Recenze: Panzer Tactics – taktika znamená vše

Veleznámý hit z Nintenda DS zamířil také na displeje mobilních telefonů a nebere si s sebou žádné servítky. Pokud patříte mezi fanoušky hardcore strategií, rádi dlouho posedáváte nad bojovou mapou a pečlivě rozmýšlíte každý tah, je pro vás tato hra jako dělaná.

Žánr: Tahová strategie
Multiplayer: Ano
Platforma: J2ME
Testovací hardware: Nokia 6680
Hru poskytl:
WapStranky.cz

Panzer Tactics, původně určené pro DS, rozhodně nepatří mezi oddechové strategie, které by se daly sfouknout během třech odpoledních přestávek v práci. Jedná se o titul odkázaný především pravým gurmánům libujícím si v dlouhém taktizování, pečlivém rozmýšlení nad každým krokem a velkém očekávání z následků. A jak již bylo v úvodu naznačeno, mobilní variace kráčí po stejných šlépějích.

Vzhledem k faktu, že Panzer Tactics disponuje licencí na původní hru, lze očekávat mnoho situací inspirovaných podle reálií z druhé světové války. Prakticky v každé z nich vás čeká větší či menší úkol, jeho splnění přitom není vůbec jednoduché a leckdy by se dalo označit až za nemožné. Třicet jednotlivých misí rozdělených do tří kampaní po deseti celcích spolehlivě zabere několik hodin. K mání jsou Tažení osy, Sovětská tažení a Spojenecká tažení. Herní dobu si ale přesně netroufám soudit už jen díky faktu, že já se úspěšně probojoval pouze do šestého kola .

Za každého počasí, v létě i v zimě...

Pro úspěšné splnění každé úrovně je třeba chytře plánovat pohyby jednotek, která dostanete pod svoji kontrolu. Škála jejich rozmanitostí je velká a v jádru jsou všechny rozděleny do pozemních, vodních a vzdušných celků. Samozřejmostí se proto stává taktizování a vhodné využívání té či oné jednotky do dané situace. Aktuální stav totiž dokáže nepříjemně ovlivnit mnoho okolností a spadá do nich i obměna počasí. Co kdyby vám tank zapadl ve sněhových závějích? Že to nejde? Ale jde! Šlamastik ve hře zažijete opravdu hodně, nicméně jak budete létat z jedné akce do druhé, vojáci budou nabývat na různých oceněních a vyznamenáních. Jak jinak také zlepšit motivaci v boji...

Kampak se vydáme? Jaké tažení zvolíme?

Panzer Tactics i přes všechnu svoji komplexnost oplývá poměrně přívětivým ovládáním, jehož základ je rozložen do jednotlivých šestiúhelníkových částí na hrací ploše. Přijít na kloub manipulaci s jednotkami nebylo těžké, akorát jsem se chvíli ztrácel v okolním prostředí. Nepřátelé mne zprvu drtili na každém kroku a nedávali mi mnoho šancí. Proto by bylo vhodné upozornit, že chvíli asi potrvá, než si celou hru osvojíte a přijdete na všechny její taje.

Velká vlastenecká válka a bla bla bla

Kouzlo této hry nicméně nepramení pouze v singleplayerových misích, ale také v multiplayerových kláních. V tomto případě se jedná o doslova gurmánskou záležitost, i když pravda – také dost zdlouhavou. Panzer Tactics totiž nabízí tahový režim, nejedná se o real-time strategii.

• Propracovanost
  • Komplexnost
  • Spousta misí
  • Zábava na dlouhou dobu
  • Není to hra pro všechny
  • Grafické zpracování mohlo být o trošku hezčí
  • Zvuky mi nefungovaly :o)

Příjemné je rovněž i grafické zpracování titulu, které celou válku znázorňuje v pastelových barvách, jednodušších ikonkách a nenáročných animacích. Možná jen v tomto směru mohla být hra vybroušenější, aby ihned zaujala oko hráče. Zato hudba mi z nějakého důvodu nehrála žádná a dokonce i po zvucích jako by se slehla zem. Nedokáži si vysvětlit, proč – prohrabal jsem se sáhodlouhými nastaveními, přitom také úvodní obrazovka nabízela možnost zvuky zapnout... přesto nebylo nic slyšet. Co naplat, u Panzer Tactics jsem i přes všechnu svoji nešikovnost ztvrdnul na velice dlouhou dobu a troufám si tvrdit, že se k nim ještě po dopsání těchto řádků vrátím.

Originalita: 2/10
Atmosféra: 8/10

Skvělá, avšak velice komplexní tahová strategie, která rozhodně není určena všem.