Recenze: MGS 2: Substance - okouzlující filmové představení

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 14

Diskuze k článku

ufoonek  |  10. 04. 2003 13:36

Proc ma ta hra proboha na HDD 7GB? To se nemuzou ty filmecky a jine data tahat primo z DVD???? Asi tu hru predelavaly nejake Lamky

 |   |  Odpovědět
5h1nj1  |  14. 04. 2003 10:04

Lama je asi slaby slovo. Konverze je proste strasliva! Ne, ze bych to kvuli tomu nehral, ale rozhodnuti o koupi to muze silne ovlivnit. Nechapu to.

Na druhe strane, abych uvedl na pravou miru tu instalaci: Hru neni nutne instalovat celou (7GB), da se provest jen castecna instalace a pak to prislusne veci skutecne taha z DVD. Ze ma i v tomto pripade vetsi velikost, nez vetsina ostatnich her v plne instalaci je uz jina pohadka. :) Programatori proste mistem nesetri a strilel bych je za to.

 |   |  Odpovědět
DAVE  |  07. 04. 2003 15:50

Kdyz nekdo neumi psat hry pro PC tak at radeji zustane u hracich skrinek.  Na PS je to mozna neskutecny orgac, ale na PC jen dalsi spatne napsana hra v dlouhe rade...

 |   |  Odpovědět
PCXM  |  07. 04. 2003 14:38

i kdyz jsem tudle serku nikdy nezral, druhej dil na pecku me fakt dostal. sice to ma vcelku podelany ovladani, ale ten pribehj, to se musi videt a info z recenze vas mozna o jeho dkonalosti nepresvedci, ale je fakt skvely, fakt mi verte.jinak zaverecny hodnoceni je suuupr, je tam vystihnuty vsechno podstatny. A ti kreteni, co srovnavaj MGS 2 s SC sou voli a nepochopili obe tydle hry

Howgh

PCXM

 |   |  Odpovědět
5h1nj1  |  07. 04. 2003 11:45

Nez jsem zacal hrat Substance, myslel jsem, ze letos me zatim nejvic uchvatil Splinter Cell, ale uz mam noveho favorita. SC ovsem pro mne zatim stale zustava graficky nejzvladnutejsi hrou.
Recenze vcelku ujde, jenom se z ni zdaleka nedozvite, jak je vlastne hra propracovana a kvalitni. Ona by asi pak musela byt na ponekud vice stranek a kdo by se tim prokousaval, ze?
Bylo by vsak dobre opravit napr. domovskou stranku hry, kterou opravdu neni www.splintercell.com, jak uvadi autor. Ted to jiste opravi a tenhle prispevek bude vypadat pekne mimo misu.
Nesmyslnou velikost instalace hry jsem take nepochopil, at to probiram z jake strany chci, nevidim k ni zadny duvod, krome toho, ze mistem neni treba setrit, jak si dnes zjevne mysli vetsina programatoru.
Organizace, k niz prislusi Raiden se asi nebudu jmenovat FOXHUND, ale FOXHOUND, co rikate?
Ovladani je vskutku desive, ale da se na nej po case zvyknout. Az na par malickosti, ktere mi nejsou prilis jasne. Autor zde pise napriklad o "klasickem vyskoku". Nevim co to je a ani jsem neco takoveho behem hry nepouzil. Rad bych se dozvedel vice o tom jak se klasicky skace, pripadne pomoci ktere herni klavesy. Nekolikrat jsem je predefinoval (hra si naprosto hloupe nehlida konflikty klaves) a na nic jsem neprisel. Pak mam jeste jiny problem. Nechapu, jak je mozne se pohybovat s namirenou zbrani, coz zjevne mozne je podle instruktazniho videa, ale proste se mi to nepovedlo (neni to nutnost, ale pomohlo by to). Prosim o radu. Take by mne zajimalo, jak je mozne se pohybovat pri prepnutem vlastnim pohledu. Jedna se zrejme o souvisejici problemy. V navodu se to sice clovek dozvi, ale prakticka proveditelnost jaksi...ehm...no chapete. To s tou absenci mysi neni tak uplne pravda, nebot existuje tzv. First person mode, ktery je odlisny od vlastniho pohledu napriklad pri zamerovani a ve kterem lze pouzit mys. V hlavnim hernim modu vsak tusim pouzitelny neni. Je to od programatoru konverze velmi hloupe a nestydel bych se jim to rict do oci.
Dale moc nechapu tuhle autorovu vetu:

"Kvalita animovaných sekvencí navíc není nijak převratná a tak je až s podivem, že se autoři neobtěžovali zvolit alespoň mírnou kompresi, která by byla prospěšná hned z několika důvodů..."

Jakou kompresi? Jaka kvalita? Sekvence jsou vsechny zjevne poustene v enginu hry, takze se samozrejme o nejake kompresi nema smysl bavit. Je to ukazka toho, ze Engine je pomerne schopny, i kdyz behem normalni hry to nekdy tak uplne nevypada. Nebo jsem snad neco nepochopil? Myslel jste to jinak? Jsem zmaten.
Take mohlo byt zmineno mnozstvi bonusu, ktere se hraci zpristupni po uhrani urcitych castu hry, ci po splneni jinych podminek (sbirani psich znamek, ktere je velmi zajimavou casti hry). Hraci se pak mohou zpristupnit nove herni postavy, vylepseni vystroje, ruzna "secrets" a podobne.
Se zaverecnym hodnocenim nelze nez souhlasit, diky za recenzi. Hra obsahuje spoustu zabavy na dlouhou dobu. Pokud mate silny stroj a mate radi japonsky styl pribehu, nevahejte a pustte se do ni. Nebudete litovat.

5h1nj1

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  07. 04. 2003 16:15

Díky za upozornění na špatnou homepage... samozřejmě jsme to opravili  .

Píšu to, aby Váš příspěvek nevypadal mimo mísu  ...

 |   |  Odpovědět
Chumbaba  |  07. 04. 2003 10:17

Doslova před pár dny jsem s nadšením dohrál Sons of Liberty a teď uvažuji, jestli a jakou Substance koupit. Podle téhle recenze mě ale Substance vyloženě zklamala, a to hlavně grafikou, která je stejně sterilní a nedomrlá jako v PS2 verzi. Když uvážím, jak krásně vypiplali v Microsoftu PC verzi prvního dílu MGS, připadá mi tohle jako ostuda. Skoro bych řekl, že MGS1 (2 CD) vypadá na PC lépe než MGS2 (2 DVD). Zubaté linie, stínování místo textur - na televizi to jde, ale na screenshotech to vypadá celkem špatně.

Od Substance jsem čekal víc i v tom ohledu, že dotáhne nedodělávky v Sons of Liberty. Když uvážíme, že 80% hry (Big Shell) je vlastně na koleně sešitá nouzovka, která nahradila původní hru po útoku na New York 9/11 (celá hra se měla odehrávat na Manhattanu - odtud narychlo udělaná a nuzná grafika Big Shell), bylo toho k dodělávání podle mě skutečně hodně. Místo toho tu máme VR trénink a skateboard (vlastně na PC ani ten ne). Snake Tales a další souboj s Vampem? Jakoby jich v původní verzi bylo málo (už tak Vamp přesluhuje - viz chybějící Chinaman).

Na MGS2 je podle mě nejlepší příběh, který s japonskou elegancí hravě bije naše "moudré" západní projekty typu Matrix (o čem svět "doopravdy" je). Myslím, že příběh MGS2 by si nikdo neměl nechat ujít - pro PC-only hráče je Substance jediná možnost.

MGS2 je velký a svým způsobem nevídaný herní zážitek. Ale osobně nevidím důvod, proč nezůstat u původní verze Sons of Liberty.

PS: Osobně bych řekl, že "skutečným" konkurentem MGS2 není Splinter Cell, ale starší hra Deus Ex. Série MGS je skvělá, ale já mám radši Deuse. Až vyjde Deus Ex 2, bude o králi rozhodnuto!

 |   |  Odpovědět
solidsnake  |  07. 04. 2003 14:42

Jen drobná poznámka. Big Shell NENÍ na rychlo ušitá nouzovka. To, že se měl MGS2 odehrávat v New Yorku je prachobyčejná novinářská kachna, protože Kojima nikdy nic takové ani nenaznačil, natož pak řekl... ostatně, těžko by komplex Big Shellu mohl být udělán za pouhé dva měsíce, protože MGS2 původně vyšel na PS2 13. listopadu 2001! Za dva měsíce něco takovéhoto ani Kojima udělat neumí. Big Shell je geniální ukázkou perfektního game desingu... správně zvoleným uzavřeným prostředím, bez absurdních bariér jaké jsou ve všech hrách (kromě GTA), odehrávajících se v městském prostředí k mání. Navíc podoba Big Shellu je pro příběh relativně dost zásadní.

 |   |  Odpovědět
Chumbaba  |  11. 04. 2003 00:31

To mě teda fakt zajímá. Vybavuji si jakási preview videa z MGS2, na kterých byly záběry typu Metal Gear Ray na přídi tankeru, ale také třeba útok Harrieru na George Washington Bridge. Tyhle záběry zcela jasně budí dojem, že New York se musel ze hry stáhnout a nahradil ho spojovací most v Big Shell.

Ale pravda je, že žádné důkazy pro to nemám  Napřipadne Ti ale taky, že grafika tankeru v první části je asi 5x lepší, než grafika Big Shell? Mně připadne Big Shell vyloženě hnusná (jako něco z prvního dílu), zatímco tanker je graficky mnohem propracovanější. Takže na mě to pořád ten dojem nouzovky dělá. Konec na City Hall taky do hry pořádně nesedí, ani dlouhé záběry New Yorku na konci. Pořád mi připadne, že New York měl v téhle hře hrát MNOHEM větší roli, než jakou nakonec dostal...

 |   |  Odpovědět
Martin Zavřel  |  11. 04. 2003 13:57

Překvapuje mne, že fanoušek jako Vy neshlédnul oba dokumenty, vydané na bonusových DVD pro PS2 verze Sons Of Liberty a Substance. Hideo Kojima tam vysvětluje (a ukazuje), že vyrobil celou řadu "falešných" trailerů na MGS2, aby mystifikoval a zmátnul novináře (a celý herní svět)...

Jako odpověď na Vaši otázku ohledně původního koneceptu MGS2 bych asi vybral fakt, že Hideo Kojima napsal kompletní scénář (včetně VŠECH dialogů a střihových scén) pro MGS2 v roce 1999, než začaly práce na tomto titulu. Tento scénář byl NACHLUP přesně dodržen - s malými přídavky, které přinesli členové vývojového týmu.

Tyto skutečnosti jsou velmi snadno ověřitelné - ukázky původního scénáře a dobové vidoklipy jsou na DVD, stejně jako rozhovor s vše vysvětlujícím Kojimou...

BTW. na rozdíl od prvního dílu Kojima editoval příběh a filmečky ZOE2. Pokud jste ještě neviděl oficiální trailery, vypadá to na VELMI tvrdou konkurenci pro story MGS2...

 |   |  Odpovědět
Chumbaba  |  11. 04. 2003 22:39

Aha, tak to jsem se, krucinál, asi hádal zbytečně .

Ale na druhou stranu: poté, co jsme MGS2 hráli, dá se SKUTEČNĚ věřit ČEMUKOLIV, co Hideo Kojima v nějakém dokumentu říká? Máme se chytit na historku o matoucích trailerech? A konec konců - je to vůbec DOOPRAVDY Hideo Kojima? Jak si můžeme být jistí?

A už to jede...

 |   |  Odpovědět
PCXM  |  07. 04. 2003 14:44

ja teda myslim, ze dyz se preneses pres nulovy zmeny grafiky a kurevsky ovladani (na to se da zvyknout), tak ten zazitek je srovnatelnej s jednickou, i lepsi... von pribeh je skveeeleeej, dosrt komplikovanej ale i tak

 |   |  Odpovědět
tomassini  |  29. 04. 2003 19:48

Zdar,

tak koukám, že jsem asi fakt mimo ... PS jsem koupil nedávno a MGS2 SOL byla první hra, kterou jsem koupil. Asi velké sousto, či nedostatek hráčského ducha  Jakožto začátečník jsem hledal nějaký návod, který by mě "dostal více do hry", ale nic moc. Žádný finty a rady jsem nenašel. Nemáš nějakej tip? Viděl jsem dost zbraní, které se dají získat, ale nevím kde a jak- je to jenom rozdíl v levelech?

T.

 |   |  Odpovědět
Chumbaba  |  29. 04. 2003 23:22

Tak nevím, jestli je to fakt reakce na mě, já už jsem se v tomhle fóru ztrapnil dost

Ale, no jo, oba díly MGS jsou takové, že tam člověka hodí - a ať se plácá. Jestli Tě matou postavy a děj, můžeš si někde sehnat třeba obsah předchozího dílu (nebo si ho zahrát), protože hra celkem plynule navazuje (kdo je kdo, co je to Metal Gear atd.). Zbraně nacházíš v průběhu hry, jestli jsi pořád na tankeru, tak tam je pistole u prvního bosse. Jinak věci nacházíš v průběhu hry v krabicích atd. a většinou se nedají přehlédnout. Pozor, že hodně věcí, co člověk vidí na obrázcích, jsou bonusy, které se dají najít až při druhém, třetím dohrání hry. Takže, stačí se naučit ovládání, přibližně zjistit, o čem jsou předchozí díly  a potom prostě zkoušet, co ve hře všechno jde - a jde toho hodně, tím se taky MGS2 proslavila.

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor