Recenze: Pokemon Link! – pokémon k pokémonovi sedá

Pokémon je fenomén, který zachvátil celý svět a již dlouhá léta si udržuje stálou pozornost. Proto prakticky neustále vychází nové a nové hry s jejich tématikou. Pokemon Link! Samozřejmě není výjimkou, tentokrát se ale tematicky vzdálil od bojování s kapesními příšerkami a zkouší to na poli logických her. Zajímá vás, jak dopadla tahle předělávka tetrisu?

Martin DemigerPlatforma: Nintendo DS
Ukládání pozice na kazetu: ano
Výrobce: Genius Sonority
Vydavatel: Nintendo
Distributor v ČR: Conquest
Objednat hru na shop.Doupě.cz

Žánr akčních her ve světě Pokémonů jakoby pomalu ustupoval do pozadí. Připadne mi, že v poslední době daleko více namáhám mozkové závity, nežli diriguji mocná komba svého stvoření v boji proti protivníkovi. Pokemon Link! také nenabízí žádnou strhující akci. Namísto ní si vzal z knihy receptů Tetrisu pár nápadů, které následně okořenil ještě hrstkou jiných, více či méně inovativních příměsí. A výsledek? Překvapující.

Jeden pokémon vedle druhého

Náhodně padající roztodivné hlavičky pokémonů nemají ve svém uspořádání řád a obrazovka se pomalu plní. V tomto směru Tetris tak, jak jej všichni známe. Ovšem změna přichází ve chvíli, kdy již někteří pokémoni své místo na zemi pevně zaujali. Vespod obrazovky lze dotykem přesouvat jednotlivými řadami, přičemž cílem je pospojovat stejné podobizny roztodivných stvoření. Jejich následné vyrušení uvolní místo pro další padající stvoření a hra pokračuje dále. Jak jednoduché...

Člověk musí jednat rychle, pečlivě zvažovat každý krok a za žádnou cenu nezmatkovat. Nevyplatí se náhle měnit plány a ledabyle pohazovat řadami. Interval padání dalších podobizen pokémonů nezpomaluje a rozhodně vás neušetří. Nakonec i místy se vyskytující kameny k dobré náladě nepřidají a jejich přítomnost mezi hlavičkami pokémonů řádně míchá pověstnými kartami.

Leckdy jinak možné spojení čtyř i pěti stejných podobizen totiž kámen může překazit. Jeho propojení s čímkoliv jiným je nemožné a pouze zaclání. Naštěstí ale výjimka potvrzuje jinak pevně stanované pravidlo a jednoho jediného pokémona můžete spojit prakticky s čímkoliv, což je k nezaplacení. Jeho univerzálnost je však cenná a ne vždy se naskytne možnost ho použít. Ovšem, v tom právě vězí celý vtip.

Kamení však není jedinou věcí, která znepříjemňuje hraní. Místy náhodné míchání řadami alespoň mně pokaždé zvedlo tlak v krvi. Horko těžko mohu splnit potřebný limit pro spojování několika podobizen zároveň, když se mi tuhle posune celá řádka pokémonů. Hře to ale dodává jistý šmrnc a zachovává si svižnost, které si velice cením. Možná proto jsem u ní vydržel nezvykle dlouho.

Tetris + příběh = tetris s příběhem

Samozřejmě platí, že čím více (i najednou) vyrušíte pokémonů, tím lépe pro vás. Skóre se úměrně zvyšuje a následný postup v příběhu sebe nenechá dlouho čekat. Ano, je to možná až k nevíře, ale Pokemon Link! jisté prvky příběhu obsahuje.

V hlavní části hry, s názvem Adventure, se zhostíte role tajné agentky Lucy Fleetfoot. Jejím úkolem je získat všechny ukradené pokémony, které si přivlastnila Phoboská armáda. Ovšem celé dění je víceméně pro zpestření a nehraje žádnou zásadní roli. Na mapě jsou zvýrazněna místa, v nichž musíte svést jednotlivé „bitvy“ padajících podobizen pokémonů a postupem času rozuzlujete celou, jinak přímočarou zápletku.

Kdyby vás ale náhodou příběhová linie omrzela, nevadí. Stačí si zvolit v pořadí druhý mód, s názvem Endless. V něm jde vše stranou a jedinou hráčovou motivací je skóre. V podobném duchu se nesou i dvě zbývající varianty – Endless a Battle, jež jsou naopak čistě multipalyerového ražení. Zápas s kamarádem je daleko zábavnější a možná u něj ztvrdnete déle, než u singleplayerové části.

Připadne mi to už skoro jako samozřejmost, ale grafika u mnohých poke-titulů za moc nikdy nestála. Nemile překvapen jsem proto nebyl. Značně monotónní a dětsky laděné zpracování zkrátka nestačí a za ta léta moje náročná očka přeci jen vyžadují trochu více. Ovšem z jiného úhlu pohledu se od logicky zaměřených titulů nedá očekávat modré z nebes. O to příjemnějším zjištěním se stala hudba, jež sice díru do světa neudělá, avšak v porovnání s grafikou je o nějaký stupínek svým zpracováním výše.

• svižnost

• zábavnost

• docela překvapující hudba

• grafické zpracování
  • občas až přehnaně obtížné

Závěr? Pokemon Link! je zábavný a svižný titul, jenž potrápí vaše mozkové závity. Mile překvapen jsem byl přítomností multiplayeru, fádní grafické zpracování se dalo očekávat. Kouzlo hýřící z této hry ale spočívá v hratelnosti a s klidným svědomím můžu řict, že jsem se bavil.

Grafika: 6/10
Zvuk: 6/10

Pokemon Link! je příjemná logická hříčka, nepostrádající spád a svižný průběh. Jste-li znuděni obyčejným tetrisem, zkuste si jej. Je docela možné, že vás opravdu zabaví.