02. 2008 18:02

S těmi FPS to není tak docela pravda, že jsou stále brány z prvního pohledu neznamená, že neprošly evolucí. Však si stačí třeba vzít fakt, že velká část nových FPS už nestaví na systému lékárniček, ale na postupné automatické regeneraci života. Co hodně mění samotnou hratelnost. Stejně tak už je třeba passé systém klíčů v té nejzákladnější podobě a podobných případů bych našel ještě rozhodně pár. Ostatně to samé bych mohl říct i o většině ostatních žánrů. A jak bych si představoval oživení bojů? Jednoduše přidat víc animací úderů, snaha o blokování (at prostě nestojí jako Y), Pohyb více postav najednou, jen se zpožděním v závislosti na rychlosti... jednoduše posunout záběr na celé bojistě, ne na jednotlivce.

 |   |  Odpovědět
uzivatel  |  02. 03. 2008 12:12

a system postupneho obnovovani zdravi, o kterem se tu pise malem jak o zhave novince, je tu kolik priblizne let? jinak nevydavaji dodnes nekteri zpatecnici hry s lekarnickami? a nedostavaji za ne stale dobra hodnoceni?
jinak problem tehle debat je, ze se v nich stretavaji priznivci dvou pristupu ... asi jako kdyz nekdo napise recenzi na NWN2 a odsoudi hru, protoze je postavena kolem pravidel DnD.

 |   |  Odpovědět
Flash789  |  26. 02. 2008 13:21

To jsou neuveritelne zvasty.Tak proc vubec jrpg hrajes,najdi si nejake adventury,tam to mas bez souboju a mas klid.Chapu adventury dneska nikdo nehraje a ty bys nebyl in.A tohle je clovek ktery pise recenze.Ale tak to holt dneska chodi.Jestli chces vic pohybu hraj treba DMC a ne LO.Tahle hra je klasika ze vsim vsudy a autori to tak CHTELI udelat.Nelibi,hraj miny ve Windows.Nebo si neco naprogramuj sam,chytraku.

 |   |  Odpovědět
Karel Kališ  |  26. 02. 2008 18:15

Ach ano, nemám žádné rozumné argumenty, takže se navážím do autora, co? Jak chlapácké. :) Že to tak tvůrci chtěli udělat automaticky neznamená, že to je dobře. Ostatně vím, že Sakaguchi prohlásil něco ve smyslu, že v LO bylo pro něj hlavním cílem vyjádřit emoce, takže nechtěl riskovat s nějakými změnami. Já tady vyjadřuji svůj názor, nemusíte s ním souhlasit, pochopitelně jako s recenzí. Ale bylo by záhodné, pokud byste to udělal nějakým inteligentním a slušným způsobem a nikoliv podobným pubertálním výšplechem.

 |   |  Odpovědět
Flash789  |  27. 02. 2008 20:13

Omlouvam se.trochu jsem to prehnal.Je to proto ze me dokaze rozcilit,jako pomerne hodne zkuseneho hrace jrpg,nepochopeni a neznalost zakladnich principu te dane hry.Nepochopeni toho proc by se LO mela srovnavat s nejakymi dalsimy tituly,proc ji nelze brat jako samostatne dilo a posuzovat ji takovou jaka je.Final fantasy 7 je brana jako jedna z nejvetsich klasik zanru,podobnost s LO je celkem velka,odsouzenim LO vlastne kazdy odsuzuje i FF7.A taky se ptam,kdyby vysel remake FF7,jakoze o tom porad nekde nekdo sni,byl by tedy take spatny?Se svojimy nahodnymi souboji,a velmi podobnym konceptem jako ma LO?Podle toho co tady ctu tak asi ano.Byla tedy FF7 prumerna hra?FF12 nema s predchozimi dily skoro nic spolecneho,jasne ze je to skvela hra ale ma spis blize k Rogue Galaxy nez k LO.A FF13 zrejme bude rozvijet koncept FF12.A LO ta si stoji uplne nekde jinde,nekde kam se SquareEnix nechce vracet.Kam se dostala serie FF?Zacina mi pripominat Star Wars a Pana prstenu,ja si proste nechci v samoobsluze koupit krupky s nalepkou FF a zmrsenou figurkou Tiduse v nich.Ale tak to nejak zacina s FF vypadat.Ta jedinecnost a exklusivnost je davno pryc.A prave tohle LO ma a uz jen kvuli tomu je to uz ted klasika.

 |   |  Odpovědět
Corwin8  |  25. 02. 2008 10:50

Vy to tam nevidíte?! To je jen převlečené Gears of War. Všechny hry na UE vypadají stejně.
Sorry, bohužel nemám konzole, takže si nemůžu tyhle JRPG užít, ale vypadá to výborně.:( Ten flame nahoře byl samozřejmě pokus o zesměšnění podobných názorů:)

 |   |  Odpovědět
Grahf  |  25. 02. 2008 11:43

ale ako LO je asi najkrajšia hra na UE3 engine, zatial. A vôbec tam nie sú tie opakujúce chyby, ako stuttering, alebo doskakovanie textur.

 |   |  Odpovědět
Plešoun  |  25. 02. 2008 12:15

Ta druhá půlka je ironie nebo pochavala? Hru jsem nehrál... ale zkušenosti s UE3 enginem mám žalostné... tak mě to zajímá....

 |   |  Odpovědět
Grahf  |  25. 02. 2008 13:50

rozhodne pochvala.

 |   |  Odpovědět
Medard  |  25. 02. 2008 10:50

Square-Enixu to nějak dlouho trvá, kde je The Last Remnant nebo FFXIII, taky bych se někdy rád dočkal pořádného JRPG na ps3.

 |   |  Odpovědět
bart  |  25. 02. 2008 10:18

Tak uz mam odehranych 32 hodin cisteho casu a jsem na 3. DVD. Hra je naprosto uchvatna. Doporucuji moc a moc.

 |   |  Odpovědět
Grahf  |  25. 02. 2008 08:00

Hm, musím priznať, že som sklamaný recenziou
Rinoa, Rinoa...prečo musíš papouškovat večšinový recenzentský názor, že turn based súboje sú "staromódní a místy i zpátečnické"? To si predsa ako velký fanda klasického FF nemôžeš myslieť ani omylom!
Alebo nechápem, jak ti môžu vadiť náhodné súboje, však si na nich odchovaná
Toto je skutočné pokračovanie FF, toto je pre večšinu FFXI.
Tolko emócií som už dlho v žiadnej hre nevidel, LO sa môže radiť po bok špičke žánru, ako je FF7-9, Xenogears, alebo Chronocross. Konečne mi niekto dal Final Fantasy, keď už mi ho nedokáže dať Square-Enix.
LO by si mal každý FFF vážiť, pretože zase dlho nič podobné neuvidí!

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  25. 02. 2008 09:17

Tak tak... mě se LO rovnou vyšplhala do pětice nej JRPG, takže teď vypadá takhle:

1) Xenogears, 2) FF7, 3) FF8, 4) Lost Odyssey a 5) FFX

 |   |  Odpovědět
godycz  |  25. 02. 2008 12:01

dovolim si svuj zebricek:

1. FF7
2. Chrono Cross
3. Shadow Hearts 2
4. Lost Odyssey
5. Rogue Galaxy

 |   |  Odpovědět
Grahf  |  25. 02. 2008 13:57

Nedá mi ešte, aby som nespomenul tie krátke textové novely, tie si zaslúžia samostatný odstavec. Ich autor by si sám o sebe zaslúžil 10/10, mimoriadne sugestívne, epické a emotívne. Vynikajúce prepojenie s hudbou, tá slačíkova verzia pri rozuzleniach ma vždy dostane do kolien
Tu podľa mňa Sakaguchi osudovo zaváhal. Chýbalo málo a mohla sa konať revolúcia. Ak by tie novely spravil obrazovou formou (trebars pomocou enginovych animácií), tak by nasadil novú latku emócií v hrách!

 |   |  Odpovědět
LaughingMan  |  25. 02. 2008 18:41

Tady bych si dovolil nesouhlasit, to že jsou vzpomínky jen textovou formou s atmosférickým "backgroundem" je podle mě čistě účelné, protože při nich pracuje představivost hráče, podobně jako když opravdu vzpomínáme. A souhlasím, že po deseti hodinách hry jsem měl nejsilnější emoce právě při nich. Stejně tak mi přijde zvláštních 7/10 za příběh, sice jsem na začátku, ale rozhodně mi příběh a postavy nepřijdou tak komerční a vypočítavé jako například ve FF X či XII.

 |   |  Odpovědět
LaughingMan  |  25. 02. 2008 19:07

Kde je Xenosaga?

 |   |  Odpovědět
Medard  |  25. 02. 2008 10:57

Souhlasím s tím že turn-based nebo atb souboje nemusí být přežité. Mě osobně pseudo-mmorpg boje ve FFXII vůbec nesedly.

 |   |  Odpovědět
Glutton  |  25. 02. 2008 11:43

No já teda nevím. Je fakt že úplně zažranej fanda tohodle žánru nejsem. Ale můj názor je ten, že to že se JRPG v mnoha ohledech nevyvíjí je trošku naškodu.
Mnoho věcí zůstává prostě ze zvyku. První JRPG tak museli být dělaný kvůli Hw omezením.

1) Postavičky seskákaný do jedné - ok kdysi by bylo náročnější zobrazit víc postaviček (nedejbože animovanejch) + hlavní problém v jejich pathfindingu a zasekávání/zavazení který by hru kazilo. Ale dnes? Už snad není problém udělat partičk parťáků co chodí se se mnou a ne ve mě. Nebo mi něco uniká a to že postavičky chodí v jedné hru nějak zlepšuje?
2) Náhodné souboje - dobrá taky na stařičkých mašinách nebylo snadné řešit tuny postaviček po mapě... ale dnes už to snad není problém ne? nebo snad náhodné souboje dělají hru nějak lepší?
3) Souboje - nic proti tahům. Ale nemožnost psotavama hýbat hodně omezuje bojovou taktiku. Chápu že to tak bylo v dobách kdy se příliš komplikované sysstémy dělat nemohli... ale by by dnes problém udělat soubojový systém trošku komplenější? Možnost hýpat postavama po bojišti, schovávat za překážky apod? Nebo to že můžu pouze házet jeden nejsilnější útok za drhým bez jakékoliv taktiky dělá hru nějak lepší?

Tohle jsou prostě věci co jsou úplně mimo mě. Že se nesnaží tyhle detaily taky vylepšovat s přibývajícíma možnostma, ale zarytě se chovají jako by hru hru prgramovali pro osmibit.
Přijde mi to jako když by někdo třeba do Crysis s nádnernou grafikou dal 2D spirový protivníky - vždyť to tak nerfektně fungovalo v Duke3D - a všem se to líblo - tak proč to měnit?

 |   |  Odpovědět
Grahf  |  25. 02. 2008 13:49

áá, Glutton
Jak si správne podotkol, je to zo zvyku. Tento štýl je jednoducho obľúbený, nejde o HW obmedzenia.
1. viac postáv po sebe už bolo v FF8, nie je to problém. Ale nie je dôvod, prečo by nemohli byť v jednej postave. Navyše, vieš si predstaviť, jak by za sebou behalo 5 postáv. Vyzeralo by to dosť komicky
Ono hratlenosť v tomto type hier je založená na dvoch veciach. Súboje, kde vidíš všetky postavy a potom adventurna časť. JRPG sú vlastne rpg adventury. Preto je normálne, že po svete chodíš len s jendou postavou.
2. ani náhodné súboje nie sú kvôli HW. Už v starom Chrono Trigger si nepriatelov videl, ale opeť, nie je dôvod, aby neboli súboje náhodné. Je to zvyklosť, je to štýl, ktorý sa osvedčil. Navyše, vo večšine týchto hier si mohol získať vec, s ktorou si tieto súboje obmedzil, alebo úplne zrušil. V LO nič také nie je, ale súbojov je menej.
3. je viac ťahových systémov, máš aj také, kde môžeš hýbať s postavami. Stále je to len o vkuse a o osvedčenom principe, je predsa jasné, že ak by to bol na hovno system, tak ho nebudú stále opakovať.
btw: taktiku v LO máš, bez nej by si zhebol u prvého bossa.
Máš to ako s fps, stále dokola to isté, ale večšine to vyhovuje, pretože je to oskúšané a ľudia si zvykli.

 |   |  Odpovědět
godycz  |  25. 02. 2008 14:12

HOWG. Neni co dodat.

 |   |  Odpovědět
147.32.160.xxx  |  25. 02. 2008 13:58

ty bys predpokladam treba z Civilzace nejradeji udelal RTS

 |   |  Odpovědět
joe  |  25. 02. 2008 17:50

Přijde mi to jako když by někdo třeba do Crysis s nádnernou grafikou dal 2D spirový protivníky - vždyť to tak nerfektně fungovalo v Duke3D - a všem se to líblo - tak proč to měnit?

... rofl,ohavny crysis sa TOPI v billboard instanciach,LOL,C64 grafika.

 |   |  Odpovědět
joe  |  26. 02. 2008 12:01

Tolko emócií som už dlho v žiadnej hre nevidel, LO sa môže radiť po bok špičke žánru

... ROFL !!!!

 |   |  Odpovědět
joe  |  26. 02. 2008 12:02

LO by si mal každý FFF vážiť, pretože zase dlho nič podobné neuvidí!

... umieram od smiechu.

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor