Recenze: Mission: Impossible 3 - nic není nemožné

Není nemožné propadnout a opakovat ročník. O tom bych vám mohl vyprávět. Není nemožné prohrát volby a ztrapnit se pak před celým národem. O tom by vám zase mohl vyprávět Jiří Paroubek. Ale prostřílet se stovkami elitně vycvičených nepřátel? To zvládá jen Tom Cruise alias člen speciální jednotky Ethan Hunt.

Žánr: akční plošinovka
Platforma: Java MIDP 1.0 i MIDP 2.0
Testovací hardware: Sony Ericsson d750i

Představte jsi, že jste hollywoodská hvězda. Třeba zrovna Tom Cruise. Máte přítelkyni, malé děcko, svou víru ve scientologickou církev a ze všeho nejvíc na světě nenávidíte psychiatry. A najednou dostanete nabídku spasit svět. Teprve potřetí. Vzali byste ji? Tom neváhal, a tak teď v kinech vylepují plakáty s jeho usměvavým obličejem a statísíce fanynek šílí, kdykoli jen vidí jeho mužné rysy. Nebyl by to ale Gameloft, kdyby nás nechal jen tiše závidět a nepřinesl mobilní předělávku třetího pokračování americké akce s názvem Mission: Impossible. Ač je film celkem propadák, javová verze na tom může být úplně jinak. Co myslíte? Dali byste jí svůj hlas?

Graficky jednoduché menu * Co myslíte, kdo koho zabije první? * Jedna z dvou misí v helikoptéře

Gameloft je už několik let považován za jeden z největších vývojářských týmů na světě, který má svůj obří podíl na rozvoji mobilního hraní. Vždyť stojí za takovými peckami, jako je série arkádových závodů Asphalt: Urban GT, fotbalovým simulátorem Real Football či předělávkami všech dílů Rainbow Six. S každou novou hrou z jejich dílen mi ale do hlavy víc a víc vkrádá pocit, že je snad všechny vyrábí přes kopírák. Sotva jsem Mission: Impossible 3 spustil, hned jsem myslel, že se mi do mobilu dostala úplně jiná hra. Vzpomněl jsem si na tři roky starý hit ve stylu komiksu s názvem XIII. Když nepočítám vylepšenou grafiku, jde prakticky o totožnou hru. Desítka krátkých misí a akce občas proložená nějakou tou minihrou. Že by snad Gameloft přešel pod křídla EA Games, kteří jsou tím takřka pověstní? Fuj, hamba jim!

Příběh není bůhví jak originální. Narozdíl od filmu (který jsem naštěstí neviděl) se ve hře jedná jen o prachsprosté zabíjení (a ve snímku jde snad o něco jiného?). Během desítky krátkých misí dostanete do ruky tři členy Ethanova týmu i Ethana Hunta samotného. Nepřátel jsou doslova hordy, a tak by vám obyčejná puška určitě nestačila. Proto si v rukách potěžkáte i brokovnici, granátomet či elektrický paralyzér. Ve své podstatě se jedná o jednoduchou lineární akční plošinovku, bez nutnosti zbytečného přemýšlení či hledání alternativních cest k dokončení mise. Stačí jít přímo za nosem a střílet.

Některé scény jsou jako vystřižené z filmu * Minihra: Udělejte co nejhnusnějšího zločince * Sklo se tříští, vojáci umírají, Ethan triumfuje

Bombónkem je trojice miniher a mise, ve kterých ovládáte vrtulník. Napřed k minihrám. V jedné musíte sestavit za určitý čas z několika různých částí přesnou kopii zadaného obličeje tak, abyste se díky tomu dostali přes zabezpečené dveře, v jiné zase přemostit optický paprsek přímo do vašeho serveru a dávat přitom pozor na různé zrádné odbočky. Mise s helikoptérou slouží jako oddech od bezhlavé akce s Ethanem a členy jeho týmu. Místo toho vás čeká... akce ze vzduchu. "Fenomenální" změna.

• Akce, akce, akce
  • Trojice zajímavých miniher
  • Mise s helikoptérou
  • Množství Huntových chmatů a hmatů
  • Povedená a detailní grafika, efektní výbuchy
  • Jen další hra podle filmové licence
  • Minihry jsou neuvěřitelně primitivní
  • Za půl hodiny máte dohráno
  • Tomu Cruisovi není vidět do obličeje

Co se ale Mission: Impossible 3 rozhodně nedá vytknout, je jeho grafické zpracování. To je - jak už je u Gameloftu zvykem - bez nejmenší chybky. Postavy i prostředí je zpracováno velmi detailně a co nejvíc interaktivně to jde. Bomby s plynem vybuchují, bedny jdou rozkopnout (občas se v nich skrývají náboje či život navíc) a nepříteli můžete klidně omlátit hlavu o stěnu. A vůbec - Ethan ovládá několik efektních chmatů, kterými v mžiku rozdrtí i ty nejtvrdší protivníky. Navíc se sem tam samovolně naučí nějaký nový. Při souboji se závěrečným bossem si dokonce budete připadat jako v Matrixu. Ale nechte se překvapit.

Dobře, dobře. Možná jsem byl až moc krutý. Mission: Impossible 3 je zábavnou hrou. Ale nad faktem, že ji na jeden zátah dokončíte klidně za třicet minut, se zkrátka nedá jen tak mávnout rukou a dělat, že o něm nevíte. I přesto, hledáte-li pořádnou akci na zabití pár minut a stovek nepřátel, zavolejte Ethanovi. On už se o vás postará.

Originalita: 5/10
Atmosféra: 6/10

Ethan Hunt je sympaťák. Stejně jako mobilní hra s ním. Ale třicet minut neustále stejné, i když zábavné, akce, pár miniher a šlus? To je jak chleba obložený chlebem. Čekali jsme tedy trochu víc.