Recenze: MySims Kingdom – půl princezny a království za ženu

V říši mocného krále Rolanda panuje strach a smutek, a jen vy můžete na tvářích Simíků znovu vykouzlit úsměv.

Procházíte se po příjemném království, vesele štěbetáte s postavami a běháte jako šílenci tam a zpátky. Co víc si přát? Snad zaslouženou zábavu. Po několika uběhnutých kilometrech s psaníčky a hledáním různých věci si zasloužíte i nějakou tu sladkou odměnu. Ta se v místním podání vyskytuje ve formě zábavných miniher. Jejich jediným problémem je zábavnost. Na nich je bohužel občas vidět, že tvůrci nevěděli kudy kam a rychle museli vymyslet nějakou tu hříčku, aby zaplácli prázdné místo.

Je to škoda, jelikož taková koulovačka či prodávání zeleniny je perfektní zábava, oproti tomu nutné pohyby při skocích na lyžích připomínají spíše gymnastický výkon než komfortní ovládání.

Na tvůrcích je občas vidět, že nevěděli kudy kam

Problémem však není pouze ovládání, ale také obtížnost jednotlivých hříček – někdy je až příliš snadné získat platinovou medaili za danou disciplínu, jindy musíte zatnout zuby už u té bronzové. Jako celek jsou však minihry přes všechny své neduhy asi tisíckrát lepší, než u Rayman Raving Rabbids, protože nabízejí mnohem různorodější náplň.

Osobně jsem si opět až nehorázným způsobem oblíbil místní tenis, jenž je sice notně zjednodušený, ale pro odreagování stačí dokonale. Vždy jsem si přál vyhrávat jen za pomoci tisknutí jednoho tlačítka a čtyř směrových šipek. Pro náročnější hráče je tu pak třeba krocení duchů, kdy zmíněné hroudy ektoplazmy likvidujete za pomoci stylusu a rychlých reakcí. Pokud vám ani tato minihra nejde pod nos, je možné nasednout na kajak a uspořádat závody. Nebo se jen tak vyvalit do trávy a hledat na obloze neznámá souhvězdí... Je toho zkrátka dost.

TIP: Pokud hrajete vícekrát nějakou minihru, po každém dohrání jděte z menu hříčky a nechte si předat odměnu za vítězství – jestliže tak neučiníte, dostanete i po dvaceti úspěšných zahráních jen jeden speciální předmět.

Staňte se hrdinou

Ptáte se, kam kde se výrazně projevují původní The Sims? Popravdě řečeno, přesně tam, kde minule. Opět máte možnost vytvořit si vlastní tričko, či si vybavit a zvelebit domeček. Pokud vám však nestačí různobarevné a šíleně nadesignované postele a stolečky, máte ještě jedna zadní vrátka. Těmi je zkrášlení samotného městečka, při němž se vám jednotlivé rozmístitelné objekty odemykají poměrně netradičním způsobem: pomocí speciálního extrahovače získáváte suroviny, které smícháte ve směšovači a něco vám z toho vypadne. Třeba dům nebo záhon květin.

Můžete se jen tak vyvalit do trávy a hledat na obloze neznámá souhvězdí

Za zvelebování města potom dostáváte odměnu v podobě samotné úrovně města – ta je vyjádřena v hvězdičkách a jejím jediným cílem je trochu vás pozdržet, abyste pouze neplnili úkoly (určité oblasti se otevřou, až bude mít říše daný počet hvězdiček) a taky si trochu hráli s územním plánováním. Občas je to sice trochu otravné, ale ve výsledném shrnutí rozhodně odpustitelné. Navíc se hra v tomto případě chce blýsknout i grafickou stylizací, jež je doopravdy stylová.

Celkově mně My Sims Kingdom připomínají takové malé, neznámé anime se spoustou roztomilých animací a grafických prvků. Skutečně strhávám z hlavy klobouk a odhazuji jej v dál – na málo co se mně koukalo tak dobře, jako právě na tuto hru.

TIP: Zkoušejte kombinovat všechny esence, které zkombinovat lze. Vznikají skutečně zajímavé věci.

Co však musím pohanět je druhá stránka audiovizuálního zážitku. Hudba ve hře je tak neskutečně otravná, že dokáže znechutit celou atmosféru. Jediným vysvobozením je pak vypnutí zvuku na NDS a dodání vlastní zvukové kulisy.

My Sims Kingdom je rozporuplnou hrou. Pro lidi, kteří původní titul nehráli, platí doporučení, které jsem udílel u minulého dílu a s klidem si mohou přidat dva bodíky k výslednému hodnocení. Pro hráče My Sims dotčené je pak celkem nepříjemné opakovat podobnou hru s některými stejnými minihrami a nepříliš obměněným konceptem. Na druhou stranu si myslím, že spoustě fanoušků bude vyhovovat právě nezměněný koncept s několika novými prvky. Výsledný verdikt je tak čistě na vás.

Dostupné pro: PC, Wii, 3DS
Výrobce: EA Games | Webové stránky hry
  • Esence