Recenze: Ninja Mission – šestý smysl

Nenechte se zmást nepřítelem a zasaďte mu zdrcující ránu. Použijte své ninjovské schopnosti, využijte vlastní mysl a zlikvidujte veškerý odpor, jenž číhá ve všech levelech. Staňte se ninjou... zkrátka bojujte

Žánr: akční
Platforma: J2ME
Testovací hardware: Nokia 6680

V poslední době si jde všimnout, že hry tématicky zaměřené na bojovníky ninja se k nám pomaloučku polehoučku vrací. Sám si pamatuji doby zlatých ZX Specter, v nichž jsem nemálo kousků podobného ražení vyzkoušel, hrál a dokonce dohrál. A o to s větší radostí vítám tituly nápadně podobné právě těm z dob osmibitových a šestnáctibitových strojů.

Hop sem, hop tam

Ninja Mission je v jádru pudla dvojrozměrná hopsací hra postavená na pravidlech „pohneš se a zabiju tě“. V roli udatného černě oděného bojovníka budete procházet levely, skákat přes různé plošiny a zabíjet protivníky, kteří vám budou minutu co minutu klást odpor. Jste nezvaný host na cizím území a tropíte neplechu, proto počítejte s mnoha úskalími, jež autoři do hry vsadili.

Likvidace protivníků většinou nebývá problém

Jednotlivé cíle, důležité pro splnění a následný postup, většinou spočívají v hledání patřičného klíče ke dveřím, nalezení počítače či zmáčknutí daného tlačítka. Rozlišnosti mezi jednotlivými úkony jsou však minimální, stále jde jen o to se dostat na co nejméně dostupné místo a mezitím posekat tucty nepřátel. Vojáky bloudící levely přitom není obtížné zlikvidovat, neboť nejsou obdařeni umělou inteligencí (pokud neberete UI jako tupé chození zleva doprava), a tak si s nimi většinou hravě poradíte. Tu a tam sice překvapí svým bleskurychlým obratem o sto osmdesát stupňů, tedy přímo čelem k vám, avšak ani v tomto případě není obtížné je zabít. Pokud ale přece jenom nestihnete rychle zareagovat, je většinou pozdě – stačí totiž jedna nebo dvě rány a je po vás.

Pár skoků a jsem u kýženého klíče

Dobrý pozor si musíte dávat také na kamery, často umísťované v levelech. Ve chvíli, kdy vás spatří, je konec, přičemž úhel a velikost snímané plochy je označena žlutými linkami. Možná se ale ptáte, jak překročit zdánlivě nepřekonatelnou překážku? Stačí počkat, až se kamera natočí do „střední“ pozice, tedy tak, že nebude snímat levou ani pravou stranu. Poté se můžete schovat pod ni a následně utéci.

Šestý smysl

Vámi ovládaný ninja umí, mimo laciné sekání, samozřejmě házet hvězdice, vhodné pro rychlý útok. Skvěle jde ocenit i schopnost výskoku do velké výšky a následného odrazu od stěny, což uplatníte zejména ve chvíli, kdy se budete potřebovat dostat na jinak obtížně dostupná místa. Mno a v neposlední řadě je hodno upozornit na šestý smysl, kterým ninja disponuje. Znázorněn je v horní části obrazovky, jakožto radar. Díky němu se můžete dozvědět o nepříteli nebo kameře dříve, než je spatříte – display mobilu je do šířky malý, tudíž lze zmíněnou funkci skvěle využít.

Jak se hernajs dostat na druhou stanu?

Tím bych však završil výčet toho zajímavějšího. Ninja Mission se, bohužel, nevyhnuly ani špatné stránky. Jmenovitě například grafika. Zprvu sice nepůsobila špatným dojmem, ale po čase si nešlo než nevšímat jednotvárného prostředí. Procházením levely se maximálně změnil barevný kontrast a nic více. Podobně bych mohl hovořit o zvucích, ovšem zde je to ještě horší - zvuková stránka mne u Ninja Mission opravdu zklamala.

Těšíme se
  • Na chvíli zábavné
  • Šestý smysl
  • Házení hvězdicemi
Bojíme se
  • Zvuky
  • Nic nového pod sluncem

Právě nebýt odfláknutého audiovizuálního zpracování, mohli jsme tu mít podařený akční titul. Jistěže není grafika vše, ovšem v tomto případě hraje zásadní roli. Nejedná se sice o špatné dílo, nicméně vezmu li v potaz, že Ninja Mission také nepřináší do svého žánru nic nového, asi spousty hráčů na dlouhou dobu nezabaví.

Grafika: 4/10
Originalita: 1/10
Atmosféra: 5/10