Recenze: Matrix Reloaded DVD - hodiny bonusů s českými titulky!

V rubrikách Doupěte na levé liště titulní stránky jsme zavedli novou sekci, věnovanou filmům. Související novinkou jsou recenze nových DVD, která by měla zajímat každého čtenáře Doupěte. DVD měsíce si vzal na starost jeden z největších nadšenců pro tuto trilogii a nový člen redakce. Shrneme si bonusy na DVD aneb co jste v kině neviděli, o DVD s filmem si také můžete ZASOUTĚŽIT!
Seznam kapitol
  1. Trilogie Matrix, druhý film, kvalita DVD verze
  2. Bonusy na druhém DVD, verdikt, SOUTĚŽ!

Příběh Matrix trilogie

Snímek MATRIX: RELOADED se ještě ani pořádně neohřál v kinech a už jej tu máme na DVD. Ptáte se proč? Urychlené vydání jeho DVD verze má na svědomí netradiční distribuce filmů Matrix Reloaded a Matrix Revolution do kin. Mnozí z vás jistě vědí, že celá série filmů na téma Matrix byla od samotného počátku plánována jako trilogie.

Animované menu dnes již nikoho nepřekvapí, stejně jako přímá volba kapitol

První Matrix byl mimo úspěšného filmu i jakýmsi testem, jehož účelem bylo vyzkoušet, jak si toto dosud neověřené téma povede v kinech. Dnes již víme, že uvedení filmů do kin bylo absolutně úspěšné. Bratři Wachowští dostali přiklepnutý kapitál na realizaci svých nejšílenějších nápadů, které naplánovali uvést do kin v jediném gigantickém snímku navazující na první Matrix. Film takového rozměru, jaký měli bratří v plánu, byl však z pochopitelných důvodů rozdělen na dva. Původním plánem bratrů bylo uvedení obou filmů do kina současně - tento návrh však neprošel a nejmenší povolený odstup, na který vydavatelská společnost přistoupila, bylo období dlouhé půl roku.

Převod obrazu do digitální podoby dopadl na jedničku, stejně jako cz titulky

Není bez zajímavosti, že filmy Matrix: Reloaded a Matrix: Revolution se točily i tak jako jeden obrovský snímek s dvojnásobným rozpočtem. Možná i z tohoto důvodu se na Matrix: Reloaded snášela často neoprávněná kritika, jenž vytýkala filmu absenci hluboké myšlenky a velkého odhalení, jako tomu bylo u prvního snímku. Je potřeba si uvědomit, že to, co bylo dosud viděno, je zatím jen polovina celého projektu - nemluvě o tom, že druhé pokračování snímku myšlenku má a to možná i celkem zásadnější než první díl trilogie. Nyní však zpět k tématu. Matrix: Reloaded jsme měli možnost shlédnout v létě tohoto roku. Pokračování Matrix: Revolution bude na celém světě (včetně České Republiky) uveden do kin již 15.11.2003. Vzhledem ke krátké prodlevě mezi uvedením obou snímků do kin se dočkala předčasného vydání i DVD verze druhého dílu trilogie.

Druhý Matrix na DVD

Musím se přiznat, že být pověřen sepsáním recenze na cokoli, co se týká trilogie Matrix, je pro mě osobně velkou poctou - neboť dílko, které nese tento název, osobně považuji za nejzdařilejší kinematický počin naší doby. Film, který mixuje moderní technologii, akci, kung-fu, filosofii i náboženství do jednoho celku je jakoby odrazem současnosti, ve které se lidstvo pomalu ale jistě stává otrokem moderních technologií, bez kterých při dnešním trendu vývoje za pár (set) let nebudeme schopni přežít.

V jednom z dokumentů budete svědky digitálního klonování agenta Smitha

Akční film, jenž někteří z diváků odsuzují jako nereálnou a nesmyslnou fantasmagorii, je ve skutečnosti realitě mnohem blíže, než si většina z nás dokáže přiznat. Matrix jako celek je pojat jako moderní hi-tech sci-fi a proto si od jeho digitální podoby všichni jeho příznivci slibují maximum. Mnozí z nás si jistě vzpomenou na zklamání z nevydařeného českého vydání prvního dílu na DVD, který k tomuto očekávanému trendu směřoval, nicméně na technologii i tak nějak ve finále ztroskotal - neboť krom hromady dokumentárních filmečků, interaktivní hry, spořiče obrazovky pro PC či biografií herců obsahoval i zcela vadné české titulky.

Tentokrát vás však s potěšením mohu uklidnit, že v případě vydání druhého dílu trilogie "Matrix Reloaded" se nic podobného neopakuje - celé vydání dokonce působí téměř jako jakási omluva českým příznivcům tohoto filmového kultu. A proč? K tomu se hned dostaneme.

Film

Nebudu chodit dlouho okolo horké kaše. DVD vydání Matrix Reloaded patří rozhodně mezi ty nejvydařenější a bez problémů se může po obsahové a technické stránce řadit k těm nejbohatším. Na pulty našich obchodů putuje v komplet lokalizovaném přebalu a dvoudiskové verzi. Vydavatel se tentokrát rozhodl vsadit na jistotu, takže film tentokrát neobsahuje žádné speciální módy sledování, jako tomu bylo u DVD vydání prvního Matrixu. Všechny bonusové materiály jsou tentokrát přístupny pod samostatnými složkami na druhém disku, což je na druhou stranu méně zábavné - ale o to více přehledné. Aby bylo jasné, co za své peníze v obchodě dostanete, rozhodl jsem se každý z disků popsat zvlášť.

Ptáte se jak je možné přežít nářez od vyvoleného? Zde máte odpověď * Sledovat tvorbu efektů je fascinujicí záležitost. Animace fyziky v praxi

První DVD obsahuje samotný film, o kterém toho bylo napsáno již dost – kromě jiného také v recenzi na Doupěti - z tohoto důvodu se zaměřím spíše na technické zpracování.Převod obrazového záznamu do digitální podoby dopadl absolutně bez výhrad (u takového snímku to myslím není žádné překvapení) a je k dispozici již v tradičním formátu 2,40:1 vhodném pro všechny druhy obrazovek, mnohé z nás potěší i fakt, že obrazová stopa byla převedena kompletní a proto i zde se po skončení titulků dočkáte atraktivního traileru na Matrix: Revolution.

U zvukové stopy bych se rád pozastavil, neboť jak jsem již naznačil výše - vydání pro ČR má určitá specifika. Vydavatel se totiž nezastavil pouze u lokalizace přebalu a proto máte na výběr "pouze" ze dvou zvukových stop a to české a původní anglické - ostatní jazyky sice podporovány nejsou, nicméně díky vzniklému prostoru je nám odměnou u obou (!!!) zvukových stop poslech ve formátu 5.1 Dolby Digital, který v obou případech stojí za to.

Fotografie z natáčení. V pozadí si jedno z dvojčat mne ruce nad vydařenou demolicí * Být kaskadérem ve filmu, který je inspirován tituly jako Akira, není žádná slast

Český dabing, který obyčejně poslouchám jen pro zábavu, dopadl v tomto případě velice dobře (i když chvíli trvalo, než jsem si zvykl na nové hlasy postav) a je slyšet, že vydavatel s rozpočtem netroškařil. Nekoná se žádné přebíjení hudby či zvukových efektů, jak tomu bývá obyčejně - vše si tentokrát vychutnáte skutečně naplno a to i včetně dabingu pro každý kanál zvlášť. Ti, kteří zvolí stopu anglickou, snad nepotřebují žádné další komentáře.

Lokalizace celého výrobku se dále podepsala i na výběru jazyka, resp. titulků. Trochu netradičně jsou obsaženy pouze titulky české a anglické - ovšem ruku na srdce - kdo z nás má zahraniční návštěvy, které k nám putují jen proto, aby shlédly Matrix Reloaded? Animované menu DVD a výběr kapitol jsou dnes již samozřejmostí.

DVD Matrix: Reloaded si můžete nechat poslatdomů od internetového obchodu Vltava.cz za báječnou cenu 679,- Kč!!!

Objednávejte zde.

Pokud si chcete přečíst podrobný seznam a zhodnocení bonusů na druhém přibaleném DVD nebo Matrix Reloaded vyhrát v naší soutěži, klikněte níže na odkaz do druhé kapitoly článku!