Recenze: Outlaw Chopper – motorkářovo GTA?

Po úspěchu snad každé hry se najde různý počet vývojářů, co se rádi na vlně nadšení aspoň trochu svezou. Podobně je tomu u série GTA – jaký je ale Outlaw Chopper? Příjemný destilát z kvalitního námětu nebo ubohý příživnický klon?
Recenze: Outlaw Chopper – motorkářovo GTA?

Platforma: PC (Xbox)
Typ hry: městská akce
Multiplayer: ne
Minimální konfigurace: procesor 1,8 GHz, 256 MB RAM, 64MB grafická karta, 800 MB na HDD
Testovací konfigurace: AMD Athlon 64 3000+, 4x512 MB RAM, GF 6800 128MB
Výrobce: Jarhead Games (
http://jarheadgames.com)
Vydavatel: VU Games (
http://vugames.com)
Distributor v ČR: není
Homepage:
http://www.sierra.com/en/home/games/game_info.prod-L2NvbnRlbnQvc2llcnJhL2VuL3Byb2R1Y3RzL291dGxhd19jaG9wcGVy.platform-global.html

Pokud dnes nemá vydavatel ve svém portfoliu městskou akci typu GTA, pak je prostě „out“, podobně jako teenager poslouchající místo 50 Centa maďarskou dechovku. Tuto chybu chtějí ve Vivendi napravit vydáním Outlaw Chopper, který si chce vydobýt své místo na budgetovém trhu.

Intro ve formě komiksu vám představí hlavního hrdinu, velice nesympatického motorkáře Rexe: autoři to trochu přehnali se snahou vytvořit respekt budící postavu. Hlavní hrdina v animacích působí dojmem vyjukaného zajíce, co se vším potřebuje poradit a je dobrý tak akorát pro donášku novin, což kontrastuje s jeho minulostí a zjevem. Skoro by bylo snadnější se vžít do použité pleny než do tohoto svalnatého rádobydrsňáka s kotletami a černými brýlemi. Ale zpět k příběhu – Rex byl šéfem svého motorkářského gangu, s nímž si užíval klasickou trojkombinaci sex, drogy a rock`n`roll, zkrátka idyla. A jak to tak v podobných hrách bývá, při jedné akci ho zradil parťák. (Originalitu? Ne, děkuji.) Po skončení pobytu za mřížemi je třeba (pozor, překvapení!) získat zpět respekt a moc.

  
Ta černá tečka je hlavní hrdina * To mám hezkou motorku, heč * Chybička se vloudila

Chopper, nejlepší přítel člověka?

Rex, jakožto správný motorkář, neudělá bez své motorky (pardon, chopperu) doslova ani krok. Chodit po vlastních či jezdit autem? Neexistuje. Aby vám nebylo líto, že se po celou dobu hraní musíte dívat na stále stejnou dvoukolovou rachotinu, je ve hře možnost stroj vylepšovat. Od sedadla přes motor až po palivovou nádrž, téměř všude jde vyměnit okoukaný díl za lepší. Bohužel má vylepšení mechanických částí na jízdní vlastnosti chopperu zanedbatelný vliv. Alespoň nějaké plus si vyslouží možnost upravit vzhled mašiny, koho by bavilo se koukat na otlučenou a rezavou motorku, že?

Opravdu nepříjemným zjištěním je, že i odbržděný kontejner se dá řídit snáze a komfortněji než chopper ve hře. Nejen při projíždění zatáček se stroj chová velice zvláštně a nemotorně, navíc je panáčkův náklon do zatáček opravdu nešikovný. To ale není nejhorší. Nemusím mít řidičák na motorku, abych považoval brzdnou dráhu kolem 100 metrů (v případě mírně nadprůměrné rychlosti) za něco nepatřičného. Vylepšování brzd ničemu nepomůže. Pardon, ale mizerně ovladatelný chopper ve hře, kde nic jiného kromě pohybování se pomocí tohoto prostředku neděláte, to je úlet srovnatelný s angažováním Kačera Donalda do hlavní role Shakespearovy tragédie. Nepotřebuji realistický fyzikální model, jen bych byl rád, kdyby se motorka dala řídit. Alespoň že ten panáček při bouračce hezky létá a padá.

Práce šlechtí

Herní systém je takový nepříliš kvalitní destilát z GTA. Jezdíte po městě a plníte mise, na které zrovna máte chuť. Outlaw Chopper bohužel nabízí oproti svému vzoru daleko menší rozmanitost úkolů.

Ve městě Rockland (velikostí přibližně odpovídá Liberty City z GTA3) vás čeká na první pohled spoustu zajímavých příležitostí k výdělku a „kariérnímu“ postupu. Závody, doručovací a sledovací mise, loupeže, vraždy. Ono to sice zní takhle napsané skvěle a rozmanitě, jenže úkoly jsou zoufale stejné a stereotypní.

  
Ranní osvěžení * Příjemné obydlí * Že by nová pravidla?

Podstatou je neustálé plahočení se po nezajímavém městě (což leze na nervy, vzhledem k chování stroje) s občasnou příležitostí pro trochu akce - a to je vše. Doručovací mise? Jeďte z bodu A do bodu B a pak do bodu C. Postupem hrou počet bodů narůstá. Loupeže? Jeďte z bodu D do bodu E a pak do bodu F. To je panečku rozmanitost! Tímto se tedy počet druhů úkolů smrskává čtyři. Ó, to se máme.

Možná bych se mohl více rozepsat o vraždách, to zní aspoň trochu zajímavě. Nuže, musíte se dopravit na určité místo a tam zneškodnit jistou osobu, která se „náhodou“ prohání na motorce, k likvidaci vám pomůže arzenál klasických zbraní (baseballová pálka, pistole, samopal...). Zádrhel je ale v tom, že člověk, jenž vymyslel systém míření, byl při práci zřejmě sjetý. Pomocí myši se můžete naprosto volně rozhlížet a zaměřovat... Potud je to v pořádku, jenže jakmile na něco zacílíte, přibližně po dvou sekundách se crosshair automaticky vycentruje na střed obrazovky. To je potom švanda pronásledovat zlosyna na motorce a snažit se ho zastřelit. Ke hře by měla být dodávána zdarma relaxační fólie, protože titul rozhodně není ideální pro cholerické povahy.

Sedovací mise? Další chuťovka. Ve hře jaksi chybí nějaký „měřič nápadnosti“, tudíž úspěšnost úkolu zřejmě určuje ten pán tam nahoře, jak jsme si na něj hráli v Black & White. I Člověče, nezlob se je více předvídatelné než špehovací mise v Outlaw Chopper.

  
Že si dávají na čas * Rychle pryč, prý tam jedí psy * Dobrovolný dárce orgánů

Žízeň je na nic, poslouchej svou image?

Outlaw Chopper nabízí komiksový grafický styl (ano, je podobný GTA, je mi trapné to pořád opakovat), jenže není tak uhlazený a vizuálně pestrý. Radši bych hledal tučňáky v Amazonii než vizuálně krásné a zajímavé lokace (jako například Las Venturas ze San Andreas) v Rockland City. Postavy nejsou moc povedené, auta vypadají jak v prvním Driverovi a město je velice „mrtvé“.

Výše vyřčené věty by možná neměly až tak zničující charakter, pokud by byl Outlaw Chopper shovívavý i ke starším PC. Nějak si nedovedu vysvětlit, proč na mém PC hra běžela po většinu času pod 30 FPS, přitom nastavené detaily nebyly nejvyšší.

Světlé stránky hry
  • velké město
  • budgetová cena
  • vylepšování chopperu
Temné stránky hry
  • nuda, šeď a stereotyp
  • omezená hratelnost
  • nemožnost řídit jiná vozidla
  • zastaralá grafika
  • nedostatek vlastní invence
  • velmi špatně ovladatelný chopper

A hudba? Jako ve správném klonu GTA jsou v Outlaw Chopper i rádia. Tedy spíše „rádia“. Máte možnost přepínat si mezi různými audio stopami vyluzujícími něco na způsob rocku, avšak nedostatkem je, že všechny stopy zní stejně nevýrazně, navíc ani nejsou pojmenované. Dabing a zvuky jsou taktéž sotva průměrné.

Hrát či nehrát?

Jako polehčující okolnost v případě Outlaw Chopper lze brát nižší (budgetovou) cenu, což by bylo fajn, kdyby ale mnohonásobně lepší Vice City nestálo stejné peníze. Designéři si nejspíš kvůli úsporným opatřením museli vzít předčasnou dovolenou – město vypadá stereotypně a ošklivě, mise jsou nenápadité a po chvíli vyloženě otravné, možnosti omezené, invence nulová. Motorka se navíc nedá pořádně ovládat a hra se trhá i na solidním železe, přitom grafika připomíná notně odrbaný vzhled GTA 3. Chyby v Outlaw Chopper jsou docela závažné a vyskytují se v hojném počtu, což mě vede k doporučení hry pouze herním masochistům.

Grafika: 4/10
Hudba: 3/10
Zvuky: 4/10
Hratelnost: 3/10

Outlaw Chopper je špatnou hrou, která se pouze snaží parazitovat na známé sérii GTA. Absolutní nedostatek invence, všudypřítomný stereotyp a neovladatelnost motorky jsou důvody, proč nikomu nedoporučuji tento titul hrát. Chcete dobrou městskou akci? Investujte do Vice City.

Celkové hodnocení: 3/10

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Takhle vypadají nejlepší hry z výstavy E3 2018: je na co se těšit

Takhle vypadají nejlepší hry z výstavy…

Výstava E3 není jen o odhalení a novinkách. Také jsme se dočkali tuny nových obrázků z očekávaných her.

22.  6.  2018 | | 2 N/A
Nejžhavější trailery a videa z výstavy E3 2018: vše v pohybu

Nejžhavější trailery a videa z výstavy…

Obrazovou galerii máme za sebou, teď jsou na řadě ty nejlepší trailery. A že jich bylo.

17.  6.  2018 | | 1 N/A
E3: Forza Horizon 4 se bude odehrávat v Británii za střídání ročních období

E3: Forza Horizon 4 se bude odehrávat …

Na konferenci Microsoftu snad nesmí nikdy chybět Forza. Nová Forza Horizon 4 se bude odehrávat v Británii a nabídne čtyři roční období.

13.  6.  2018 | | 2 N/A
Cyberpunk 2077: E3 dojmy z nejambicióznějšího RPG dneška

Cyberpunk 2077: E3 dojmy z nejambicióz…

Největší herní svátek roku sice už pomalu končí, ale pro nás je to teprve začátek. Postupně vám přineseme informace o valné většině představených her. Přednost mají samozřejmě ty větší tituly, a proto se dnes podíváme na Cyberpunk 2077 od CD Projekt RED.

16.  6.  2018 | | 2 N/A
Cyberpunk 2077 bude obsahovat necenzurovanou, účelnou nahotu

Cyberpunk 2077 bude obsahovat necenzur…

Tvůrci Cyberpunku 2077 potvrdili, že v jejich hře bude mimo jiné i nahota, kterou do ní umístili z dobrých důvodů a její cenzurování by uškodilo tomu, co chtějí sdělit.

18.  6.  2018 | | 9 N/A
Playstation 5 využije speciálně navržený grafický čip Navi od AMD

Playstation 5 využije speciálně navrže…

Playstation 5 se musí pochlubit celou řadou nejmodernějších technologií a díky Forbesu můžeme nahlédnout na pravděpodobný hardware o něco dříve.

15.  6.  2018 |
E3: Assassin

E3: Assassin's Creed Odyssey bude mít …

Ubisoft se po oznámení nového Assassin's Creed Odyssey s ničím moc nepáral a hráčům předhodil rovnou pět různých edic, z nichž nejdražší bude stát 240 euro.

12.  6.  2018 | | 9 N/A
To nejlepší z herní výstavy E3 2018: nové hity a budoucnost videoher

To nejlepší z herní výstavy E3 2018: n…

Největší světová multimediální výstava E3 je u konce a nám nezbývá, než se podívat na zoubek budoucnosti videoher.

18.  6.  2018 |