Recenze: Paintball - střelba beze ztrát

Lákají vás střílečky, ale nechcete peníze cpát do chřtánů výrobcům virtuálních masakrů a řezničin? Pak je pro vás javový Paintball jako dělaný. Nikomu nezkřivíte ani vlásek, ale přesto soupeřům ukážete, kdo je tady šéfem. Hlavně když teče červená.
Recenze: Paintball - střelba beze ztrát

Žánr: FPS
Platforma: Java MIDP 2.0
Výrobce: Redboss,
Cena: 70 Kč

Na trhu se objevilo již několik stříleček z vlastního pohledu, které jsou určené výhradně pro mobilní platformy. Složitější, graficky, zvukově a designově detailnější kousky zastupují tituly jako Red Faction a Ashen nebo porty populárních PC titulů jako Call of Duty nebo Doom. Sci-fi světy budoucnosti se v těchto hrách mísí s atraktivními lokacemi druhé světové války. Tito reprezentanti jsou ovšem určeni především pro výkonnější telefony se Symbianem, dokonce jsou často spustitelní pouze na N-Gage. Když se potom v oblasti FPS objeví hra s klasickou pozemskou sportovní tématikou, jejíž hardwarové minimum jsou jen telefony podporující Javu, jistě stojí za to se na ni blíž podívat.

Není žádným tajemstvím, že Paintball představuje simulátor paintballu. Tedy sportu, který má k opravdovému lovu na lidskou škodnou právě tak blízko, jako dřevárny k soubojům na život a na smrt. Smrtící kulky jsou vyměněny za kuličky s barevnou náplní a účastnící nahnáni do jedenácti levelů o různé rozloze a členitosti. Aspoň v Paintballu tomu přesně tak je. Základním módem je souboj hráče proti čtyřem až osmi počítačovým oponentům, nazvaný stylově Proti všem. Cíl hry Proti všem je jasnější než nebe bez textury - během patnácti minut "vyčistit" level od protihráčů, a to tak, že je svou barvou označkujete dřív, než oni vás. Zasažení oponenti zůstávají stát na místě, ale jsou z další hry vyřazeni, jinými slovy už vás neohrožují svou zbraní. Takovýchto solných sloupů ovšem zhusta využívají jejich týmoví kolegové jako optimálního maskování a krytu, protože jednak vypadají všichni stejně a jednak jsou jednosměrně neprůstřelní. To znamená, že oponent krytý svým vyřazeným parťákem vás svou střelou může zasáhnout, ale vaše střela se o vždy zasekne o před ním stojící „mrtvolu“.

Tady je ňák husto, teď kdo je kdo * Ten flek si vyčistíte a tu stěnu zaplatíte! * Mapa sice ukáže vaši polohu, leč nepřátele ne

Soupeři jsou roztroušení po okolí dané herní oblasti a typicky se věnují některé ze svých oblíbených činností: buď chaoticky popocházejí po levelu, nebo po vás pálí odněkud, kde je nemůžete ani vidět, nebo prostě jenom stojí a čumí. Vtipné je, že čas od času se u oponentů projeví nějaký zbloudilý gen umělé inteligence a napadnou vás svými barevnými střelami bez varovného výstřelu zezadu. Proti této situaci neexistuje žádný lék, leda byste celou dobu stáli v rohu a lovili ostatní na dálku. Nejspíš byste ale vyčerpali zásobník a časový limit dřív, než by vás zbývající hráči objevili. Další možností je točit se během hry na otevřeném prostranství jako příslovečný holub na báni, ale i zde jsou výsledky mizivé díky bezútěšné pomalosti, s níž se ve hře pohybujete (otočka o 360° trvá skoro čtyři vteřiny).

Smůla * Textura sem, textura tam * Copak je tohle asi za vlajku

Po dohrání single playerového Proti všem vás čekají další dvě nabídky, single playerový Team Battle a překvapivě i single playerový CTF, každá s dalšími vlastními jedenácti úrovněmi. Týmová bitva kopíruje všechny rysy normálního módu Proti všem, ale tentokrát máte k ruce jednoho parťáka (kterého bohužel taky můžete vlastní střelou vyřadit). Pokud "padnete" dřív než váš spoluhráč, převezmete jeho postavu a můžete se ještě pokusit misi dokončit. Stejný princip platí i pro boj o vlajku.

Pokud jste nabyli dojmu, že pro bystrost oponentů snad možnosti hry za týmového spoluhráče ani nevyužijete, budete za ni pro jejich zákeřnost a ne příliš praktické ovládání ještě vděční. Maximální vymožeností, které hra nabízí, je strife nadefinovaný na sedmičce a devítce, zbylý pohyb je klasicky řešen křížem kolem neutrální pětky, která slouží jako fire. Žádná možnost utíkání nebo skrčení, nemluvě o tom, že hra někdy zběsilé mačkání pětky v rozhodující okamžik zaregistruje až po nějakém čase, což může vyústit v nejednu tragédii.

• Upload rekordních časů na Paintball stránky
  • Tvorba a stahování vlastních úrovní
  • Neumí multiplayer
  • Občas vypadne nějaká ta textura
  • Celé je to dost pomalé

Hra bohužel nepodporuje jiné módy než single player, což je k jejímu potenciálu opravdu škoda. Umožňuje aspoň upload rekordních časů pro jednotlivé mise a download nových map z oficiálního Paintballového serveru. Editor levelů je rovněž stáhnutelný ze stránek ve formě Java appletu, takže pokud vás úrovně nachystané Redbossem omrzí, jednoduše si stáhnete nové nebo vytvoříte vlastní.

Grafika: 4/10
Zvuk: 2/10
Originalita: 7/10
Atmosféra: 5/10
Hratelnost: 5/10

Pokud si nepotrpíte na dokonalou prezentaci a místo nedokonalého javového FPS vidíte spíš způsob zkrácení dlouhé chvíle za pár peněz, pak Paintball nezklame vaše očekávání. Zvlášť pokud máte rádi červenou.

Celkové hodnocení: 5/10