Recenze: Mario Power Tenis a Dr. Mario & Puzzle League

Překonáváme se, v jedné recenzi hned tři hry. Pokud vás zajímá, jak může vypadat skloubení sportovní hry s RPG, Mario Power Tennis vám dá svéráznou odpověď. Ovšem máme tu i něco pro hloubavé, rovnou dvě puzzle hry. Dnes si určitě vybere každý, takže neváhejte a pokračujte ve čtení.
Seznam kapitol
  1. Mario Power Tennis
  2. Dr. Mario & Puzzle League

Mario Power Tennis

Karel KališTyp hry: sportovní RPG
Výrobce: Camelot (
Distribuce: Nintendo (
Distributor v ČR: Conquest (

Mario Power Tenis, jak už název napovídá, přináší na vaše GBA kvalitní a zábavné RPG. Ne, opravdu si nedělám srandu, jen jsem zapomněl dodat tenisové. Pokud jste měli tu čest s Mario Golf: Advance Tour, určitě vám nad hlavou zablikala obligátní imaginární žárovka. V Mario Golf jste se stali mladým chlapcem, či dívkou, kteří se snaží stát v prestižní Mariově golfové akademii tím nejlepším golfistou, vyšplhat se na vrchol žebříčku a rozdat si to se slavnými postavičkami od Nintenda. Samotné mlácení do bílých míčků probíhalo podobně jako v arkádových golfových hrách, jen jste se dočkali chutné RPG omáčky okolo. A stejně to samé vás očekává v Mario Power Tennis.

Stoupni až ke (tenisovým) hvězdám

Na začátku si zvolíte roli chlapce či dívky, s tím, že ten druhý stejně s vámi zůstane svázán co by partner do čtyřhry. Zrovna včera jste nastoupili do prestižní tenisové akademii a dnes vás čekají první zápasy, ovšem ještě než dobloudíte ke kurtům, v akademii vypukne pozdvižení. Tajemní maskovaní cizinci vyzvou nejlepší hráče akademie k zápasu a porazí je, ovšem ti si z toho nic nedělají, mají dokonce radost. Zvláštní. Pokud vy chcete znát identitu tajemných návštěvníků, máte šanci, stačí se jen vyškrábat na vrchol žebříčku hráčů a získat si pozvání na turnaj, po jehož výhře se pravda ukáže.

Trénink není pro sušinky * Začínáme dobře * Power Shoty dokáží zamotat hlavu

Od začátku je vám k dispozici celý areál akademie, po kterém se lze volně procházet a tahat rozumy z okolostojících postaviček. Klidně si můžete skočit i do kantýny, administrativní budovy či tréninkové místnosti, ale slávu si stejně musíte vydobýt na kurtech. Začínáte co by nezařazený nováček, který se musí probít přes čtyři protihráče postupně ve třech kategoriích. Každý váš protihráč má vlastní osobnost, což přidává na živosti celé hře. Samotné zápasy jsou velmi podobné Mario Power Tennis na GameCube či podobným arkádovým ztvárněním tohoto sportu. Ovšem zde za každý zápas získáváte určitý počet zkušeností, které transformujete na posun o úroveň – prostě klasické RPG. Na každém novém levelu získáte jeden bod do fyzických dovedností (rychlost, sílá, úderu, faleš, přesnost) a jeden do technických  (podání, top spin, smeč…).

Jedna z mnoha miniher * Prostředí akademie vypadá nádherně * Donkey Kong vs. Bowser - souboj titánů

Vzhledem k tomu, že kromě dvojhry se můžete stát mistry i ve čtyřhře, musíte počítat při rozdělování zkušeností i s vaším partnerem. Sami zápas ve čtyřhře nikdy neodehrajete a počítačem ovládání protihráči dokáží využit slabosti vašeho spoluhráče. RPG prvky mají svoji váhu, každý správně utracený bod vám značně ulehčí práci na kurtu. A věřte, že se občas pěkně zapotíte, křivka obtížnosti postupně narůstá a postavičky od Nintenda jsou více než zdatnými protivníky…

Samprasem snadno a zábavně

Stejně jako v Power Tennis na GC, i zde si užijete zábavu s tzv. Power Shots, což jsou speciální silné údery. Nové údery se učíte v tréninkovém centru ve formě zábavných miniher. Přístup k silnějším úderům získáváte postupem času, stačí šplhat po žebříčku hráčů vzhůru. Power Shots se dělí na obranné a útočné, jejich smysl si snad každý domyslí sám. Abyste mohli úder použít v zápase, musíte si počkat na nabití speciálního ukazatele, pak už je to otázka stisknutí jednoho tlačítka. Zhruba do půlky hry se dají zápasy uplácat i bez používání PS, ovšem později se stávají základní pomůckou, jak uhrát většinu bodů.

Nezdržuj, jdeme na to * Maskovaní tenisté právě odešli * Houba na umpiru může jedině v Mariovi

Hratelnost je pro Nintendo až v první řadě a u Mario Power Tennis je tento milý trend velmi dobře znát. Ovládání jednoduché a intuitivní, pohyb po kurtu rychlý a plynulý a zábava maximální. Pravda, pokud jste měli v rukách nějakou předchozí verzi Mario Tenissu, zjistíte, že se tvůrci kromě RPG prvků nenamáhali nic nového vymyslet. Ovšem nějak si nedokážu představit CO vlastně vylepšovat.

Podobné hry si přímo říkají pro hru ve více hráčích a Mario Tennis není výjimkou, pokud máte pár kamarádů s GBA a link kabel, nic vám nebrání si to proti sobě rozdat třeba ve čtyřhře. Ale nudit se nemusíte, ani když vás přestane bavit tenis, můžete si klidně zahrát kteroukoliv z miniher, na které jste během hlavní hry narazili. Tenisovým neználkům zase přijde vhod obsáhlý slovníček pojmů z tohoto sportu a velice povedený tutoriál, který vám zábavně ukáže základy hry.

Skvělé, ale ne nové

Vývojáři z Camelotu už u RPG Golden Sun dokázali, že na GBA se dá vykouzlit skvěle vypadající grafika a Mario Power Tennis není výjimkou. Putování po akademii je zabíráno z klasického ptačího pohledu, během zápasu kamera volí lepší záběr. Je naprosto nemyslitelné, aby grafika her s Mariem nehýřila barvami a světelnými efekty a Mario Power Tennis samozřejmě tento požadavek splňuje. Animace pohybů během zápasů se vydařily, jen zpracování kurtu není natolik detailní, jak ostatní části. Veselá hudba a kvalitní zvuky jen podrthují pozitivní dojem z audiovizuální stránky hry.

• Hratelnost
  • Minihry
  • RPG prvky
  • Roztomilá grafika
  • Nic převratného

Mario Power Tennis nepřináší žádné dech vyrážející originální nápady. Příběh a RPG prvky sice přinášejí do hry vítané osvěžení a samotný tenis je výborně zpracovaný a zábavný, leč nikterak převratný. A to je asi největší chyba tohoto titulu. Celou dobu jsem se výborně bavil, ovšem žádný herní převrat nepřišel. Prostě a jasně, povedený a hratelný tenis od Nintenda, nic víc, nic míň.

Zvuk: 8/10

Výborná zábava i pro nefanoušky tenisu. Neobsahuje žádné výraznější hrubky, ovšem do herní historie se zřejmě nezapíše.