Recenze: Metal Gear Solid 3: Subsistence – šest ve třech

snake666  |  29. 10. 2006 23:34

Kua Pls redaktoříííííííí!!?? nechystá se MGS3 taky pro pc :)???? řekněte že jooo!!! třeba i za rok :) ale ať aspoň něák

|   |  Odpovědět
Jirka Čépe  |  30. 10. 2006 15:17

upřímně pochybuji... (byť teda nejsem redaktor)
_To je asi tak pravděpodobné, že by vydali GT-4...
_Sice vydali MGS1 a MGS2, ale pochybuju, když teď mají spoustu práce s MGS4, že by se pachtili s konverzí na PC s dílem třetím, když třeba za půl roku vydají 4tý... Navíc - když o konverzi nebyly žádné informace za ten rok, od doby kdy vyšel MGS3...tak bych si raději opravdu koupil ojetou PS2(která dneska stojí cca 2500) a půjčil MGS3, než doufal a čekal na konverzi...

|   |  Odpovědět
Chumbaba  |  28. 10. 2006 10:34

MGS3 je super hra, ať už braná zezadu nebo odkudkoliv. Zajímalo by mě, zda bude PC verze, nebo zda se budu muset spokojit s tou na PS2.

|   |  Odpovědět
solidus  |  27. 10. 2006 12:34

ake problemy ma pripojenie ps2 na net? som si prednedavnom zadovazil ethernet adapter, kvoli nejakym hram, za 5 min. som uz bol online, hlavne je super, ze prihlasovacie udaje su zjednotene s psp.

|   |  Odpovědět
Jirka Čépe  |  27. 10. 2006 08:38

Tak, na tuhle hru jsem se těšil půl roku a finální pocit je trochu rozporuplný... Pro nováčka, který je příznivcem serie je to nutnost, pro člověka, který MGS3 už dohrál, to asi nemá smysl, doporučil bych to hlavně nadšencům, kteří počítají s tím, že MGS3 budou zkoušet hrát po netu. Jinak pokud jste už vlastníky MGS3, nic moc nového a důležitého krom on-line multiplayeru to nepřinese!
Subjektivně si myslím, že staré MGS hry budou hrát jenom nadšenci, kteří serii "žerou" a znají kompletně historii ságy. Nová kamera není zase tak úžasná, občas člověku stejně přijde užitečnější použít tu starou. Kupodivu třeba takový demo-theathre s kompletně všemi filmečky se vám odemkne jakmile rozehrajete hru (dohrajete první misi), což mě hodně překvapilo (takže nováček si zpřístupní spoilery jedna báseň), secret theathre na druhém disku sice obsahuje super zábavné filmečky, parodie MGS sama na sebe (MG S jako stupid, MG S jako Sigint, vtip se zapalovačem atd) ale mám pocit že řadu z nich (nebo možná všechny, už je to dlouho co jsem je viděl) můžete najít na oficiální stránce MGS3... No a co se týká toho multipayeru - zkoušel jsem ho - není to problém se připojit, když nastavíte správně všechny ty adresy, čísla a podobně, zabere to cca 10 minut a můžete okamžitě hrát. Bohužel, v multiplayeru se ještě víc projeví složitost ovládání, která je pro mě osobně jediná vada MGS3 - těžkopádnost ovládání. V multiplaeyeru je prostě dost frustrující, že když chcete vystřelit s namířením, tak musítě zastavit, natočit kameru, zmáčknout 3-4 tlačítka a pak teprve můžete střílet+nemůžete u toho udělat ani krok, (pokud se pohnete, zase musíte pracně zaměřovat) -> mezitím vás protivník odpráskne/uteče (hlavně uteče) U single playeru, kdy máte relativně na všechno dost času, a hra je opravdu hlavně stealth, tak v multiplayeru mi to docela vadilo. Přesto věřím, že to bylo mou nerozehraností, a že při delším hraní se člověk do toho ovládání dostane a zvykne si na "styl hry"...
Na finále bych to shrnul - kdo je běžný hráč, nemá net, a MGS3 už dohrál - nemá cenu to kupovat.
Kdo má net a myslí si že by ho mohl bavit multiplayer (věřím tomu že vás bavit bude) tak to kupte, (dokud je to aktuální a někdo to hraje).
Kdo MGS:3 dodnes nehrál - určitě to kupte
Já sice nemám net, MGS3 už jsem dohrál, ale neměl jsem originálku, a prostě jsem se strašně těšil na to že se budu moci podívat na ten tříhodinový film) A jsem spokojený

|   |  Odpovědět
Karel Kališ  |  27. 10. 2006 12:00

Osobně beru novou kameru za obrovský přínos, protože mě v původní hře iritovala neskutečně. Hlavně nutnost neustále přepínat do FP módu a bedlivě prohlížet okolí, šlo (muselo) si zvyknout, ale Subsistance to vše řeší daleko elegantněji. Další velké plus pro Subsistance vidím ve hrách Metal Gear a Metal Gear, to společně s ostatními "bonusy" (film, vtipná videa, MP)dává dostatečný důvod pro koupi všem, kteří to se sérii MGS myslí vážně. I když už mají dohraný MGS 3. A přece, správný fanda žádný díl nehraje jen jednou, ne?

|   |  Odpovědět
Jirka Čépe  |  27. 10. 2006 14:36

musím se trochu upřesnit - ta nová kamera JE užitečná,ale není to "pro mě" takový zázrak, abych si kvůli tomu kupoval hru znovu, kdybych ji už měl (a nemohl na net)...
Mě je jasné že je to věc názoru, jen jestli můžu říct ten svůj - přišlo mi reálnější a napínavější, když si okolí člověk musel prohlídnout pomalu a z vlastních očí, než tahle kamera, která pro mě hru dělá o něco "rychlejší a akčnější" a méně stealth. Ale nepopírám, že je užitečná, jen mi to prostě trochu mění ducha MGS.
Tebe iritovala stará kamera, mě zase irituje ovládání (při plazení automatické přepínání do pohledu z první osoby a pak přehozeného ovládání pohybu, několikrát jsem kvůli tomu byl odhalený strážemi)...
Co se týká bonusů v podobě her Metal Gear a Metal Gear Solid, tak to je hlavně pro nadšence (ti si jistě hru koupí a budou nadšeni) ale pořád si myslím, že pro normálního hráče/nefanouška to není tak lákavé.
Jasně, když už si koupit MGS3 nebo MGS3:S, tak sáhnu vždycky po rozšířené verzi, ale mít MGS3, tak to nekupuju. Leda kvůli multiplayeru.
Co se týká filmu na třetím disku - hodně jsem se na něj těšil (hru jsem koupil z 75%hlavně kvůli němu) ale theathre mode může posloužit v podstatě stejně, navíc jestli sis všiml, film je docela prostříhaný (a ne vždy si myslím že je to k dobru situace - viz HALO jump a rozhození hudby). Navíc se trochu divím, proč neudělali film přehrávatelný v DVD - to je podle mě velká škoda
takže ve finále - MGS3 a MGS3:S jsou stejné hry s 4 rozdíly:

-kamera
-multiplayer
-2 hry navíc
-bonusové DVD s filmem

...ať si každý zhodnotí, jestli to potřebuje, nebo ne

|   |  Odpovědět
Karel Kališ  |  27. 10. 2006 15:39

Jasně, s tím se nedá než souhlasit. Ale takhle je to už od prvního dílu, jen místo multiplayeru byly k dispozici virtuální mise. Vždycky záleží na každým, zda mu pro ty "bonusy" stojí za to si koupit více méně stejnou hru.

|   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor