Recenze: Nitro Family – splněné přání masochisty?

Skončilo víkendové poflakování, potulování se po hospodách a nočních klubech. Je čas zachránit svět od nadvlády farmaceutického koncernu Golden Bell, který pracuje na výrobě doposud lidstvem nepoznané drogy - a jak to tak bývá, pomocí které by rád ovládnul celé lidstvo. Máte dost silný žaludek na to, abyste se postavili akční řežbě Nitro Family? Budete ho potřebovat.
Recenze: Nitro Family – splněné přání masochisty?

Platforma: PC
Typ hry: Akční střílečka
Multiplayer: Ano, až 16 hráčů
Minimální konfigurace: Procesor 700 MHz, 256 MB RAM, 1 GB na HDD, 32 MB grafická karta
Doporučená konfigurace: Procesor 1,4 GHz, 512 MB RAM, 1 GB na HDD, 64 MB grafická karta
Testovací konfigurace: Athlon XP 2200+ , 512 MB RAM, 64 MB 3D graf. karta
Výrobce hry: DelphiEye Entertainment (
http://www.delphieye.com/)
Distributor hry: Valu-Soft (
www.valu-soft.com/)
Homepage:
http://www.nitrofamily.com/

Nitro Family je akční titul postavený na již dávno ohrané písničce, která by více slušela akčnímu filmu nežli hře. Žijete se svojí rodinou šťastným a poklidným životem. Hlavním padouchem je farmaceutický gigant Golden Bell, produkující zdánlivě legální lék proti stresu Healthy. Nic však není dokonalé a moderní „medicína“ se pyšní postraními účinky - po dlouhodobějším užívání se stávají jeho uživatelé agresivní. Lidstvo se rozdělí na dva tábory a na jedné straně tak stojí ti poslušní a zároveň agresivní uživatelé Healthy Family, na té druhé lidé, kteří jej odmítají užívat. Majitel Golden Bell však chce ovládnout i zbylou část lidstva a k tomu potřebuje zdánlivou maličkost. Malé děti coby pokusné králíky při výzkumu nové drogy. Zrovna jedno takové máte doma a žijete si poklidným životem. Řekl jsem poklidným? Tak to jsem se asi spletl.

  

Staré dobré časy * Chytej, padouchu! * Není nad projížďku na člunu

Celá rodinka hlavního hrdiny je však malinko uhozená - všichni její členové totiž nade vše milují lov a zbraně. Od hlavy rodiny (za tu později budete hrát) přes nežnou polovičku a dítětem konče - ostatně v ihned v intru málem přijdete o život, když po vás váš synek (kterého později unesou) hodí nůž. No já říkal, že tahle ta rodinka je prostě jiná. Kde že jsem to skončil? Ano, v okamžiku, kdy unesou vaše dítě - takže vezměte manželku na záda, do rukou dvě naleštěné pistole a jde se pro nebohého synka!

Šílenost bez nápadu

Jednoduchý příběh tak trochu naznačil, že ani další část hry nebude moc extra. Už samotná grafika (vizuální dojem je vůbec ten první, který si odnesete) nepatří mezi to nejlepší v rámci žánru, spíše bych řekl do oblasti nižšího průměru (je použit engine hry Serious Sam). Interiéry jsou jeden jako druhý, jedna místnost je přesnou kopií té druhé a pak se v tom vyznejte! Ve hře je tak opravdu snadné zabloudit. Najít správné dveře se často rovná nadlidskému úkolu, zejména v prvních kolech nejsou ty slepé nijak označeny - takže nezbývá než mít trpělivost a zkoušet a zkoušet. A bohužel ani exteriéry šedou nudu stereotypu nevytrhnou.

  

Nepřátelé jsou všude a je jich moc * Tak už to pusť! * Jako jedno tělo

Kola jsou navíc naprosto bez nápadu. Žádné zpestření jako náhodné použití dopravních prostředků pro přesun po mapě se nekoná (jako to známé třeba z Far Cry). Jediné okamžiky, kdy přijdete do styku s jinými dopravními prostředky, jsou samostatná kola, ve kterých se postavíte za kulomet na autě, ve vrtulníku, na motorovém člunu. Dráhu letu či jízdy však nemůžete ovlivnit - vše je pevně dáno a vaším jediným úkolem je tak kropit nepřátele.

Když už jsme u nepřátel – nejvíce mě zarazil okamžik, kdy jsem poprvé trefil nějakého nepřítele. Místo toho, aby padl k zemi, vylétl 3 metry do vzduchu a až teprve poté padl na zem (a to jsem střílel z kulometu)! Spektrum zbraní, které máte k dispozici (brokovnice, kulomet, raketomet, granátomet, sniperovka, speciální nitro bomba a pistole střílející něco jako miny+manželku na zádech ta sem tam mrskne bičem když se k vám dostane někdo příliš blízko), sice není nikterak široké, zato je prakticky každý ze zmíněných kousků arzenálu účinný a najdete pro něj využití.

  

A jdeme do akce! * Black Hawk Down * U této slečny si můžete koupit náboje a vylepšit zbraně

Hlavní výhoda pak spočívá v možnosti střílet z obou zbraní současnosti. Střílet pouze z jedné by byla při množství nepřátel hotová sebevražda. Zbraně je možné vylepšovat výměnou za kredity, které v kolech nasbíráte. K tomu slouží obchodnice, kterou je možné potkat v průběhu hry.

Zpomalení ala Matrix

Umělá inteligence (nebo alespoň její náznak) je další z věcí, které hra naprosto postrádá. Tuny nepřátel se na vás sypou bezhlavě ze všech stran. Jsou to přímo bojové skupinky, které mají jediný cíl - sesypat se na vás jako mravenci na kostku cukru, která spadla do jejich mateřského mraveniště. Někdy jsem měl pocit, že autorům doma chybělo nějaké to zvířátko, protože těmi se to ve hře jen hemží (ať to jsou kohouti, prasata, koně a dokonce i hadi, ti všichni na vás útočí).

  

Tak pojď k tatínkovi * A je to! Svět je zachráněn! * Poslední boss

Snad jediným překvapením bylo zpomalení hry alá Matrix, ke kterému dojde v okamžiku, kdy zabijete velký počet nepřátel. Tehdy začne hrát na 15 sekund vážná hudba a váš zásah má náhle dvojnásobnou sílu. Poté se bohužel hra i síla vašeho zásahu opět přehoupne do normálu. Prostřílíte-li se na konec úrovně, čeká na vás vždy její boss. Bossové dokonalé plní svoji roli nejsilnějšího a zároveň i největšího padoucha v daném kole. Obtížnost je zneškodnit s postupem hry roste a zejména u toho posledního se opravdu zapotíte.

Světlé stránky hry
  • Hudba
  • Mód alá Matrix
Temné stránky hry
  • AI nepřátel
  • Nepřehledné souboje s velkým množstvím nepřátel
  • Nepřehledné prostředí některých kol
  • Špatná stavba levelů

Co nám to tu hraje?

Správně ostrou atmosféru v akčních hrách navozuje vždy nějaká ta rocková hudba. Ani zde tomu není jinak - krom rockové hudby ale uslyšíme i rap a dokonce i vážnou hudbu a další melodie, které je těžké vůbec do konkrétního žánru zařadit! Nestává se často, že by hra žánru arkádových stříleček měla tak široké hudební spektrum. Pokud by někomu hudba přece jen neseděla, není problém ji v menu vypnout a dále pokračovat bez ní. Zvuky, ať už ty, které vydávají vaši nepřátelé, nebo ty které jsou slyšet při průchodu určitou lokací (např. u stoky slyšíte bublaní), nejsou špatné, zároveň však ničím neoslní. Z této dvojice bych tedy spíše vyzdvihl hudbu, která příjemně překvapila. Ani ona však celkový dojem ze hry nezachrání.

Grafika: 3/10
Zvuky: 3/10
Hudba: 5/10
Hratelnost: 3/10

Nitro Family je zvláštní hra, kterou si nejlépe vychutnají jen otrlejší masochisti. Pokud tedy do jejího světa zavítáte, čekejte kromě všudypřítomné smrti také zničenou myš a ve výsledku možná příjemný pocit, že jste zachránili svět. Většina hráčů si však místo toho odnese pouze pocit nudy a stereotypu.

Celkové hodnocení: 3/10

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 českých her, které úspěšně prorazily i do zahraničí

10 českých her, které úspěšně prorazil…

Ačkoli se nemůžeme měřit s většími zeměmi, pár skvělých her od nás se do světa podívalo. Pojďme se podívat na ty největší šťastlivce.

6.  9.  2017 | | 12 N/A
8 nejšílenějších pařeb, které si můžete zahrát na Steamu

8 nejšílenějších pařeb, které si můžet…

Během letošního roku se Valve rozhodlo, že Steam Greenlight neplní tu roli, kterou od něj požadovalo. Skrz něj se na Steam totiž dostávaly opravdové zrůdnosti, jako třeba simulátor kamene. Tomu měla zabránit nová služba jménem Steam Direct. Jak si můžete všimnout, opět jim to tak úplně nevyšlo, a i nadále tak v nejpopulárnější digitální distribuci PC her naleznete unikátní šílenosti. Nabízíme vám ty nejbizarnější z nich!

14.  9.  2017 | | 7 N/A
Hrajeme sci-fi akci Destiny 2: epický fotoseriál z výpravy

Hrajeme sci-fi akci Destiny 2: epický …

Destiny 2 je hra plná rozporů. Po několika desítkách hodin strávených v jejím světě vám ale můžeme říct jedno. Budete nadávat, ale nebudete se moci odtrhnout.

9.  9.  2017 | | 2 N/A
Běžící pás AAA produkce aneb konec velkých her tak, jak je známe dnes

Běžící pás AAA produkce aneb konec vel…

Také se vám zda, že herní průmysl pomalu ale jistě klesá do prachsprostého mainstreamu? Máme stejný pocit.

5.  9.  2017 | | 18 N/A
Herní agenda: konec okurkové sezóny

Herní agenda: konec okurkové sezóny

Tak jsme přežili letošní okurkovou sezónu a pomalu ale jistě se k nám dostávají tituly, na které jsme se takovou dobu těšili. Je libo strategii, čistokrevnou akční jízdu nebo pohodovou adventuru? To všechno se objevilo během minulého měsíce.

8.  9.  2017 |
7 nejděsivějších herních zážitků, které nesmíte hrát v noci

7 nejděsivějších herních zážitků, kter…

Strach a hrůza patří spíše k nepříjemným a nechtěným pocitům. Přesto je ovšem mnohdy záměrně vyhledáváme a jejich přítomnost si doslova užíváme, což je vlastně jeden z velkých paradoxů zábavního průmyslu. Hororové zážitky nás naplňují a přitahují zároveň, a to v jakékoli podobě. Pojďme si připomenout ty nejděsivější hry, které si lze v rámci videoher můžeme užít.

12.  9.  2017 | | 6 N/A
Herní filosofie: samotářské zážitky žijí dál

Herní filosofie: samotářské zážitky ži…

Byl tady Skyrim, bylo tady Divinity a teď tady máme třeba Uncharted. Singleplayer zkrátka stále táhne, nyní snad možná ještě více než kdy dříve.

16.  9.  2017 | | 7 N/A
WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

WRC 7: tak trochu šedá rally (recenze)

Nasaďte helmu, zapněte pásy a připravte se ke startu. Nový ročník WRC je konečně tady. A tak se ptáme, má v letošní konkurenci závodních her šanci na úspěch?

18.  9.  2017 | | 1 N/A