Recenze: MySims – roztomilost sama

Jak zřejmě víte, na NDS již jedna verze Sims vyšla. MySims je však značně upravenou odnoží původní hry, která přidává několik zásadních prvků a představuje pouze jednoho Simáka - vaše alter ego. Co myslíte, je to stejná zábava, jako návykové a masami oblíbené hraní si s rodinami panáků na PC?
Recenze: MySims – roztomilost sama
Objednejte si na shop.doupe.cz
NHL 08
  • DS: 999 Kč
  • Wii: 1 399 Kč
  • Platforma: NDS
    Typ hry: Sbírka miniher / adventura / Sims
    Výrobce: Electronic Arts (
    Vydavatel: Electronic Arts (
    Distributor v ČR: EA Czech (

Sim. Tuto značku si dávno rezervoval Maxis v čele s Willem Wrightem a svými geniálními tituly jako bylo SimCity, SimFarm a SimTower dobyl svět. V únoru 2000 přišla PC hra The Sims. Představovat ji, tzn. představovat jednu z nejprodávanějších sérií videoherní historie, by nebylo pouhým nošením dříví do lesa, ale nošením lesa do pralesa. Přesto si krátkou rekapitulaci neodpustím, pro účely porovnávání je lepší vzpomínky osvěžit.

Idylka na pláži * Jednou z možností, jak proslavit město je i začít hrát nadstandardně dobře nějaký sport * Mírně citově labilní policista

The Sims je virtuálním domečkem pro panenky. Posuďte sami: Staráte se o panáčky a jejich potřeby, zakládáte rodiny, občas přikoupíte nějaký ten nábytek či přistavíte zeď. Mezitím se věnujete veledůležitým vztahům mezi Simáky, zlepšujete jejich schopnosti, snažíte se, aby vydělali v práci více peněz atd. Nic co by určitou skupinu lidí během několika málo dní neomrzelo – jinou to ovšem neskutečně baví po mnoho let. Myslíte si, že MySims jsou jiní?

Nedejte na první dojem

První věci, kterou musíte udělat, je pojmenovat městečko, v němž budete žít, a za další si vybrat svého avatara – zvolit pohlaví, účes, barvu očí, oblečení a jméno. Takový výběr jako u PC verze nečekejte, ale pořád máte možnost svou postavičku značně odlišit. Již v této fázi si povšimnete stylizace grafiky. Pokusy o realistické ztvárnění vzaly za své a simáci i prostředí jen hýří veselými pastelovými barvami. Další specialitkou je fyziologie postaviček, jíž jednoznačně dominují velké hlavy. Mimochodem když už jsem nakousl vizuální stránku hry, přidám k ní i tu audio. Bohužel, ta je příšerná. Dlouhou dobu jsem neslyšel tak iritující a neustále se opakující hudbu.

Na začátku hry samotné vás čeká menší šok. Tentokrát nebudete pletichařit s celou rodinou simáků či se snažit vyhnat vaše svěřence na vrchol společenského a pracovního žebříčku. V MySims si musíte vystačit s jedním charakterem a úkolem nebude nic jiného, než probudit jedno ospalé městečko. Zdá se vám to povědomé?

První cesta do města * Vázání kytiček * Ukázka klasického rozhovoru

Animal Crossing všude, kam se podíváte

Pokud si potichoučku šuškáte jméno hry, jež je zmíněná v podnadpisu, jste na správné stopě. Od přistěhování do městečka jsem měl neodbytný pocit, že jsem tohle už někde viděl. Zařizování domku vypadalo ještě relativně simácky, ale první procházka po městě rychle vyvedla z omylu. Tahle hra má k Sims stejně blízko, jako já ke sportovci. Herní mechanismy jsou zcela jiné, a tak zůstává jen jméno a sem tam průblesk původních prvků.

Narozdíl od původních PC verzí obsahuje hra také příběh, který jsem naznačil v úvodu. Jakožto nový obyvatel městečka chcete starousedlíkům pomoci, a tak pro ně začnete dělat různé služby. První den můžete například vysadit do záhonků kytky a zvýšit tím prestiž města. Další úkony jsou již zpracovány pomocí jednoduchých a chytlavých miniher. Mezi mé oblíbené se zařadil tzv. Racquetball, který připomíná tenis, jenž hraje jen jeden hráč proti zdi. Jde o jednu z prvních a zároveň dle mého názoru i nejtěžších hříček. Pokud dohrajete všechny tři typy na všech třech kurtech na zlato, dejte mi prosím vědět. Rád bych si s takovými hráči potřásl rukou :-).

Dvě hvězdičky, přijel pekař * Povšimněte si velké ryby nalevo * Takto to vypadá v přístavu

Ještě se vrátím do květinářství za celkem hezkou slečnou květinářkou – zde se také odemyká jedna minihra, a to vázání věnců. V této hříčce využijete stylus a rychlé reakce, nad zábavností by se občas dalo polemizovat, ovšem pocit z každého nového rekordu vše plně nahrazuje. Navíc za každý pokus dostanete jeden z těchto věnců, který poté můžete dát turistům. Rozhovory s nimi také tvoří podstatnou část hry. Ovlivňujete je pomocí výběru svéhoho chování k cizímu panáčkovi. Ve své podstatě jsou bohužel až moc jednoduché. Často se zvrhnou v jedno schéma:  „Poplakat si, dodat odvahy, mluvit, naslouchat.“ Jejich další ulehčení za pomoci dávání výše zmíněných dárků je jenom činí větší fraškou. Malé osvěžení přichází v pozdější části hry, kdy vám mohou simové položit nějakou otázku, na níž musíte odpovědět ano nebo ne. Bohužel, otázek je zoufale málo (asi pět) a správnou odpověď dá dohromady snad i analfabet. S turisty se dá ovšem zažít i lepší zábava – mohou vám zadat úkol vyfotit určité místo, či vás požádat o nějaký suvenýr.

Když zmiňuji pozdější část hry, myslím tím městečko po získání několika hvězdiček. Zvyšováním jeho ratingu (mimochodem stupnice je od nuly do pěti) se postupně odemykají nové a nové minihry. Na začátku jich je tedy zoufale málo – zahrnují jen to vázání květin a hraní Racquetballu + možnost jít lovit ryby. Mimochodem, hon na tyto kluzké potvory je velmi zábavnou záležitostí. Vodní havěť reaguje na rychlost i plynulost pohybů stylusem a každý druh přitahuje něco jiného. Navíc máte možnost místo ryby ulovit i kotvu či kraba, ovšem za ty se peněz nedočkáte. Jen mi zůstává záhadou, jak takový špunt do vany nebo již zmíněná kotva může reagovat na pohyby vlasce.

Krejčí tvrdý chleba má * Nemusíte se rozpakovat lézt k někomu domů * Funguje i MHD

S každou další hvězdičkou se počet možností zvyšuje. Která jiná hra pro NDS vám nabídne možnost upravit si vybrané území dle svého gusta? Nic se ovšem nemá přehánět, kupříkladu takový slon vystříhaný z okrasného keře vypadá velice úchylně. Nemusíte se ovšem omezovat pouze na úpravy okolí, ale můžete si dokonce navrhnout vzhled svého oblečení (toto se bude líbit zvláště dívkám, alespoň má kamarádka u této bohulibé činnosti strávila velkou část doby, po kterou hru hrála.) Pokud již nyní kroutíte hlavou nad nebývalými Ani nábytek nemusí zůstat ušetřen vaší šílené kreativní duše. V této hře se zkrátka hračičkové dosyta vyřádí a zajisté je MySims pobaví.

Jindy se zase do městečka přistěhuje nový obyvatel. Mezi mé oblíbené se okamžitě zařadil šéfkuchař, který vám po nákupu sdělil aktuální drby. Nemusíte tak neustále pendlovat mezi jednotlivými simíky jako ta elektronická myška, ale zajdete si za tím, koho potřebujete. Občas se dokonce stane, že se vám odemkne celá nová lokace – kupříkladu ostrůvek s kasinem a diskotékou; či horu, kde můžete hledat poklady za pomocí radaru a lopaty.

Trailer z Wii verze MySims

Jak z toho ven?

Navzdory péči autorů se hře nevyhnulo několik školáckých chyb. Jde o maličkosti jako je kupříkladu přidání tlačítka pro zopakování minihry. Nijak obrovsky to nevadí, ale po padesáté se proklikávat stále stejným dialogem přestává bavit. Mezi chyby většího a spíše technického rázu bych zařadil občasné zaseknutí postavy mezi předměty. Také ovládání mohlo být místy vymyšleno lépe – klávesa pro běh si říká o zařazení třeba na bok konzoly, kde by byla vždy po ruce a hráč by tak nemusel využívat obě své ctěné tlapky. Naštěstí se ergonomická stránka dá lehce obejít využitím stylusu.

• Zábavné minihry
    • Grafická stylizace
    • Méně i více závažné chyby
    • Herní doba
    • Iritující hudba

Jak je vidět z předchozího textu, hra mě i mé okolí velice bavila. Je zde ovšem jedno obrovské ale. Doopravdy jde o klon Animal Crossing od EA se známkou Sims. Navíc oplývá velmi krátkou herní dobou a ne každého zaujme. Nakonec jsem se rozhodl pro poměrně vysoké hodnocení, ale musím všechny upozornit, aby si znovu pozorně přečetli celý předcházející text – pokud zní tak, že by vás hra mohla bez výhrad bavit a chyby vám zase až tak velký problém nedělají, směle do ní. Pokud vás soubor miniher příliš neláká, či vás nebaví stále překonávat své rekordy v těch samých hříčkách, sáhněte raději po nějaké jiné hře na NDS.

Hudba: 4/10
    Zvuky: 4/10

Animal Crossing ve stylu The Sims. Nic víc, nic míň. Mám neodbytný pocit, že si tato hra zasloužila větší originalitu. Takto zůstává pouze několikahodinovým zpříjemněním volného času a hrou spíše pro hračičky a nepříliš zkušené hráče. Navzdory tomu ale přináší výbornou zábavu. Rozhodujte se více podle textu recenze, nejen podle celkového hodnocení.