Recenze: Matrix Reloaded DVD - hodiny bonusů s českými titulky!

V rubrikách Doupěte na levé liště titulní stránky jsme zavedli novou sekci, věnovanou filmům. Související novinkou jsou recenze nových DVD, která by měla zajímat každého čtenáře Doupěte. DVD měsíce si vzal na starost jeden z největších nadšenců pro tuto trilogii a nový člen redakce. Shrneme si bonusy na DVD aneb co jste v kině neviděli, o DVD s filmem si také můžete ZASOUTĚŽIT!

Druhé DVD: Bonusy

Druhý DVD disk je z hlediska možností výběru mnohem zajímavější než ten první, neboť na něm naleznete veškeré bonusové materiály. Velkou dobrou zprávou je, že k veškerým bonus materiálům (jejich sledování vám zabere téměř dvě hodiny) na druhém DVD si můžete zapnout ČESKÉ TITULKY (!), což nebývá zrovna běžné. Věřte, že je na co koukat.

RELOAD

Všechny milovníky série jistě potěší téměř půl hodiny dlouhý dokument o natáčení snímku, ve kterém jsou mimo záběrů z natáčení i rozhovory s tvůrci a hlavními představiteli, kteří vám sdělí své dojmy z tvorby. Tvůrci vás dále seznámí s problematikou natáčení některých náročných scén, mezi které patří například boj se stovkou agentů Smithů či Trinitin pád z okna. Dokument se dále věnuje kostýmům, uvidíte počítačové triky v surové podobě bez renderingu či herců, budování jeskyně v Sionu a mnohé další.

Všechny příznivce videoher jistě potěší dokument o tvorbě titulu Enter The Matrix * Telefon z filmu Matrix Reloaded a Final Flight Of Osiris je již v prodeji. Dotovaný a v sadě se asi neobjeví:-)

Jediné, co mě na tomto dokumentu mrzelo, byl paradoxně fakt, že je zaměřen jen a pouze na tvorbu filmu a nerozebírá filosofickou podstatu snímku, jako tomu bylo například v dokumentárním snímku Matrix Revisited (ten byl ovšem vydán samostatně jako plnohodnotný komerční produkt). Další smutnou stránkou je i absence samotných autorů a režisérů celé trilogie bratrů Wachowskich, jejichž podmínkou ve smlouvě s WB byla i záruka, že nebudou muset během natáčení trilogie poskytovat žádné rozhovory novinářům - nicméně fakt, že budou chybět i na DVD vydání vlastního snímku, jsem nečekal. Snad se jejich vyjádření dočkáme po Matrix: Revolution.

MATRIX: UNFOLDS

Tento pět minut dlouhý snímek není prakticky ničím jiným než reklamou producenta Joela Silvera na všechny produkty se značkou Matrix. Matrix je zde představen jako animovaný film "ANIMATRIX", filmová série "MATRIX TRILOGY" a videohra "ENTER THE MATRIX. Filmeček je určen především pro diváky, kteří mají zájem poznat skutečně kompletní příběh Matrixu a zároveň ještě neví, kde všude je tento příběh vyprávěn. Osobně se domnívám, že takových diváků moc nebude.

FREEWAY CASE

Půl hodiny dlouhý samostatný dokument je věnován scéně, která ve filmu trvá něco přes 15 minut. Jak se točila jedna z nejnáročnějších automobilových honiček ve filmové historii se dozvíte právě zde. V dokumentu je natáčení popsáno téměř chronologicky. Dočkáte se tedy záběrů z přípravy celé scény přímo na stole pomocí miniatur a kreseb, následně v počítači a v závěru budete svědky realizace ve světě reálném.

Uvidíte jak lze zdvojnásobit pomocí počítačové grafiky dopravu na dálnici * Klíčník alias domovník poslal moderátory MTV do světa Matrixu. Zůstal mu po nich celkem atraktivní bonus

Dokument dále popisuje složitou situaci kolem hledání dálnice, na které by bylo možné náročnou scénu natočit a její následné radikální řešení, poznáte co je to filmová autoškola, ve které není ani tak podstatné znát dopravní předpisy jako spíše zvládnou smyk například s kamionem tak, aby se nepřevrátil. Na vlastní oči uvidíte, že převrátit auto podle toho co je napsáno ve scénáři není vůbec jednoduchá věc a celý proces lze nazvat filmovou vědou.

GET ME AN EXIT

Tentokrát filmeček dlouhý deset minut, ve kterém se vám bude věnovat pomocný režisér James McTiegue, který vás seznámí s reklamní kampaní kolem Matrixu. Pro maniakální příznivce Matrixu tento bonus znamená hlavně to, že získají na DVD reklamy na výrobky ze světa Matrixu jako jsou mobilní telefony či nejmenovaný nápoj :-) …ach ta komerce.

ENTER THE MATRIX: THE GAME

Rozhodně nejzajímavějším materiálem pro hráče počítačových her je půl hodiny dlouhý dokument, věnovaný tvorbě hry pro PC a PlayStation 2: Enter The Matrix. V dokumentu budete mít možnost sledovat mimo jiné i rozhovor z hlavním designérem a prezidentem Shiny Entertainment Davidem Perrym, který se podílel na takových titulech, jakými je například Messiah pro PC, MDK či Earthworm Jim. Budete seznámeni s enginem hry nebo se způsobem jak zapracovat herecké výkony do jejich počítačových kopií (do hry se v tomto případě nepřenáší jen pohyby postav, ale dokonce i mimika obličeje).

ANIMATRIX – TRAILER

Nejdelší vydaná upoutávka na titul Animatrix. Animatrix byl vydán na samostatném DVD - jde o animovaný snímek, který obsahuje devět příběhů na téma Matrix od devíti různých režisérů. Patříte-li mezi příznivce série, nenechte si tento snímek ujít, protože jedině z něj se dozvíte, jak to vše začalo a jakým způsobem se stalo lidstvo otrokem strojů, které samo vytvořilo. Pět minut dlouhý trailer obsahuje jakousi miniupoutávku na každý příběh zvlášť.

MTV MOVIE AWARDS

Krátká parodie na Matrix Reloaded, kterou jste měli možnost shlédnout při udílení filmových cen hudební stanice MTV, je třešničkou na dortu, která nemá před celou trilogií ani kapku úcty. Pokud někdo z vás nepochopil Architekta v závěru druhého dílu Matrixu, nevěšte hlavu - jak vám bude vysvětleno - Architekt se sám nechápe, mluví komplikovaně jen proto aby vypadal "cool". A co Morfeus? Ten sice nemá plán jak stroje zlikvidovat, nicméně na poslední den lidstva pořádá párty a plánuje orgie, při nichž se stroji naopak počítá.

Boj sto Seanů se zpěvákem z N*SYNC není zdaleka tak efektní, jako souboj Nea a stovkou Smithů * Neo skáče Architektovi do řeči. Moderátoři jej upozorňují, že "tentokrát to fakt podělal"

Posledním bonusem je přídavek pro PC s DVD mechanikou. V animované nabídce bonusového disku se vám zpřístupní atraktivní internetové stránky, jenž jsou zaměřeny nejen na tvorbu celého filmu, ale i zábavu či filosofii celé trilogie.

DVD verze snímku MATRIX: Reloaded putuje na pulty s arsenálem, který nemůže žádného z příznivců série nechat v klidu. Snímek je určen nejen pro všechny příznivce moderní techniky, kteří mají zájem nakrmit DVD přehrávač, je určen i těm, kteří hledají inteligentní příběh a hlubokou myšlenku. Nenechte se zmást akčním kabátem celého díla - film jde mnohem hlouběji, než se na první pohled zdá.

Závěrečný verdikt je zcela jednoznačný. Ať již chcete investovat do snímku, který řádně rozezní vaše domácí kino či si plánujete koupit film s inteligentní scénářem, zajímavým provedením, propracovaným designem či vizuálními efekty - ať již hledáte příběh akční, milostný či filosofický, je koupě tohoto DVD jasnou volbou. Atraktivní je i cena tohoto titulu, která nevybočuje ze zaběhnutého trendu společnosti WB. Jinak řečeno - druhé DVD je prakticky zdarma bez jakéhokoli navýšení ceny.

Je čas osvobodit naši mysl.

DVD Matrix: Reloaded si můžete nechat poslatdomů od internetového obchodu Vltava.cz za báječnou cenu 679,- Kč!!!

Objednávejte zde.