Recenze: Maya Temple of Secrets – Rubikův trojúhelník

Atraktivní starověké prostředí situované do aztéckých chrámů skrývá pod svoji slupkou nevídaně zábavou logickou hříčku. Kdo nosí po kapsách mobilní telefon s nejedním hlavolamem, jistě nepohrdne ani titulem Maya Temple of Secrets.

Žánr: Logické
Platforma: J2ME
Testovací hardware: Nokia 6680
Hru poskytl:
WapStranky.cz

Žádné zdlouhavé předehry, natahování a nudné vysvětlování. Chcete se ihned začít bavit? Pak není nic lepšího, než sáhnou k prostým, ve svém jádru ale přesto sofistikovaným logickým hrám. Maya Temple of Secrets se bez ostychu může zařadit do škatulky kvalitních počinů, jež jsou, stejně jako mnohé arkádové záležitosti, zbaveny veškerého balastu kolem a rovnou servírují hutnou porci zábavy. V tomto případě v čele se sličnou dívkou na úvodní obrazovce.

Trojúhelníková kostka

Rubikova kostka byla v případě Maya Temple of Secrets ve svém slova smyslu zbavena třetího rozměru a k tomu ochuzena o jednu stranu, z čehož nakonec vznikl trojúhelník. Základní prvek celé hry ovšem nakonec vychází ze stejného principu, jenž „objevil“ mistr Rubik. Ocitnete se totiž před hrací plochou rozdělenou do jednotlivých trojúhelníkovitých ploch, z nichž jsou některé podle daného levelu obsazeny, jiné naopak zejí prázdnotou. A vaším úkolem je natáčet všechny aktivní trojúhelníky tak, aby se k sobě dostaly vždy tři stejnobarevné rohy. Že je to snadné? Chyba lávky!

Trojúhelníčky

Zároveň jste totiž limitování možnostmi v pohybu s vybraným objektem. Nesmíte zapomenout na symbol znázorněný ve středu trojúhelníku, jenž určuje rotaci či překlápění a možné důsledky na jiná místa hrací plochy. Ano, dokonce se setkáte se situacemi, kde sice hnete s jedním místem, avšak v důsledku se pohne úplně jiné. A že to často hne i s tím nejvíce otrlým megahardcore hráčem, o tom není pochyb. Různé varianty se mezi sebou dokonce kombinují a než se nadějete, máte na obrazovce pořádný guláš.

A zase jen samé trojúhelníčky

Zejména v pozdější části hry, až se probijete před prvních několik úrovní, se kvantita trojúhelníků zvýší a limity s manipulacemi zpřísní. Dávat posléze do kupy jednu velkou hvězdu nebo jiný útvar zabere dlouhé desítky minut, ne-li rovnou hodin. K takovému extrému jsem se ovšem zatím nedostal, po napsání recenze se ale do spárů nelítostných trojúhelníků vrátím a kdo ví, jestli se vůbec někdy dostanu až na samotný konec.

Maya

Maya Temple of Secrets je zkrátka výzvou, avšak i přes svoji komplexnost nevyžaduje žádná zdlouhavá vysvětlování. Zábava hned a tady, k tomu je zaobalena do příjemného aztéckého prostředí. Grafika sama o sobě hraje v logických titulech spíše druhořadou roli, nicméně v případě právě recenzovaného titulu udeřilo pomyslné kladivo grafika přesně na hlavičku hřebíku. Ruku v ruce s vyváženými barvami na hrací ploše pomalu ani nejde vznést nějaké námitky.

• Nápad a pojetí
  • Grafické zpracování
  • Přítomnost české lokalizace
  • Občas až příliš obtížné

Potěšující je rovněž úroveň české lokalizace, takže si budou moci nový hlavolam vyzkoušet i všichni neangličtináři. Přitom jsem si nevšimnul žádné hrubky či překlepu, což se dá v poslední době považovat za příjemné překvapení (některé hry jakoby překládalo předškolní dítko). Bylo by zkrátka škoda něco takového, jako je Maya Temple of Secrets, opomenout. Hráče lačnící po krvi zřejmě tento titul nezaujme, ovšem znuděné labužníky logických záležitostí skládání trojúhelníčků nadchne, chytne a nepustí.

Originalita: 7/10
Atmosféra: 8/10

Někdo možná nebude souhlasit, ale dle mého soudu si Maya Temple of Secrets devítku bez okolků zaslouží. Proč? Protože je jejich skládání opravdu zábavné!