Recenze: Mortal Kombat: Unchained – nespoutaná zábava

Nejnovější díl série Mortal Kombat má namířeno na PSP. Jde o premiéru slavné hry na této platformě, takže není divu, že se kolem ní noří ještě více otázek než normálně. Pokud na ně neznáte odpovědi, jistě se vám bude hodit naše recenze.
Recenze: Mortal Kombat: Unchained – nespoutaná zábava

Platforma: PSP
Žánr: Bojovka
Výrobce: Midway
Vydavatel: Midway

PSP je platforma chudá na vlastní tituly. Nabídka her je tvořena vesměs pouze předělávkami již vyšlých hitů z jiných konzolí – a nejinak je tomu v případě „nového“ přírůstku do série Mortal Kombat. Unchained přináší na obrazovky malého handheldu vylepšenou verzi dva roky starého Decemption. Nabízí se otázka, proč vývojáři sáhli zrovna po Decemption a nenabízejí nám opět Armageddon, tedy poslední díl v sérii. Po krátkém a nepříliš náročném přemýšlení (případně přečtení některé z novinek / preview jako v mém případě) každému docvakne, o co jde – Unchained má být „druhým pokusem“, který průměrné Decemption vytáhne přinejmenším do druhé ligy.

Příběh je tradičně nepřehledný a zbytečně zdlouhavý. Naštěstí si zachoval i jednu pozitivní vlastnost – konkrétně napínavost. Ta se v praxi projevuje obdobně jako u všech ostatních dílů série. Ani po dohrání celé „kampaně“ vám nebude odpovězeno na všechny otázky; abyste byli plně uspokojeni, musíte zkusit všechny hlavní hrdiny. Základ bude stejný pro všechny. Dostanete se do situace, kdy se po náročném boji s Raidenem a spol. dostává k vládě dračí král Onaga. Samozřejmě se budete muset postarat o to, aby mu to nevydrželo moc dlouho.

Od začátku máte k dispozici všechny postavy, což kupodivu z motivačního hlediska nevadí. Dostatek zábavy totiž zajišťuje pestrá nabídka módů. Na výběr máte ze dvou základních – Kombat (neboli „rychlá akce“) a Konquest (neboli „kromě bojování také plň úkoly a choď po herním světě“ – odtud výše popsaný příběh). První jmenovaný se skládá ze tří samostatných celků: klasické arkády, novinky říkající si endurance a tréninku. Arkáda představuje obdobu turnaje: jednoduše si vyberete jednoho ze třiceti borců a následně s ním porážíte všechny ostatní, abyste se ve velkém finále mohli utkat se samotným Onagou. Endurance je obdobou klasického Survivalu: ze všech stran se na vás valí nepřátelé, vy se jim musíte bránit, vyhrává ten, který to vydrží nejdéle. Trénink si bližší popis nezaslouží… mluvili bychom totiž jen v negativním slova smyslu. Tedy ne že byste nebyli seznámeni se základními pokyny a nevěděli si následně ve hře rady, to ne. Ovšem vinou příliš komplikovaného ovládání si budete na pohyb ve hře zvykat ještě hodně dlouho po opuštění tréninkové arény, takže trénink de facto postrádá smysl.

Konquest mód je obdobou kampaně: ve světě o několika dimenzích musíte se svým hrdinou plnit nejrůznější úkoly, z nichž přinejmenším polovinu překvapivě nevyplňují krvavé bitky. Často se dokonce dostanete i mimo arénu. Nečekejte však nic převratného; questy se omezují na prosté „jdi z bodu A do bodu B“, případně „stav se cestou v bodě C pro nějaký předmět“. Příjemnou součástí  Konquestu jsou souboje, jichž se musíte zúčastnit. Každý totiž probíhá na zcela jiné bázi – u jednoho se začíná s omezeným zdravím, u druhého se třeba hraje na čas. Svůj styl tak musíte neustále přizpůsobovat.

Už tak dostatečně pestrou škálu možností (nezdá se to, ale každý z módů si vyžádá pozornost na dostatečně dlouhou dobu – navíc jedním dohrání pravá zábava teprve začíná) rozšiřují minihry. Jsou sice jen dvě a známe je už z Decemption, přesto z nich můžeme být po právu nadšeni. Na obrazovku PSP se hodí tak nějak lépe, možná z toho důvodu, že na rozdíl od ostatních módů jde o chvilkovou záležitost, kterou sfouknete za pár okamžiků. Krom toho také plní funkci odreagovací – když už máte plné zuby všeho ostatního, dáte si minihru a jedete zase dál.

Nejdůležitější součástí hry jsou bezesporu souboje. Zde můžeme chválit – autorům se přesně podařilo vystihnout podstatu; to, co nás nejvíce baví. Bitky jsou dostatečně rychlé, nesmírně krvavé a hlavně zábavné. K dispozici máte celou třicítku hratelných postav, přičemž šest je v Unchained úplně nových (Goro, Sbal Khan, Jax, Kitana, Frost, Blaze). Že každá z postav disponuje třemi odlišnými styly boje, snad ani nemusím zmiňovat. Odlišnost postav není rozhodně jen kosmetickým detailem; při jejich střídání si musíte dlouho na nového zvykat a zároveň hledat taktiku na soupeře. Podstatnou roli v soubojích sehrává také povedené zpracování arén; čeká vás velmi interaktivní a zajímavé lokace, v nichž je skoro až škoda prolévat krev. Na druhou stranu byste bez této červené tekutiny na rukách jen těžko mohli vyhrát, a dostat se tak k řadě bonusů, které se zpřístupňují spolu s vítězstvím.

Světlé stránky hry
  • hratelnost
  • grafika
  • dlouhá hrací doba
  • široká škála možností
  • nové postavy
Temné stránky hry
  • prakticky nic nového
  • ovládání

Celkově je Mortal Kombat: Unchained dobrou hrou. Oceňuji její dlouhou výdrž, schopnost permanentně bavit, širokou nabídku možností a v neposlední řadě také technickou korektnost (tj. grafika a zvuky jsou přesně takové, jaké jsme je čekali a nelze z nich mít jiný než dobrý pocit). Je to trochu zvláštní vzhledem k tomu, že se slibované zázraky nestaly – a Unchained se oproti Decemption prakticky v ničem nemění. Na druhou stranu musíme brát v potaz fakt, že konkurence na PSP není tak šílená jako na „velkých“ konzolích.

Grafika: 8/10
Zvuky: 8/10
Hudba: 6/10
Hratelnost: 8/10

Dobrá bojovka, která sice v ničem nepřekvapí, ovšem v mnoha směrech potěší.

Celkové hodnocení: 8/10

Nejnovější komentáře


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Hrajeme Battlefield 5: zasněžená válečná vřava je pastvou pro oči

Hrajeme Battlefield 5: zasněžená váleč…

Ještě, než k vám dorazí naše plnohodnotné dojmy, se můžete podívat na osobní pohlednice našich vojáků z bitevní vřavy.

1.  7.  2018 | | 7 N/A
Nejkrásnější konzolové hry: když na výkonu nezáleží (galerie)

Nejkrásnější konzolové hry: když na vý…

Kdo říkal, že na hezké hry potřebujete jen to nejvýkonnější PC?

dnes | | 4 N/A
DOOM: Desková hra - akční nářez na vašem stole (recenze)

DOOM: Desková hra - akční nářez na vaš…

Na poli počítačových her je DOOM skutečnou legendou. V této recenzi se ale podíváme na jeho mladšího deskoherního sourozence. Nutno říct, že rodinné jméno se mu ve světě deskových her podařilo adaptovat se ctí.

7.  7.  2018 | | 5 N/A
Rozšíření do KC Deliverance opět láká na krásy českých lesů

Rozšíření do KC Deliverance opět láká …

Je čas vrátit se do českých luhů a hájů a okusit krásy našeho středověku.

12.  7.  2018 | | 2 N/A
KC Deliverance: From the Ashes: znáte Jindru, všechno spraví! (recenze)

KC Deliverance: From the Ashes: znáte …

První DLC do Kingdom Come: Deliverance konečně spatřilo světlo světa a neslibuje málo. Máte se stát rychtářem a spravovat vlastní vesničku. Přesto nás DLC vůbec nenadchlo.

10.  7.  2018 | | 5 N/A