Recenze: N.O.V.A. - převlečený Master Chief

Hráči dlouho čekali na pecku od Gameloftu a nyní se konečně dočkali. Bude N.O.V.A. stejně tak úspěšná jako HALO?

Proč jsem vlastně v perexu zmínil hru HALO? Bystré oko čtenáře na to nejspíše přijde samo, jakmile jeho ctěný zrak dopadne na obrázky okolo - autoři se nijak netají tím, že se nechali právě výše zmíněným titulem inspirovat a je nutno dodat, že podobnost je vidět opravdu na každém rohu. To však neznačí nic špatného, ba právě naopak.

Jelikož se pohybujete v budoucnosti, lidstvo už stihlo zničit naši mateřskou planetu, respektive vyplýtvat veškeré zdroje pro přežití a tak se lidstvo uchýlilo k životu na orbitálních koloniích. Zatímco první mise funguje jako klasický training, další mise už budou pěkně na ostro a nenechají vás jen tak sedět v klidu v koutě. Čeká na vás totiž plných třináct misí, přičemž průměrná hrací doba jedné této mise je kolem patnácti minut.

Jednoduchou kalkulaci herního času nechám na vás, je však jasné, že se jedná o pořádnou porci a to do herní doby ještě není započítán povedený multiplayer. Ten si můžete zahrát až čtyřmi kamarády přes bluetooth, nebo přes wi-fi. Pokud jste třeba sami doma a ležíte v posteli modlící se, že nemáte prasečí chřipku, vezmete za vděk i soubojem proti hráčům ze zbytku světa. Vše ale pěkně po pořádku.

Hlavní cíl zní prostě a jednoduše: zabij, co se hýbe

Jako vysloužilý mariňák Karl Wardin budete pomáhat lidstvu a ačkoliv samotná herní zápletka není nijak úchvatná a Uwe Boll by z ní dokázal udělat propadák nominovaný na Zlatou malinu, není příběh zrovna tím nejdůležitějším elementem, podle něhož by se měl titul posuzovat. N.O.V.A. je čistokrevná střílečka a tak hlavní cíl zní prostě a jednoduše: zabij, co se hýbe. A že se toho po neznámých planetách bude hemžit celkem dost, je snad jasné i svátečnímu hráči.

Nepřátel je několik druhů a jsou odlišní jak svou odolností, tak způsobem boje a společné mají snad jen to, že se nejedná o lidi. Na kuchání podivné a pitoreksní hrody vám nebudou stačit pouze holé ruce, a tak se dočkáte arzenálu zbraní, který skrývá jak klasické pistole, tak brokovnice, nebo třeba populární assault rifle. Nábojů je všude dost a když budou docházet, můžete formou minihry a jakýchsi puzllů "hacknout" po různu ležící bedny a z nich si náboje vzít.

Nabít, zabít, hodit iPhone na nepřítele

Ovládání je stejné, jako třeba v nedávno recenzovaném Modern Combat. V levém dolním rohu iPhone tak najdete joystick na ovládání pohybu, v pravém dolním zase tlačítko pro střelbu a skákání a konečně v pravém horním rohu obrázek se zbraní, jenž umožňuje měnit zbraně a přebíjíet. Pod tímto obrázkem se pak nachází i symbol granátu, jehož stisknutím překvapivě hážete ocelové a výbušné dárečky, jež vám mohou nesčetněkrát zachránit život.

Aby bylo styčných bodů s titulem HALO ještě víc, oblečete si i nano zbroj, která vám slouží jednak jako zdroj energie a zdraví, ale také jako zásobárna kyslíku, když se náhodou ocitnete v nehostinném vesmíru. Veškeré proměnné se pak obnovují automaticky, takže se nebudete muset shánět po hromadě lékarniček, ale zkrátka bude stačit se skrčit někam do rohu a doufat, že si vás nenajde zbloudilá kulka. Jako poměrně originální prvek pak lze zařadit speciální schopnosti, které získávate v průběhu hry – jedná se například o chvilkové zmražení nepřátel, nebo třeba o zrychlený běh.

Jedná se například o chvilkové zmražení nepřátel, nebo třeba o zrychlený běh

Graficky se jedná o vyložené hody a všechny lokace jsou krásně zpracovány. Ať už jste na orbitální stanici, nebo v džungli a nebo se třeba proháníte s obrněným džípem, nepřestanete se divit nad nádhernou grafikou a detailně zpracovaným okolím. Po technické stránce nepokulhávají za nádhernými obrázky ani zvuky, a tak musím v tomto případě pouze zatleskat a uznale pokynout hlavou.

Celkově se z NOVA nestává nic jiného, než jedna z nejlepších stříleček pro vzkvétající platformu nesoucí název iPhone a je jen otázkou času, kdy se hráči dočkají dalších dílů. Za sebe tak musím dát nahoru čtyři a půl palce – koupí tohoto titulu totiž rozhodně neprohloupíte, i když se i u něj pár drobných pih na kráse najde.

Dostupné pro: PSP, iPhone
Žánr: Akce
Výrobce: Gameloft | Webové stránky hry