Nez jsem zacal hrat Substance, myslel jsem, ze letos me zatim nejvic uchvatil Splinter Cell, ale uz mam noveho favorita. SC ovsem pro mne zatim stale zustava graficky nejzvladnutejsi hrou.
Recenze vcelku ujde, jenom se z ni zdaleka nedozvite, jak je vlastne hra propracovana a kvalitni. Ona by asi pak musela byt na ponekud vice stranek a kdo by se tim prokousaval, ze?
Bylo by vsak dobre opravit napr. domovskou stranku hry, kterou opravdu neni www.splintercell.com, jak uvadi autor. Ted to jiste opravi a tenhle prispevek bude vypadat pekne mimo misu.
Nesmyslnou velikost instalace hry jsem take nepochopil, at to probiram z jake strany chci, nevidim k ni zadny duvod, krome toho, ze mistem neni treba setrit, jak si dnes zjevne mysli vetsina programatoru.
Organizace, k niz prislusi Raiden se asi nebudu jmenovat FOXHUND, ale FOXHOUND, co rikate?
Ovladani je vskutku desive, ale da se na nej po case zvyknout. Az na par malickosti, ktere mi nejsou prilis jasne. Autor zde pise napriklad o "klasickem vyskoku". Nevim co to je a ani jsem neco takoveho behem hry nepouzil. Rad bych se dozvedel vice o tom jak se klasicky skace, pripadne pomoci ktere herni klavesy. Nekolikrat jsem je predefinoval (hra si naprosto hloupe nehlida konflikty klaves) a na nic jsem neprisel. Pak mam jeste jiny problem. Nechapu, jak je mozne se pohybovat s namirenou zbrani, coz zjevne mozne je podle instruktazniho videa, ale proste se mi to nepovedlo (neni to nutnost, ale pomohlo by to). Prosim o radu. Take by mne zajimalo, jak je mozne se pohybovat pri prepnutem vlastnim pohledu. Jedna se zrejme o souvisejici problemy. V navodu se to sice clovek dozvi, ale prakticka proveditelnost jaksi...ehm...no chapete. To s tou absenci mysi neni tak uplne pravda, nebot existuje tzv. First person mode, ktery je odlisny od vlastniho pohledu napriklad pri zamerovani a ve kterem lze pouzit mys. V hlavnim hernim modu vsak tusim pouzitelny neni. Je to od programatoru konverze velmi hloupe a nestydel bych se jim to rict do oci.
Dale moc nechapu tuhle autorovu vetu:
"Kvalita animovaných sekvencí navíc není nijak převratná a tak je až s podivem, že se autoři neobtěžovali zvolit alespoň mírnou kompresi, která by byla prospěšná hned z několika důvodů..."
Jakou kompresi? Jaka kvalita? Sekvence jsou vsechny zjevne poustene v enginu hry, takze se samozrejme o nejake kompresi nema smysl bavit. Je to ukazka toho, ze Engine je pomerne schopny, i kdyz behem normalni hry to nekdy tak uplne nevypada. Nebo jsem snad neco nepochopil? Myslel jste to jinak? Jsem zmaten.
Take mohlo byt zmineno mnozstvi bonusu, ktere se hraci zpristupni po uhrani urcitych castu hry, ci po splneni jinych podminek (sbirani psich znamek, ktere je velmi zajimavou casti hry). Hraci se pak mohou zpristupnit nove herni postavy, vylepseni vystroje, ruzna "secrets" a podobne.
Se zaverecnym hodnocenim nelze nez souhlasit, diky za recenzi. Hra obsahuje spoustu zabavy na dlouhou dobu. Pokud mate silny stroj a mate radi japonsky styl pribehu, nevahejte a pustte se do ni. Nebudete litovat.
5h1nj1