Recenze: Medieval Combat: Age of Glory - taková normální mlátička

Píchni ho, řízni ho, pusť mu žilou! Adrenalinový svět bojovek, mlátiček a řezaček není na mobilních telefonech častým hostem, takže když už se vyskytne, chtě nechtě upoutá pozornost. Zda je to pozornost zasloužená, zjistíte v této recenzi.

Žánr: BMU
Platforma: Java MIDP 1.0
Testovací hardware: N-Gage
Výrobce: Gameloft,
Cena: 80 Kč

Medieval Combat je taková normální mlátička. Pro ty z vás, kteří přesně neví, co si pod takovým pojmem představit, snad nejdřív stručné přiblížení tohoto často opomíjeného žánru.

Mlátička je, když...

Pokud na obrazovce vidíte klasicky dva panáčky, stojící proti sobě na nějakém stylovém pozadí, narazili jste s největší pravděpodobností na mlátičku. Tato možnost se ještě zvyšuje, pokud někde na obrazovce objevíte tradiční vizuální prvky jako jeden nebo více tlustých horizontálních čar se jmennými popisky, postupně se snižující číslo mezi těmito čárami nebo ikonky s ksichtíky zmíněných panáčků. Tito panáčci obyčejně jen tak nepostávají, ale všelijak do sebe buší, mlátí a řežou, přičemž mohou používat všechno od holých rukou a nohou přes různé zbraně po magické kejkle, střely a výbuchy. Mezitím se různě mění stav tlustých čar, dokud jedna z těch nejdůležitějších, ukazatel života jednoho z bojovníků, neklesne na nulu. Tehdy se objeví nápis potvrzující vítězství oponenta a po nějaké chvíli hra opět pokračuje se stejnými nebo obměněnými panáčky.

Dejte mi zbraň

Díky použitým reáliím není sporu o tom, že Medieval Combat je středověká mlátička. Na místě bojujících panáčků tedy čekejte tři namakané chlápky v těžkých zbrojích, jednu princeznu bojovnici, jednoho okovaného býka, jednoho červeného ďábla a potetovaného šaška s kovovými drápy místo prstů, který je nápadně podobný Voldovi ze Soul Calibura. Tato dílčí analogie odhaluje celou řadu dalších podobností, které Medieval Combat sdílí s jinými bojovkami. Soul Calibura připomene snad ještě jeden význačný rys této hry, a to zbraně, které postavy obou her používají. Medieval Combat nenabízí sice možnost jejich výměny, ale jeho bojovníci bez svých šaršounů, širočin, štítů a sudlic nedají ani ránu. Kromě toho se ovšem ohánějí i kopyty nebo rohy, nehledě na to, že boj zpestřují i občasnými speciály v podobě vrhání ohnivých flusanců nebo metání smrtících salt.

Přihlížející lůza bude z vašich výkonů na větvi * Jak patrno, hra je velmi cool * Se speciály třetí úrovně není žádná sranda

Protože je ale Medieval Combat víc 2D bojovkou než čímkoli jiným, vychází jeho herní systém převážně ze současných titulů této kategorie, ovšem v poněkud zjednodušené podobě. Samotná nabídka tahů a ovládání vychází ze série Guilty Gearu, zejména z dílu X2 #Reload. Bojovníci Medieval Combatu ovládají dva druhy útoků, normální (neboli slash) na pětce a heavy attack (hardslash) na sedmičce. Samostatné ovládání například kopů nebo boxů chybí. Pro rychlý pohyb po aréně slouží forward dash (dvakrát rychle k protivníkovi) a back dash (od něj). Speciální přehoz se provádí forward dashem zcela u oponenta. Dlužno dodat, že neubere mnoho, ale opětovným mačkáním "dolů" z něj každá postava vyrobí už celkem ucházející sériový přehoz, který může mít až 5 opakování.

Nebo si vezměte život

Kromě těchto útoků a přehozů mají ještě bojovníci nadefinovaný na hvězdičce "taunt", jehož používání snižuje magic bar protivníka. Tento magic bar je obdobou Guilty Gearového Burst Baru nebo Groove Meterů sérií Capcomů VS SNK. Magic bar postavy roste pouze s damagem uděleným vašemu oponentovi, a podobně jako capcomácký C-Groove Meter je rozdělen na tři části. Také podle svého naplnění umožňuje provádět speciály trojí různé síly. Provedení neblokovatelného speciálu třetí úrovně ovšem vyžaduje mnoho času a nakonec je ještě třeba ho během časového limitu potvrdit kombinací čtyř směrů, které hra vygeneruje. Samozřejmě pokud vás protivník během "natahování" tohoto speciálu zasáhne, spotřebovaná energie je fuč.

Bonusová aréna a krájení zombií * V Tutorialu se neztratíte * A vymalováno

Speciály první úrovně a všechny jiné útoky se dají vykrýt pomocí just defensové techniky zvané counter-attack, pocházející ze série Fatal Fury. Pokud úspěšně zmáčknete směr od protivníka na poslední chvíli před tím, než vás zasáhne smrtící ostří jeho zbraně, přebíráte okamžitě iniciativu a ještě ukrojíte kousek z jeho lifebaru. Stejným způsobem můžete vracet i speciály, pokud správně načasujete útok tak, aby zbraň byla při kolizi s oponentovou střelou ve své hit fázi. Problém nastává, když při pokusu o tuto techniku provedete nějaký prudší pohyb, případně zapomenete, že některé pětkové útoky se skládají ze dvou úderů. Hra veškeré vložené příkazy nemilosrdně uloží do bufferu, takže se stává, že i když dáte ruce z tlačítek, postava ještě hodnou chvíli poskakuje po bojišti.

• Pozadí arén
  • Tutorial mód
  • Celkem technická hra
  • Málo postav
  • Divný systém bufferování
  • Temné stránky hry

Arkádové zápasení je jednou za čas zpestřováno žertovnými bonusy, v nichž má váš bojovník za úkol rozkrájet co nejvíce zombií nebo rozsekat padající kameny. Po stránce naplnění žánru je Medieval Combat s přihlédnutím k cílové platformě obstojným kouskem. Opravdu citelná je ale absence jakéhokoli multiplayeru. I když se nedá čekat, že by si dva lidi zahráli na klávesnici jednoho telefonu (dost problém to byl už u PC), pokus o BT klienta by tuto hru posunul o pěkný kousek dál. Zvlášť, pokud by dopadl dobře.

Zvuk: 3/10
Originalita: 3/10
Atmosféra: 6/10