Recenze: Magical Dice – svět kouzel

Že by Harry Potter v ženském provedení? Jak se to vezme - i Magical Dice je hra z čarovného kouzelnického prostředí, jenže tentokrát se nejedná o titul akční, ani adventurně pojatý. Nyní máme co dočinění spíše s logickým počinem.

Žánr: Logický
Platforma: J2ME
Testovací hardware: Nokia 6680

Představte si, že namísto střední školy studujete učení zaměřené na čáry a kouzla, kde vás sice čeká něco jako maturita, ale jedná se o maturitu jiného kalibru. Magical Dice je totiž hra z prostředí kouzelníků, v níž se zhostíte role mladé čarodějky a budete muset složit nelehkou závěrečnou zkoušku. Je tudíž jen na vás, jak si s ní poradíte.

Je to akce?

Ne, není. Možná byste od Magical Dice očekávali dalšího Harryho Pottera, tedy akční adventuru s příměsí logična, jenže v tomhle případě tomu tak není. Právě recenzovaný počin je ryze logického ražení a zároveň dodávám, že se nejedná o porci nudnou, pouze zabalenou v hezkém obalu s mašličkou. Naopak, titul Magical Dice umí chytnout a nepustit, byť se tak zprvu netváří. V čem ale tkví jeho kouzlo?

Obrazovka, jež budete v následujících minutách sledovat, je složena ze čtvercových polí, po nichž se vámi ovládaná čarodějka pohybuje. Úkolem je otáčet různobarevné krychličky, napadané všude kolem tak, aby nahoře byla vždy jedna a ta samá barva. Pakliže se vám podaří tento úkol splnit, získáte za něj samozřejmě patřičné skóre a zároveň dojde ke zmizení oněch pospojovaných bedýnek. Inu, jak je vidno – prakticky nic nového pod sluncem. Spíše nám autoři nabídnuli léty ohrané koncepty smíchané do sebe, v bleděmodrém provedení.

Zábavnost tohoto počinu ale tkví v podání, obtížnosti a zpracování. Pár minut pro zdolání prvního levelu vám opravdu nebude stačit. Přitom titul jich nabízí rovnou šest a každý z nich znázorňuje určitý aspekt přírody - vítr, zemi,  také světlo, tmu a v neposlední řadě oheň s vodou. Co do rozlišností, v tomto směru ale nečekejte žádné výrazné změny. V každé z úrovní spíše dojde k upravení barev s pozadím, což je však velice málo. Zato obtížnost úměrně roste, intervaly padání kostek se mění a hráč tak mnohdy dostane pěkně zabrat – už první úroveň nepotěší nároky, jež jsou na hráče kladeny.

Červená, žlutá, zelená...

Co se celkového grafického zpracování týče, Magical Dice na tom není nikterak skvěle (jak v které verzi). Vlastně je vše zpracováno jednoduše, pestrobarevně a vesele. Na jednu stranu to není špatně, jenže na stranu druhou mohli autoři zapracovat více. Nakousnuté minimální rozdíly mezi levely nejsou vše a tvoří spíše špičku pomyslného ledovce. Osobně se mi například nelíbila některá pozadí a samotná čarodějka na koštěti u jiných mobilních telefonů kolikrát čarodějku příliš nepřipomínala. Alespoň ne na první pohled.

Díru do světa neudělá ani hudební a zvuková stránka – ohodnocení obojího nesahá výše jak k průměru, skladeb není taktéž mnoho a opět tak dodávám, že je to jen a jen škoda. Každopádně kouzlo právě recenzovaného počinu je ukryto na zcela jiném místě. Naštěstí.

• Zpracování, podání
  • Nefalšovaná zábavnost
  • Jednoduché na pochopení
  • Horší a na můj vkus příliš pestrá grafika
  • Taktéž horší zvuky s hudbou
  • Postupem času velká obtížnost (jak pro koho... ehm)

Titul Magical Dice je zkrátka určen pro všechny ty z vás, kteří rádi namáhají svůj mozek, chtějí se na chvíli pobavit, „vypnout“ a nepotřebují nic náročného. Pokud ale hledáte zábavu na několik hodin, plnou akce a se skvělou grafikou, bude lepší jít o dům dál. V tomto případě vás hra příliš nenadchne, a to i díky horším zvukům a hudebnímu doprovodu.

Grafika: 5/10
Originalita: 3/10
Atmosféra: 7/10