Recenze: Onimusha Blade Warriors – bojovka k pohledání

vytisknout velikost písma
Jak to jen může dopadnout, když si přední japonský herní vydavatel usmyslí, že vezme jednu ze svých nejuznávanějších akčních sérií a na jejím základě postaví klasickou procházecí bojovku? Hra má nabízet tři alternativní scénáře, 12 postav, boje až 4 hráčů současně. Skvělá nabídka, ne? Teď jde jen o to, jak to celé dopadlo ve skutečnosti.
Recenze: Onimusha Blade Warriors – bojovka k pohledání

Multiplayer: ano, přes multi-tap 4 hráči
Paměťová karta: 75 kB
Analogové ovládání: ano
Vibrace: ano
Výrobce: Capcom
Distributor hry: EA (
www.czech.ea.com)
Od 15 let

 

Série Onimusha si získala srdce mnoha hráčů a stala se - jednou z mnoha – úspěšných japonských her na světovém trhu. Dokonce až tak úspěšnou, že ve třetím díle se v jedné z hlavních rolí objevil Jean Reno. A jak všichni víme, komerce světu vládne. A to nejen v zemích západu, ale i v Japonsku. Takže pánové z Capcomu dali jednoho večera hlavy dohromady a zamysleli se, jak to jen udělat, aby vydělali ještě více, než nyní vydělávají. Těžko říct, jak dlouho přemýšleli, než dostali ten „skvělý“ nápad... Udělat další hru podle Onimushy! No jo, ale to přeci zabere spoustu času. Všechny ty level designy, příběh... Navíc by si to konkurovalo s Onimushou 3, který má vyjít... Stálo by to spoustu peněz... Ale, řekněme, co kdyby...

  

Vodopád vypadá romanticky, ale před ním se schyluje k bitvě * Speciální zbraně vypadají úděsně * Animací si ve hře moc neužijete

Co kdyby se to nějak vymyslelo a všechny tyhle problémy se nějak jednoduše obešly? Geniální myšlenka, ale jak to udělat? A pak se zamyslel další ze snaživých Japonců a i on přišel se svou troškou do mlýna: Uděláme z Onimushy arkádovou bojovku! Postavy máme hotové, bojový systém taky. Level design bude hračka. Příběh? Kdo kdy slyšel o nutnosti mít příběh u bojovky? Ale i na tom můžeme pár hodin pracovat, no...

Tak takhle nějak to nejspíš bylo. Jinak si totiž neumím vysvětlit, jak by bylo možné, aby společnost jako Capcom vytvořila hru, založenou na jedné z jejich nejpřednějších sérií – a aby při tom ta hra vypadala tak, jak vypadají právě Blade Warriors.
A jak že teda vlastně vypadají?

Kolik postav máš, tolikrát si zahraješ

Tak kdyby tomu bylo takto, měli by Blade Warriors ještě nějakou šanci. Celkem zde totiž je 12 postav, z nichž ale většinu můžete získat až postupně během hraní hry. Na výběr při tom dostanete jak z obou hlavních hrdinů série (Jubei a Samanosuke), tak i z jejich pomocníků (Kaede, Kotaro...) – nebo dokonce z démonů (Zombie, Three Eyes). Dohromady tak máte možnost hrát tři různé scénáře, které se od sebe liší právě v závislosti na tom, zástupce které strany si jako svoji postavu vyberete.

No, a to je tak asi jediný opravdový rozdíl mezi postavami. Jistě, jeden seká katanou, druhý mlátí holí a někdo ovládá meč – ale celkově to nic nemění na meritu věci; tedy na tom, jak se s kterou postavou hraje.

  

Čtyři lidé stylem všichni proti všem * Ohnivý element v praxi * Jubeiova finální bitva

Na ovládání tu totiž je celkem šest tlačítek. Základem je samozřejmě tlačítko pro útok, jehož pouhým zuřivým mačkáním provádíte párúderová komba (ne, během hry se žádná nová nenaučíte) a tak bez problémů porazíte vše, co se na vás v průběhu hry vrhne; snad kromě finálního bose. Útočné kreace můžete navíc ještě doplnit o možnost kopnout nohou, což sice přeruší vaše kombo, ale zato rozhodí nepřítele v případě, že snad náhodou blokuje (vhodné na finálního bose). Třetí tlačítko na padu je dobré pro výskok, který jsem ale za celou hru použil všeho všudy dvakrát, pokaždé omylem. Pokud vás snad napadne, že byste výskok mohli používat k uhýbání nějakým speciálním útokům, musím vás zklamat. Sice to možné je, ale mnohem jednodušší (a současně i mnohem účelnější) je prostě „přeskočit“ do jiné úrovně členitých arén.

A konečně poslední tlačítko ze základní čtveřice je dobré k tomu, abyste vysávali duše z padlých nepřátel a nějaké ty „bonusy“. Duše jako takové se dělí na dvě kategorie – jednak na základní, které používáte ke zvedání základních statistik svých bojovníků (o tom za chvíli) a jednak na duše, které budete používat při obchodování. Čili nic originálního. Bonusy, které můžete společně s dušemi vysát, jsou jednak doplnění zdraví (která se použijí automaticky ihned po vysátí) a jednak něco, čemu hra říká nadneseně magie. V praxi to funguje tak, že se rozsvítí indikátor nabití u vaší postavy jednou ze čtyř možných barev reprezentujících jednotlivé elementy – a vy pak můžete prostým zmáčknutím dvou tlačítek zároveň vyvolat speciální útok příslušný pro daný element.

Když si můžu vylepšit statistiky, znamená to, že hraji RPG?

Jak jsem se již zmiňoval výše, v průběhu hry si můžete za nasbírané duše padlých nepřátel vylepšovat své statistiky. Že to zní hezky? Brzděte, lidičky; tohle totiž není RPG, ale pouhá komerční bojovka!

Statistiky máte všeho všudy tři – a to útok, obranu a magii. Každou z nich si můžete celkově zvýšit až o tři úrovně. Na jednu stranu musím poznamenat, že jejich zvýšení se výrazně projevuje na obtížnosti hry; ale na druhou stranu zase nutno poznamenat, že ta je i na nejvyšší obtížnost natolik jednoduchá, že jakákoli vylepšení oceníte tak maximálně v boji s ostatními živými hráči. Ovšem pokud je oni mají také, veškerý celkový efekt je nulový – a pokud je nemají, bude to pak pěkná nuda.

Bude nás víc, nebudeme se bát Nobunagy nic!

Vzhledem k tomu, že singelplayer se dá s jednou postavou projít během nějaké půl hodiny a k dispozici jsou všeho všudy tři scénáře, pro jednoho hráče je to zábava tak na dvě hodiny, než přijde na to, že TOHLE ho už opravdu nebere. Mise jsou totiž stereotypně jednoduché a nesou se v duchu „získej třicet duší za 5 minut“, „zabij všechny nepřátele za 3 minuty“, „zabij bose“... a to je asi tak vše.

  

Sakra, není ten uprostřed nějak předimenzovanej? * Oba hlavní hrdinové tváří v tvář * Že to vypadá hezky? Náhoda...

Multiplayer je již o něco zábavnější. Mohou v něm naráz proti sobě bojovat až 4 postavy, z nichž libovolný počet budou ovládat skuteční lidé a zbytek CPU. Můžete si nadefinovat týmy nebo jít všichni proti všem, povolit nebo zakázat speciální útoky, nastavit si podmínky vítězství...  Nicméně v multiplayeru si můžete vybrat pouze možnost bojovat proti dalším lidem, na možnost kooperativního procházení story módu Capcom jaksi pozapomněl.

Potěcha oka a ucha potěší i duši

Graficky se Blade Warriors moc nevytáhli. Sice nevypadají špatně, ale oproti Onimushe 3 je to spíše krok zpět. Obzvláště co se týče množství bojových animací jsou na tom neuvěřitelně špatně – každá postava disponuje právě jedním kombem, k tomu přidejte pár efektů vysávání duší, objevování se nových nepřátel a čtyři elementární útoky – a máte vše pohromadě.

I prostředí, ve kterých se hra odehrává jsou na první pohled hezká, ale je jich celkem málo a vypadají, že je sice dělali skvělí grafici, ale neměli na to moc času. Výsledkem je dojem jakési umělosti a nepřirozenosti, který k dobrému pocitu ze hry rozhodně příliš nepřispívá. Zvuky nejsou špatné, ale ani nijak dobré. prostě jen jsou, neruší a relativně odpovídají tomu, co se děje na obrazovce. NIc víc, nic míň...

Světlé stránky hry
  • je to Onimusha
  • 3 scénáře
  • 4 hráči naráz
Temné stránky hry
  • životnost je pár hodin
  • je to spíše hanobení série
  • postavy jsou si až příliš podobné
  • na arkádovku málo akce, na bojovku málo propracovaný systém

Oproti tomu hudba je asi nejsilnější stránkou celé hry. Je svižná a akční, ale od hraní neruší a spíše naopak podporuje dravou akci, kterou podstupuje váš palec při zuřivém mačkání čtverečku. V jakékoli jiné hře by tato hudba asi zapadla na pozadí jejích jiných atributů, ale v případě Blade Warriors je to asi jediná věc, kterou stojí za to vyzdvihnout. Bohužel...

Podtrženo sečteno

Celkově bych Blade Warriors zhodnotil jako zcela šedou a průměrnou hru, která nijak nevybočuje. Snad někoho zaujme lehce nadprůměrná hudba, někoho přitáhne tématika Onimushy. Ale snad jen nejskalnější příznivce Onimushy by na této hře dokázal najít něco, co by se mu na ní opravdu líbilo a pro co by si ji oblíbil. Všechny ostatní zklame svojí plochostí, minimální životností a zjevným parazitováním na pověsti slavné série.

Grafika: 7/10
Zvuk: 6/10
Hudba: 7/10
Hratelnost: 5/10

Blade Warriors jsou zcela průměrnou hrou, která z šedivého středu nevybočuje snad vůbec nijak. Pro jednoho zábava na dvě hodiny, pro 4 hráče tak na půl dne; ale pak už leda jako výplň poličky s hrami.

Celkové hodnocení: 5/10

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 podzimních herních hitů, které prostě musíte mít

10 podzimních herních hitů, které pros…

Okurková sezóna již tradičně zavítala v letních měsících i do herního průmyslu. Toto období ale za chvíli končí. S počátkem podzimu se na nás zase jednou spustí lavina očekávaných titulů, které mnohdy mají ambice dosáhnout na post letošní hry roku. Co by vás v této záplavě AAA her mělo zajímat?

10.  8.  2017 | | 12 N/A
4K obrázky z Battlefieldu téměř nerozeznáte od reality

4K obrázky z Battlefieldu téměř neroze…

Battlefield 1 stále patří mezi nejlépe vypadající hry současnosti. A z některých 4K pohlednic není těžké vyvodit, proč.

13.  8.  2017 | | 12 N/A
Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Hráli jsme NHL 18: betatest na ledu

Je libo hokej? Nový ročník nejslavnější hokejové ligy světa klepe na dveře a spolu s ním i nový díl NHL od EA Sports. Jaké jsou první dojmy z betaverze?

11.  8.  2017 | | 4 N/A
7 herních pecek, které vás dostanou svou atmosférou

7 herních pecek, které vás dostanou sv…

Některé hry vám dokážou proniknout pod kůži tak hluboko, že tam zůstanou navždy. Jaké kdysi oslnily nás?

5.  8.  2017 | | 15 N/A
10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet MMO hry

10 důvodů, proč s kamarády vyzkoušet M…

MMO je zkratkou anglického Massively Multiplayer Online, což je označení her pro obrovskou masu online hráčů. Je to neutuchající fenomén, do kterého se ale mnozí zdráhají proniknout. Tady máte 10 důvodů, proč byste si měli nějakou MMO hru zahrát. Hned.

14.  8.  2017 | | 3 N/A
Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak východní tvorba udává směr (galerie)

Vypiplaný Escape From Tarkov aneb jak …

Možná jste o hře nikdy neslyšeli. Možná už se ji nemůžete dočkat. Ať je to jak chce, Tarkov nemůžete minout z jednoho důvodu - realismus.

9.  8.  2017 | | 4 N/A
Nejnovější aktualizace pro Playstation 4 konečně přinese češtinu

Nejnovější aktualizace pro Playstation…

Sony chystá na svou konzoli PS4 zbrusu novou aktualizaci s pořadovým číslem 5.0 a ta přinese celou řadu novinek. Pro našince je tu ale podstatná hlavně ta jedna.

10.  8.  2017 |
Uncharted: The Lost Legacy – když Nate není doma (recenze)

Uncharted: The Lost Legacy – když Nate…

Mysleli jste si, že série Uncharted skončí čtvrtým dílem? Tak to jste na omylu, ještě je tu Chloe a Nadine!

17.  8.  2017 | | 5 N/A