Recenze: Moto GP3 – na plný plyn

Také máte rádi vůni spáleného benzínu a rychlé motorky svištící zatáčkami? V tom případě vás možná zaujme závodní novinka Moto GP3 pro mobilní telefony, která vsází na extrémní rychlost a zrádné tratě.

Žánr: Závodní
Platforma: J2ME
Testovací hardware: Nokia 6680
Hru poskytl:
WapStranky.cz

Závodní hry jsou ošemetné zejména tehdy, ocitnou-li se v mobilních telefonech. Přeci jen každý dnes vyhledává realističnost, očekává kupu novinek a vyžaduje skvělou grafiku. Přitom všechny tři zmíněné body se jen stěží dají narvat do tak malé krabičky, kterou den co den nosíme v kapsách. Nicméně, jak se říká – výjimka potvrzuje pravidlo a například titul ToCA Race Driver 3 mě před pár měsíci zaujal natolik, že jej hraji dodnes stále stejně rád. Holt neomrzel a dokázal zabavit na opravdu hodně hodně dlouho. Dají se ovšem podobná slova říci i o Moto GP3?

Jízda za sucha i na dešti

Není dobré být zbrklý

Musím uznat, že pocity z prvního dojmu byly značně rozporuplné. A proč vlastně? Nemá cenu chodit kolem horké kaše - Moto GP3 nevypadá zrovna nejlépe a ani se nejlépe nehraje. Důvodů je mnoho a přestože titul nabízí několik herních režimů, speciální Extrémní část, v níž jde závodit proti ostatním fandům tohoto žánru, a další jiné volby, nejedná se o kdovíjaký zázrak. Chybí tomu šmrnc a větší propracovanost – na ní vše stojí a zároveň padá.

Prudké zatáčky nemám rád. Dělá se mi špatně

Základní problém tkví ve „zbrklosti“ závodů, nesoucích se v duchu starých 2D simulátorů, které oplývaly mnohdy přestřelenou obtížností. Už na lehkou zátěž je Moto GP3 docela oříškem, řezání zatáček dá značný problém a i když vás vždy předem varuje ukazatel v podobě šipky, stejně v drtivé většině případů nestihnete zatočit. Chce to dost cviku, hbité prsty a pevné nervy – protivníci očividně se svými stroji zacházet umí a „umělá inteligence“ je žene vstříc cíli co největším tempem, kterému jsem sotva stačil.

Často se mi stávalo, že jsem skončil někde uprostřed, ne-li rovnou na konci pořadové tabulky v bodovém i finančním ohodnocení. O to více jsem byl zděšen tím, že hra nabízí ještě několik zátěžových stupňů, přičemž poslední, nazvaný jako Legend, mě úplně srazil ze židle. Není trochu zbytečný? :o) (toho smajlíka si neodpustím). Jeho navolení si dovolí snad pouze úplní šílenci.

Jednou je krásně, podruhé zataženo. Člověk ani neví, jestli si má vzít opalovací krém nebo deštník

Nemalý vliv na ovládání motocyklu mají mimo jiné jeho vlastnosti, které si jde relativně libovolně před závodem upravovat. Avšak co se počasí týče, třeba v případě mokré vozovky jsem zrovna velký rozdíl v zatáčení nezaznamenal. Nejsem si zcela jist, zda-li se to na jízdě opravdu projevuje. A pokud přece ano, tak opravdu málo.

Nezaujme

Podobným slovem by se dala charakterizovat vizuální podoba hry. Přestože titul nabízí několik tratí a volbu počasí (blesky, kapky na obrazovce apod.), grafika zrovna neoplývá různorodostí a detailností. Přitom se není čemu divit – dvojrozměrné zpracování je na poměry závodních hříček out. Neošálí, nenadchne, ba spíše irituje nepřehledností a nepředvídavostí v zatáčení i celkově omezenému rozhledu v prostředí. Vteřina zbývající na reakci po zobrazení šipky je setsakramentsky krátká. Možná si říkáte: „a co takhle zabrzdit?“. Ach ano, také to je možné, ale ihned vás všichni doženou, ne-li rovnou předjedou.

• Několik tratí
  • Různá nastavení motocyklů
  • Lepší hudba
  • 2D grafika
  • Nepřehlednost a s tím spjaté zatáčení
  • Obtížnost

Třetí díl mobilní variace Moto GP zkrátka a jednoduše není určen pro náročné hráče. Nejedná se o žádný zázrak, avšak na druhou stranu ani o nějaký propadák. Své zklamání akorát nepopřu. Ale pokud si chcete jen tak odpočinout a něco jednoduchého si zahrát, je Moto GP3 vhodnou volbou.

Grafika: 6/10
Originalita: 0/10
Atmosféra: 6/10