Recenze: Mobile Force 2 - střelba se ztrátami

Jak je to dlouho, co jste na svém mobilu pozabíjeli pár mimozemšťanů? Nevzpomínáte si už, jak vypadá klasická vesmírná loď? Pokud jste na obě otázky odpověděli kladně a už vás svrbí prstíky, podívejte se, nakolik je MF2 hra podle vašeho gusta.

Žánr: FPS
Platforma: Java MIDP 2.0
Testovací hardware: N-Gage
Výrobce: Mobile Gang,
Zdroj: Eurotel,
Cena: 80 Kč

Bylo nebylo, na počátku čtyřiadvacétého století navštívila naši sluneční soustavu tajemná loď. Kontakt s posádkou výzkumného plavidla, které ji letělo prozkoumat, samozřejmě nevydržel příliš dlouho, takže je třeba podívat se věcem řádně na zoubek. To je moment, kdy do hry vstupujete vy. Mobile Force 2 slibuje FPS akci s rozlehlými úrovněmi, tajnými prostory a různými typy potvor, zbraní a grafiky levelů. A protože nejen v hypermarketech je dnes spousta šmejdu, podívejme se, co jednotlivé položky ve skutečnosti znamenají.

Co to je, když se řekne

6 rozlehlých úrovní s tajnými prostory:

Skutečně to znamená 6 úrovní po několika místnostech. Tyto místnosti jsou složené z klasických prefabrikovaných krychlí o jednotné výšce, které stojí mezi stropem a podlahou místnosti. Z každé takové (logicky čtvercové) místnosti vedou až čtyři východy, což poskytuje dostatek příležitostí k pěknému bloudění, zvlášť když rozmístění stěn v místnosti připomíná opičí dráhu.

Kromě klasických dveří se ve hře vyskytují i vrata na červené, modré a žluté karty, takže bez správných klíčů se nehnete z místa. Zato můžete narazit na tajné skrýše, které jsou schovány za propustnou texturu tvářící se jako běžný kus zdi, takže jsou na mapě neodhalitelné. Některé takové komůrky leží dokonce zcela mimo mapu aktuální místnosti. Skrývají většinou pár nábojů nebo malou lékárničku, takže jejich hledání není pro vyřešení daného kola nezbytné. Nicméně potěší, pokud váš lifebar nebo zásobník klesnou proklatě nízko.

zelený panáček už se blíží * pavouk divný žlutý * jedna mapa zelená obecná

12 různých typů nepřátel a 6 typů zbraní:

Zákeřné emzáky reprezentuje dvanáct více či méně zábavných pišišvorů. Na skladě jsou něco jako bezhlaví rytíři ve stříbrném skafandru, pavouci o skoro stejné velikosti ve dvou barevných provedeních, různí létající neřádi ve stylu Eye of Beholder, zelení netopýři, přerostlí žabopsi a červená-věc-se-žlutými-rohy. Nevýhodou této celkem ucházející sbírky je fakt, že všichni dohromady disponují jen jedním útokem, a to ohnivou koulí, která se vám konstantní rychlostí blíží v ústrety. Dobrou zprávou je ovšem zůstává, že pokud stihnete zavčasu sestřelit jejího autora, koule zmizí spolu s ním. Neznámo sice kam, ale to nehraje roli.

Důležitější jsou také prostředky individuálního ničení. Kromě dvou základních flusátek, s kterými příliš parády ani škody nenaděláte, najdete ve hře čtyři další střílející trubky. Hned z kraje potěší, že každá pracuje na vlastní střelivo, při použití vyrábí vlastní efekty a krájí z alieních lifebarů různě velké kusy. Zbývající kousky luxusního arzenálu jsou zastoupeny efektním paprskometem (i když přesnější by bylo říct bleskometem), laserovou puškou (i když víc by se hodilo říct paprskometem) a plamenometem s raketometem (což jsou naprosto přesná pojmenování). Rakety dokonce mají vlastní sprity, které na jedné straně vyletí z raketometu a na druhé straně narazí tam, kam jste je vystřelili.

Všimněte si vpravo dole, laseromet je vyrobený ještě v Reichu * Teď něco nepřístupných scén s chapadly * To je překvapení! Hlavní hrdina není hrdina

Detailní textury, různá grafika jednotlivých úrovní a automapa:

Tak to je spíš taková slovní hříčka. Textury jsou tak detailní, jak jen při rozlišení 214*32 roztaženém na 176*208 můžou být. V každém kole převažují určité odstíny barvy stropu, podlahy a okolních textur, takže k dojmu různé grafiky opravdu může dojít. Nesmím zapomenout upozornit na graficky nejpovedenější části, k což jsou  pozadí ovládacího menu a render na začátku a na konci hry. Stejně tak pojem automapa ne zcela vystihuje způsob použitého mapování. Stisknutí křížku prostě vyvolá celkový půdorys aktuální místnosti, nehledě na to, zda jste právě vstoupili do dveří na jednom jejím konci, či ji máte už hodinu proběhnutou skrz naskrz.

Celkový grafický dojem, patrný z okolních screenshotů, nejvíce připomíná klasický Wolf3D/Doom klon Blake Stone, a to jak grafikou, tak ozvučením, které je složeno z kratšího a delšího pípnutí a podobně dlouhých vyzváněcích tónů.

• Různost zbraní a nepřátel
  • Autosavy po dokončených misích
  • Hlavní hrdina není hrdina
  • Ozvučení
  • Design úrovní
  • Stereotypní mise

Možnost ukládání a snadné ovládání:

Ukládání Mobile Force 2 funguje jako u většiny javových her, takže probíhá automaticky po každé úspěšně splněné misi. Samozřejmě něco jiného je takové ukládání tady a něco jiného v Ashenu, ale v zásadě je to vítaný prvek. Ovládání nepřináší nic převratného, je identické s ovládáním Paintballu, až na to, že sedmička cykluje mezi zbraněmi.

Grafika: 5/10
Zvuk: 2/10
Originalita: 3/10