Recenze: PC Gamer – Jaký je prestižní britský měsíčník?

Diskuze čtenářů k článku

dvorix  |  21. 02. 2007 06:52

"Oproti domácím zvykům takřka úplně absentují videa (dohromady 6 kusů)" - té formulaci nerozumím, pokud něco není, kde se bere číslovka 6?

Jinak se mi članek moc líbí, já jsem zatím ani nějak nestačil zaregistrovat že nějaký PC gamer existuje (Po skončení gamestaru jsem zatím nenašel ekvivalent), ale to pojetí s hodně popisnými obrázky se mi moc líbí. Velmi názorné. Velmi informativní. Upřímně ty snahy o vtipnost už mi lezou patou, když kupovat časopis, tak kvůli informacím.

S tím souvisí ty videa. Pokud jsem tedy výše uvedenou větu pochopil správně, tak se jedná o absenci komentovaných videí na DVD. Tj. strčím placku do DVD přehrávače a v TV se kouknu jak se hra hraje a vypadá a recenzent mi to popisuje. To je přesně věc kvůli které jsem ochoten vůbec papírový časák (za současné ceny) kupovat. Člověk velmi rychle a velmi pohodlně (z kanapíčka ) získá maximum informací..

No časák si koupím a pořádně prohlédnu. Snad tam nebudou chybět i nějaké články o herním HW (optimální sestava např.)

|   |  Odpovědět
spartas  |  21. 02. 2007 08:02

ty joudo to vychazí v Anglii !!!

|   |  Odpovědět
Honza_Morkes, Honza_Morkes  |  21. 02. 2007 10:14

"takřka úplně" není zcela korektní formulace, uznávám. Každopádně je jich šest a jsou nekomentovaná (klasické trailery).

|   |  Odpovědět
LordBexr  |  21. 02. 2007 10:21

Komentovaná videa je možná nejlepší způsob, jak zrecenzovat hru, takže tím ztrácí ten časák body

|   |  Odpovědět
LordBexr  |  21. 02. 2007 08:19

Mě se styl PC GAMERU celkem zamlouvá. A souhlasím s autorem, že by to byla vhodná alternativa k české scéně. Já bych si takový časopis koupil. Podle mě je určený pro ty, kdo se chtějí o hře co nerychleji, nejjednodušeji a zároveň nejvíce dozvědět. Velký screenshot na pozadí, ze kterého je dobře poznat, jak hra doopravdy vypadá skvěle zastoupí spoustu nicneříkajících cimprlátek. Velký počet boxíků s popisky o tom, jak se hra hraje zastoupí spoustu vět z textu. A tak nějak celkově si myslím, že tento styl dokáže přiblížit čténáři hru mnohem lépe, než klasické české slohy. Já osobně si sice rád počtu, takže bych nadále kupoval i svůj level, ale kdyby v ČR začala vycházet obdoba PC GAMERU, kupoval bych obojí

|   |  Odpovědět
MAJKL  |  25. 02. 2007 18:10

Celé je to o tom, že v anglii jsou kluci líní číst, no a pokud si neumíte najít ani trochu času na pročtení časáku o počítačových hrách, tak plnit časák textem je hloupost. Je to dané i tím, že mimo východní blok jedou konzolové hry, konkrétně v anglii je jim věnováno asi 80% (jo nemýlíte se, 80 procent) prodejního místa v obchodech s gamesami. PC hry jsou tak trochu na okraji zájmu. To něco vypovídá o generaci potencionálních čtenářů. Myslím že v anglii chybí nadšení kluci co by ty časáky hltaly. Víc se hrajou hry co stačí strčit do mechaniky a hrát, není problém vyměnit rozbitou psdvojku za novou a pro kluky prostě není poklad mít doma PC a snít o nové grafické kartě. Tam vzhledem k příjmům není nemožné požádat rodiče a mít co chceš hned. Setkal jsem se s tím, že kluci měli doma 3 playstationy (ještě před vydáním Xboxu360), v každém dětském pokojíčku jeden a dole xBox na hraní Halo2. Po vydání XBoxu360 samozřejmě každý spěchla koupit XBOX360, PSP se taky o vánocích objevilo snad u každého teenagera. A zatímco máte doma dvě až pět konzolí a desítky her (co se dají pronajímat nebo jako odměna rodiči kupovat svým ratolestem), tak váš herní počítač nemá naprosto žádnou grafickou kartu. S tím jsem se setkal vícekrát - prostě v rodině je PC aby děcka mohla stahvat hudbu z internetu, aby rodina byla in, a aby si děti mohli hrát runescape. Grafická karta za 8000,- prostě chybí. A od toho se odvíjí, že když vidíte, jak hry vypadají na integrovaných grafických jádrech, tak raději jdete hrát na XBOX360, PS2 nebo PSP. Upgradovat počítač je podle mně v anglii naprosto nemyslitelný pojem. Odměňuje se hrami a konzolemi (kopačkami, míčem kolem atd.) Pokud otec pracuje s PC, tak má notebook. Notebook žádný problém. Pokud chce dítě vlastní PC, dostane použitý notebook (předchozí notebook otce). A v tom zase není grafická karta, grafický výkon. PC jako herní nástroj je v anglii nebo zobecněme mimo východní blok (včetně Čr) primárním herním nástrojem (mladé generace). Mít konzoli a hrát si s ní je normální. Mít herní PC je podivné. Jste tak trochu outsiderem, zavíráte se do sebe mimo svět jiných.

Pokud to všechno shrnu, tak vidíte, proč není možné nalákat na nějaký časopis byť o počítačových hrách mladé lidi. Pro dnešní českou mládež nebo pár let zpátky mohli bžt počítače vysněným boem, nedostupným artiklem, a proto se psalo, a šlo to do hloubky. V anglii a mimo zadlužené země a nemajetné rodiny se daří mělčímu zájmu, vše je dostupné, textu je méně, není třeba přidávat plné hry když je nikdo na PC nehraje. Smutné je, že je to tak trochu o majetku, ale v praze se situace již zdatně srovnala. Mimo hlavní město však stále ještě jsou děti co lační po něčem co nemůžou mít a tam se bude dařit PC komunitě.

|   |  Odpovědět
MAJKL  |  25. 02. 2007 18:14

párkrát jsem to spletl - ale vy pochopíte co jsem tím chtěl říct:

PC jako herní nástroj je v anglii nebo zobecněme mimo východní blok (včetně Čr) primárním herním nástrojem (mladé generace) MĚLO BÝT
PC jako herní nástroj není v anglii nebo zobecněme mimo východní blok (včetně Čr) primárním herním nástrojem (mladé generace).

Tam vzhledem k příjmům není nemožné požádat rodiče a mít co chceš hned MÉLO BÝT
Tam vzhledem k příjmům je nemožné požádat rodiče a mít co chceš hned.

|   |  Odpovědět
MAJKL  |  25. 02. 2007 18:15

oprava opravy

Tam vzhledem k příjmům je možné požádat rodiče a mít co chceš hned.

|   |  Odpovědět
mrako  |  21. 02. 2007 20:19

Mno,

nakolko som v Anglicku uz viac ako 2 roky, stale si nechavam obcas posielat LEVEL a SCORE z Ciech. Kazdemu kto si precita tento casopis (PC Gamer), je jasne ze konkurovat ceskym casopisom nemoze, nech je to grafikou, vyberom v DVD, ale aj clankami, stalymi rubrikami atd. (recenzie necitam ani tam ani v ceskych magazinoch, iba obcas, ked je tam podpisany Rybka alebo Tucek). Mno anglani nevedia co je dobre a musi im stacit aj to co maju a aj tak PC GAmer nema hadam ani konkurenciu :) To na trhu konzol a k nim casopisom je situacia trochu ina a 15-20 (mozno viac) roznych casopisov ku konzolam je trocha az moc.

PS: aj ten tolko vychvalovany casopis EDGE je len casopisovy HYPE :)

Inak budme radi za ceske casaky:)

|   |  Odpovědět
gogo, gogo  |  22. 02. 2007 12:34

Škoda, že není možné si ti stránky PC Gamer zvětšit a uložit na disk! No nic, co se dá dělat. Konkurovat českým herním časopisům? Nevím. Graficky je PC Gamer o milion let vepředu, i když ta obálka (s reklamními texty nebo bez) je hnusná. Českým časopisům by prospěly dvě věci: 1. dávat důraz na grafickou podobu a velké a kvalitní screenshoty a hlavně na kvalitu psaní. Alespoň takovou jaká byla v Gamestaru nebo je teď v Doupě. Dále souhlasím s komentovanými videi. Pro mě priorita č. 1. Čím delší tím lepší. Kdyby jedna videorecenze trvala 10 minut, to by bylo akorát! Level a Score se mi moc nezamlouvají. Autoři prostě neumějí psát. V Polsku je časopis CD Action, který je patrně nejlepší na světě, takže doporučuji si ho koupit, pokud máte možnost. Má zajímavé plné hry. Já mám třeba Bet on Soldier PL. U každého čísla jsou 4, z toho jedna na nic. Jinak české časopisy nekupuji. Nestojí za tu nehoráznou cenu Za 29Kč bych koupil Doupě, ale zdražilo na 50Kč! Tak to tedy ne!

|   |  Odpovědět
Blueman  |  22. 02. 2007 16:24

co se týče cd action tak ten vycházel i v česku,respektive vyšlo jen jedno číslo a hned skončilo.