Recenze: Lost Winds - malé, ale milé

Jedna z prvních her pro WiiWare - Lost Winds - měla nasadit laťku hodně vysoko. Podařilo se jí to? Na to se podíváme v dnešní minirecenzi.

Příběh hry začíná ve chvíli, kdy se ujímáte role mladého vesničana Toku, jenž se probudí v lese. Čemu ale náhoda nepřála, Toku při cestě zpět do rodné vesnice spadne do jeskyně, ze které mu pomůže Wind Spirit (v překladu Duch Větru) Enril, jenž se kdysi obětoval, aby oslabil Balaasara – temného ducha. Ballasarova síla je opět na vzestupu, přičemž Enril je sláb a zaklet v kameni. Potřebuje pomoci od našeho hlavního hrdiny, takže umožní využívat chlapci sílu větru.

Společně se pak snaží najít zbývající Wind Spirity (Duchy Větru), kteří jsou stejně jako Enril uvězněni v kamenech. Z této zápletky také vyplývá název hry – Lost Winds – v překladu Ztracené Větry (bez jakékoliv ironie a spojitosti s nadýmáním :)).

Ovládání větru je ušité na míru wiimotu

Toku a Enril se také snaží najít vzpomínky starce Dea, který kdysi dávno Duchům rozuměl a pomáhal. Nyní však zdá se býti vůči myšlenkám Enrila hluchý. Sice se jedná o velice přímočarý a jednoduchý děj, ale je zpracován na výbornou.

Hraní Lost Winds je jedna báseň. Nunchakem ovládáte Toku a „ukazováním“ wiimotem ovládáte Enrila a jeho sílu větru. Mísí se zde klasická plošinovka s logickými prvky, které vám dají mnohdy zabrat, ale ne zas tolik, abyste museli vztekle házet ovladačem po pokoji. Ovládání větru je vážně ušité na míru wiimotu. Po pěti minutách hraní se ovládání dostane pod kůži a celou hru si jej nádherně užíváte.

Nejdříve máte k dispozici sílu, která Toku vynese vzhůru. Postupem času objevíte například schopnost, se kterou jste schopni Toku nebo jiný prvek ve hře směřovat danou křivkou. Pomáhá vám to ve zdolávání hůře dostupných míst a řešení logických hříček. Lost Winds není ale jen o skákání a logických úkolech. V průběhu děje, a hlavně na jeho konci, si i zabojujete. Příběh hry je bohužel krátký, stačí pouhé čtyři hodiny k jejímu zdárnému dokončení. Nezoufejte však, dle zákulisních informací je na cestě pokračování.

Hra na mě působila graficky velice čistě a propracovaně. Je velice stylová, vzhled je někde na pomezí cell-shade grafiky a klasického 3D. Hra má velice podobnou vizi grafiky jako Okami. Vše je hezky barevné a vše se může hýbat. Větve na pozadí se po závanu větru rozhýbají a padá z nich listí, můžete si pohrávat s vodou, s ohněm a dalšími objekty ve hře. Hra graficky předčí mnohé „velké“ Wii tituly, za což si zaslouží velké uznání. V pozadí celou dobu hraje lyrická východní melodie, která se brzy vryje do paměti. Bohužel se jedná jen o tu jedinou melodii, takže se někomu může omrzet. Mně však ne.

Lost Winds stejně jako například výše zmíněné Okami přivádí hry do sféry umění. Hra je po vizuální stránce velice povedená, hratelnost je taktéž na vysoké úrovni a cena je skoro lidová (v přepočtu 225 Kč - při nákupu Wii Points kreditní kartou). Jediný zápor je její délka - čtyři hodiny nejsou moc. Ale pokud vezmete v potaz to, že se vlastně nejedná o velkou hru, dá se i toto snést. Příběh Tokua tedy nasadil vysokou laťku ostatním titulům a musíme jen doufat, že se jí další WiiWare hry budou pokoušet alespoň atakovat.

Dostupné pro: Wii, iPhone, Android
Žánr: Arkády | plošinovka s logickými prvky
Výrobce: Frontier Developments | Webové stránky hry