Recenze: Pacific Fighters – nástupce Sturmovika?

Diskuze čtenářů k článku

r3dman  |  03. 01. 2005 05:49

Co je to za název odstavečku ,,Bez joysticku ani ránu!". To je snad jasný, ne? Hrát simulátor na klávesnici je teda pěkná blbost.

Je to jakoby nekdo napsal ,,BEZ TOALETAKU ANI HOVNO". Se proberte, pane autore

 |   |  Odpovědět
Martin Demiger  |  03. 01. 2005 06:09

Nemusí to být všem jasné....

 |   |  Odpovědět
adams  |  03. 01. 2005 12:59

Co je tohle:

na hraní tedy budete potřebovat skutečně silnou mašinu. Na maximální detaily v rozlišení 1024x768 se měla hra tendenci zasekávat i na našem testovacím PC (viz tabulka nahoře).

za pitomost? Copak toto:

Testovací konfigurace: P2GHz, 512MB RAM, 128MB grafická karta

je nějaká specifikace? Co aspoň napsat, jaká tam byla grafika? Co to znamená zasekávat? 5, 10, 30 fps? A nemohlo to být natahováním samplů či swapováním?

A jak podle Vás vypadá realistický simulátor? CFS3 to určitě není.

P. S. situace na bojišti se mění s každým okamžikem - patch 3.03

http://www.pacific-fighters.com/en/news_feature.php?id=9447

 |   |  Odpovědět
Martin Demiger  |  03. 01. 2005 15:08

Nejnovější patch samozřejmě na testovací verzi aplikován byl, tam problém nebude

FPS vám bohužel neřeknu, ale myslím, že "maximální detaily při rozlišení 1024x768" jsou dost konkrétní...

 |   |  Odpovědět
adams  |  03. 01. 2005 20:47

Hm, jak sleduji tu reakci, asi bude problém mezi klávesnicí a židlí.. . Tak jo:

FPS - snad od oka poznáte, jestli je to 5, 20 nebo šedesát. Jestli ne, existuje taková utilitka, FRAPS se to jmenuje (už u IL2 byl přímo příkaz v konzole - nevzpomenu si jaký, ale byl)

cena cca. 900,- - na to, že to v podstatě datadisk je to drahé, ale funguje to i samostatně a není nutné mít původní hru, jako u kousků za 600 - a rozhodně patří mezi levnější tituly..

a k článku:

Pustit se z několikatisícové výška střemhlav dolů není žádný problém, stejně tak bojovat tváří v tvář s japonským Zerem. Ve skutečnosti by vás ale obojí stálo život – v tom prvním případě by vás buďto zabilo přetížení, nebo by se vám minimálně poškodil motor.
comment: nevím, proč by mě mělo zabít přetížení, pokud letím střemhlav dolů (pokud vím, tak je až při vybírání a i tak - při přetížení, které vydrží letadlo maximálně upadnete do bezvědomí, člověk velmi krátkodobě vydrží 40G, 12G není problém, naopak u IL2-FB mě tak štvalo, že se při blackoutu dá letět jen rovně a čekat, že jsem to vypnul). A už vůbec netuším, proč by se měl poškodit motor (jako že by se zadřel, protože se vrtule motá moc rychle? BTW, při rychlosti 900 kph se letadlo precizně rozsype, nevím, z čeho pramení ten pocit "arkádovité hratelnosti"

V případě druhém je to zcela jasné – americká těžkotonážní letadla nebyla schopna vzdorovat lehoučkým japonským Zerům s jejich rychlostí a obratností.
comment: chcete tím říct, že kdykoliv se ocitlo americké letadlo "Tváří v tvář " japonským Zerům, byl Američan odepsaný a nikdo z nich to nepřežil?

přibylo mnoho „skvělých“ invencí, za něž by i elektrické křeslo bylo málo.
comment: příklad toho, co je na křeslo by nebyl?

Celý úspěch tkví v co nejrychlejším sestupu, protože nepovede-li se vám včas zachytit lano, je s vámi amen.
comment: Myslím, že mrsknout sebou co nejrychleji o palubu je prd platné - pokud se nerozmáznu, tas se buď odrazím zpátky do luftu, nebo se nechytnu hákem na ocase..

Máte-li doma nějaký ten joystick či v horším případě volant, máte se zajisté na co těšit.
comment: Fakt bych chtěl vidět, jak se lítá s volantem (můžu čekat, že mi to s Force feedbackem bude drncat při pojíždění?).. Z toho jsou použitelné tak pedály..

Jen nastartovat je bez kniplu zázrak a vůbec udržet stroj ve vzduchu je přímo heroický čin…
comment: pokud vím, startuje se stiskem klávesy "I", proč by to bez joye nešlo?

Kokpity oproti tomu vypadají jako slabý odvar – ačkoli se většina „hejblátek“ nemá šanci zastavit, autoři se nevyhnuli nápadným kamuflážím, které jinak vynikající dojem kazí.
comment: nevím, jak strašně kazí hratelnost, že se mi nepohne čudlík na rádiu, když tam strčím jinou frekvenci - co je taková typická nápadná kamufláž?

vylepšená grafika si žádá nemalou daň, na hraní tedy budete potřebovat skutečně silnou mašinu. Na maximální detaily v rozlišení 1024x768 se měla hra tendenci zasekávat i na našem testovacím PC (viz tabulka nahoře).
comment: z výše uvedeného sestavy nemám pocit, že by šlo o "skutečně silnou mašinu" - to, že je to od výrobce uvedeno jako doporučené neznamená, že mi hra v 1600x1200 pojede v plných detailech na 50fps.. A ta grafika mě opravdu pořád zajímá..

Na jedné straně superrealisticky zpracovaná přistání i vzlétnutí z letadlových lodí, na straně druhé takřka nerozbitné stroje, s nimiž je možno dělat doslova ptačí kusy.
comment: Zkoušel jste měnit obtížnost? Opravdu to jde rozbít o zem či o palubu, opravdu se to rozsype při 900kph, do stallu to padá i když by nemělo..

a jen takové drobnosti:

"arkádovitou hratelností" - to je něco jako banánovitá pěna?
"kariérního módu" - to zní minimálně divně
"Pustit se z několikatisícové výška" - stane se i střízlivému

Neberte to tragicky ani osobně, jsem za tuto recenzi vděčný a těším se na další, chce to ale trochu víc zapracovat..

 |   |  Odpovědět
by bej  |  03. 01. 2005 21:27

"Vrhnout se střemhlav" do recenzování leteckého simulátoru se dá lehce přirovnat k sebevraždě. Jak se tu dnes někdo přesvědčil... Každopádně, když je tu po ruce tolik znalců, není se čemu divit.

 |   |  Odpovědět
Garfield  |  03. 01. 2005 16:33

Fakt čumím, co se da vsechno napsat a zveřejnit:
* ...počet přítomných invencí... - To jako má být česky? Bezobsažný žvást aneb lenost najít český ekvivalent k anglickému výrazu.
* ...některý ze (standalone) datadisků... - Ten byl pokud je mi známo jenom jeden: Forgotten Battles. Následující FB: ACE je "pravý" datadisk, stejne jako datadisky neoficiální.
* přistání na letadlovou loď: ...taktika se sklopením křídel... - Profesionální letecký termín :). To je autor složí za letu napůl nebo co tím myslel?
: ...nohou až úplně dole na plynovém pedálu... - Coooo? Kdo si to tady myslí, že v letadle se motor ovládá pedálem jako v autě?
: ...joystickem až úplně u brady... - Dtto. Sice jsme se dozvěděli, v jaké podivné poloze autor sedí při hraní, ale co tím myslel? Snad ne to, že páku joysticku přitáhne takříkajíc až na břicho? Nebo je lepší vymyslet si vlastní leteckou hantýrku? :))
: ...úspěch tkví v co nejrychlejším sestupu... - To je jak známo z fyziky kolmo dolů a naprat to v maximální rychlosti do paluby. Hned to jdu vyzkoušet...
* ...či v horším případě volant.. - Pomóc! Chci vidět šílence (nebo chudáka začátečníka), co se bude na základě recenze pokoušet řídit letecký simulátor volantem. Nevim jak komu, mě na jakémkoliv volantu dost výrazně chybí ovládání pohybu kolem dalších dvou os. Což je ve 3D vzdušném prostoru celkem běžný úkaz.

Jinak souhlasím s ostatními, popis konfigurace testovacího PC je absolutně nedostatečný. Procesor 2 GHz může být Celeron i P4 (plus mínus) a 128 MB paměti mají grafické karty řádově rozdílné výkonnosti.

 |   |  Odpovědět
Acle  |  03. 01. 2005 20:32

Mily Martine! Ty tomu asi moc nerozumis co? "Udajne letecky simlulator" - ses asi na hlavu, precetl jsem akorat odstavec "Tvrde pristani" a dost jsem se nastval - JDOU S LETADLEM DELAT PTACI KUSY!!! - Na to si prisel jak??? Zkus si vypnout EASY, na ktere si bezpochyby lital a potom tu PRISERNOU recenzi prepis,nebo jinak...udelej neco pro tenhle server a nepis uz tvoje genialni postrehy z her...

 



 |   |  Odpovědět
Martin Demiger  |  03. 01. 2005 20:49

Milý Acle!

Na easy teda v žádném případě nelétám. Samozřejmě, že jsem v rámci testování prošel všechny obtížnosti, ale v porovnání s původním Sturmovikem je ta nejvyšší opravdu nějak lehká.

Z recenze ti patrně uniklo množství dalších detailů, přečti si ji příště prosím celou

 |   |  Odpovědět
adams  |  03. 01. 2005 21:26

S tímhle nemohu nesouhlasit, taky se neubráním pocitu, že ty americký kraksny v PF při stoupání táhnou poněkud líp. Spíš mi to ale přišlo jako chyba FB - tam byla p-51 prakticky nepoužitelná, i když z toho co jsem četl na ni nikdo nenadával, všichni ji chválili, a Gabreskim tolik vychvalovaný motor z P-47, který ho vytáhl z každého průs*ru ve FB taky nějak nebyl znát..

Ale zajímal by mě nějaký ten detail - z recenze mám spíš pocit, že se to muselo dost zkracovat, pokud ne, je dost divná - např. věta "... přístup na mnohem větší seznam serverů (o tom potom)", i když potom je o tom jenom tohle:
Naštěstí i multiplayerový základ zůstal v téměř nepozměněné podobě a ani po letech mu neubylo na atraktivitě. Celkem se může na jednu mapu připojit až 128 hráčů z celého světa, kteří mohou prostřednictvím kooperativního modu tvořit až dva a třiceti členné týmy.

 |   |  Odpovědět
312_Piper  |  04. 01. 2005 10:00

"Autor: adams
Datum vložení: 3.1.2005 21:26:25
Titulek: Re: Hmm...ty tomu rozumis ....
S tímhle nemohu nesouhlasit, taky se neubráním pocitu, že ty americký kraksny v PF při stoupání táhnou poněkud líp. Spíš mi to ale přišlo jako chyba FB - tam byla p-51 prakticky nepoužitelná, i když z toho co jsem četl na ni nikdo nenadával, všichni ji chválili, a Gabreskim tolik vychvalovaný motor z P-47, který ho vytáhl z každého průs*ru ve FB taky nějak nebyl znát.."

Člověče co to píšeš, P-47 má rozhodně dostatečně silný motor a rozhodně to znát je, ale taky záleží jak s tím lítáš. Pokud to s tím moc neumíš, tak ti nepomůže nic. Motor u P-47 mi připadá dostatečně silný na to abych se dostal z většiny průserů.

Jinak recenze od Martina je naprosto špatná a je vidět, že v leteckých simulátorech toho moc nalítáno nemá.
Nezdá se mi, že si zapínal všechny obtížnosti, měl hrát pouze na hard, resp. měl vše vypnout a nechat si třeba jen "Speed bar" a potom by viděl, jak moc akráda by to byla Minimálně by měl utrhané podvozky při přistání a v boji by to žádný med taky nebyl, pouze pohledy z kabiny, žádné externí pohledy, žádné ikony atd. to by nemohl napsat takovou blbost, že to je arkáda.

 |   |  Odpovědět
adams  |  04. 01. 2005 18:58

Gabby psal, že když byl ve srabu, okotlil to a vytáhlo ho to nahoru, zatímco ten co to způsobil zůstal někde dole.. Dá se to praktikovat s Lavočkou, ta dokáže na motoru viset (no, jako u SU-31 to není) docela dlouho, ale ta P-47 fakt ne. Nikdy jsem s P-47 v reálu nelítal, objektivně věrnost nedokážu posoudit, taky nevím, jestli měl Gabby zkušenosti s něčím jiným, nebo to byl jen typický nadšený amík, pro kterého jsou americké produkty nejlepší na světě, za sebe jsem od té P-47 čekal víc.

Když se mi na prdel pověsí dvě A6M5, tak už si prakticky neškrtnu.. Vymanévrovat se nedaj, nahoru jim neuletím a jediná šance, jak je trochu setřepat je po šňupáku střemhlav dolů. Lví podíl na tom má to, že s P-47 jsem toho moc nenahonil, před třemi lety, když jsem měl víc času, se ve sturmoviku Thunderbolt tak nějak nevyskytoval, a když se objevil, tak mě nenadchnul. Jasně, přes quick mission jsem schopen dát i dvě, tři ace A6M5, ale nějak to není to pravé ořechové..

Co se externích pohledů a pohledů z kabiny týče - IMHO je volovina zakazovat to, ono přeci jen v reálu má člověk poněkud větší zorný úhel a líp se orientuje, kdyby měli piloti před sebou díru 40x30cm z poloviny zakrytou palubkou, asi by dlouho nepřežili.. (i kdyby s ní nakrásně šlo kroužit kolem).  Taky se nemohlo stát, že pilot hledal pětipixelové cosi na kostkovaném něčem jedním okem (aby to měl 2D).. Prostě, tohle nemá s realitou nic společného..

 Zkoušel jsem 3D brejle k Asusce, kdyby to fungovalo, tak jak má a nedělalo krpy s texturama a polygonama, je to uplně zlatý - opravdu squěle se odhaduje předsazení, neflákám sebou o vodu, protože myslím, že je o deset metrů níž, paráda.. Bohužel to blbne, a taky člověk moc dlouho nevydrží, když mu každé oko bere něco jiného a musí palici přesvědčovat, jak se na to má dívat..

Víc než ta recenze mě spíš vytočily ty tři první odpovědi, ve kterých z ostatních dělal blbce.. Pak už se bohužel odmlčel..

 |   |  Odpovědět
Fucida  |  04. 01. 2005 19:15

P47 je dost složitá mašina, naprosto nevhodná pro nováčky. P47 dobře držel energii, a proto dokázal vyletět ve svíčce dost vysoko, ale chtělo to mít na počátku vysokou rychlost, jinak by ho Fw 190 a Bf 109 roznesly na kopytech. P47 je moje nejoblíbenější ze spojenců, ale chce to využívat jeho přednosti - tzn. létat rychle a vysoko..ehm. To vlastně platí pro všechna letadla, ale pro P47 obzvlášť :).

Výhled z kabiny je imho v Il-2 zcela dostatečný. Ne jako v reálu, ale dostatečný.

 |   |  Odpovědět
adams  |  04. 01. 2005 20:45

Tak jo, dal jsem si tu práci a něco k tomu vyhrabal, cituji: Gabby život stíhače, F. Gabreski a C. Molesworth, nakladatelství Revi, 1. vyd. 1995, (pro šťouraly ISBN80-85957-00-0)

 

str. 102

V lednu 1944 jsme začali s úspěchem těžit ze dvou změn, které jsem na našich sedmačtyřicítkách provedli. První zdokonalení představoval vstřik vody do válců motoru. Všechny P-47 počínaje sérií D-10, už  byly tímto zařízením vybaveny, ale do našich starých letadel jsme si je museli namontovat dodatečně..

Na výkonu to přidalo pár set koní, kakže při 2700 otáčkách letěla P-47 u země rychlostí 540 až 555 km/h.

Další změnu, zavedenou přibližně v téže době, představovala nová vrtule. Poprvé jsme ji použili při akci 4. ledna. U jejich listů jsem si včiml poněkud silnějších vibrací, ale co to bylo v porovnání s mnohem vyššímy výkony během stoupání. Jak při boji nejrychleji získat výšku, představoval dříve let střemhlav a následující prudké stoupání. Toho si byli němečtí piloti dobře vědomi. Teď jsme si mohli dovolit naše sedmačtyřicítky vytáhnout rovnou nahoru a jít po nepříteli.

 

a na str. 111 se válí tohle:

...Pověsil jsem se na další letadlo, ale věděl jsem, že mi dochází munice, takže jsem nestřílel. Mezitím jsem mrkl vlevo. Leťela tam dole další stodevadesátka, která se snažila dostat za mne na dostřel. Prudce jsem přitáhl, stáhl plyn a 47 zpomalila až na hranici pádové rychlosti. 190 neměla jinou šanci, než mě předletět, jinak by do mě narazila. Naštěstí k tomu nedošlo. Teď jsem letěl za ní, ale rychlost letadla byla natolik nízká, že jsem nemohl střílet. 190 ostře zatočila doprava, a když jsem se pustil za ní, uviděl jsem, že se k našemu souboji připojilo pět jeho kolegů. Bylo jich dost, aby vyděsily i nejodvážnějšího chlapíka, a za toho jsem se nikdy nepovažoval. Zatopil jsem v HV-A a třemi ostrými zatáčkami jsem vystoupal. Stodevadesátky mi byly v patách. Vrhla se na mne další, vystřelila, ale minula. A já pořád točil a stoupal To už jsem dosáhl 10 000 stop a stodevadesátky to vzdaly. Zase jednou mi nová vrtule zachránila kůži!....

OK, nebyl to ani tak motor, ale spíš vrtule, ale na to, že jsem to četl tak před 5 lety a byla to moje hlava to celkem udržela.. Prostě, odtud přichází ten prvek očekávání a prvek zklamání.

A co se kokpitu týče - na můj vkus prostě zabírá moc místa, tak ho přes CTRL+F1 vypínám. V AOE a AOP nepůsobil sice tak autenticky, ale tolik nezavazel. A v reálu jakbysmet..

 

 |   |  Odpovědět
312_Piper  |  04. 01. 2005 20:38

No hele, musíš to brát tak, že ten letoun je poměrně těžký (téměř 5 tun, když je prázdný, jinak může mít i něco přes 8 tun) a pokud nemáš našlápnuto a na 6 se ti snaží usadit Bf 109 nebo FW 190 s velice výkonými motory a případně 30mm kanonem v nose, tak ti nepomůže nic. Já bych řekl, že stoupá poměrně rychle, pod určitým úhlem, to že to postavíš do svíčky a čekáš, že tě to vynese do nebes, tak to učitě ne. Ani v reálu ne. Myslím, že " Pratt & Whitney R-2800-10W se zařízením pro vstřikování vody do válců - krátkodobý nejvyšší výkon až 1 690 kW (2 200 k)." je i v té hře znát a bez větších obav si to můžeš rozdat klidně i s Me 262 ovšem s dostatkem energie.
Co se mě týče, tak s P-47D létam raději jak s P-51D. Určitě to ve skutečnosti bylo výjmečné letadlo. Dokládá to i fakt, že při 546 000 bojových vzletech Thunderboltů v období březen 1943 až srpen 1945 činily jejich ztráty, způsobené nepřítelem, jen 0,7 %.

 |   |  Odpovědět
adams  |  04. 01. 2005 20:46

viz výše

 |   |  Odpovědět
312_Piper  |  04. 01. 2005 21:03

Pravdou je, že někteří piloti si trochu svoje příběhy přikrášlují, tím nechci říct, že by vše nebyla pravda

 |   |  Odpovědět
adams  |  04. 01. 2005 21:14

Jo, je to zatíženo jistým lidským faktorem.. Ale zrovna v tomto případě opravdu spíš dám na toho, kdo s tím lítal, než na tabulkové údaje, a když píše, že jim uletěl, tak na tom něco bude..

 |   |  Odpovědět
312_Piper  |  04. 01. 2005 21:04

http://airwar.valka.cz/muzeum/default.htm

 |   |  Odpovědět
adams  |  05. 01. 2005 12:27

OK lads, tak jsem si s tou Vaší pé-sedmačtyřicítkou trochu pohrál, beru zpět. Zerům nahoru uteče, pokud se nepokouším o nějaké zběsilé manévrování.. Když se vydrápe na 8km (kde je zapotřebí se pohybovat poněkud opatrněji, že..) a Zera se válejí dva kiláky pod ní, tak už je to jak střílet krysy v sudu, jediným limitujícím faktorem je množství munice...

 |   |  Odpovědět
312_Karl  |  03. 01. 2005 22:23

vazeny pane recenzente,

pri cteni tohoto vytvoru jsem misty neveril vastnim ocim, misty nevidel pres rudy zavoj nepricetnosti, jake neuveritelne bludy si dovolite napsat. Jelikoz drtivou vetsinu vyhrad uz uvedli kolegove prede mnou, budu setrit mistem. Piste prosim recenze na jine zanry a simulatory prenechejte lidem, kteri o nich neco vedi - pri vsi ucte.
S pozdravem,
312_Karl

www.312raf.com

 

 |   |  Odpovědět
AH_Vogon  |  03. 01. 2005 22:35

Ahoj autore,

pro příště nabízím konzultaci. Stav se na www.aholubi.org.

Zdraví

AH_Vogon

Asfaltoví Holubi

 |   |  Odpovědět
paja_cz  |  03. 01. 2005 23:11

Jedním slovem příšernost, zřejmě autorova prvotina,... 

 |   |  Odpovědět
WT Slava  |  04. 01. 2005 07:39

Očekávat, že hra pojede na minimálni konfiguraci v plných detailech je hodně naivní, navíc nacházím rozpor mezi doporučenou sestavou uvedenou v recenzi a v readme ke hře. Tento sim je prostě HW náročný.
Nebudu opakovat co už se objevilo v komentářich přede mnou, spíš se zastavím u hodnocení hry. Zajímalo by mě v čem autor spatřuje nerealistický letový model (za předpokladu, že testoval na  max. obtížnost). Rád se nechám poučit, který z leteckých simů WW II. má letový model realističtější. O tom, že se jedná o kopii Šturmoviku není pochyb, řekl bych že ani není možné aby hra, která má fungovat společně se svým předchůdcem byla jiná. Vytknout PF stereotypnost se mi zdá nefér, v podstatě se nedá čekat nic jiného než že budete bojovat s letouny protivníka nebo bombardovat, ve skutečnosti to taky jinak nebylo. Neočekávám boj s draky, zachraňování princezen ani jiné vylomeniny.

 |   |  Odpovědět
WT_Horrido  |  04. 01. 2005 08:02

Skvele, neco takoveho jsem uz dloho necetl. Neotrely sloh a opravdova znalost tematiky u recenzenta potesi stejne jako znalost vyznamu a spravne pouzivani cizich slov.

Je mi jasne ze obratit se s prosbou o recenzi na nekoho ze siroke komunity letajici tento simulator by prilis srazilo uroven Doupete nekam na uroven vecne a zasvecene kritiky a bylo nutne se tomu za kazdou cenu vyhnout.

Proste plno invence 

 

 |   |  Odpovědět
peci  |  04. 01. 2005 09:36

Nejsem si jistý, zda recenzent měl k posouzení stejné Pacific Fighters jako já. Spíš ne. Jinak by takovouhle věc nemohl vypustit z klávesnice... Pochybuju, že to vůbec hrál...

 |   |  Odpovědět
Honza Morkes  |  04. 01. 2005 12:00

Zajímavý nápad, díky za něj. Rozhodně minimálně v pozici speciálního boxíku pro vyjádření odborníka stojí za vyzkoušení, neb jak je známo, na některé hry mají občasní a hard-core hráči žánru naprosto odlišné názory.

 |   |  Odpovědět
WT_Pedropan  |  04. 01. 2005 12:30

To bez pochyby. Proto se kategorie těchto her nazývá SIMULÁTORY. Mají simulovat co nejvíce reality. Je tedy naprosto logické, že zhodnocení simulace by měl provádět někdo, kdo je toho schopen. A když už ne porovnáním se skutečností, tedy alespoň s ostatními dostupnými produkty . Ten totiž bude mít dost rozumu na to, přiblížit hru i méně náročným a zkušeným uživatelům. Pokus z druhé strany má výsledek, na který tady reagujeme...

 |   |  Odpovědět
WT_Horrido  |  04. 01. 2005 12:32

Asi to bude nutne. Simulatory se staly zabavou pro "silence a podiviny" jsou technicky suche a realisticky nudne. Je to proste tak. Recenze od obcasneho hrace imho nemuze byt recenzi. Muze posoudit krasy a narocnost grafiky, zvucnost zvuku, ale uz proste posouzeni zda to bavi ci ne je velmi, velmi nejiste. "Hard-core hrac" najde zabavu tam kde ji "normalni hrac" nehleda a ani neceka, pro nej je nuda trenovat vzlety a pristani ci objevovat hranice ovladatelnosti letounu nebo letat "stejne" mise stale dokola. Posoudit vernost zobrazeni cockpitu a kamuflazi by uz mel nekdo kdo ma alespon nejake historicke znalosti, o letovych modelech nemluve. Kdyz se chlapek co letal s Corsairem vyjadri ze let. model v PF povazuje za velmi vydareny a pak se tu "normalni hrac" zminuje o arkadach nutne to vybudi takove reakce jake tu jsou...

 |   |  Odpovědět
Honza Morkes  |  04. 01. 2005 12:48

Njn, je to tak. Bohužel u těchto žánrů je těžké hledat rovnováhu mezi zájmy fanoušků a zbylých hráčů. Sám si pamatuju reakce na moji recenzi nejmenované hardcore strategie, kterou jsem nemilosrdně sepsul s tím, že je totálně nehratelná a pro normální hráče je zajímavější excel a i když jsem zdůraznil, že fanoušci si na ní najdou "to svoje", následovala podobná diskuse....

Na druhou stranu je problematické nechávat recenzovat jen "profesionály", protože ti zas vykreslí hru sice možná realističtěji, na druhou stranu obyčejný hráč nad titulem samým zapláče. Vámi navrhované řešení spojené s "laickou recenzí" je v tomto případě docela zajímavým kompromisem. Uvidíme, třeba se podaří brzy realizovat v praxi...

 |   |  Odpovědět
WT Slava  |  04. 01. 2005 13:47

Chápu, že pohled fanouška simu a někoho kdo k tomu nemá žádný vztah se zásadním způsobem liší. V této recenzi autorovi evidentně ujela ruka a mám dojem, že se ocitl na, pro něj, dost nejisté půdě a to jak herně tak historicky. Ve skutečnosti si totiž ty těžkotonážní americké stroje s japonskými obratnými letadly poradily (teda jejich piloti). Simulátory obecně vyžadují daleko víc znalostí z oboru kterého se týkají než jiné PC hry. Možná proto okruh jejich příznivců není tak široký. Snad jediné v čem se autor blíží mému názoru je číselné hodnocení simu. Já bych hodnotil 8/10 ale ze zcela jiných důvodů než autor.
Kdoví, možná by objektivitě prospěla konfrontační laicko-profesionální recenze. 

 |   |  Odpovědět
Baca1_SK  |  04. 01. 2005 09:26

Mily autor zasnem nad tym tvojim vyplodom si fakt dobry...
Ale prosim ta uz viac neskusaj ziaden letecky sim a uz vobec nepis recenzie na tuto temu.
S pozdravom Baca1_SK

 |   |  Odpovědět
Flan  |  04. 01. 2005 10:30

"Spatny sen, snad se priste vyspim lepe." Ano. Tahle veticka z konce recenze je to jedine s cim souhlasim. Akorat jsem presvedcen, ze plati pro "recenzi" a ne pro PF. Pane recenzente, obdivuji vasi drzost ci snad vubec odvahu neco takoveho vypustit do sveta. Polemizovat nad vasimi uzasnymi strhujicimi pasazemi nemuzu. Bohuzel bych na to potreboval nekolikanasobne vice prostoru, nez zabira vase recenze a tolik casu tomu venovat nehodlam. Osobne totiz cca tri ctvrtiny vaseho slohoveho cviceni povazuji za velice povedenou snusku blabolu a pochybnych soudu. A vypada to, ze v problematice letectvi, historie a v dalsich souvisejicich disciplinach, kterych  se tento simulator dotyka, se orientujete velice dobre a mate skutecne hluboke znalosti.... Proto ta "recenze" vypada tak jak vypada. Gratuluji !

 |   |  Odpovědět
Michal  |  08. 11. 2006 20:47

To bylo velmi hezky řečeno. Hodně mě sebrala ona "arkádovost" hry, jak se to tady popisuje.
A nad dalšími řečmi a slovními obraty (které nedávají smyls) v této recenzi, mě stála hlava kolem.
 

 |   |  Odpovědět
L.Namyslov  |  04. 01. 2005 10:32

Tak tohle je recenze u které se dá jen válet smíchy nebo brečet. Doupě, kde jste ho vzali? Nic o tom neví a jestli to měl puštěné tak jen 5minut a na nejnižší obtížnost.Dle používaných obratů jste asi nechali vydělat žáka 8.C na kredit, ale to jste ty dvě kila vyhodili....

 |   |  Odpovědět
Libron De Aspen  |  04. 01. 2005 11:49

...pane recenzente, tak nevím. Vše co jsem měl na srdci už bylo řečeno v předchozích reakcích. Nicméně..přijďte někdy mezi nás na virtuální nebe ukázat některé z ptačích kousků...., vždyť je to tak snadné, a letový model je tak nerealistický. . A radši snad s tím Joystickem...

 |   |  Odpovědět
WT_Pedropan  |  04. 01. 2005 12:11

Především to, jak autorovi "recenze" naprosto zůstaly skryty skutečné chyby, které se v tomto simulátoru objevují. Postavit hodnocení na zcela neodborném, povrchním hodnocení bez znalosti letecké problematiky a terminologie, to chce skutečně veliký díl odvahy. Človíčku, kam jste to ten nos strčil ??? Dostáváte po něm zaslouženě.

Pro autory a provozovatele stránek Doupě.cz si dovolím připojit doporučení. Porozhlédněte se okolo sebe, až budete chtít hráčské veřejnosti sdělit jakýkoliv názor. Na hodnocení strategie si vyberte člověka, který je hraje, na arkády toho, kdo jimi žije, ale proboha, nezveřejňujte recenze od lidí, kteří si pletou plynový pedál s pákou přípusti...

 |   |  Odpovědět
Rudidlo  |  04. 01. 2005 12:59

Mnoho informací zde podali piloti z "kladné" i "záporné" strany virtuálního nebe. V každém případě však doporučuji šéfredaktorům doupěte tuto recenzi stáhnout, požádat kohokoliv z nás (my si případně zhodnocení jednotlivých částí simulátoru rozdělíme) o napsání první skutečné recenze na produkt Pacific Fighters a poté vydat recenzi, jako novinku.

 |   |  Odpovědět
Baca1_SK  |  04. 01. 2005 13:55

Vsimli ste si autorovu zanietenost? Dokonca sa neunuval ani s vyberom foto "sak co ked pouzijem tu istu fotku 2x...."

 |   |  Odpovědět
Deckard  |  04. 01. 2005 14:06

"Za každého hovoří skutky"

Tak s touto větou ze závěru recenze plně souhlasím, za Martina Demigera hovoří tato recenze naprosto jasně. Takže závěrečné hodnocení:

Sloh: 2/10
Odbornost: 0/10
Pochopení problematiky: 0/10
Čitelnost: 1/10

Upřímně doufám, že se autor opravdu příště vyspí lépe

Celkové hodnocení: 1/10

(opravdoví znalci leteckých simulátorů ať raději odečtou 1-2 desetiny)

 

 |   |  Odpovědět
Fucida  |  04. 01. 2005 19:03

Recenze je dle mého názoru napsána se spoustou chyb. Sebejistě si dovolím tvrdit, že mám s celou sérií IL-2 větší zkušenosti než autor. nemá to cenu tady podrobně rozebírat, protože by to stálo za novou recenzi, ale jediné, v čem s autorem souhlasím, je celkové hodnocení :).

Uvedu příklad: autor uvádí, že simulátor má nerealistický model a jako důkaz uvádí lehce vyhrávané dogfighty za americkou stranu. jenže to není chyba letových modelů, ale mizerné AI, která IL-2 provází už odnepaměti.

Také lze do značné míry pochybovat o nastavení reality na maximum, protože na toto nastavení je zcela nemožné letět, nebo nějak smysluplně bojovat bez joysticku - a autor ještě vyzdvihuje špatný model. Když už si beru do úst špatný letový model, tak se zaměřím na chyby typu špatně namodelovaného výškového kormidla na Zeru při vysokých rychlostech, nebo poměrně optimistických modelů Corsairu a Hellcatu ve verzi 3.0 (tedy bez patchů), kterou autor zřejmě recenzoval. Ale chyb v letových modelech bylo v původním IL-2 snad 1 000 000x víc. Nemůžu si ale odpustit další rýpnutí do recenze - střemblavý let vysokou rychlostí. Ano, na některých strojích bylo možné při nešetrné manipulaci s plynovou pákou poškodit, nebo i zničit motor. Stávalo se to v důsledku pomalého stavění vrtule a vůči tomu neúměrně rychlému zvýšení otáček. Smrt přetížením je samozřejmě holým nesmyslem, protože letadla vydržela v té době menší přetížení, než lidský organismus a i v simulátoru se letadlo rozpadne dříve, než může být ohrožen člověk.

Naopak s autorem zcela souhlasím v nezáživnosti offline části a relativně nudných a i velice nereálných kampaních - reálnost neumožňuje především dnešní hardware, resp. engine, který je stejný jako v původním, dnes už vysloužilém, IL-2 Sturmovik.

 |   |  Odpovědět
Fucida  |  04. 01. 2005 19:24

pozn.: samozřejmě ani dnes nevydrží letadla víc, než lidský organismus :). jsem to výše neformuloval zcela ideálně :)

 |   |  Odpovědět
adams  |  04. 01. 2005 20:55

Ale jo, na discovery či spektru už se v nějakém dokumentu chlubili, že hlavním limitujícím prvkem při konstrukci letadla je, že ho musí řídit člověk a podle toho musí být letadlo projektované a že je to jedním z důvodů, proč se tak intenzivně pracuje na bezpilotních letounech.. Kompozity jsou sviňstvo

 |   |  Odpovědět
adams  |  04. 01. 2005 21:09

Jo, AI je ve šturmajzu dost pitomá, proto se nepouštím do online dogfightů, nejsem na ně trénovaný a nemám na to čas. Ale na AI mě spíš štve, že švindluje - neskutečná stoupavost AI letadel, taky mám pocit, že létají nějak rychleji jak já, ve fóru na Ubisoftu teď někdo brečel, že Corsair na letadlovku s AI přistává při 110 kph, i když normálně jde při 150-160 do stallu.. tak asi tak..

A co se reálnosti týče - tam je asi hlavním limitujícím faktorem železo, myslím, že tak jak je to nastavené je to tak akorát, v LOMACu mi AXP2400 s GF4200Ti při nějakých vyšších detailech tak nějak nestíhá, ale moc jsem s tím neexperimentoval, ty moderní stroje nejsou můj šálek kávy. Určitě taky není v lidských silách spatlat tak za dva tři roky, co se může hra vyvíjet něco smysluplnějšího při současných možnostech hw - a po vydání IL2 se IMHO víc věnují novým letadýlkům, pixel a vertex shaderům a jiným volovinám, letový model vždycky jenom lehce poupraví..

 |   |  Odpovědět
reALTom  |  04. 01. 2005 21:34

jste trochu přehnal, nemyslíte pane Demiger? Je tu už dost reakcí od těch, co toho o létání hodně ví, tak to prostě vemte jako chlap a napravte tuto šílenou recenzi. A pozor na pořekadlo jak na nový rok, tak... však víte. No snad se nestane

 |   |  Odpovědět
Martin Demiger  |  05. 01. 2005 05:25

Špatný sen. Snad se příště vyspím lépe… 

Máte asi pravdu, následující věta tuto recenzi asi nejlépe vystihla. Ne vždy se to povede, jenže problémem té mojí recenze je bohužel to, že si za tím, co jsem napsal, pořád musím stát. Nemůžu se zbavit pocitu, že PF je pouhá nedodělávka, slabý odvar oproti původnímu Sturmovikovi a až arkáda. Možná je to tím, že je jeho přesným opakem - vyniká hlavně v multiplayeru, IL-2 naopak nabízel skvělou singlovou kampan...U mě tedy jasně vyhrál Sturmovik.

Jen tak pro zajímavost mám na něm nalétané stovky hodin, tedy v singplayeru, je pravda, že v multiplayeru ne - ten mne opravdu v tomto případě nebavil. Naopak PF právě v něm vyniká...

Taky by vás určitě zajímal můj názor na tolikrát propíraný letový model. Předně podotknu, že se simulátory zkušenosti mám - nejsem na ně takový odborník jako na strategie, ale hrál jsem snad všechny vážnější kousky z z poslední doby CFS3, Lock-On atd. takže mám s čím porovnávat a PF i na té nejvyšší obtížnosti připomíná arkádu.

Závěrem vás prosím o jedno: už to ukončeme, vidím, že se neshodneme. A další příspěvky by stejně byly jen opakováním už řečeného...Ale přesto všem děkuji za připomínky, každá kritika dobrá.

Měj te se!

 

 |   |  Odpovědět
peci  |  05. 01. 2005 07:29

Neodpustím si ještě jeden příspěvek, v němž pominu vaši neoprávněnou kritiku letového modelu - jak jste správně napsal "hrál jsem snad všechny vážnější kousky z z poslední doby CFS3, Lock-On atd. takže mám s čím porovnávat" -  a v tom je ta potíž - vy si hrajete.....

Je poznat, že jste PF měl v mechanice jen chvilku. Tam, kde vy necítíte ze hry nic, spousta výše přispívajících má lehké mrazení v zádech. Jsou schopni  pilovat donekonečna jednotlivé manévry, přesný odhoz pum atp. Jsou mezi námi znalci historie, techniky, taktiky. Pro většinu z nás tenhle simulátor je totéž, co pro notorika C2H5OH. Třebas mě dává aspoň virtuální splnění mého životního snu. My totiž tímhle simulátorem žijeme. A to je ten důvod, proč je vaše recenze pro nás nepřijatelná.

Můžete o tom diskutovat, můžete o tom pochybovat, ale to je asi tak všechno, co s tím můžete dělat...

 |   |  Odpovědět
Rudidlo  |  05. 01. 2005 09:26

Co se týče kampaní - v původním IL2 byla statická kampaň, v IL2FB a vyšších produktech je obsažena kampaň dynamická. Avšak to - jaká kampaň je v simulátoru obsažena nemá dle mého názoru s arkádovostí nic společného.
Mohl byste prosím své tvrzení o arkádě nějak rozvést? Co je v PF nasimulováno hůře než v IL2?

 |   |  Odpovědět
adams  |  05. 01. 2005 13:23

Ne ne, nic se končit nebude.. Taky mi není jasné, v čem se letový model z PF tak výrazně liší od IL2, ev. od IL2FB.. CFS3 jsem zavrhl s tím, že se chová nějak divně (co je to atd, to by mě fakt zajímalo).. IMNSHO je Pacific Fighters jenom balíček map a letadel s lepší podporou vertex a pix shaderů (ještě přibyly ty letadlovky).

 |   |  Odpovědět
WT_Horrido  |  06. 01. 2005 09:20

Chlapek co letal (CAF) americke stroje ktere jsou v PF si nemysli ze PF je arkada, pan Martin Demiger ano. CFS kde letadla letaji jako po kolejich a kde uplne chybi pocit ze pilotujete letadlo arkada zcela jasne neni. Dalsi diskuse opravdu neni nutna.

 |   |  Odpovědět
Raydowe  |  05. 01. 2005 10:03

Pan Autor, Viete co je arkada? PF k arkade urcite nepatri, chcem vidiet, ako sa v arkade orientujete podla riek, suradnic na mape, kompasu a pod...... Vy ste to asi fakt neskusil na ACE alebo iba velmi velmi kratko, Alebo ste z nejakeho dovodu zaujaty voci tomuto simu, inac naozaj nechapem Vas postoj. Argumntovat to tym, ze hrate Lock On a ze Vam PF pripada ako arkada, je naozaj nezmyslene. Lock ON je simik, ktory som hraval ako divi, a obcas si ho zahram, ale kledne Vam ukaze videja, ktore su urobene na to, aby sa zistovali chyby na letovom modely, a je ich tam dost, to mi verte. (kotrmelce so SU25 a pod.)  A nikdo nevravi ze je to arkada, mat dokonaly sim doma na stole je asi este hudba buducnosti. Pre mna su PF a LO zatial najlepsie simu svojho druhu, vzdy sa najde nieco, ca sa da kritizovat, ale to neznamena ze je to zly sim.

Ked sa povazujete za oblubenca realnich simov, ako mozete napisat ze je nieco stereotypne? Ja som letel hladat ponorku, ktoru zbadala hliatka, leteli sme tam 50 minut dokim sme ju nasli, zhodili bomby, dostala len maly zasah, leteli sme naspat, dalsia hodina letu. (skuste udrziavat hodinu formaciu) Po skonceni misije nasledovala dalsie, tentokrat som letel ja na prieskum hladat poskodenu ponorku, hodina letu tam, ponorka spozorovana poskodena, letim naspat, hodina letu. Dalsia misija, potopit poskodenu ponorku, este som to neletel, priznam sa, mam trochu strach, letiet hodinu a potom sa nechat zostrelit je tvrde. Ale tesim sa, bude vzruso.A poleti sa zase cca 2 a pol hodiny, tak toto urcite neni arkada. Nie som znalec lietadiel z druhej svetovej vojny, ale som natolko skuseny, ze viem rozoznat co je arkadovy letovy model a letovy model simulatoru.

 |   |  Odpovědět
adams  |  05. 01. 2005 12:44

Tak to je zas IMHO zvrácenost . Bavit se 7 hodin likvidováním jedné ponorky, do toho bych opravdu nešel, nějak mi to časově nevychází. Jasně, jsem schopen dvě tři hodiny jenom tak blbnout, taky už se mi povedlo protáhnout TB-3 pod mostem, taky už se mi povedlo protáhnout pod ním schwalbinu při 800kph (a tomu, že to v reálu jde prostě nevěřím), ale za akceleraci jsem vděčný, akorát by to chtělo ještě 16x a 32x, nebo zrovna skip to action. Někomu se prostě nechce strávit hodinu udržováním horizontu.. Jednou dvakrát to baví, ale jakmile zjistím, že na tom nic není, přijde mi to jako mrhání časem, oni toho tehdy piloti moc jiného na práci přeci jen neměli.

 |   |  Odpovědět
Raydowe  |  07. 01. 2005 13:46

Suhlasim, mas pravdu,je to mrhanim casom. Ale ja mam fakt desnou radost, ked to cele odletim a pristanem bezpecne na domovsku lod. Ani si nevies predstavit aky to je pocit vidiet po par hodinach maticku lexington (snad som to dobre napsal)). Nehovoriac o pocitu, ked uz si dole na lodi, spoteny joystick, vybulene oci a nervozni bracho ze uz chce hrat..:))) je to krasa. Ja za to nemozem, je to silnejsie ako ja...:) Ma potom super pocit ze si to zaletel ako v skutocnosti. (jedine pozitivum okrem dobreho pocitu je mozno to, ze sa naucis elitne lietat vo formaciji..:))))

 

Letu zdar

 |   |  Odpovědět
Raydowe  |  05. 01. 2005 10:11

Sorry za chyby, pisal som to z roboty, neni tu cas na to..:))

 |   |  Odpovědět
Pavel Ondruch  |  05. 01. 2005 21:56

Dobrý den, dovolím si jako hardcore fanda letectvi (veškerých forem) přidat svůj názor. Recenzant má v určitých věcech pravdu. Za prvé PF je v podstatě (naprosto!!) FB v pacifiku, jinými slovy (a to mi nevymluvíte!) datadisk za 900 Kč, který na druhou stranu nepotřebuje původní hru (jednoznačně plus pro nováčky a neznalé problematiky). Má spousty chyb, všichni víme kolik, už vyšlo patchů (3ks) a jak velkých !! (cca 100-120 Mb). Pokud autoři považuji za normální vydat hru (oprava: letecký sim) za 900 Kč, s tolikati chybama je to DRZOST vůči kupcům. Jistě alespoň (ještě aby sakra ne !!) vydají patche které sim dostanou tam kde chtějí všichni = max. k reálu a pokud možno bez chyb. Dynamickou kamapaň FB nemá stejně jako PF ale POUZE polodynamickou, ve skutečné dynamické kampani neste omezeni ničím ani historickými fakty. Skutečnou plně realtime dynamickou kampaň mají JEN a pouze (naznalým rád a ochotně vysvětlím o čem je dynamická kampaň) F-22 TAW/Falcon 4.0/CSF 3. Zde neexistují žádne omezení, záleží jen na hráči jak dovede svou stranu k vítězství. V FB nebo PF jste vždy omezeni historickými fakty a kampaň, respektive její vliv na frontu má je JEN a pouze lokální vliv. Průběh války nemůžete zvrátit narozdíl od CFS 3. PF lítám na hyperlobby na ACE delicated servrech což je o něčem jiném než offline kampaň (pozn. MNOHEM náročnější na zkušenosti a znalosti nejen ze simu ale i z letectví/historie !). Na druhou stranu přiznejme si to v základní verzi bez patchů byla spousta letových modelů nedodělaných a např. start z letadlové lodě byl ZLÝ sen (a to lítám Falcona 4.0+FF3/SP4+BMS nebo LOMACA/FB/SF/WoV/BoB a jiné). Podotýkám že lítám na XP3200+/512 DDR400/R 9800 PRO s yojem Suncom Talonem+ plynem CH Trottle nebo MS Sidewinderem Precisionem 2 s pedály a plynem. PF není nic jiného (a to je moc dobře !) než FB v Pacifiku. Fandům Pacifiku to přeji. Ostatní maji FB. PF nikdy nebyl zamýšlen jako náhrada FB ale pouze jako další bojiště. Pro neznalé v příspěvcích k diskuzi k FB vyšly cca 3-4 datadisky (více na www.highinthesky.cz) a to Battle of Europe/Barbarossa  a další (navíc se chystají dva nové: Battle of Britain/Battle of France a ještě nějaké nové). Nicméně i přes maximální nadšení hardcore fandů je třeba přibrzid v hodnocení. V práci mám kolegu, bývalého leteckého modeláře a fandu do simů ale při slovech (od mne ) o Falconu 4.0 FF3/SP4 že je možno "nahřívat" Maveric 3 minuty a poté nutné odkrytkovat TV/infra čidlo a teprve poté naklikat cca 4-6 věcí na MFD  (jmenovitě: režim A-G radar na stojící nebo jedoucí cíle/TV FLIF/ locknout oblast (na A-G radaru) a pak hledat cíl v oblasti a teprve poté zoomovat na cíl a locknout a poté teprve odpálit....) šel do kolen a prohlásil že tohle není pro něj, naprosto chápu že jsou lidí co se (jako on) chtějí bavit a ne studovat TUNY literatury a manuálu než se naučí létat a použít zbraň ! Už dávno, díky němu rozumím tomu proč tvůrči prinášejí nejrůznější zjednodušení pro : za á) normální lidi-neznalé problematiky a tematiky b) pro občasné fandy letectví c) pro "šílence"/fajnšmekry(mě a zbytek zde vás) . A je to jen dobře protože jinak zabíjí letecké simulátory na úkor nás. A kde se neprodává není vývoje atd,......nic to ale nemění na faktu že autor je neznalý problematiky ale i přesto si myslím že na to právě nahlížel jako můj kolega v práci. Měl to ale IHNED uvést a mohlo se ihnet předejít zbytečným nedorozumněním. Každopádně i pro normála je tato recenze zcestná a plná zbytečných a zavádějících termínu (to stím yojem to je fakt síla !), zcela nesrozumitelných i pro naprostého laika. Howg. PS: omluvte jazykové chyby (nemám čas na korekturu) 

 |   |  Odpovědět
Fucida  |  06. 01. 2005 03:08

Jo...s tím nelze než souhlasit.

PS: ještě že moje Fw 190 má jen MG151/20 a ne Mavericky

 |   |  Odpovědět
Rudidlo  |  06. 01. 2005 11:17

V mnohém s vámi souhlasím. To , že PF vyšly jako nedodělek však není chyba autorů, ale vydavatele - ten rozhodne, kdy produkt vyjde a Oleg Maddox sám toto několikrát uvedl na pravou míru.

Co se týče dynamické kampaně - jednak existují alternativy (snad nejlepší z nich - DCG http://www.lowengrin.com) a i samotný DGEN ve hře je možné mdifikovat tak, aby bylo možné zvrátit stav války (toto tuším platí pouze pro pacifik)

Souhlasím, že výrobce mohl raději pořádně dodělat FB, ale prachy jsou prachy a hamburgrožrouti si musí nahonit ego na konfliktu, který jako jediný vyhráli.

 |   |  Odpovědět
Kyle  |  06. 01. 2005 09:56

Mimochodom..to, ze Zero bolo obratnejsie neznamena, ze je automaticky predurcene na vyhru v dogfighte. Zalezi to hlavne od pilotov, ako je schopny vyuzit klady svojho stroja a ako sa vyhnut manevru, kde jeho lietadlo zaostava. A Japonsko nebolo schopne nahradit svojich stratenych pilotov, hlavne v neskorsom obdobi vojny.A ked ide o lietadlo samotne, tak Zero malo aj nevyhody. Hlavne velmi malu odolnost proti poskodeniu, co bola dan prave za obratnost. A ku koncu vojny uz ani tu nebola ta prevaha taka jasna. S Corsairom si mohol dovolit bleskovo zautocit a zmiznut bez toho, aby sa vystavil vaznemu ohrozeniu. Je to ako keby ste isli na babete a niekto, kto Vas predbieha na Jawe 250 Vam da facku. Tazko mozete dufat, ze ho dobehnete a vratite mu ju..

 |   |  Odpovědět
Rudidlo  |  06. 01. 2005 11:18

Tak, tak - mluvíte mi z duše.

 |   |  Odpovědět
CZ_Ashoka  |  06. 01. 2005 13:18




Tak seslapni ten pedal az na "podlahu" a hura na online. my uz ti tam nazorne ukazeme v cem se mylis.

 |   |  Odpovědět
Maslow  |  07. 01. 2005 11:48

Mohu se tedy dozvědět, jaká že byla Vaše konfigurace? P2GHz si dokážu představit, ale 128MB grafika mi opravdu nic neříká? Nedivím se, že se to trhá třeba na 5200 128MB 64-bit. Tam se trhá i původní prince of persia....

Celkově by bylo vůbec fajn udávat podrobnější konfiguraci počítače..

Díks

 |   |  Odpovědět
adams  |  07. 01. 2005 16:15

Na tohle nikdo neodpoví.. už jsem do toho šťoural třikrát, je to prostě "silná grafika" se 128MB RAM. Autor po třech zvláštních a jedné závěrečné odpovědi diskuzi ukončil, dál si to musíme řešit sami. On totiž "hrál snad všechny vážnější kousky z z poslední doby CFS3, Lock-On atd. takže mám s čím porovnávat a PF i na té nejvyšší obtížnosti připomíná arkádu." a náš názor je prostě špatný, prostě "vidí, že se neshodneme. A další příspěvky by stejně byly jen opakováním už řečeného"

něco mi to těžkým způsobem připomíná.. Aha, už vím:

Tak Vám se to nelíbí, tak… Ne vy nezpíváte!

Prosim? Nezpíváte!
No tak podle mýho názoru zpívám, no tak já... Tak je to vaše rozhodnutí.

Tak Dobře. (Nashledanou, nashledanou…)

Dveře / sál / potlesk spolusoutěžících... Bohužel teda to nedopadlo,

že podle jejich názoru ani nezpívám, ale že spíš jenom tak jako recituju!

Chhhhhh… No tak je to jejich rozhodnutí, je to špatný rozhodnutí,

ale já s tim nic neudělám.




 |   |  Odpovědět
maslow  |  08. 01. 2005 10:58

V tom případě bych nechtěl mít silnou kartu..Kdo by si jí dával do kompu, když se mu tam nevejde, protože je moooc silná. Měl jsem jednou taky podobný problém, strkal jsem SILNOU grafickou kartu do slotu a pořád tam nešla. A ejhle. Bylo to tim, že sem si ji spletl s chladičem na procesor..

Opravdu lituju autora, že musí poslouchat žvásty rádoby chytrých lidí jako jsem já. Život je holt svin*.

Pokud nedokáže odpovědět na jednoduché otázky jednoduchých lidí, potom se sám stává jednoduchým.
Jára Cimrman

 

 |   |  Odpovědět
Raydowe  |  07. 01. 2005 14:49

Ja to drvim na P IV 2.5GHZ 1G DDR, R9700 pro. Max detaily v OpenGL (Perfect terrain) v 1024x768 - naprosto plynule. Alebo v Direct X vsetko na max (pefect terrain disabled) 1024x768 6XAA 16xAF Plynule, mozno pearl harborom to trosku sekalo.

 

V obidvoch pripadoch sound max kvalita, pouzita karta Audigy 2

 |   |  Odpovědět
adams  |  08. 01. 2005 21:08

Tak panu "nerealistickému letovému modelu" a "odborníkovi přes všechny vážné letecké simulátory" doporučuji nastudovat tohle:

http://www.raes.org.uk/raes/news/SimReview.pdf

Ale bacha, je to englicky a je to PDF, mohl by to být problém...

O co gou:

We asked a special reviewer — the renowned military test pilot, Captain Eric M. Brown, CBE, DSC, AFC, MA, FRAeS, RN, Past President of the Society, to evaluate some of these ‘virtual’ aircraft, the majority of which he flew in real life, from the Il-2:FB and the Aces Expansion Pack and comment on what he found.

Je tam i doporučené nastavení joysticku, každopádně to stojí za shlédnutí

Možná je ten pán senilní a nic si nepamatuje, třeba lže, ale nevím proč, jim prostě věřím víc . A je to pro FB, ale NEBUDE v tom takový rozdíl

 |   |  Odpovědět
Foker  |  23. 02. 2005 12:57

Neda my aby som nereagoval na clanok:
neviem kolko ma autor clanku nalietanych hodin na skutocnom ere,ale podla mojho nazoru ledva rozozna lietadlo od bycikla.Letovy model v hre je najlepsi z akym som sa stretol(je co vylepsit,ale to je vec ludi ktori tomu rozumeju - vy k nim nepatrite)Cudujem sa ze si tak tvrdosijne
stojite za tym nezmyslom co ste napisali a neuznate ze konzultacia s ludmi ktori vam ponukli pomocnu ruku je pod vasu uroven.
Nebudem to uz dalej rozoberat,ale verte ze viem o com hovorim,nez som lietanie zavesil na klinec sedlal som skutocnych akrobatickych plnokrvnikov.

 |   |  Odpovědět
badman  |  23. 03. 2005 08:59

Cau lidi,
mám P4 2,8,kartu rx9800 pro, 1G Ram a přesto se mi to při větší koncentraci letadel(nebo i v noci) seká.Nepomáhá mi ani snížení kvality
na medium(defaultně mi to dalo excelent nebo tak nějak).Nevíte náhodou, v čem je zakopaný pejsek.Dík moc

 |   |  Odpovědět
taffy  |  08. 06. 2005 09:17

kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkooooooooooooooooooooooooooooo ooooooooookkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk kkkkkkooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo oooottttttttttttttttttttttttttttttttttiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaa

 |   |  Odpovědět
Lukas  |  14. 12. 2005 13:19

Jakej nerealistickej model fyziky letu? Nejdriv bys mel nastavit obtiznost nez zacnes kydat kraviny.Zkus pak pustit masinu stremhlav a uvidis jak se ti krasne rozpadne.Spatnej model letadel.Vis vubec jak vypadali letadla ve ww2?V teto hre jsou promakly do posledni antenky a diry do nadrze a to nemluvim o tom ze jen motor ma 60 zasahovejch zon atd atd. Je pravda ze prelety na mista boju se fakt prodlozili ale to je jediny minus oproti il2fb.A mimochodem pacifik fighters je taky il2 a ne jina hra takze nejspis asi bude podobna hm.

 |   |  Odpovědět
gjfish  |  04. 07. 2006 15:35

Zdravím, mám Intel P4 1400 MHz, 768 MB RAM PC133, VGA Sapphire ATI RADEON 9550 128 MB, 2x HDD (98-XP) na obou systémech se to seká a v podstatě nedá hrát, i když je nastaveno rozlišení 800x600 nízké detaily.
verze hry 3.04

 |   |  Odpovědět
Jacob  |  12. 07. 2006 17:31

Pane autore,jděte si zahrat nějakou opravdouvou arkádu a potom tady melte něco o arkádovitosti

 |   |  Odpovědět
Patres  |  23. 10. 2006 21:03

Chcete si zahrat Pacific Fighters pres LAN (hamachi) tak napiste na icq:349-352-945.

 |   |  Odpovědět
Speedy  |  16. 12. 2006 17:54

PF je podle mne nej simulator pod sluncem a oproti il2 mi prijde zábavnější. Nechápu vůbec to ze je to prý stereotypní! Dyt stejne mise byly i v il2. Podle mne tak 88 procent.

 |   |  Odpovědět
špatnýPilot  |  26. 04. 2007 15:44


Autorovi tohoto článku doporučuji se pro příště na jakoukoliv snahu o recenzi vysrat, protože dle ostatních odborníků, kteří to koentovali pohořel na celé čáře a nezaslouží si ani minimum pochvaly za nějakou snahu. Více se jistě zviditelní, když si stoupne v poledne na Václavák a stáhne trenýrky.
Aspoň můžu klidně spát, protože vidím, že až na nás ze vzduchu někdo při 3.světové zaútočí, bude v naší zemi dost pilotů, kteří situaci zvládnou. Sláva všem ...

 |   |  Odpovědět
Kemf  |  13. 08. 2009 07:21

Tohle napsal blbec......

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Vybrali jsme nejzajímavější hry pro PC, které si teď můžete zahrát

Vybrali jsme nejzajímavější hry pro PC, které si t…

Ať už si chcete zahrát sami nebo zvažujete koupit hru jako dárek na Vánoce, bude se vám hodit přehled současných nejatraktivnějších her pro počítače.

11.  11.  2020 | |4 N/A
Martin Nahodil
Nejlepší hryPC
Nejlepší konzolové hry, které si letos můžete zahrát. Playstation, Xbox i Switch

Nejlepší konzolové hry, které si letos můžete zahr…

12 her, které vám nesmí uniknout, pokud hrajete na herních konzolích. Našli jsme nejzajímavější pecky pro Playstation, Xbox i Switch.

19.  11.  2020 | |5 N/A
Martin Nahodil
Konzole
Xbox Series S a Series X: vyšší výkon, SSD a sliby do budoucna | Recenze

Xbox Series S a Series X: vyšší výkon, SSD a sliby…

Microsoft vyrukoval se svou nejnovější konzolí Xbox Series X. Ale co když nechcete to nejvýkonnější a nejlepší? I na to společnost myslela.

15.  11.  2020 | |19 N/A
Michal Maliarov
RecenzeKonzole