Recenze: Obydlený ostrov: V zajetí moci – ženista na odstřel

V tomto článku vám poradíme, jestli se dá bavit při ničení automatických obranných systémů, střílení mutantů a šlapání na miny.
Kapitoly článku

Jsou hry, které staví na originalitě. Dále jsou hry, které jen vylepšují zaběhnuté principy. Do třetí kategorie pak spadá zbytek produkce videoherního průmyslu, jež spojuje dva již zmíněné postupy v přijatelném poměru a kráčí tak zlatou střední cestou. Čas od času se ale objeví něco, co všechny dané konvence zboří. A ano, Obydlený ostrov boří skutečně všechno. Pojďte se podívat na naší exkluzivní recenzi tohoto výjimečného budgetového titulu. Nebudete věřit, co všechno je možné vydávat za zábavu.

 

obydlenyostrovvzajetimoc_01.jpgobydlenyostrovvzajetimoc_02.jpg

Představte si, že se hrozně dlouho věnujete válčení a přebíhání z jedné strany na druhou, abyste nakonec zase skončili v táboře smrti. Náplň tamních odpolední? Procházení oblastí, v nichž se nacházejí mutanti, miny, automatické obranné systémy a artefakty důležité pro vaše věznitele.

Nebudete věřit, co všechno je možné vydávat za zábavu

Alespoň tak jsem základní příběh pochopil já. Problém je, že v průběhu hry působí tábor obehnaný ostnatým drátem spíše jako základna žoldáků. U obchodníka prodáte kořist, nakoupíte náboje, lékárničky, následně se jdete vyspat a čilý jako externista vzbuzený po hodině spánku se pouštíte do další mise.

VIDEO: 668 'Obydlený ostrov: V zajetí moci - ukázka hraní - vesnice'

Neočekával jsem, že někdo vytvoří tak skvělou hru z vězeňského prostředí, jako bylo The Chronicles of Riddick: Escape From Butcher’s Bay. Ale že někdo přijde s vězením, kde se normálně před strážnými obchoduje a nikdo se nesnaží utéct? Tento styl lochu zdá se mi poněkud nešťastným.

Tip číslo jedna: Nakupujte u obchodníka náboje. Jak vám dojdou v misi, pomůže jen pořádně starý save.

Ale budiž, na příběhu a atmosféře průměrná budgetová střílečka nemusí stát, může se jednat o čistě adrenalinovou záležitost plnou létajících kulek.

Jak si zachovat zdravý rozum

Takže skousnete všechny příběhové nejasnosti a absurdity, přimyslíte si neustále vypadávající dabing a vrhnete se na mise, začnete doufat, ať je hratelnost aspoň podprůměrná. Jenže, jak už to tak bývá, všechny vaše obavy se ukáží jako opodstatněné a člověk se začne i učit, aby hraní unikl.A o čem že tedy hra je? Povím vám to, jen nejdřív upozorňuji, že se vám hrůzou zježí všechny chlupy. Když nad tím tak přemýšlím, je škoda, že tato recenze nevyšla na Halloween. Mohli bychom hru vydávat za strašidelný speciál.

obydlenyostrovvzajetimoc_art.jpg

První věcí, kterou by člověk u střílečky očekával, je slušný arzenál zbraní a zábavné souboje. Předpoklad výborný, realita se ovšem liší stejnou měrou jako Trabant od luxusní limuzíny. Po celou hru se vám zpřístupní jen šest zbraní a veškerá taktika v boji se smrskne v míření na hlavu nestvůr. Důvody budou dva.

Hra se orientuje se na laškování s minami a automatickými obrannými věžemi

Prvním je neustálý nedostatek munice, který ve chvíli, kdy nějaký ten brok do pušky prostě není, znamená konec hry. Autoři se zkrátka rozhodli, že žádné pomáhání hráčům nezavedou, takže nenaleznete žádné zásobníky rozházené po úrovních, ale dostanete jen to, co si sami zabijete.

obydlenyostrovvzajetimoc_03.jpgobydlenyostrovvzajetimoc_04.jpg

Není to sice úplně nejoriginálnější přístup, ale vzhledem k počtu monster na místech, kam se normální smrtelník nedostane, není nula u ukazatele nábojů žádnou zvláštností. Zabránit tomuto smutnému faktu můžete pouze za předpokladu, že si u obchodníka nakoupíte před misí dostatečnou zásobu nábojů.

Tip číslo dva: Připravte si k počítači boxovací pytel. Budete si potřebovat vybít agresi a promáčklá bočnice není příliš estetická. Náhradou za boxovací pytel může být i voodoo panenka v podobě některého z vývojářů.

Kdyby hra byla otevřená a k obchodu se dalo vracet tak jako třeba v BioShocku, neměl bych námitek. Takto ale také nemám námitky. Mám jen šťavnaté a nepublikovatelné nadávky.

Zničte je bombou!

Druhý důvod je ten, že hra v podstatě rezignuje na souboje s živými protivníky a orientuje se spíše na laškování s minami, automatickými obrannými věžemi a tanky. Budiž, to by nebylo tak nejhorší, pokud by se neobjevoval další podstatný háček. Systém likvidace totiž nespoléhá na kvantum těžkých zbraní ani na přesné házení granátů, ale spíše na vaše rychlé nohy. Cílem je totiž prokličkovat minovým polem během toho, kdy vás ostřeluje nějaká ta kulometná věž, abyste doběhli k již zmíněné věži a umístili na ni zezadu výbušninu.

obydlenyostrovvzajetimoc_05.jpgobydlenyostrovvzajetimoc_06.jpg

Tato strategie se dá nejlépe charakterizovat jako uložení hry-běh-střelba-výbuch-nahrání hry-delší běh-střelba-bum-nahrání hry-ještě delší běh-střelba-smrt následkem otravy olovem. Pokud se vám bude hodně dařit, možná věžičku zničíte, následně rozstřílíte miny a počkáte pět minut, než se vám obnoví zdraví. Herní koncept nic moc, ale na vývojáře, jež by probíhali tuto trať v reálu, bych si klidně koupil lístek spolu s kbelíkem popcornu a láhve s kolou. Celé představení bych pak sledoval s nesmazatelným úsměvem na rtech.

Dostupné pro: PC
Žánr: Akce | FPS akce
Výrobce: Orion | Webové stránky hry
  • Český překlad
  • Nemusíte to hrát
  • Nízká cena? Já už vážně nevím
  • AI
  • Herní principy
  • Příběh
  • Level-design
  • Grafika
  • Bugy
  • Nepochopitelné kolísání framerate
Kapitoly článku

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,